Skocz do zawartości

Podświetlenia przycisków??


SZELMAN

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

przy wymianie polecam zarowki 14 V wkladac - nie beda sie przepalac

A ja polecam diody LED, te żaróweczki strasznie kiepskawe (nawet "14 woltowe"), trzeba tylko trochę "pokombinować".

I najlepiej kupić żarówki w odpowiednim kolorze (zazwyczaj zielone) bo gumka na starych nie zawsze przeżywa zabieg ściągania.

Kolorowe są malowane i lakier po "wygrzaniu" się łuszczy.

"Kondonki" są lepsze, ale nie wiem jak z dostepnością.

 

Jak ktoś z Krakowa to proszę PW, postaram się pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uffff.

 

wymiemilem 7szt zarowek :roll: :

2szt w przycisku od swiatel przednich przeciwmgilenych

2szt w przycisku od podgrzewania tylnej szyby

2szt w przelaczniku do regulacji wysokosci swiatel

1 szt w przycisku do wlaczania awaryjnych

 

co ciekawe w przycisku do spryskiwacza reflektorow sa 2 miejsca na zarowki ale nie ma poprowadzonych do nich sciezek...

 

koszt zarowki 50gr, roboty bylo na 0.5-1h w zaleznosci od sprytu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian,

to ja poproszę o czytelną instrukcję (najlepiej z jakąś fotką) jak to zrobić :mrgreen: Krótka informacja o żarówkach i gdzie je zanabyć również byłaby mile widziana. Wiem, wiem....wymagający jestem :razz:

 

Odwdzięczę się przy najbliższej okazji. Obiecuję :wink:

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam diody LED, te żaróweczki strasznie kiepskawe (nawet "14 woltowe"), trzeba tylko trochę "pokombinować".

Co w nich kiepskiego? U mnie od dwóch lat spokój.

 

Kolorowe są malowane i lakier po "wygrzaniu" się łuszczy.

"Kondonki" są lepsze, ale nie wiem jak z dostepnością.

Na razie to kondomy sparciały a lakierowane trzymają się dobrze, nie wiem czy się łuszczy, ale wszystko świeci na taki kolor na jaki powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie wiem co może być z tymi żarówkami... jak kupiłem Szuwarka to tylne, trzecie światło stop miało połowę żarówek spalonych, wymieniłem i jak do tej pory spokój - prawie trzy lata temu... zrobię zdjęcie później - czas na nocną zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rombu napisał/a:

 

A ja polecam diody LED, te żaróweczki strasznie kiepskawe (nawet "14 woltowe"), trzeba tylko trochę "pokombinować".

 

Co w nich kiepskiego? U mnie od dwóch lat spokój.

 

Klienci strasznie psioczą na 12V, 14V trochę lepsze, ale też się przepalają/uszkadzają. Diody LED przy prawidłowym montażu są nieśmiertelne.

 

aflinta napisał/a:

Kolorowe są malowane i lakier po "wygrzaniu" się łuszczy.

"Kondonki" są lepsze, ale nie wiem jak z dostepnością.

 

Na razie to kondomy sparciały a lakierowane trzymają się dobrze, nie wiem czy się łuszczy, ale wszystko świeci na taki kolor na jaki powinno.

 

A mnie mówili i pokazywali, że jest na odwrót :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli są takie same jak w legacy 96 to nie rozbierasz,tylko z boku masz takie dwie gwiazdki które należy wykręcić bo tam są żarówki w włączniku awaryjnych u mnie gwiazdki były pod złotkiem .Aflinta bardzo ładnie i obrazowo nam to wytłumaczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wszystkie te przyciski sa podswietlane przez jeden typ zarowek?

 

pytam bo nie wiem jakie kupic, ciemnica widze jakas u mnie i czas na wymiane swieczek na jakies zywszym sie ogniem palace :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny, raczej w sklepie z elementami elektronicznymi, będzie taniej i większy wybór. Nazwy nie znam :/ Zasilanie to 12V lub 14V, moc około 0,7W - takie podświetlają zegary, nie wiem czy do przycisków nie są 0,3W

 

No to teraz nie wiem czy nie pokręciłem czegoś z mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stacji nie kupisz tylko w sklepie z elektronika

 

oki

 

chojny, raczej w sklepie z elementami elektronicznymi, będzie taniej i większy wybór. Nazwy nie znam :/ Zasilanie to 12V lub 14V, moc około 0,7W - takie podświetlają zegary, nie wiem czy do przycisków nie są 0,3W

 

No to teraz nie wiem czy nie pokręciłem czegoś z mocą.

