Skocz do zawartości

nowy CRV vs. stary lesnik szuwarek


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tego nowszego kupiłbym ze względu na napęd

Nie ma z tylu LSD.

 

Moze bede zlosliwy od dluzszego czasu marudisz ze niema LSD,nie ma i tyle!:) Jakos posiadacze Legacy czy Imprez nie majacych LSD nie narzekaja.Ja to odbieram troche tak ,ze jak nie ma LSD to tym autem nie da sie jezdzic? Wez pod uwage jak czesto owe LSD wykorzystasz, ile masz dni ze sniegiem w roku a codziennie nie jezdzisz w terenie wiec jego brak nie bedzie odczuwalny. Inna rzecz to z tego co wiem w najblizszym czasie chyba nie planujesz zakupu tego samochodu wiec po co tyle komentowac cos co Cie na razie bezposrednio nie dotyczy? Zawsze bedziesz mogl kupic modele 06-08 ,ktore LSD maja i sa ladniejsze od MY08 lub tez Outbacka ktory LSD posiada:)

Nie odbieraj prosze mojego postu jako atak na Twoja osobe bo nie taki jest jego cel. Staram sie tylko przekazac Ci ,ze samochodem z LSD da sie jezdzic a na zmiany konstrukcyjne nowych modeli wplywu nie mamy choc nie wiem jak bardzo bysmy narzekali:)

Jasne Lisek. I 2WD da sie jezdzic, ale ze ja Forka nie kupilem tylko na czarne, to jest to dla mnie istotny element. Dzis, czy jutro nie mam zamiaru zmieniac na nowy model, a i po drodze moze bedzie jakis MY'06-07, ale w przyszlosci, jesli od marki Subaru nie odejde, moge nie miec juz takiego wyboru.

 

p.s. wlasciciele Legacy i Imprez raczej w teren nie wjezdzaja.

 

p.s.2. jak w temacie o Forku cytowalem, wiekszy Forek podobniez jest odpowiedzia na wysokie zapotrzebowanie na wiecej miejsca (przynajmniej notowane na rynku australijskim - jednym z najwiekszych dla Subaru). A mi sie zawsze wydawalo, ze po to producenci staraja sie miec po reprezentacji na kazdy segment, zeby nie robic samym sobie konkurencji poszczegolnymi modelami - Forkiem Tribece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

LSD przeniesiono z tylnej osi do schowka pasażera, uznając że lekko wyluzowany kierowca daje lepsze efekty trakcyjne niż najlepszy dyfer z tyłu :razz: :cool:

 

nowy foreś nadal ma reduktor, ma większy prześwit i dostanie diesla. jeśli chodzi o teren, to prześwit + diesel z jego momentem równoważy z nawiązką brak LSD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru ma ponadprzecietny naped lepszy niz konkurencja i nie ma co nawet o tym wiecej gadac

 

Lepszy niż konkurencja to on w praktyce jest.. Ale akurat w przypadku Forestera MT to stwierdzenie 'ponadprzeciętny' jest mocno przesadzone.. 3 stożkowe dyfry + 1-2 słabiutkie wiskozy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby Forek z reduktorem w MT miał dyfry jak STI to by to jakoś działało....

 

Hehe.. przód a'la TorSen i tył płytkowy.. byłoby pięknie.. Zamiast DCCD mocna wiskoza by wystarczyła..

 

PS: Azrael, masz może jakieś materiały dotyczące AYC (obydwu generacji), bo mnie zainteresowało i chętnie temat bym zgłębił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomaszRT, cośtam mam, ale nie mam teraz czasu kopać gdzie mam :(

 

 

Na pewno w Technical information manual jest przedstawiona zasada działania i budowa, a manuale są w necie.

 

Żeby było on-topic - Evo kiepsko się wygrebują z zasp na seryjnym sterowniku dyfrów, jakoś głupieją, dyfry wydają dziwne dźwięki.

 

[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 3:46 pm ]

Hehe.. przód a'la TorSen i tył płytkowy.. byłoby pięknie.. Zamiast DCCD mocna wiskoza by wystarczyła..

 

 

Dokładnie, myślę ze taki Forek byłby dośc szokujacy w terenie w zestawieniu z powązniejszymi terenówkami,, i jeździłby lepiej na drodze. W sumie to można dośc niedrogo takiego zrobić. Z tylną szpera powiedzmy 10kg, centralną wiskozą 20kg i helicalem z przodu powinien się z konkretnej zaspy wygrzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo kiepsko się wygrebują z zasp na seryjnym sterowniku dyfrów, jakoś głupieją, dyfry wydają dziwne dźwięki.

 

A skąd sterownik dostaje info o prędkości samochodu ?

