Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

Wrócę jeszcze do porównania SUV'ów w Motorze. Forester zdaje się zrobił 3 czas na torze - co nie jest takim złym wynikiem, biorąc pod uwagę słabe hamulce. W klasyfikacji generalnej byłoby o wiele lepiej gdyby oceniono własności terenowe. Ale od jakiegoś czasu redaktorzy i chyba również większość kupujących nie traktuje nowych SUV jako aut do jazdy po czymś innym niż asfalt, ich konstrukcje są coraz bardziej delikatne a zdolności terenowe stają się coraz bardziej - pseudo. Teksty "Motoru" rzeczywiście wpisują się w oczekiwania odbiorców. Miłośnicy audi i innych golfów i passatów czują się na pewno usatysfakcjonowani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
cytuje opis do gwiazdki: " Subaru nie było testowane przez EuroNCAP, wykorzystaliśmy wyniki testów NHTSA"

tylko że ja pamiętam że w tym NHTSA było 5 *

Czyli ocena ... testu :wink: :

 

Przeczytałem wspomniany test.

Naturalnie trudno jest się donieść do wszystkich "punktów programu".

 

Zacznijmy od akapitu WNĘTRZE - przestrzeni w kabinie i bagażniku.

Zasadniczo trudno jest podważać ocenę, gdyż wybrane zostały określone parametry.

Natomiast fatyczna przestronność wnętrza powinna uwzględniać realny komfort pasażerów na tylnych siedzeniach. Wpływ ma tutaj wysokość umieszczenia tylnej kanapy - w Forsterze jest ona posadowiona relatywnie wysoko, aby zapewnić podparcie nóg siedzącym na niej pasażerom. Sam pomiar wysokości od siedziska do dachu tego nie uwzględnia.

Dodatkowym elementem jest pojemność bagażnika. Po pierwsze w celu maksymalizacji bezpieczeństwa przy cofaniu dolna krawędź szyby tylnej Forestera jest poprowadzona stosunkowo nisko w celu minimalizacji martwego pola. Z tej też przyczyny "formalna" pojemność bagażnika nie jest maksymalizowana. Choć oczywiście istnieje możliwość zapakowania znacznie większej ilości bagażu po schowaniu rolety. Ponadto w pomiarach nie uwzględniono tego, czy samochód jest wyposażony w ( pełnowymiarowe ) koło zapasowe.

Nie uwzględniono też maksymalnej pojemności, który to parametr przeciw zwycięzcy tego fragmentu testu - Audi. W tym punkcie również nastąpiłyby przesunięcia, gdzie np. ( realnie dość ciasne !) BMW 1 zapewne ustąpiłoby Toyocie ...

 

Kolejna jest JAZDA

 

Tutaj potwierdzeniem dynamiki naszego auta jest zdecydowanie najlepsze przyspieszenie do 100 km/godz. Oczywiście z mojego punktu widzenia, o czym niejednokrotnie pisałem, pomiary elastyczności mają ograniczoną wartość: jeżeli ktoś nie potrafi zredukować biegu przed wyprzedzaniem, powinien pilnie odwiedzić SJS ( czy też inną szkołę jazdy ).

Niemniej przyjęta ( niemiecka !) formuła odzwierciedla typowe dla naszych sąsiadów użytkowanie samochodu - na normalnych drogach prawie się nie wyprzedza, a po zakończeniu ograniczeń prędkości na autostradzie ( ograniczenia zazwyczaj do 60 lub 80 km/godz ) następuje zazwyczaj komfortowe przyspieszanie bez redukcji biegów ...

No cóż, co kraj, to obyczaj.

Innym elementem jest kwestia drogi hamowania oraz prędkości w slalomie ( w pewnym stopniu także na torze ). O jakości samego układu hamulcowego może świadczyć fakt, że droga hamowania na gorąco jest krótsza, niż na zimno. Z doświadczenia wiemy, że jest to kwestia nagrzania ... opon. Otóż stosowane fabrycznie opony Geolander są - zgodnie z charakterystyką samochodu - oponami "do wszystkiego"; można na nich bez obaw wjechać w teren bez obawy przebicia, można też jeździć po trasach utwardzonych. Niestety, w kontekście testów, mają też jako oczywisty kompromis swe ograniczenia. Do tych należy właśnie współczynnik tarcia ...

Uważam, że na tych oponach osiągnięte czasy przejazdu i tak świadczą bardzo dobrze o jakości zawieszenia i systemu napędu ( weźmy pod uwagę także relatywnie komfortowe zestrojenie zawieszenia oraz największy prześwit !).

Niemniej, uwzględniając konfigurację testu trudno jest mieć do samego wyniku zastrzeżenia.

To czy ta konfiguracja jest odpowiednia do naszych warunków drogowych, to zupełnie inny temat.