 

czyli rozłożyc pół auta i rozbebeszonym szukać elektronika :roll:

 

czy jest jakiś "myk" na rozłożenie konsoli srodkowej? musze sie dostać do żarówki podświetlającej pokretło zmiany kierunku nawiewu, oraz Brighta i Spryskiwacza reflektorów... i jeszcze podgrzewanie tylnej szyby :???:

 

zanabyłem dzisiaj zestaw wkrętaków precyzyjnych, co by z nożem kuchennym do tematu nie podchodzić :wink:

 

[ Dodano: Sob Lut 02, 2008 2:15 pm ]

no to sie zabralem za temat zarowek...

 

po 4 godzinach i rozlozeniu polowy auta wymienilem dwie sztuki :wink:

 

dla tych co by sie chceli za to zabrac.....

 

wyjecie przyciskow od ogrzewania tylnej szyby oraz awaryjnych idzie gladko. 2 sruby ( pod prostokatnymi zaslepkami) na wkretak krzyzakowy i otwierany schowek jest wymontowany. Aby wyjac przyciski nelezy je z wyczuciem od fronu uniesc do gory, odlaczyc zlaczki i mamy przyciski w rece. Niestety nie udalo mi sie ich otworzyc, wiec zarowek nie wymienilem :evil: jak sie komus uda niech da znaka sygnala :!:

 

podswietlenie pokretel... no tu zaczyna sie zabawa. trzeba rozebrac pol auta. zaczynamy od odkrecenie dwoch srub (pod okraglymi zaslepkami) pod otwieranym schowkiem podlokietnika. wyciagamy caly element przy hamulcu recznym. nastepnie z wyczyciem demontujemy element (na zatrzaskach) prz galce skrzyni biegow. kiedy mamy to zrobione....

 

demontujemy radio... u mnie masakra, kilometry kabli.... :evil:

na konsoli srodkowej dobieramy sie do ramki. jest na zatrzaskach, dwa gorne i po bokach, na dole blokuje ja element plastikowy przy skrzyni i dlatego trzeba go wymontowac. Zdjecie ramki wiaze sie z odlaczeniem zlaczek od Brighta, Spryskiwaczy reflektorow i regulacji wysokosci swiatel. kazda zlaczka jest jedyna w swoim rodzaju wiec sie ich nieda pomylic przy skladaniu. nie rozlaczylem zapalniczki gdyz miejsca zrobilo sie tyle aby dostac sie do reszty.

 

nastepnie odkrecamy sruby 6 sztuk, przytrzymujace panel sterowania mikroklimatem. nie da sie go calkowice wyjac ale po odkreceniu srub jest luzny i mozna dojsc bez problemu do 6 zatrzaskow (3 gora, 3 dol) trzymajacych czany front panela. przed zdjeciem zatrzaskow scagamy pokretla (uwaga na gumowe podkladki) i trzpienie suwakow od wichury oraz obiegu zamknietego.

 

po zdjeciu panela ukazuja sie nam takie biale przezroczyte "robaczi", ktore rozprowadzaja swiatlo wewnatrz. nalezy je ostroznie wyciagnac, sa tylko na wcisk bez zatrzaskow. mamy dwie zarowki, dostepne jak sie okazalo na stacji benzynowej. wymienic i poskladac tak jak rozlozylismy :mrgreen:

 

 

w Brighcie nie ma zarowki... :wink:

 

przycisku spryskiwacza nie udalo mi sie rozebrac, nie chcialem niczego uszkodzic wiec poczekam az sie komus uda.

 

zlozenie to 20 minut.

 

 

milej zabawy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Up!!!

 

[ Dodano: Sob Lut 02, 2008 2:15 pm ]

no to sie zabralem za temat zarowek...

