Skocz do zawartości

Check engine - możliwość "zamrożenia" błędu


Ptok

Rekomendowane odpowiedzi

Ale wracając do meritum tematu, to jedyną opcją "zamrożenia" jakiegokolwiek błędu, jest tylko i wyłącznie przeprogramowanie sterownika, które jak wiemy jest bardzo drogie, zgadza się? :?: :roll: :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale wracając do meritum tematu, to jedyną opcją "zamrożenia" jakiegokolwiek błędu, jest tylko i wyłącznie przeprogramowanie sterownika, które jak wiemy jest bardzo drogie, zgadza się? :?: :roll: :sad:

 

Sądzę, że ktoś kto się podejmie dezaktywacji błędu bez analizy przyczyny jego występowania, popełni tanie samobójstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ temat jest o check engine to i ja mam pytanie

Nie podpinałem jeszcze auta pod komputer ale może ktoś miał już taki objaw,

kontrolka zapala się w 3/4 przypadku i świeci przez kilka kilkanaście sekund po tym jak silnik jest rozgrzany, zgaszę go i za chwilę lub kilka minut zapalam go gdy silnik się jeszcze nie ostudził bądź w małym procencie. Może ktoś wie co to może być za problem? choć podpięcie pod kompa i tak mnie czeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wracając do meritum tematu, to jedyną opcją "zamrożenia" jakiegokolwiek błędu, jest tylko i wyłącznie przeprogramowanie sterownika, które jak wiemy jest bardzo drogie, zgadza się? :?: :roll: :sad:

 

Sądzę, że ktoś kto się podejmie dezaktywacji błędu bez analizy przyczyny jego występowania, popełni tanie samobójstwo.

Powtarzam, że autoryzowany serwis w Poznaniu po podpięciu auta pod tester wykasował błędy oraz stwierdził (bez jakichkolwiek innych czynności diagnostycznych), iż auto jest w pełni sprawne i rzekome wypadanie zapłonów nie ma miejsca w rzeczywistości. Czy mam podstawy aby im nie wierzyć? Czy brak sprawdzenie ciśnienia sprężania oraz wartości AFR jest podstawą do stwierdzenia, że zachowali się w sposób niekompetentny lub nie do końca profesjonalny? :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po skasowaniu błąd wystąpił ponownie?

W sumie lepiej się przejechać i sprawdzić parametry pod obciążeniem niż na postoju.

Zaraz po skasowaniu błędu, kontrolka nie świeciła, jednak od razu powiedzieli o wrażliwej elektronice w WRX i o tym, że błąd może wyświetlić się ponownie za kilka km, za kilka dni lub wcale oraz to, że albo nie-ASO przeprogramuje sterownik albo mogę tak jeździć i nie muszę sie martwić, bo w rzeczywistości nic się nie dzieje z silnikiem. I tak też było w rzeczywistości, po przejechaniu kilkunastu km kontrolka zapaliła się ponownie :evil: Ponawiam pytanie: czy zachowali się w sposób mało profesjonalny nie analizując dogłębnie ewentualnej przyczyny świecenia się kontrolki (test drogowy :idea: ) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po skasowaniu błąd wystąpił ponownie?

W sumie lepiej się przejechać i sprawdzić parametry pod obciążeniem niż na postoju.

Zaraz po skasowaniu błędu, kontrolka nie świeciła, jednak od razu powiedzieli o wrażliwej elektronice w WRX i o tym, że błąd może wyświetlić się ponownie za kilka km, za kilka dni lub wcale oraz to, że albo nie-ASO przeprogramuje sterownik albo mogę tak jeździć i nie muszę sie martwić, bo w rzeczywistości nic się nie dzieje z silnikiem. I tak też było w rzeczywistości, po przejechaniu kilkunastu km kontrolka zapaliła się ponownie :evil: Ponawiam pytanie: czy zachowali się w sposób mało profesjonalny nie analizując dogłębnie ewentualnej przyczyny świecenia się kontrolki (test drogowy :idea: ) :?:

