Skocz do zawartości

Hamulce do Forestera


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Zadziwia mnie zainteresowanie sportowymi hamulcami do Foresterów :shock:

Czyżby aż tak wiele osób zamierzało upalać swoje Forysie na torze wyścigowym?

Bo jeśli chodzi o codzienną jazdę, to warto byłoby pamiętać, że sportowy zestaw hamulców podczas awaryjnego hamowania, na nierozgrzanych tarczach (czyli np. w codziennej sutuacji, gdy ktoś nam wyskoczy na drogę i zmusi do wdepnięcia do podłogi), potrafią mieć dłuższą drogę hamowania niż hamulce seryjne. Dlatego warto by się zastanowić: co ja chcę uzyskać przez modyfikację hamulców?

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bo jeśli chodzi o codzienną jazdę, to warto byłoby pamiętać, że sportowy zestaw hamulców podczas awaryjnego hamowania, na nierozgrzanych tarczach (czyli np. w codziennej sutuacji, gdy ktoś nam wyskoczy na drogę i zmusi do wdepnięcia do podłogi), potrafią mieć dłuższą drogę hamowania niż hamulce seryjne. Dlatego warto by się zastanowić: co ja chcę uzyskać przez modyfikację hamulców?

Ale chyba Brembo które jest z STI jest drogowym hamulcem i nadaje się do tej modyfikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwia mnie zainteresowanie sportowymi hamulcami do Foresterów :shock:

Czyżby aż tak wiele osób zamierzało upalać swoje Forysie na torze wyścigowym?

Bo jeśli chodzi o codzienną jazdę, to warto byłoby pamiętać, że sportowy zestaw hamulców podczas awaryjnego hamowania, na nierozgrzanych tarczach (czyli np. w codziennej sutuacji, gdy ktoś nam wyskoczy na drogę i zmusi do wdepnięcia do podłogi), potrafią mieć dłuższą drogę hamowania niż hamulce seryjne. Dlatego warto by się zastanowić: co ja chcę uzyskać przez modyfikację hamulców?

:wink:

 

Ta opinia to z autopsji czy zasłyszana?

I co według Ciebie oznacza sportowy?

Ferrodo DS Performance już jest sportowym klockiem? Czy dopiero DS2500? Czy DS3000? Czy wyższe?

Myślę, że odnośnie owyższej wypowiedzi powinieneś sprecyzować.

Coby ambarasu na drodze nie porobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co według Ciebie oznacza sportowy?
Taki, który bardziej nadaje się do używania podczas prób sportowych, niż podczas cywilnej eksploatacji.

 

Ferrodo DS Performance już jest sportowym klockiem? Czy dopiero DS2500? Czy DS3000? Czy wyższe?
A co mnie to obchodzi? Czy ja twierdzę, że jestem jakimś specem od produktów firmy Ferrodo? :wink:

To co bym proponował to przetestować wszystkie te klocki po kolei na konkretnym samochodzie, w takich samych warunkach. Porobić pomiary drogi hamowania. Na takiej podstawie można by prawdopodobnie coś sensownego powiedzieć.

:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co według Ciebie oznacza sportowy?
Taki, który bardziej nadaje się do używania podczas prób sportowych, niż podczas cywilnej eksploatacji.

 

Ferrodo DS Performance już jest sportowym klockiem? Czy dopiero DS2500? Czy DS3000? Czy wyższe?
A co mnie to obchodzi? Czy ja twierdzę, że jestem jakimś specem od produktów firmy Ferrodo? :wink:

To co bym proponował to przetestować wszystkie te klocki po kolei na konkretnym samochodzie, w takich samych warunkach. Porobić pomiary drogi hamowania. Na takiej podstawie można by prawdopodobnie coś sensownego powiedzieć.

:grin:

 

Zabawa odbezpieczonym granatem też może prowadzić do nieszczęścia ale też nie o tym tu mowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Forestera 2.5XT, dla siebie na co dzień, do tłuczenia sie po mieście i na trasy, a że jezdze dość dynamicznie , ( jestem przyzwyczajony z STI do skutecznego hamowania) , najwazniejszą dla mnie rzeczą w aucie sa hamulce ! i opony :cool: Nie sztuka sie szybko rozpedzić, gorzej jest jak trzeba zahamowac :twisted: a seryjne hamulce nie spełniaja moich oczekiwań.

Wybór padł na Brembo + Galfer z kliku powodów, pasuje na seryjna felge 17, nie trzeba nic przerabiać , skuteczność potwierdzona w STI i EVO, tarcza dwuczęściowa Galfer + klocek , szczerze to chciałem go przetestowac na własnej skórze ( i jest naprawde ok, tylko troche piszczą klocki ale to standart) Oczywiście tarczę i klocek mozna załozyć inny typu Brembo , Ferodo, itd

PIN :razz: jak byś przetesotwał ten zestaw miałbyś inne zdanie :!: hamulec reaguje od zaraz i nie trzeba rozgrzewac :!:

So What myślę ze w N/A napewno bedzie lepiej, natomiast czy jest sens? chyba nie, mimo wszystko za słaby silnik, zestaw z XT sprzedany ale taki sam masz u siebie :lol: , w XT jest identyczny układ hamulcowy przód jak w N/A.

