Skocz do zawartości

Manual vs. automat - argumenty


Polini

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Automat to syf to tak jak by się zdejmowało spodnie podchodziło do jakiegoś automatu wrzucało monete i...... Oczywiście każdy ma jakieś zboczenie :oops: Ja wole zwykle metody ciemny pokój i 8) Troche mnie się zjechało z tematu ale Bóg wymyślił manuala a wszystko co Bóg stworzył jest dobre więc po co poprawiać ideał? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

[quote]Ja wole zwykle metody ciemny pokój[/quote]

Ciemny :shock: :?: A gdzie estetyczne wrażenia wizualne ?

Jak widać na powyższym przykładzie jest to kwaestia osobistych preferencji, a nie obiektywnego stwierdzenia, co jest lepsze.

Krytykom automatu przypominam, że sam zazwyczaj jeżdżę z taką właśnie skrzynią :twisted: :wink:

Co do róznic w zużyciu paliwa Legacy H6/Spec B:

Automat ma system podgrzewania oleju w skrzyni. Dlatego też w warunakch testu ma w początkowej fazie (zimny start) mniejsze opory wewnętrzne.

Spec B ma zamontowaną skrzynnię od STi o dużej pojemności oleju (+ chłodnica) i z tego powodu ma w warunkach testowych złe wyniki.

Faktycznie w czasie jazdy miejskiej zużycie paliwa jest w Spec B mniejsze niż w wersji z automatem.

H6 jest wyposażony w centralny dyferencjał. Rozkład momentu między osiami to 63% na tył, reszta na przód. Do tego elektronicznie sterowane sprzęgłow eilopłytowe jako blokada centralnego dyfra, wiskoza na tylnym dyfrze i system kontroli trakcji i automatycznej stabilizacji samochodu.

Myślę, że to konie spekulacji na ten temat :?: :wink:

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Proponuję jeszcze raz, uważnie przeczytać moją poprzednią wypowiedź :wink: Nie mam zwyczaju obrażać moich interlokutorów.

A już z całą pewnością nie publicznie :twisted:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak sobie czytam wypowiedzi, szczególnie Bartka odnośnie przewagi skrzyni manualnej nad automatem i tego, jak bardzo obciachowy jest ten drugi i ciekawi mnie tylko jedno - czy wzmiankowany kolega miał okazję pojeździć samochodem z nowoczesnym automatem? Proponuję Golfa GTI z DSG, BMW z SMG albo choćby Mercedesea ze skrzynią 7G? Szczególnie w pierwszym z nich wrażenie jest niesamowite - zmiana biegu następuje praktycznie w momencie pociągnięcia lewarka. Nie przypadkiem właśnie z tą skrzynią Golf jest najszybszy. A w mieście, jak się komuś nie spieszy - włącza tryb automat i ma komfort.

 

Sportowa jazda samochodem z manualną skrzynią biegów wymaga bardzo dużych umiejętności. Nie znam zbyt wielu osób, które potrafią prawidłowo posługiwać się taką skrzynią - wliczając do tej grupy moją skromną osobę.

 

Miejmy nadzieję, że manualna skrzynia za parę lat odejdzie do lamusa - tak jak stało się to już dawno w sporcie. Niech tylko rozwiązania takie jak DSG potanieją - nie każdy chce dopłacić 10.000 PLN.

 

Odnośnie automatu w Subaru - niestety, jest do konstrukcja w mojej opinii daleka od nowoczesności. Niby się uczy stylu jazdy, niby ma tryb sport. Co z tego - nadal kickdown trwa tydzień bo skrzynia nie potrafi zredukować bezpośrednio z 5 na 2 (jak w SMG, DSG lub 7G), ale musi przeskoczyć wszystkie biegi po kolei. Sportshift - nie miałem okazji potestować go jeszcze dogłębnie, ale wrażenia z pierwszych jazd są takie, że trzeba dużo wcześniej informować skrzynię o zamiarze zmiany biegu (najlepiej jakieś 2.000 rpm wcześniej :D), bo inaczej czeka się w nieskończoność...

 

Reasumując: automat tak - ale nowej generacji. A dyletanci z wydumanym mniemaniem o swoich umiejętnościach posługiwania się samochodem niech się śmieją! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wadą DSG nie był czasem jej całkiem spory ciężar?

Czy DSG jest w wersji 4x4? Albo któryś z nowoczesnych automatów SMG lub 7G?

Pytam tak z ciekawości.

 

W Golfie GTI 2.0 TFSI różnica mas pomiędzy 6-biegowym manualem a DSG to jakieś 26kg (katalogowo). Zresztą - cudów nie ma. Jak się chce mieć dwa sprzęgła zamiast jednego, to waga musi wzrosnąć :D

 

DSG występuje w modelu R32 który ma napęd 4x4 (jaki to już inna bajka, ale ma).

 

7G można mieć w klasie M oraz topowej terenówce mezia, czyli klasie G (oczywiście 4x4)

 

o SMG się nie doczytałem - musiałbym do dealera zadzwonić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

 

Tak, tak.

Mercedes 450 o ile pamiętam. Rajd Sydney - CośTam w czasach, gdy jeździł już tylko w rajdach długodystansowych.

Blok silnika w tym samochodzie był odlewany w jednym kawałku z częścią obudowy skrzyni biegów (AT) i nic nie można było zmienić. Zasada nie był specjalnie zachwycony, ale po jakimś czasie stwierdził "że się da"... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...