Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

Gość redline
[EDIT] A jednak to przemyślałem i wymyśliłem: za nachalny spam dostajesz właśnie pasek. O.

 

Ja tez chce pasek, bo nowy accord jest w cipke fajny :)

 

No i co z tego, że fajny... Trakcja ważniejsza... Jechałem dziś Paskiem 2.0 TDI 140KM. Mokro było więc co chwila ASR psuł radość z jazdy bo za dużo momentu szło na ośkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby była duża różnica. Już prędzej błąd wynika z ręcznego pomiaru.

Myślę że tendencja jest widoczna, choc i tak moim zdaniem jakoś małe te różnice wyszły w stosunku do wrażenia, jak auto zasuwa po tuningu. Dla mnie to jak niebo i ziemia. Jak leciec tak stówką i dołożyc na czwórce to jakby się rakietowy motor mu włączał - wyprzedza się bajecznie łatwo.

Interesuje mnie jeszcze ile pije ale to mierzę dopiero. Na razie wydaje mi się że pije tyle co pił.

Jako że mam już priva od jednej osoby z forum i też będzie miec założony moduł tuningowy to obiecała że też zrobi pomiary takim jakby dryftboxem który nazywa sie gtekpro. Porównamy wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkościomierz zawyża szybkość :razz: Im szybciej się jedzie tym bardziej. Więc boję się że Twoje pomiary nie są miarodajne. :sad:

Pomiary były robione stoperem, więc co to za różnica czy szybkościomierz zawyża. Najważniejsze że, z boxem i bez pomiary były robione w miarę powtarzalnych warunkach i tym samym narzędziem. Więc raczej skup się na różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez chce pasek

 

Michal, ale Ty juz masz... :razz:

 

nowy accord jest w cipke fajny

 

nie wiem, czy w cipke, ale fajny jest bardzo (zreszta poprzedniemu tyz niewiele brakowalo - w ogole Hondy sa super); tylko tu chodzi bardziej o prowokacyjno-zaczepno-zlosliwe puszczanie brzydkich bakow :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FUKS napisał/a:

Poszukaj w historii, kto to Forum rozwalił....

 

 

To forum... :shock: ....kto.. :?:

 

AK

Ja wiem kto...

To [you] !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:wink:

 

 

Biję się w piersi :twisted: . Poproszę pasek. Albo dwa :twisted:

 

 

 

 

:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FUKS napisał/a:

Poszukaj w historii, kto to Forum rozwalił....

 

 

To forum... :shock: ....kto.. :?:

 

AK

Ja wiem kto...

To [you] !

 

 

 

 

:wink:

 

 

Biję się w piersi :twisted: . Poproszę pasek. Albo dwa :twisted:

 

 

:grin:

 

:shock: :shock: :shock:

 

kurna wreszcie ktos kto mnie docenil hogi Du bist the best.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[EDIT] A jednak to przemyślałem i wymyśliłem: za nachalny spam dostajesz właśnie pasek. O.

 

Ja tez chce pasek, bo nowy accord jest w cipke fajny :)

 

No i co z tego, że fajny... Trakcja ważniejsza... Jechałem dziś Paskiem 2.0 TDI 140KM. Mokro było więc co chwila ASR psuł radość z jazdy bo za dużo momentu szło na ośkę.

 

Bo jezdzic, to trzeba umic.

 

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 12:37 pm ]

michal napisał/a:

Ja tez chce pasek

Michal, ale Ty juz masz... :razz:

 

Kiedys mialem piec o bana. To byly czasy. A teraz nuda...

 

nie wiem, czy w cipke, ale fajny jest bardzo (zreszta poprzedniemu tyz niewiele brakowalo - w ogole Hondy sa super); tylko tu chodzi bardziej o prowokacyjno-zaczepno-zlosliwe puszczanie brzydkich bakow :roll:

 

Dobrze prawicie towarzyszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia inercyjnia jak nie ma hamulca brak odp obciążenia powoduje przekłamanie zakresu obrotów pojawienia się max momentu

 

o niebo lepsze warunki pracy dla silnika znajdą się chociażby w Jetronicu...

