Polini Posted November 21, 2004 Posted November 21, 2004 Witam! Mój ojciec chce kupić imprezę RS, i ciągle mówi, że tylko w automacie. (przyzwyczaił sie juz...). Wiem, ż eto wygodne, ale jednak manual to jets to, szczególnie w SI. Te obroty, pyk-pyk mmm... Jak go przekonać do manuala? 8) Jakieś argumenty? Będę wdzięczny. (jesteśmy coraz bliżej kupna)
gr1zly Posted November 21, 2004 Posted November 21, 2004 z tego co wiem to rs jest limitowan edycja upodobniona do wrx i raczej z automatem nie bedzi wystepowac, nie widzialem jeszcze dobrego japonskeigo automata, ja bym bral manula wkoncu to subaru a nie auto dla inwalidow (nie ublizajac nikomu kto jezdzi automatem)
Polini Posted November 21, 2004 Author Posted November 21, 2004 Właśnie ja o tym wiem. Jeździ kilka lat automatem, ale niedawno jakieś 3m-ce musiał popylac focusem i jakoś było dobrze. Mówi, że niepotrzebnie wykonuje sie ta czynnosc. Subaru to subaru i ja je chce w manualu. miejmy nadzieje ze RS jest tylko w manu.
pumex1 Posted November 21, 2004 Posted November 21, 2004 jezdzilem automatem przez rok. Na poczatku myslalem, ze to 'hamerykanski" wynalazek, dziadostwo i ulatwienie dla niedzielnych kierowcow. Nie wiem jak w innych samochodach - w Legacy smigalo to pieknie - w polaczeniu z fajnym tempomatem to juz w ogole miodzio. Do tego Dżanek (Sub-fan) pokazal mi, ze automat to tez manual - tylko biegi zmienia sie nie w "H" tylko sekwencyjnie - w "I" Jak stoisz sporo w korkach albo jedziesz w dlugie trasy gdzie bardziej niz na biciu rekordow zuzycia paliwa zalezy Ci na wygodzie - to automat naprawde jest fajnym rozwiazaniem. Poza tym - jechalem jakis czas temu za kierownica 450 konnego Audi RS6 Quattro z automatem wlasnie... powiem szczerze - czysta przyjemnosc, mimo ze biegow nie zmieniasz... Kick down dzialal naprawde swietnie. Z ciekawostek - wlasciciel powiedzial mi, ze w jego poprzednim samochodzie - WRX kombiwarze (z manualem :wink:) na mokrym czul sie bardziej pewnie. Tyle, ze w sporo podrozuje w dlugie trasy - wiec wydal 300.000 PLN wiecej i ma luksus w polaczeniu z moca A automat nie przeszkadzal mu jechac 280km/h... :wink: Anyway, tez sobie mojej Imprezy z automatem nie wyobrazam... ale mozliwe, ze jesli kiedys zmienie model (nie marke :wink: - no chyba, ze na Audi RS6 :wink:) to moze kiedys do automatu wroce... tez ma sporo zalet Pozdrawiam Szymon vel Pumex
Polini Posted November 22, 2004 Author Posted November 22, 2004 A w SI RS jest sekwencyjna zmiana? :shock: Bo widziałem (siedziałem 8) )w Legacu H6
pumex1 Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 z ta sekwencja to byl zart po prostu Dzanek zmienial tak biegi w automacie - "gora-dol", ze dawalo to dosc ciekawe wrazenie...