vfts sprawdź tu , mi już parę razy pomógł przy subarynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wieloma WRXami 01 i w żadnym sie nie zapalało nic, obawiam się że jednak jest problem z tym autem, widocznie panom się nie chce, albo nie umieją znaleźć jego przyczyny, są conajmniej dwa powody wyswietlania tego błędu które wystepują często i są usterkami, nie bardzo wiem jak jedną z nich można wyeliminowac bez sprawdzenia podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

problem dobrze znany od 2001 roku i dotyczy przypadłości tylko niektórych ECU! ( nie ma rzeczywistego wypadania zapłonów , to jest łatwo odczuwalne ! ).

Kody wypadania zapłonów tzw popularnie kody błędów MISFIRES , lubią występować szczególnie przy kręceniu silnika powyżej 5000 obr/min.

 

Jeśli Azrael uważa że komus się nie chcę ...i usunie usterkę bez ingerencji w zmianę nastawów ECU jest możliwe to znaczy że jeszcze nie zgłębił tematu dostatecznie.

 

 

 

Jeśli mam pomóc proszę o kontakt na priv i podesłanie mi nr ECU.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Azrael uważa że komus się nie chcę ...i usunie usterkę bez ingerencji w zmianę nastawów ECU jest możliwe to znaczy że jeszcze nie zgłębił tematu dostatecznie.

 

W ciagu ostatnich 6 miesiecy mieliśmy conajmniej 4 samochody z identyczna usterką i był to rzeczywisty problem, w większości do naprawienia w kilkanaście minut, ale trzeba podejrzeć parametry rzeczywiste z jazdy żeby zobaczyć najczęstrzą przyczynę, inaczej sobie tego nie wyobrażam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdolny jesteś :grin:

kabelek się przydał?

niestety w systemie, który ma Ptok nie da się zbyt wiele poprawić. poza tym, okazało się, że łapie błąd również na benzynie.

Poprostu metoda prob i bledow korygowalem mapy, jezdzilem, zbieralem punkty, sprawdzalem i tak w kolko :mrgreen:

Kabelek sie oczywiscie przydal :wink: i pewnei przyda nie tylko do kasowania bledu nr 420 :grin:. Jeszcze raz dzieki :cool:

A elektroniki nie da sie u niego podmienic na lepsza :?:

 

BTW. Od serwisu KME slyszalem , ze mieli podobne problemy w Subaru z bledami 420 (i to nawet w rocznych autach), ale podobno w koncu elektonika (ktora jest dosc czula) adaptowala sie do LPG i przestawala wywalac bledy, mozliwe to czy to typowe haslo rzucane na odczepnego ?

 

Hasło.

Elektronika adaptuje się zawsze. Instalacja musi zapewnić możliwie najmniejsze odchyłki od zerowych zadaptacji.

Do tego potrzebne są dobre elementy wykonawcze, sterownik LPG, zabudowa i strojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ temat jest o check engine to i ja mam pytanie

Nie podpinałem jeszcze auta pod komputer ale może ktoś miał już taki objaw,

kontrolka zapala się w 3/4 przypadku i świeci przez kilka kilkanaście sekund po tym jak silnik jest rozgrzany, zgaszę go i za chwilę lub kilka minut zapalam go gdy silnik się jeszcze nie ostudził bądź w małym procencie. Może ktoś wie co to może być za problem? choć podpięcie pod kompa i tak mnie czeka

 

Może jeszcze ja zagadnę, bo widzę, że reakcji nie było - mam podobny problem - co jakiś czas

zapala się kontrolka check'u i po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach gaśnie. Pojawia się to

powiedzmy raz/dwa razy dziennie, a czasami rzadziej i odnoszę wrażenie, że właściwie tylko

wtedy gdy silnik jest mocno rozgrzany. Rozmawiałem z DaWoj'em i powiedzieli mi, że wykrycie

ewentualnego błędu będzie tylko możliwe gdy kontrolka będzie się świecić podczas testu.