 

po 4 godzinach i rozlozeniu polowy auta wymienilem dwie sztuki :wink:

 

dla tych co by sie chceli za to zabrac.....

 

wyjecie przyciskow od ogrzewania tylnej szyby oraz awaryjnych idzie gladko. 2 sruby ( pod prostokatnymi zaslepkami) na wkretak krzyzakowy i otwierany schowek jest wymontowany. Aby wyjac przyciski nelezy je z wyczuciem od fronu uniesc do gory, odlaczyc zlaczki i mamy przyciski w rece. Niestety nie udalo mi sie ich otworzyc, wiec zarowek nie wymienilem :evil: jak sie komus uda niech da znaka sygnala :!:

 

podswietlenie pokretel... no tu zaczyna sie zabawa. trzeba rozebrac pol auta. zaczynamy od odkrecenie dwoch srub (pod okraglymi zaslepkami) pod otwieranym schowkiem podlokietnika. wyciagamy caly element przy hamulcu recznym. nastepnie z wyczyciem demontujemy element (na zatrzaskach) prz galce skrzyni biegow. kiedy mamy to zrobione....

 

demontujemy radio... u mnie masakra, kilometry kabli.... :evil:

na konsoli srodkowej dobieramy sie do ramki. jest na zatrzaskach, dwa gorne i po bokach, na dole blokuje ja element plastikowy przy skrzyni i dlatego trzeba go wymontowac. Zdjecie ramki wiaze sie z odlaczeniem zlaczek od Brighta, Spryskiwaczy reflektorow i regulacji wysokosci swiatel. kazda zlaczka jest jedyna w swoim rodzaju wiec sie ich nieda pomylic przy skladaniu. nie rozlaczylem zapalniczki gdyz miejsca zrobilo sie tyle aby dostac sie do reszty.

 

nastepnie odkrecamy sruby 6 sztuk, przytrzymujace panel sterowania mikroklimatem. nie da sie go calkowice wyjac ale po odkreceniu srub jest luzny i mozna dojsc bez problemu do 6 zatrzaskow (3 gora, 3 dol) trzymajacych czany front panela. przed zdjeciem zatrzaskow scagamy pokretla (uwaga na gumowe podkladki) i trzpienie suwakow od wichury oraz obiegu zamknietego.

 

po zdjeciu panela ukazuja sie nam takie biale przezroczyte "robaczi", ktore rozprowadzaja swiatlo wewnatrz. nalezy je ostroznie wyciagnac, sa tylko na wcisk bez zatrzaskow. mamy dwie zarowki, dostepne jak sie okazalo na stacji benzynowej. wymienic i poskladac tak jak rozlozylismy :mrgreen:

 

 

w Brighcie nie ma zarowki... :wink:

 

przycisku spryskiwacza nie udalo mi sie rozebrac, nie chcialem niczego uszkodzic wiec poczekam az sie komus uda.

 

zlozenie to 20 minut.

 

 

milej zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry temat...

U mnie awaryjne i tylna szyba też nie świecą...

A najciekawsza sprawa jest z przyciskiem "BRIGHT" po którego przełączeniu........zmienia się(i to bardzo nieznacznie) siła podświetlenia małego elektronicznego zegarka, który znajduje się na liczniku...co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie awaryjne i tylna szyba też nie świecą...

 

czy jest ktos na forum komu swieca? moze szukamy swiatla tam gdzie go nie ma :?:

 

A najciekawsza sprawa jest z przyciskiem "BRIGHT" po którego przełączeniu........zmienia się(i to bardzo nieznacznie) siła podświetlenia małego elektronicznego zegarka, który znajduje się na liczniku...co wy na to??

 

to jest przycisk umozliwiajacy wejscie w predkosc nadswietlna, kiedys byl juz temat na forum, niestety niebedny jest maly upgrade elektroniki sterujacej silnikiem :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest ktos na forum komu swieca? moze szukamy swiatla tam gdzie go nie ma :?:

U mnie awaryjne świecą, tylna szyba już nie. Dopiero po włączeniu zaświeca się taka mała dioda na przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...