Polini Posted November 22, 2004 Author Posted November 22, 2004 Hmm... :roll: Ciekawe jak... No bo są przecież automaty z tiptroniciem...
bartek@klubsubaru.pl Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 ja nie mam problemów z ojcem, gdyż on jeżdzi po takich zadupiach na ryby, że automatem nigdy by nie wyjechał. powiedz lepiej lepiej, że jak chce automat to niech kupi auto dla starych dziadów/nowobogackich (Mercedes-Benz), bo Impreza ma być manual a nie ścierwomat. jeszcze inna sprawa - ktoś patrzy: "o! RS, znaczy się prawie Impreza WRC! idę sobie popatrzeć...", zagląda przez szybę i pęka ze śmiechu obryzgując mięchem wszystkie auta na parkingu. czemu? a kto widział auto sportowe (rajdowe) z automatem?!? nikt! pzdr!
huzar105 Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 Jezdziłem troche bemą 5 z automatem silnik byl 2.0 szczerze powiedziawszy to się zawiodłem, aczkolwiek dzięki takiemu bajeru silnik dłużej bedzie haraszo... Zresztą to kwestia gustu ja lubie patrzeć jak obrotomierz wspina się ku górze 8)
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted November 22, 2004 Ojciec Założyciel Posted November 22, 2004 Automat: większy komfort (szczególnie w korkach) Manualny: nizsza cena, nieco lepsza dynamika i zużycie paliwa. To tak w skrócie :wink: Pozdrowienia
Polini Posted November 22, 2004 Author Posted November 22, 2004 No dzięki za odp. ja to wiem, ale kurcze on sie upiera. teraz to ma obiekcje na Legaca 2.0 w AT. Ale on ma ponad 13s. do 100. To gorzej niż Focus 1.6zetec. :? Pociąć się można. I na dodatek obciach Impreza AT.
bartek@klubsubaru.pl Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 no to powiedz mu lepiej żeby kupił lepiej Renałulta albo Pełżota z automatem, bo lepiej nie wyróżniać się z tłumu niż narażać na śmiech (Impreza AT). może to mu przemówi do rozsądku...
matt Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 ..... no ja bym uwazal z wyrazaniem negatywnych opini o kierowcach automatow w stylu inwalidzi i starcy, gdyz sama Jej Najwyzsza Ekscelencja Mamusia takowego automata w kosmicznym forysiu ujezdza 8) ........ mk.si
Jakublad Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 Mój tata ma właśnie Legacy 3.0 i jest w automacie. Jego teraz już na nic innego nie namówię i powiem szczerze, że jak mam zrobić 400 km jednego dnia w tym 50 po zakorkowanej Warszawie - wcale mu się nie dziwię. Auto może z manualem pojechałoby szybciej (szczególnie w zakrętach), ale się człowiek lewarkiem nie namacha. ;-)
Polini Posted November 23, 2004 Author Posted November 23, 2004 No wiem, wiem. Ale jednak to nie jest to, żeby impreza w AT.. Legac taki 3.0 owszem, ale 2.0 ma z AT tragiczne osiągi... :?
huzar105 Posted November 23, 2004 Posted November 23, 2004 Szczerze powiedziawszy to do mnie taki przykład nie przemawia, chociaż każdy lubi inaczej bo ja wole sam kręcić to dlaczego nie wymyślec odrazu automatycznych kierowców gdzie będziemy tylko patrze na jak drzewa przy ulicy przemijają. Lub zainwestować w kierowce?? 8)
bartek@klubsubaru.pl Posted November 23, 2004 Posted November 23, 2004 ..... no ja bym uwazal z wyrazaniem negatywnych opini o kierowcach automatow w stylu inwalidzi i starcy, gdyz sama Jej Najwyzsza Ekscelencja Mamusia takowego automata w kosmicznym forysiu ujezdza 8) ........ mk.si kobiety się nie liczą
mrm Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 Automat: większy komfort (szczególnie w korkach)Manualny: nizsza cena, nieco lepsza dynamika i zużycie paliwa. To tak w skrócie :wink: Pozdrowienia Witam i nie zgadzam sie z powyzszym ;-) Sa wyjatki i to w Subaru. Jako mocno zainteresowany zakupem Legacy lub Outbacka znalazlem w danych technicznych Legacy 3.0 ciekawostke: wersja z automatem pali mniej niz manualna, zwłaszcza w miescie. Przy okazji - jest na to jakies rozsadne i proste wytlumaczenie? Pozdrawiam, Mariusz