Więc może jesteście w stanie coś doradzić, please :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael co było najczęszczą przyczyną wypadania zapłonów w tych czterech sztukach?

 

1. uszkodzenie jednego z czujników (dośc trudne do zauważenia jak sięnie wie czego wypatrywać)

2. mechaniczna usterka silnika

 

Auta 2000-2001, generalnie bug eye

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyższych wypowiedzi wnioskuję, że ukrywanie błędów jest możliwe tylko przez przeprogramowanie, co oznacza, że i nietanie - trochę mnie to uspokoiło, ufff.

Koszt ukrucia bledu to okolo $100 plus pol godziny roboty, chyba ze mozesz od kogos pozyczyc kabel to wtedy taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. uszkodzenie jednego z czujników (dośc trudne do zauważenia jak sięnie wie czego wypatrywać)

2. mechaniczna usterka silnika

Auta 2000-2001, generalnie bug eye

którego czujnika?

Jeśli mam pomóc proszę o kontakt na priv i podesłanie mi nr ECU.

gdzie szukać ECU i jego numeru? :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC fan, kabel jest produkowany i sprzedawany w stanach (mozliwe ze ktos je sprowadza do PL). Podalem cene w dolarach, bo cena tego kabla nie zmienia sie od kilku lat, natomiaast kurs $ do PLN zzmienia sie ciagle. Jak ktos za rok odkopie ten temat, to nadal bedzie aktualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC fan, kabel jest produkowany i sprzedawany w stanach (mozliwe ze ktos je sprowadza do PL). Podalem cene w dolarach, bo cena tego kabla nie zmienia sie od kilku lat, natomiaast kurs $ do PLN zzmienia sie ciagle. Jak ktos za rok odkopie ten temat, to nadal bedzie aktualny.

mógłbyś zapodać jakąś linkę z opisem tego gadżetu? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC fan, kabel jest produkowany i sprzedawany w stanach (mozliwe ze ktos je sprowadza do PL). Podalem cene w dolarach, bo cena tego kabla nie zmienia sie od kilku lat, natomiaast kurs $ do PLN zzmienia sie ciagle. Jak ktos za rok odkopie ten temat, to nadal bedzie aktualny.

mógłbyś zapodać jakąś linkę z opisem tego gadżetu? :cool:

Bylo wiele razy na forum, slowo kluczowe "tactrix".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyższych wypowiedzi wnioskuję, że ukrywanie błędów jest możliwe tylko przez przeprogramowanie, co oznacza, że i nietanie - trochę mnie to uspokoiło, ufff.

Koszt ukrucia bledu to okolo $100 plus pol godziny roboty, chyba ze mozesz od kogos pozyczyc kabel to wtedy taniej.

Z tego co się dowiedziałem, to przy pomocy Tactrixa nie można "zamrozić" jednego rodzaju błędu, tylko zdezaktywować całą kontrolkę. Nie rozwiązuje to mojej sytuacji, gdyż tak czy siak nie będę wiedział o ewentualnym innym błędzie :sad: Czy ktoś może to potwierdzić lub zanegować? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyższych wypowiedzi wnioskuję, że ukrywanie błędów jest możliwe tylko przez przeprogramowanie, co oznacza, że i nietanie - trochę mnie to uspokoiło, ufff.

Koszt ukrucia bledu to okolo $100 plus pol godziny roboty, chyba ze mozesz od kogos pozyczyc kabel to wtedy taniej.

Z tego co się dowiedziałem, to przy pomocy Tactrixa nie można "zamrozić" jednego rodzaju błędu, tylko zdezaktywować całą kontrolkę. Nie rozwiązuje to mojej sytuacji, gdyż tak czy siak nie będę wiedział o ewentualnym innym błędzie :sad: Czy ktoś może to potwierdzić lub zanegować? :?:

 

vfts, widzę, że Ciebie nie interesuje ROZWIĄZANIE problemu, tylko rozwiązanie w postaci pozbycia się informacji o jego występowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...