Ptok Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Witam, Od roku walczę z check engine (watek walcowałem na formu LPG ostatnio). Uznam, że tak jak piszą doświadczeni koledzy problem z regulacją LPG. Ostatnio usłyszałem (od gazowników), że skanenery diagnostyczne do OBD maja możliowość "zamrożenia błędu" - tzn. system będzie go ignorował i magiczna kontrolka nie zaświeci się. Czy ktos może to zweryfikować i ew. podpowiedzieć czy i jak się to da zrobić? Nauczyłem sie ignorować MIL (ciągle to samo) i jak wyskoczy jakiś inny problem to go normalnie nie zauważę. Ptok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Jest to możliwe w Subaru, ale pytanie jaki to błąd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfts Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Mam podobny problem z check engine w WRX02. Po podpięciu pod tester stwierdzono wypadanie zapłonów. Sprawdzili auto w Kocarze i twierdzą, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, jednak po skasowaniu błędu kontrolka zapala się ponownie po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Twierdzą, że ponoć elektronika w pierwszych wrxach jest wrażliwa i wychwytuje jakieś błędy, których w rzeczywistości nie ma Również jestem zainteresowany zamrożeniem tego błędu, gdyż jeżeli coś by się działo faktycznie nie zauważę tego :sad: Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Jest to możliwe w Subaru Masz na myśli przeprogramowanie :?: Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 vfts, myślę ze jednak lepiej naprawić. Azrael napisał/a:Jest to możliwe w Subaru Masz na myśli przeprogramowanie tak, można wyłączyć wyświetlanie konkretnych błędów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 można wyłączyć wyświetlanie konkretnych błędów zatem mam pytanie....czy jak kupię od kogoś auto, to skąd mam wiedzieć, że wyłączono wyświetlanie konkretnych błędów? Można to jakoś sprawdzić? Bo jak nie, to po grzyba w ogóle robić test skoro ktoś mógł wcześnie 'próba ukrycia niedomagań' wyłączyć wszelkie błędy. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Ptok, ja nie słyszałem o zamrażaniu błędów skanerami obd. W sterownikach remapowalnych można zdezaktywować występowanie błędu poprzez remap. vfts Twój problem jest inny Ja bym się jednak zainteresował na twoim miejscu. Faktycznie w wrx02 program jest ustawiony bardzo czuło na spalanie stukowe. Jeżeli jednak faktycznie wszystko jest ok od strony elektronicznej, osprzętu silnika to koniecznie sprawdź kompresję na cylindrach. W wrx błędy misfire zdarzają się być powiązane z obniżeniem kompresji na jednym z cylindrów. Najczęściej drugim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 jako, ale można ustawić większą liczbę dopuszczalnych błędów, żeby Check tak szybko nie wywalał? Chyba o to chodzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Tak sie nie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Da się. Ale,... nie w samochodzie Kuby. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 U mnie tak jest. :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ptok Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 Jest to możliwe w Subaru Masz na myśli przeprogramowanie :?: Jak zwał, tak zwał - kiedyś pytałe o dokładnie to samo (wtedy wyrzucało mi sonde lambda) w serwisie u Bełtowskiego (Kraków) i uzyskałem odpowiedź że sie nie da. Teraz wyskakuje mi P420 - bład kata i to jego chciałbym zignorować. Podpowiedzcie gdzie, ew jak uświadomić Panów w serwisie. Ptok Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 No i dalej nie wiem, czy można ukryć błędy tak aby potencjalny klient (nabywca używanego subaraka) się o tym nie dowiedział. Ewentualnie co trzeba zrobić by sprawdzić czy i które kody są wyłączone?! Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfts Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 vfts, myślę ze jednak lepiej naprawić. Ale co mam naprawić skoro w serwisie sami powiedzieli, że wszystko jest ok? Poza tym sami twierdzą iż bezcelowym jest wyrzucanie ponad 3k (przeprogramowanie sterownika) tylko po to aby wygasić kontrolkę, która zauważa błąd którego nie ma :roll: Dlatego podpiąłem się pod temat, gdyż nie wiem czy można "zamrozić" jakiś błąd inaczej niż przez przeprogramowanie sterownika :?: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Ale co mam naprawić skoro w serwisie sami powiedzieli, że wszystko jest ok? Poza tym sami twierdzą iż bezcelowym jest wyrzucanie ponad 3k (przeprogramowanie sterownika) tylko po to aby wygasić kontrolkę, która zauważa błąd którego nie ma Uważam, że w Poznańskie ASO ma ogromne doświadczenie jeśli chodzi o Subaru...a szczególnie o elektronikę Sprawdzał ktoś