Skocz do zawartości

upgrade hamulców w foresterze 2.5 xt


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

niby dlaczego?

 

przecież teraz też mam tarcze na tył?

 

w sti z 2002 jest inaczej ręczny rozwiązany??

 

znalazłem na forum zdnie które napisał carfit

'żeby wsadzić do GT/WRX przód - plug&play , a tył też tylko trzeba by było założyć szczęki od STI żeby ręczny był. Oczywiscie felgi muszą być odpowiednie'

 

więc zakładam, że ręczny będzie. Co do osłon tarcz to chyba nie jest problem aby przejąć z WRX STI

 

pozdrawiam

jak juz zalozyzsz tylne tarcze i zaciski ( plug&play :mrgreen: ), to problem recznego najprosciej bedzie rozwiazac zakladajac grubsze nakladziny recznego albo wstawiajac odpowiedni pierscien do tarcz hamulcowych :razz:

 

btw, ja juz mam swoj projekt (na wiosne) co do upgrade'u hamulcow w Forku 2.0XT - zaciski od WRX na przod (tarcza afaik identyczna w obu modelach - 290mm), a na tyl tarcze i zaciski od GT MY'99-00 (tzn. 266mm wentylowane tarcze)

 

2.0XT - to nie to co 2.5XT, wiec mysle ze taki upgrade wystarczy jak na moje skromne potrzeby :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczęki i tarcza kotwiczna sa inne.

 

hmm,

 

w aso podobno komuś zakładali i wszystko było git

 

napewno masz na myśłi forestera xt?

 

ew jakie przeróbki mnie czekają??

 

mam coś jeszcze zabrać z tego sti wrx'a ???

a może ktoś ma zdjęcie, żebym porównał ze swoim??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno każdy Forester ma wewnętrzą średnice bebna od ręcznego taką jak WRX, a nie STI.

niestety nie kumam, jakiego bębna? ja mam tarcze, a takie same (brembo) hamule ma forester sti. wrazie czego coś będę kombinował. Czy mam coś wyciągnąć jeszcze z tej imprezy z której kupiłem hamulce??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są tarczo-bębny, w środku tarczy jest beben, ten z STI ma inną średnice niż pozostałe Subaru.

ale to nie jest jakis mega problem: bo tak jak i pisalem, albo grubsze nakladziny, albo spec. pierscien (o srednicy wewn. 170 mm) i bedzie git

 

dsc02411xx8so1.jpg

 

dsc02412wy7rt4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

no i kupiłem komplet 4 zaciski brembo, 4 tarcze subaru 330mm przód i mnejsze tył, zestaw klocków+ akcesoria jak wężyki.Wszystko wyciągnięte z wrx sti z roku 2002. Mam powazną nadzieję, że będze wszystko pasować bo mnie szlak trafi w pierwszej kolejności a w drugiej wystawię na allegro.

swap niestety na wiosnę, bo mam piękne zimówki na 16"

jak dojdzie paczka to wrzucę fotki.

pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

 

AdaSch a jakie masz felgi? Seryjne? Jeśli tak to rozumiem, że bez dystansów się nie obejdzie?

Ja zbieram na zestaw Taroxa :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch a jakie masz felgi? Seryjne? Jeśli tak to rozumiem, że bez dystansów się nie obejdzie?

Ja zbieram na zestaw Taroxa

 

nie trzeba. zobacz zdjęcia carfit. Wszystko pasuje

 

ale to nie jest jakis mega problem: bo tak jak i pisalem, albo grubsze nakladziny, albo spec. pierscien (o srednicy wewn. 170 mm) i bedzie git

 

no i tutaj jest sedno. Nie wyobrażam sobie zostawić tych seryjnych mięczackich tynych hamulców. Balans hamulców ma być taki jak w fabrycznym aucie, a to planuję uzyskać poprez całkowity przeszczep z WRX STI. Nie chce druciarstwa bo to chodzi o moje bezpieczeństwo i trwałość.

 

chce mieć normalny ręczny, osłony tarcz i takie tam. I tak już majątek wydałem na hamulce tarcze i klocki

 

wracając, czy jak kupię tylne zwrotnice to moje wszystkie probleny się rozwiążą?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to nie jest jakis mega problem: bo tak jak i pisalem, albo grubsze nakladziny, albo spec. pierscien (o srednicy wewn. 170 mm) i bedzie git

 

no i tutaj jest sedno. Nie wyobrażam sobie zostawić tych seryjnych mięczackich tynych hamulców. Balans hamulców ma być taki jak w fabrycznym aucie, a to planuję uzyskać poprez całkowity przeszczep z WRX STI. Nie chce druciarstwa bo to chodzi o moje bezpieczeństwo i trwałość.

 

chce mieć normalny ręczny, osłony tarcz i takie tam. I tak już majątek wydałem na hamulce tarcze i klocki

 

wracając, czy jak kupię tylne zwrotnice to moje wszystkie probleny się rozwiążą?

 

pozdrawiam

jak chcesz miec reczny z STI (190mm vs 170mm w XT/WRX), to chyba bez wymiany zwrotnic nie da rady...

tanio nie bedzie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch a jakie masz felgi? Seryjne? Jeśli tak to rozumiem, że bez dystansów się nie obejdzie?