 

Tak w kontekście powyższych wypowiedzi... wracając z Plejad kupiłem po drodze Auto Motor i Sport - a tam test Legacy 2.0D. A w tym teście wykres zrzucony zhamowni Jetronica właśnie. Co ciekawe, im też max. moment obrotowy wyszedł o kilkaset obr./min. wyżej, niż podaje producent. Nie wiem, jak inni, którzy znają się na rzeczy, ale ja jako laik wyciągnąłem wniosek, że po pierwsze warunki na hamowni w V-tech aż tak się nie różnią od tych w Jetronicu, a po drugie albo Subaru robiąc pomiary zrobiło to w bardzo specyficznych warunkach, albo te silniki nie wkręcają się od tak niskich obrotów, jak Subaru deklaruje, albo... mamy gówniane paliwo. Większość fanów Subaru zapewne od razu przytaknie trzeciej wersji :twisted: Ja też :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał nie wychowałem się w Polsce wybacz moje orto błędy origina oryg....

 

:)

 

paliwo ?:) chyba nie:)

 

 

trzeba znac szczegóły bieg , które hamowanie z rzędu , jakie obciążenie itd i porównać przebiegi ciś. doładowania z tym co na drodze:) i wskazania z przepływki i temperatury to kończy dyskusje...

hamownia silnikowa, inercyjna, obciążeniowa ... nie sądzę aby to było miejsce na omawianie szczegółów ...itd mi osiągi mówią dużo ,ale to może tylko mi takie mam podejście

Nie widziałem wykresu tak apropos , może ktoś zeskanuje ?:)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia inercyjnia jak nie ma hamulca brak odp obciążenia powoduje przekłamanie zakresu obrotów pojawienia się max momentu

 

o niebo lepsze warunki pracy dla silnika znajdą się chociażby w Jetronicu...

 

Tak w kontekście powyższych wypowiedzi... wracając z Plejad kupiłem po drodze Auto Motor i Sport - a tam test Legacy 2.0D. A w tym teście wykres zrzucony zhamowni Jetronica właśnie. Co ciekawe, im też max. moment obrotowy wyszedł o kilkaset obr./min. wyżej, niż podaje producent. Nie wiem, jak inni, którzy znają się na rzeczy, ale ja jako laik wyciągnąłem wniosek, że po pierwsze warunki na hamowni w V-tech aż tak się nie różnią od tych w Jetronicu, a po drugie albo Subaru robiąc pomiary zrobiło to w bardzo specyficznych warunkach, albo te silniki nie wkręcają się od tak niskich obrotów, jak Subaru deklaruje, albo... mamy gówniane paliwo. Większość fanów Subaru zapewne od razu przytaknie trzeciej wersji :twisted: Ja też :mrgreen:

 

Panowie pamiętajcie że fabryka też ma pewien margines błędu - często całkiem spory. Moje mondeo fabrycznie miało 141KM, 318NM (producent podaje 140KM i 320NM) ale kolega na tej samej hamowni miał fabrycznie 162KM, 360NM.

 

Za to po czipie obaj mamy 170KM i 400NM ;)

 

Poza tym trzeba pamiętać, że na wyniki w hamowni w turbodieslach wpływ ma chociażby ciśnienie atmosferyczne danego dania...

 

zanim mnie zakrzyczycie - co tu robię - powiem że się powoli przymierzam do Legacy 2.0D... więc wchodzę tu u Was w klimat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze wykresik nie cały z parametrami temp dolotu, stratami mocy ....

właśnie o ta szpilkę momentu obrotowego mi chodziło widoczną na wykresie przy 2000 obr/min , wystarczyły by pewnie ciut mocniej obciązyć hamownię i przesuneła się o te 100-200obr/min niżej:) i doszło by 10 -15Nm.

Na czwartym biegu czuć ją ewidentnie ( szpilkę przy 1800-1900obr/min) w naszym Outbacku na drodze przyspieszając od dołu tak jak i widać to po parametrach pracy silnika ( ciś .doładowania, czas wtrysku itd)

 

apropos hamowni :) moim zdaniem ! Vtch inercja zawyżyła wynik , obciążeniówka Maha zaniżyła to standard

Maha to tzw Low reading Dynos nie wchodząc w szczegóły , dla mnie bardziej realne są Mahowskie pomiary , trzeba wiedzieć ze na drodze dochodzi zawsze parę koni więcej i Mo ::)

i wszystko wraca do normy.

 

Wynika z tego że silnik Subaru 2,0 D trzyma parametry :::) bardzo ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia podwoziowa nie jezt urzadzeniem do pomiaru mocy i momentu. Nie da sie na niej zmierzyc prawdziwej mocy silnika. Hamownia jest tylko narzedziem ulatwiajacym tunerowi strojenie samochodu. Eliminuje koniecznosc wukonania wielu przejazdow na ulicy/torze z wieksza predkoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...