Olleo Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Ale tego nowszego kupiłbym ze względu na napęd Nie ma z tylu LSD. Moze bede zlosliwy od dluzszego czasu marudisz ze niema LSD,nie ma i tyle! Jakos posiadacze Legacy czy Imprez nie majacych LSD nie narzekaja.Ja to odbieram troche tak ,ze jak nie ma LSD to tym autem nie da sie jezdzic? Wez pod uwage jak czesto owe LSD wykorzystasz, ile masz dni ze sniegiem w roku a codziennie nie jezdzisz w terenie wiec jego brak nie bedzie odczuwalny. Inna rzecz to z tego co wiem w najblizszym czasie chyba nie planujesz zakupu tego samochodu wiec po co tyle komentowac cos co Cie na razie bezposrednio nie dotyczy? Zawsze bedziesz mogl kupic modele 06-08 ,ktore LSD maja i sa ladniejsze od MY08 lub tez Outbacka ktory LSD posiada:) Nie odbieraj prosze mojego postu jako atak na Twoja osobe bo nie taki jest jego cel. Staram sie tylko przekazac Ci ,ze samochodem z LSD da sie jezdzic a na zmiany konstrukcyjne nowych modeli wplywu nie mamy choc nie wiem jak bardzo bysmy narzekali:) Jasne Lisek. I 2WD da sie jezdzic, ale ze ja Forka nie kupilem tylko na czarne, to jest to dla mnie istotny element. Dzis, czy jutro nie mam zamiaru zmieniac na nowy model, a i po drodze moze bedzie jakis MY'06-07, ale w przyszlosci, jesli od marki Subaru nie odejde, moge nie miec juz takiego wyboru. p.s. wlasciciele Legacy i Imprez raczej w teren nie wjezdzaja. p.s.2. jak w temacie o Forku cytowalem, wiekszy Forek podobniez jest odpowiedzia na wysokie zapotrzebowanie na wiecej miejsca (przynajmniej notowane na rynku australijskim - jednym z najwiekszych dla Subaru). A mi sie zawsze wydawalo, ze po to producenci staraja sie miec po reprezentacji na kazdy segment, zeby nie robic samym sobie konkurencji poszczegolnymi modelami - Forkiem Tribece. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 ale po co płakać nad tym w kilu watkach od dluzszego czasu? bo inaczej forum byłoby puste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damazie Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 LSD przeniesiono z tylnej osi do schowka pasażera, uznając że lekko wyluzowany kierowca daje lepsze efekty trakcyjne niż najlepszy dyfer z tyłu :razz: :cool: nowy foreś nadal ma reduktor, ma większy prześwit i dostanie diesla. jeśli chodzi o teren, to prześwit + diesel z jego momentem równoważy z nawiązką brak LSD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 O ile wiem to nowy Forester ma seryjnie VDC, dlatego zrezygnowano z LSD. Elektronika jest tansza niz mechanika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Zajrzyj do watku o VDC, to sie przekonasz, czy tak pomaga w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Może zrezygnowano, bo LSD nie mógł się wykazać przy VDC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Zajrzyj do watku o VDC, to sie przekonasz, czy tak pomaga w terenie. Sporo jeszcze zalezy od tego, czy jezdzacy ma pojecie o poruszniu sie w terenie... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Subaru ma ponadprzecietny naped lepszy niz konkurencja i nie ma co nawet o tym wiecej gadac Lepszy niż konkurencja to on w praktyce jest.. Ale akurat w przypadku Forestera MT to stwierdzenie 'ponadprzeciętny' jest mocno przesadzone.. 3 stożkowe dyfry + 1-2 słabiutkie wiskozy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 TomaszRT, ale chcoiaż ma dyfry Chociaż rzeczywiscie nie jest tojakaś rewelacja. Jakby Forek z reduktorem w MT miał dyfry jak STI to by to jakoś działało.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Jakby Forek z reduktorem w MT miał dyfry jak STI to by to jakoś działało.... Hehe.. przód a'la TorSen i tył płytkowy.. byłoby pięknie.. Zamiast DCCD mocna wiskoza by wystarczyła.. PS: Azrael, masz może jakieś materiały dotyczące AYC (obydwu generacji), bo mnie zainteresowało i chętnie temat bym zgłębił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 TomaszRT, cośtam mam, ale nie mam teraz czasu kopać gdzie mam Na pewno w Technical information manual jest przedstawiona zasada działania i budowa, a manuale są w necie. Żeby było on-topic - Evo kiepsko się wygrebują z zasp na seryjnym sterowniku dyfrów, jakoś głupieją, dyfry wydają dziwne dźwięki. [ Dodano: Wto Mar 25, 2008 3:46 pm ] Hehe.. przód a'la TorSen i tył płytkowy.. byłoby pięknie.. Zamiast DCCD mocna wiskoza by wystarczyła.. Dokładnie, myślę ze taki Forek byłby dośc szokujacy w terenie w zestawieniu z powązniejszymi terenówkami,, i jeździłby lepiej na drodze. W sumie to można dośc niedrogo takiego zrobić. Z tylną szpera powiedzmy 10kg, centralną wiskozą 20kg i helicalem z przodu powinien się z konkretnej zaspy wygrzebać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Evo kiepsko się wygrebują z zasp na seryjnym sterowniku dyfrów, jakoś głupieją, dyfry wydają dziwne dźwięki. A skąd sterownik dostaje info o prędkości samochodu ? Z tylną szpera powiedzmy 10kg, centralną wiskozą 20kg i helicalem z przodu powinien się z konkretnej zaspy wygrzebać No właśnie czy 10 - 20kg to jest dużo ? To odpowiada 100 - 200 NM potrzebnym