Ja zbieram na zestaw Taroxa

 

nie trzeba. zobacz zdjęcia carfit. Wszystko pasuje

 

ale to nie jest jakis mega problem: bo tak jak i pisalem, albo grubsze nakladziny, albo spec. pierscien (o srednicy wewn. 170 mm) i bedzie git

 

no i tutaj jest sedno. Nie wyobrażam sobie zostawić tych seryjnych mięczackich tynych hamulców. Balans hamulców ma być taki jak w fabrycznym aucie, a to planuję uzyskać poprez całkowity przeszczep z WRX STI. Nie chce druciarstwa bo to chodzi o moje bezpieczeństwo i trwałość.

 

chce mieć normalny ręczny, osłony tarcz i takie tam. I tak już majątek wydałem na hamulce tarcze i klocki

 

wracając, czy jak kupię tylne zwrotnice to moje wszystkie probleny się rozwiążą?

 

 

 

pozdrawiam

 

 

musisz z przodu zastosowac dystanse 4-5mm :cool: , jak kupisz tylne zwrotnice powinno być ok, ale nie dam sobie głowy uciąć czy jest takie samo mocowanie amortyzatora do zwrotnicy STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dam sobie głowy uciąć czy jest takie samo mocowanie amortyzatora do zwrotnicy STI

 

Moim zdaniem jest inny kąt pochylenia koła, ale przykręcić się da, trzeba by to po prostu spróbować zrobić. Na pewno nie jest to (przekładka hamulców STI) modyfikacja bolt-on.

Kąt to jest pikuś, mi bardziej chodzi o rozstaw srub i szerokość mocowania amora/zwrotnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć balans hamulców to musisz jeszcze przeszczepić ABS, serwo i EBD z STI bo STI ma inny balans przód/tył który jest korygowany EBD, którego w innych Subaru nie ma, ale to taki szczegół. Jak seryjnie to na PEWNO nie będzie, ale powinno hamować dobrze.

 

hmm coraz gorzej, rozumiem, że masz na myśli rozjechanie balansu dla forestera, który założył producent?

 

musisz z przodu zastosowac dystanse 4-5mm , jak kupisz tylne zwrotnice powinno być ok, ale nie dam sobie głowy uciąć czy jest takie samo mocowanie amortyzatora do zwrotnicy STI

 

a co masz na tyle? jak to się sprawuje?? czy w czymś przeszkadza ten dystans?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Może w takim razie wycofać się z brembo i zamienić na zestaw z WRX,a? jeżeli czymś się wogóle rózni od tego co ma forester xt co "niby" bazuje na wrx. czy wtedy powinno to lepiej pasować? czy to jest to samo co mam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw z WRX nic nie da poza wydaniem kasy.

W WRX są trochę inne zaciski i klocki.

Jedynie dla kawiorów - mają fajniejszy kolor - czerwony i napis subaru :wink:

 

kolor olać, to ma hamować, czy hamuje lepiej?

 

czy wogóle gdzieś jest jakąś rozpiska dla subaru jakie mają tarcze i ilu tłoczkwe zaciski mają poszczególne modele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw z WRX nic nie da poza wydaniem kasy.

W WRX są trochę inne zaciski i klocki.

Jedynie dla kawiorów - mają fajniejszy kolor - czerwony i napis subaru :wink:

I don't think so :razz:

wieksze przednie zaciski + wieksze klocki

wieksze tylne tarcze (wentylowane) + wieksze zaciski + wieksze klocki

poza tym, wszystko jest prawie bolt-on... czyli jak zawsze, kwestia potrzeb i... kasy :mrgreen:

 

dla porownania: wez USDM i EDM WRX (pre-MY'06)

chyba nie bedziesz mowil, ze USDM hamuje tak samo jak EDM :?:

 

 

p.s. byly i nie-czerwone WRX'owe zaciski :razz:

 

[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 10:24 am ]

Zestaw z WRX nic nie da poza wydaniem kasy.

W WRX są trochę inne zaciski i klocki.

Jedynie dla kawiorów - mają fajniejszy kolor - czerwony i napis subaru :wink:

 

kolor olać, to ma hamować, czy hamuje lepiej?

 

czy wogóle gdzieś jest jakąś rozpiska dla subaru jakie mają tarcze i ilu tłoczkwe zaciski mają poszczególne modele?

jest jeszcze opcja, ktorej zwolennikiem jest Kuba - hamulce od Legacy...

 

co do hamulcow w roznych Subarakach, to troche info mozna znalezc np. tu: www.dba.com.au

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Problem z wykorzystaniem felg do forestera przy upgradzie hamulców polega na tym, że nie obejdzię sie bez dystansów. Niestety nie da się zastosować dystansów 5mm! Szerokość pierścienia na piaście wynosi w Forku 9mm... po zastosowaniu dystansu 5mm- pozostaje nam tylko ok. 4mm na felgę a jest to zbyt mało, gdyż faza w otworze centrującym felgi ma ok. 4 do 5mm (do takiej głębokości "nie łapie" piasty). Na skutek tego felga nie centruje sie na piaście tylko "wisi" na samych szpilkach... a tak być nie może!

 

Dlatego, żeby było dobrze trzeba zastosować dystanse z własnym pierścieniem centrującym... a grubośc takich to minimum 11mm! A tutaj trzeba już zastosować dłuższe szpilki (carfit ma bardzo mocne).

 

Temat przerabiałem dwa miesiące temu:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=119263

Jak do tej pory jestem mega zadowolony z tych hamulców! Samochód hamuje :lol:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...