kompresję w Twoim aucie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 demon musiałbyś z takim autem podjechać do kogoś, kto będzie potrafił zweryfikować co masz w kompie benzyny. Ptok, nie sądzę żeby istniała możliwość wyłączenia błędu w foresterze wolnossącym 01. vfts, jeździsz na standardowym ciśnieniu doładowania?. Ktoś przejechał się z tobą przy klepce i sprawdził afr przynajmniej z pierwszej sondy?. Bierze olej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Jest to możliwe w Subaru Masz na myśli przeprogramowanie :?: Jak zwał, tak zwał - kiedyś pytałe o dokładnie to samo (wtedy wyrzucało mi sonde lambda) w serwisie u Bełtowskiego (Kraków) i uzyskałem odpowiedź że sie nie da. Teraz wyskakuje mi P420 - bład kata i to jego chciałbym zignorować. Podpowiedzcie gdzie, ew jak uświadomić Panów w serwisie. Ptok Probowales stroic LPG, ja tez to mialem, co jakies 200-300km mi wyskakiwal blad kata, jezdzilem po serwisach (bylem nawet u producenta instalki), czytalem az w koncu sam sie tym zajelem i odpukac od ok. 1kkm problem nie wystapil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Jest to możliwe w Subaru Masz na myśli przeprogramowanie :?: Jak zwał, tak zwał - kiedyś pytałe o dokładnie to samo (wtedy wyrzucało mi sonde lambda) w serwisie u Bełtowskiego (Kraków) i uzyskałem odpowiedź że sie nie da. Teraz wyskakuje mi P420 - bład kata i to jego chciałbym zignorować. Podpowiedzcie gdzie, ew jak uświadomić Panów w serwisie. Ptok Probowales stroic LPG, ja tez to mialem, co jakies 200-300km mi wyskakiwal blad kata, jezdzilem po serwisach (bylem nawet u producenta instalki), czytalem az w koncu sam sie tym zajelem i odpukac od ok. 1kkm problem nie wystapil. zdolny jesteś :grin: kabelek się przydał? niestety w systemie, który ma Ptok nie da się zbyt wiele poprawić. poza tym, okazało się, że łapie błąd również na benzynie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 zdolny jesteś :grin: kabelek się przydał? niestety w systemie, który ma Ptok nie da się zbyt wiele poprawić. poza tym, okazało się, że łapie błąd również na benzynie. Poprostu metoda prob i bledow korygowalem mapy, jezdzilem, zbieralem punkty, sprawdzalem i tak w kolko Kabelek sie oczywiscie przydal :wink: i pewnei przyda nie tylko do kasowania bledu nr 420 :grin:. Jeszcze raz dzieki :cool: A elektroniki nie da sie u niego podmienic na lepsza :?: BTW. Od serwisu KME slyszalem , ze mieli podobne problemy w Subaru z bledami 420 (i to nawet w rocznych autach), ale podobno w koncu elektonika (ktora jest dosc czula) adaptowala sie do LPG i przestawala wywalac bledy, mozliwe to czy to typowe haslo rzucane na odczepnego ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfts Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 vfts, jeździsz na standardowym ciśnieniu doładowania?. Ktoś przejechał się z tobą przy klepce i sprawdził afr przynajmniej z pierwszej sondy?. Bierze olej? Auto jest absolutnie seryjne, aczkolwiek nie sprawdzałem jakie jest ciśnienie doładowania. Kompresji też w Kocarze nie sprawdzili :neutral: Auto mam od 6tygodni i narazie nie zauważyłem żeby brało olej (przejechałem dopiero około 1500km). Wycieków nie ma Jeżeli chodzi o to Twoje środkowe zdanie to proszę jaśniej, bo nie rozumiem :shock: , więc raczej NIE Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Sprawdził czy jest bogato, AFR z oryginalnej sondy wartość 11,25, aż do odcinki :wink:....przy klepce Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfts Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Sprawdził czy jest bogato, AFR z oryginalnej sondy wartość 11,25, aż do odcinki :wink:....przy klepce Auto cały czas stało, nigdzie nie jechało więc chyba nie sprawdzili Skasowali tylko błąd i stwierdzili to co wcześniej napisałem :???: Być może udać się do innego serwisu niż Kocar aby lepiej zdiagnozowali :?: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Sprawdził czy jest bogato, AFR z oryginalnej sondy wartość 11,25, aż do odcinki :wink:....przy klepce Auto cały czas stało, nigdzie nie jechało więc chyba nie sprawdzili Skasowali tylko błąd i stwierdzili to co wcześniej napisałem :???: Być może udać się do innego serwisu niż Kocar aby lepiej zdiagnozowali :?: :roll: Nie znam się na Poznaniu, czy nie-ASO robi diagnostykę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfts Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 nie-ASO miałby niby to przeprogramować, ale diagnostyke robił gościu z Kocaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 nie-ASO miałby niby to przeprogramować, ale diagnostyke robił gościu z Kocaru Nie. Zdiagnozować (zapytałem). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now