 

BEZPIECZEŃSTWO

 

Tutaj, przyznaję, mam duże zastrzeżenia. O ile droga hamowania jest spowodowana wspomnianymi oponami, więc trudno jest mieć jakikolwiek zastrzeżenia do testerów, o tyle ocena Euro NCAP z powołaniem na NHTSA jest ewidentnie chybiona (link):

http://www.safercar.gov/Vehicle+Shopper ... agesize=10

 

Można dodać, że w USA bardzo dużą popularnością cieszą się ( trudniejsze !) testy IIHS - wyniki tutaj:

http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=58

 

Trudno jest zająć też stanowisko wobec oceny "systemów dodatkowych"; o ile system ISR (nie stosowany w Niemczech !) jako kompatybilny ( choć bardziej rozwinięty ) z oczekującym standaryzacji w Europie e-call jest w stanie ( zgodnie z oceną EU ) ocalić nawet do 10% ofiar ruchu drogowego, o tyle równoważna ocena opon typu run-flat, czy też asystenta zmiany pasa ruchu ( ile jest w Polsce dróg wielopasmowych ?) wydaje się ... dyskusyjna. Naturalnie na niemieckich autostradach temat asystenta martwego pola, czy też zmiany pasa ruchu może być oceniany inaczej ...

 

Niemniej, o ile temat Euro NCAP jest dość oczywistym błędem, o tyle kwestia ISR pozostaje dyskusyjna - każdy powinien sam ocenić, co ma znaczenie, co nie.

 

Pominięcie technicznej różnicy ( napęd stały versus dołączany ) i wpływu na choćby aquaplanning wydaje się wynikać z braku zrozumienia fizyki takich zjawisk.

 

KOSZTY

 

To, że Subaru nie jest tanie, nie jest niczym nowym. Droższy układ napędowy, droższy silnik itp. Jakim wręcz "cudem" Dacia tego rozdziału nie wygrywa - pozostanie tajemnicą dziennikarzy ( no chyba, że - biorąc jako przykład wygrywającego z Dacią Forda ktoś będzie w stanie udokumentować, iż suma takich elementów jak kurtyny + ESP + el.sterowane szyby tylne + osiowa regulacja kierownicy + radio + bluetooth + tempomat + sytem bezkluczykowy to równowartość ponad 50 tysięcy złotych ...).

Porównałem właśnie te auta, aby pominąć wpływ zużycia paliwa.

 

Co do Forestera, to faktem jest, że ze względu na prześwit i wysokość samochodu szczególnie na trasie jego konkurencyjność co do zużycia paliwa wobec niektórych innych testowanych SUV-ów jest nieco mniejsza ( sytuacja przedstawia się nieco inaczej w mieście i na normalnych drogach, gdzie opory powietrza nie odgrywają aż takiej roli). No ale właśnie wprowadzamy na rynek zmodyfikowaną wersję, której zużycie ma się zmniejszyć o ok. 5%

 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiejś encyklopedii motoryzacyjnej, zdjęcie robione komórką, więc wybaczcie jakość:

zdjcie0158m.th.jpg

 

Nie ma to jak kompetencja piszących takie rzeczy... od kiedy to Impreza jest limuzyną :|

I te moce silnika też mnie przeraziły... a najlepsze jest to "ta ostatnia wersja wspomagana przez turbosprężarke" :shock: :shock: :shock: SZOK :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
od kiedy to Impreza jest limuzyną

"Limuzyna" to klasyczna nazwa nadwozia 4-drzwiowego ( inaczej tez sedan ).

I te moce silnika też mnie przeraziły

WRX 2.5 miał istotnie 230 KM, STI 280. Moc 320 KM to dane wersji specjalnej S204 ( nasz S203 ma też 230 KM, aczkolwiek z silnika o pojemności 2.0 ).

"ta ostatnia wersja wspomagana przez turbosprężarke"

To istotnie szok :wink:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja, zgadzam się, wiem że były limitowane wersje które miały te moce, wiem o WRX, zaskocze Cie wiem też o STi! :D Ale dali zdjęcie, moce i pojemność silnika hawka, a tabelce podali, że od 2002 produkują, a wtedy to chyba troche inne moce były? 265 w STi? Ale nie ważne ;P

 

Określenie sportowej limuzyny pasuje mi bardziej do BMW M5, Audi RS6 itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja, zgadzam się, wiem że były limitowane wersje które miały te moce, wiem o WRX, zaskocze Cie wiem też o STi! :D Ale dali zdjęcie, moce i pojemność silnika hawka, a tabelce podali, że od 2002 produkują, a wtedy to chyba troche inne moce były? 265 w STi? Ale nie ważne ;P

 

Określenie sportowej limuzyny pasuje mi bardziej do BMW M5, Audi RS6 itp

 

Jachu masz rację,ale z drugiej strony nadwozie coupe bardziej kojarzy sie z celicą,porsche 911 czy jaguarem XK8 a sie okazuje ,że nasz poczciwy "pęcherz" vel "kaszlak" czyli Fiat 126p to też nadwozie typu coupe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mocno archiwalnym numerze Motoru znalazłem artykuł o koncepcie Subaru Estremo. Podejrzewam że wieksza część forum podobnie jak ja nawet o nim nie słyszała. W sieci są jakieś śladowe ilości na ten temat.