na wejściu w celu przełamania oporu wewnętrznego szpery? Dokładnie, myślę ze taki Forek byłby dośc szokujacy w terenie w zestawieniu z powązniejszymi terenówkami Tam gdzie by mu prześwitu wystarczyło to na pewno by niejednego zaskoczył.. Ale idałem w terenówce jest TorSen w możliwością manualnego zablokowania na sztywno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Dokładnie, myślę ze taki Forek byłby dośc szokujacy w terenie w zestawieniu z powązniejszymi terenówkami,, i jeździłby lepiej na drodze. W sumie to można dośc niedrogo takiego zrobić. Z tylną szpera powiedzmy 10kg, centralną wiskozą 20kg i helicalem z przodu powinien się z konkretnej zaspy wygrzebać. Dlatego pytalem w innym watku gdzie mozna znalezc informacje o cenach. Jednak koszty rzedu 10k+/- za 3 dyfry z montazem, to nie wiem, czy jset tak "dosc niedrogo". p.s. a gum by za bardzo nie rwal? Skrzynia seryjna takiego powiedzmy S-turbo z 98r wytrzymala? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Dlatego pytalem w innym watku gdzie mozna znalezc informacje o cenach. Jednak koszty rzedu 10k+/- za 3 dyfry z montazem, to nie wiem, czy jset tak "dosc niedrogo". Proporcjonalnie do kosztów innych przeróbek to dośc niedrogo. p.s. a gum by za bardzo nie rwal? Skrzynia seryjna takiego powiedzmy S-turbo z 98r wytrzymala? Opon w sensie? nie sądzę. Powinna wytrzymać jak silnik seria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Powinna wytrzymać jak silnik seria. Kwestia też opon.. bo to od nich zależy ile NM silnik wyprodukuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Trzeba bedzie pomyslec nad taka modyfikacja, jak czasy zmusza do kupna MY'09 z dieslem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 ma większy prześwit pół cm więcej czy cały centymetr? prześwit + diesel z jego momentem równoważy z nawiązką brak LSD. ciekawe stwierdzenie... bo po mojemu jak nie złapie przyczepności to żaden silnik nie pomoże Elektronika jest tansza niz mechanika... no własnie tu jest podsumowanie. swiat sie zmienia, nowy forek rowniez, szkoda ze nie bedzie juz taki mechaniczny jak poprzednik tylko elektroniczny... a elektronika to be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 ciekawe stwierdzenie... bo po mojemu jak nie złapie przyczepności to żaden silnik nie pomoże Niewiem jak w innym terenie niż pustynnym, ale każdy jeden arab twierdzi że diesel się na pustynie nie nadaje....... Wszystkie Land Cruisery które regularnie jeżdżą na Safari to manuale V6 lub V8 benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yarpen Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 ciekawe stwierdzenie... bo po mojemu jak nie złapie przyczepności to żaden silnik nie pomoże Niewiem jak w innym terenie niż pustynnym, ale każdy jeden arab twierdzi że diesel się na pustynie nie nadaje....... Wszystkie Land Cruisery które regularnie jeżdżą na Safari to manuale V6 lub V8 benzyna. Co do zasady to chyba o Nm idzie... a z dieselka łatwiej owe wyciagnąć za mniejsze pieniądze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Wszystkie Land Cruisery które regularnie jeżdżą na Safari to manuale V6 lub V8 benzyna. A to ciekawe.. Mógłbyś sprecyzować o które Land Cruisery chodzi (może jakieś zdjęcie) i w którym kraju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Nie jestem pewien, czy to taka przyczyna jest. Fakt, ze najpopularniejsza terenowka na Bliskim Wschodzie i w Afryce, to landryna, ale benzyna raczej dlatego, ze tam ciezko olej napedowy na stacjach znalezc =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 OT: moje 3 groszy co do prawdziwych terenowek... jest MB G, jest Land Cruiser BJ70, i jest reszta ex-woz taty ex-woz moj szkoda tylko, ze wszystkie prawdziwe terenowki zostaly tam, w XX wieku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 szkoda tylko, ze wszystkie prawdziwe terenowki zostaly tam, w XX wieku... ale MB G jest przecież dostępny? nie wiem tylko czy technicznie się zmienił na gorsze :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 szkoda tylko, ze wszystkie prawdziwe terenowki zostaly tam, w XX wieku... ale MB G jest przecież dostępny? nie wiem tylko czy technicznie się zmienił na gorsze :?: ze starego G pozostala tylko buda... naszpikowana elektronika :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 szkoda tylko, ze wszystkie prawdziwe terenowki zostaly tam, w XX wieku... Land Cruiser J7 jest nadal produkowany. Land Cruiser J105 niestety zakończono produkcję w 2007. Mercedesa Gelende w wersji stricte terenowej (G461) produkowano do 2001 Z terenowych to obecnie jeszcze Land Rover Defender i Jeep Wrangler (zwłaszcza Rubicon). No i Nissan Patrol oraz Suzuki Jimny po pewnych modyfikacjach. [ Dodano: Sro Mar 26, 2008 10:18 am ] ze starego G pozostala tylko buda... naszpikowana elektronika Nowy (G463) się różni przede wszystkim tym, że ma bardzo bogate wyposażenie oraz stały napęd 4x4. Rama, buda, mosty i ogólna koncepcja auta się nie zmieniła. Wszystkie 3 dyfry mają pełne blokady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się