 

Zdjęcie z założoną felgą :arrow: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 8aeed5ee8b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIN :razz: jak byś przetesotwał ten zestaw miałbyś inne zdanie :!: hamulec reaguje od zaraz i nie trzeba rozgrzewac :!:

Potwierdzam, również jeżdżę na klockach Galfer i mój zestaw nie potrzebuje być rozgrzanym, żeby skutecznie hamować. Sportowe klocki mają współczynnik tarcia większy o 200-300% w stosunku do seryjnych okładzin. To daje naprawdę sporą różnicę. Ja wcześniej kombinowałem z seryjnymi hamulcami chciałem je wymieniać na brembo lub d2 ale uważam, że do jazdy po trasie i do miasta wystarczy wymienić same tarcze i klocki. Być może na torze taki układ by się nie sprawdził ale w mieście trudno jest uzyskać 2-3 krotne hamowanie od 200 do 50 w przedziale kilkudziesięciu sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit...

 

czy mieszałeś już coś z tyłem, czy nadal seria?

 

Ogólnie uważam hamulce w Forku za bardzo słabe, szczególnie jest to uciązliwe dla mnie przy redukcjach prędkości np. ze 150 km/h do 80 km/h, nie czuję się pewnie jeśli chcę wytracić prędkośc po wyprzedzaniu... normalnie margaryna się z nich robi. No co dzień zdarza mi się jeździć Octavią- tutaj hamulce w porównianiu do Forka to żyleta :neutral:

Generalnie jeśli chodzi o wielkośc tarczy i zacisku- (jak z telewizorem) im większe tym lepiej :mrgreen: Po nowym roku zmieniam hamulce.

 

pzdr

W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostawiłem serie, i nie zamierzam zmieniac, najwyżej wsadze klocki typu Ferodo Performance jak sie seryjne zuzyją i tyle, bo moim skromnym zdaniem wymiana tyłu to przerost formy na treścia :twisted: .

Pamietaj o jednym , to że np. w Octavi masz odczucie że hamulec jest o niebo lepszy, wcale tak nie musi być, a czasami wręcz odwrotnie, nie można mierzyc hamulca tylko po tym z jaka siła się go naciska. Wsiadając do jakielkolwiek Renault ma sie wrażenie jak by hamulec był kosmiczny ! natychmiast reaguje , natomiast nijak to się ma z długościa drogi hamowania i podatnoscia na fading. Mialem okazje jeździć prawie N-ka która nie ma wspomagania hamulca, pierwsze wrażenie jest takie że ma słaby hamulec, trzeba sie zaprzeć żeby zblokowac koła :lol: , a suma sumarum skuteczność powala na kolana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit

Szwagier ma Forka MY2005 2,5XT felgi 16' (niestety to człowiek nietechniczny więc nie korzysta z internetu) i dlatego mam pytanie czy jest jakaś metoda na poprawienie hamulców bez utraty gwarancji choćby z przodu (bez wymiany felg). :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit

Szwagier ma Forka MY2005 2,5XT felgi 16' (niestety to człowiek nietechniczny więc nie korzysta z internetu) i dlatego mam pytanie czy jest jakaś metoda na poprawienie hamulców bez utraty gwarancji choćby z przodu (bez wymiany felg). :roll:

 

Jak pod felge 16 " to cudów sie nie zrobi, mozna jedynie cos poprawić po fabryce, założyć inne tarcze i klocki, przewody w stalowym oplocie, bedzie lepiej , aczkolwiek trzeba być świadomym że nic nie zastapi śrędnicy/grubości tarczy i dobrego zacisku :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyć inne tarcze i klocki, przewody w stalowym oplocie, bedzie lepiej

 

a jaki w przybliżeniu koszt takiej zmiany w polecanej przez Ciebie specyfikacji(jaki producent klocków i tarcz? do 2.0XT pod 16"), proszę o Twoją opinie,

 

dzieki

 

np. Tarcze Brembo gładkie ( hartowane w kąpieli olejowej) 800zł kpl ( zwykłe 480) klocki FERODO PERFORMANCE 395, przewody ham. od 390-580 zalezy od firmy, no i pewnie dobry płyn hamulcowy ok 100zł za 1litr np. Motul Racing RBF 660

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit,
np. Tarcze Brembo gładkie ( hartowane w kąpieli olejowej) 800zł kpl ( zwykłe 480) klocki FERODO PERFORMANCE 395,

 

Pod felgę 16' podejdzie, ili niet ?

 

G.

 

TJ. zamiast seryjnych tarcz i klocków, więc musi podejść :razz: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit,

 

a, no to pięknie. Na początku stycznia chyba się uśmiechnę :mrgreen:

 

Pozdrawiam

G.

 

PS. Edwinie, duża różnica pomiędzy tymi hartowanymi a zwykłymi brembo ?

 

W podatności na zwichrowania .. duża , w skuteczności nie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. Tarcze Brembo gładkie ( hartowane w kąpieli olejowej) 800zł kpl ( zwykłe 480) klocki FERODO PERFORMANCE 395, przewody ham. od 390-580 zalezy od firmy, no i pewnie dobry płyn hamulcowy ok 100zł za 1litr np. Motul Racing RBF 660

 

carfit, dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...