 

Z tylną szpera powiedzmy 10kg, centralną wiskozą 20kg i helicalem z przodu powinien się z konkretnej zaspy wygrzebać

 

No właśnie czy 10 - 20kg to jest dużo ? To odpowiada 100 - 200 NM potrzebnym na wejściu w celu przełamania oporu wewnętrznego szpery?

 

Dokładnie, myślę ze taki Forek byłby dośc szokujacy w terenie w zestawieniu z powązniejszymi terenówkami

 

Tam gdzie by mu prześwitu wystarczyło to na pewno by niejednego zaskoczył.. Ale idałem w terenówce jest TorSen w możliwością manualnego zablokowania na sztywno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, myślę ze taki Forek byłby dośc szokujacy w terenie w zestawieniu z powązniejszymi terenówkami,, i jeździłby lepiej na drodze. W sumie to można dośc niedrogo takiego zrobić. Z tylną szpera powiedzmy 10kg, centralną wiskozą 20kg i helicalem z przodu powinien się z konkretnej zaspy wygrzebać.

Dlatego pytalem w innym watku gdzie mozna znalezc informacje o cenach. Jednak koszty rzedu 10k+/- za 3 dyfry z montazem, to nie wiem, czy jset tak "dosc niedrogo".

 

p.s. a gum by za bardzo nie rwal? Skrzynia seryjna takiego powiedzmy S-turbo z 98r wytrzymala? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytalem w innym watku gdzie mozna znalezc informacje o cenach. Jednak koszty rzedu 10k+/- za 3 dyfry z montazem, to nie wiem, czy jset tak "dosc niedrogo".

 

 

Proporcjonalnie do kosztów innych przeróbek to dośc niedrogo.

 

 

p.s. a gum by za bardzo nie rwal? Skrzynia seryjna takiego powiedzmy S-turbo z 98r wytrzymala?

 

Opon w sensie? nie sądzę. Powinna wytrzymać jak silnik seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma większy prześwit

 

pół cm więcej czy cały centymetr?

 

prześwit + diesel z jego momentem równoważy z nawiązką brak LSD.

 

ciekawe stwierdzenie... bo po mojemu jak nie złapie przyczepności to żaden silnik nie pomoże

 

Elektronika jest tansza niz mechanika...

 

no własnie tu jest podsumowanie. swiat sie zmienia, nowy forek rowniez, szkoda ze nie bedzie juz taki mechaniczny jak poprzednik tylko elektroniczny... a elektronika to be :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe stwierdzenie... bo po mojemu jak nie złapie przyczepności to żaden silnik nie pomoże
Niewiem jak w innym terenie niż pustynnym, ale każdy jeden arab twierdzi że diesel się na pustynie nie nadaje....... Wszystkie Land Cruisery które regularnie jeżdżą na Safari to manuale V6 lub V8 benzyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe stwierdzenie... bo po mojemu jak nie złapie przyczepności to żaden silnik nie pomoże
Niewiem jak w innym terenie niż pustynnym, ale każdy jeden arab twierdzi że diesel się na pustynie nie nadaje....... Wszystkie Land Cruisery które regularnie jeżdżą na Safari to manuale V6 lub V8 benzyna.

 

Co do zasady to chyba o Nm idzie... a z dieselka łatwiej owe wyciagnąć za mniejsze pieniądze :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT: moje 3 groszy co do prawdziwych terenowek...

 

jest MB G, jest Land Cruiser BJ70, i jest reszta :mrgreen:

 

ex-woz taty

picture003vr2.jpg

 

ex-woz moj

200504200506byuamdro153rb8.jpg

 

szkoda tylko, ze wszystkie prawdziwe terenowki zostaly tam, w XX wieku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko, ze wszystkie prawdziwe terenowki zostaly tam, w XX wieku...

 

ale MB G jest przecież dostępny? nie wiem tylko czy technicznie się zmienił na gorsze :?:

ze starego G pozostala tylko buda... naszpikowana elektronika :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko, ze wszystkie prawdziwe terenowki zostaly tam, w XX wieku...

 

Land Cruiser J7 jest nadal produkowany.

Land Cruiser J105 niestety zakończono produkcję w 2007.

 

Mercedesa Gelende w wersji stricte terenowej (G461) produkowano do 2001

 

Z terenowych to obecnie jeszcze Land Rover Defender i Jeep Wrangler (zwłaszcza Rubicon).

 

No i Nissan Patrol oraz Suzuki Jimny po pewnych modyfikacjach.

 

[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 10:18 am ]

ze starego G pozostala tylko buda... naszpikowana elektronika

 

Nowy (G463) się różni przede wszystkim tym, że ma bardzo bogate wyposażenie oraz stały napęd 4x4. Rama, buda, mosty i ogólna koncepcja auta się nie zmieniła. Wszystkie 3 dyfry mają pełne blokady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...