huzar105 Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 Jak się ktoś chce liczyć z spalaniem niech kupi tico czy smarta. A nie w 3.0 silniku patrzeć na spalanie
GTA3 Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 Automat: większy komfort (szczególnie w korkach)Manualny: nizsza cena, nieco lepsza dynamika i zużycie paliwa. To tak w skrócie :wink: Pozdrowienia Witam i nie zgadzam sie z powyzszym ;-) Sa wyjatki i to w Subaru. Jako mocno zainteresowany zakupem Legacy lub Outbacka znalazlem w danych technicznych Legacy 3.0 ciekawostke: wersja z automatem pali mniej niz manualna, zwłaszcza w miescie. Przy okazji - jest na to jakies rozsadne i proste wytlumaczenie? Pozdrawiam, Mariusz No właśnie dołączam się do pytania: Automat -cykl miejski 13,7 -cykl drogowy 7,6 -cykl mieszany 9,8 Wajchomat -cykl miejski 17,1 -cykl drogowy 8,6 -cykl mieszany 11,7 Zatwardziałym zwolennikom wajchy polecam: - demontaż klaksonu - ręczna trąbka z gumowym mieszkiem znakomicie się sprawdza - ręczny napęd wycieraczek za pomocą korbki - od dzisiaj to Wy będziecie decydować jak szybko wycierać i w jakich odstępach czasowych! w wersji ultra-pure również ręczna regulacja siły docisku do szyby oraz ręczny spryskiwacz - ręczna regulacja kąta wyprzedzenia zaołonu - ręczny rozrusznik - korba nigdy cię nie zawiedzie pozdrawiam wszystkich uzależnionych od ruszania ręką
bartek@klubsubaru.pl Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 No właśnie dołączam się do pytania: Automat -cykl miejski 13,7 -cykl drogowy 7,6 -cykl mieszany 9,8 Wajchomat -cykl miejski 17,1 -cykl drogowy 8,6 -cykl mieszany 11,7 bo jak wajchujesz, to czasem możesz się zapomnieć i jak głośno gra radio to kapniesz się, że czas zmienić dopiero przy 6000rpm. albo ktoś chce się spróbować z Subaru spod świateł, to też kręcisz trochę inaczej silnik niż przy spokojnej jeżdzie. albo masz nerwa lub jesteś w euforii, to też raczej póżniej zmieniasz. prawda? pzdr
GTA3 Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 bo jak wajchujesz, to czasem możesz się zapomnieć i jak głośno gra radio to kapniesz się, że czas zmienić dopiero przy 6000rpm. albo ktoś chce się spróbować z Subaru spod świateł, to też kręcisz trochę inaczej silnik niż przy spokojnej jeżdzie. albo masz nerwa lub jesteś w euforii, to też raczej póżniej zmieniasz. prawda? pzdr No mi sie nie raz zdażyło jak pożyczyłem od brata auto z manualem zapomnieć zmienić biegu z powodu głośnego radia ale to jeszcze mało przekonujący powód żeby tak zwiększyło się zużycie paliwa. Przecież jak pogonisz automata na trybie POWER to też się kręci do 6k.
Kuba Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 Czy nie jest przypadkiem tak ze automat nie do konca ma staly naped na 4 kola? Jest tam chyba w skrzyni jakies sprzeglo sterowane elektronicznie, mozna odlaczyc naped na tyl przez wyjecie bezpiecznika. Mamy wtedy mniejsze straty na napedzie, lepsza ekonomia jazdy. Pozatym skrzynia biegow jest inaczej zestopniowana i w czasie jazdy testowej, silnik moze pracowac w bardziej ekonomicznym zakresie obrotow, ale jesli przycisniemy to automat powinien spalic wiecej.
GTA3 Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 Czy nie jest przypadkiem tak ze automat nie do konca ma staly naped na 4 kola? Nie bluźnij człowieniu bo zarobisz bana za jedno nierozważnie wypowiedziane zdanie. :shock: Takie historie to na www.bmw.de albo www.volvo.se a nie tu bo cie ukamienują :wink:
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.