 

http://www.carstyling.ru/en/car/1987_subaru_f_624_estremo/

 

subarus.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesięcznik AUTO Moto 11/2011 - w przewodniku kupującego: Subaru - opisana większość dostępnych na rynku modeli, trochę nieścisłości można znaleźć.

o, a właśnie chciałem o tym napisać :) zdążyłem na razie tylko przejrzeć część o forku i uczucia dość mieszane,jest się do czego przyczepić jeśli chodzi o te "drobne nieścisłości", generalnie podkreślają bezawaryjność i wydźwięk jest pozytywny. No i we wstępie jest o tym, że Subaru ma unikalne rozwiązania. Na końcu jest też nawet o forum :)

Myślę, że za dużo tu byłoby szczegółowego do opisywania, materiał jest bardzo obszerny (każdy model opisany na stronę - dwie) - zainteresowani sobie kupią albo przynajmniej przejrzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem wstępnie okiem rzuciłem na spis aut i na wzmianke o forum i...jeśli chodzi o auta to imprezy GC nie ma,tzn mała wzmianka na początku przy szybkim przedstawieniu całej subarowej historii modelowej,a co do czego to jeśli chodzi o modele pt.Impreza to tak jakby zaczęły sie od 2000r "bugiem" (i juz złośliwy kumpel z pracy co to się śmieje z mej koreańskiej marki stwierdził,że moje roczniki muszą byc tak gówniane,że nawet wstyd opisywć,dlatego zaczeli od mniej gównianych 2000r+ :(:(:evil: )

A dwa słowa o forum: brawo za zauważenie ,że jest to chyba jedyne forum działające przy oficjalnej stronie przedstawiciela (zaznaczyli iz świadczy to o wyjątkowosci marki czy tam ludzi związanych z marką),ale co BŁĘDNIE zauważyli,że na forum nie ma niby podziału na modele :shock: z tego co widzę po stronce to chyba jest.

 

Siak czy tak ,czeka mnie ciekawa lektura jak już będzie chwila spokoju w pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalam interię i... czyżby była jesień,nadchodziła zima i temat zimówek,przygotowania do zimy i aut 4x4 wracał :?: :mrgreen:http://motoryzacja.interia.pl/wydarzeni ... 707123,415

 

-- Pt paź 14, 2011 4:16 pm --

 

ale swoja drogą sam materiał jakis taki do dupy :!: :!: 4x4 zaczyna sie od uwielbienia niemieckiej motoryzacji i opisu Passatów z "formotionem",nastepnie dla zamożniejszych czyli Audi,a na końcu dla tych z oktanami we krwi czyli Subaru Impreza :!: dziwia mnie dwie rzeczy:

* nie ma innych aut subaru z napedem 4x4 jak impreza :?:

* skoro materiał o RODZINNYCH 4X4 to impreze dałbym na samym koncu a skupił się na Legacy czy Forku.

AAAmaaaatooorka :!: :!:

zaraz im to napiszę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś tam na samym dnie napisali ,ze jest OBK czy forek,ale jeśli główny materiał rodzinnych aut dotyczy imprezy (tez jako jedyny model napisany,że ma stały naped na 4 buty)

Ale tutaj na forum nie trzeba tego pisać,to tak jak bym wam tłumaczył co znaczy blue mica :mrgreen:

 

-- Pt paź 14, 2011 4:54 pm --

 

już zacząłem sie wykłócać z jakimś buraczkiem,a co :mrgreen:

 

-- Pt paź 14, 2011 7:03 pm --

 

jeden z komentatorów pod tym tematem jest moim guru motoryzacyjnym :D cyt:

 

 

4x4 też jest dla ludzi z głową, auto dużo

(2011-10-14 16:36)

~guru

 

lepiej przyśpiesza na śliskim, ale hamuje i w

zakrętach trzyma się tak samo jak ośka. Fizyki nie

da się oszukać

 

 

Z innej beczki:

TVN TURBO ,program "Turbo kamera",historia gościa i jego Legacy,autko w serwisie spadło z podnośnika i nie ma winnego,czyt.nie ma kto zapłacic za szkody,wszyscy umywają ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...