Loucyphre Opublikowano 3 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2004 Witam Szanowną Dyrekcję i od razu przechodzę do rzeczy. Czy mógłbym dostać odpowiedź jakie ciśnienie w w/w układzie podaje producent. Dodam, że chodzi o WRX MY 2001. Po ponownym jego napełnieniu w ubiegłym miesiącu, włączenie go do pracy powoduje dość slilny opór pompy. Piszczy nawet pasek napędowy, mimo iź jego naprężenie IMO wydaje się być bez zarzutu. A może to kwestia ilości, ew. jakości użytego płynu chłodząco-smarującego. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 3 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2004 Naprężenie IMO, cytuję, czyli I MA OCHOTĘ jest spowodowane wychalniem przez obsługię ASO płynu/chłodziwa, tera chłopaki maja ochotę na więcej i ulewają z układu. Znana sprawa. Trzeba natcyhmiast udać się do NASO i uzupełnic brak spirytusem, aby przy nastepowej wizycie w ASO chłopaki raczyli się płynem jakościowym, jak raz. Że pompa rzęzi, rzęzi bo ma rzęzić. Tak? Zaś chłopaki dodali do chłodziwa towowtu, żeby uzupełnic upite ubytki. Jak ty Lucypier nic nie rozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 4 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2004 Srodek użyty to chyba R134a, natomiast sprawdź osuszacz(bodajże co 2 lata się go wymienia), jak jest zapchany to różne żeczy się mogą dziać.. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 6 Września 2004 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 6 Września 2004 Ciśnienie minimalne 278 kPa, maksymalne 2800 kPa. Przy osiągnięciu ciśnienia maksymalnego klimatzacja powinna się wyłączyć. Paroponuję na wszelki wypadek odwiedziny w serwisie ... Łączę pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moniqa Opublikowano 7 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2004 mnie sie ciśnienie podniosło ....bo nie mam klimatyzacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 7 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2004 Proponuję na wszelki wypadek odwiedziny w serwisie ... Witam Szanowny Panie Dyrektorze, w którym ??. Bo do Krakowa, ani Białegostoku, się nie wybieram, a we Wrocławiu od dwóch miesięcy nie mogłem się doprosić żadnej informacji na temat głupiego ciśnienia. Nie mówiąc o braku urządzeń do konserwacji, czy napełaniania wspomnianych układów. P.S. Po osiągnięciu jakiegoś tam ciśnienia pompa się wyłącza, sądzę zatem, że układ sterowania działa prawidłowo. Pisząc o minimalnym ciśnieniu 278 kpa, ma Pan na myśli takie które jest w układzie, bez rozruchu pompy? Bo w warsztacie, który napełniał powiedzieli, że napompowali ok 500kpa. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Września 2004 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Września 2004 278 to minimalne ciśnienie, przy którym (przy pracującym silniku) sprężarka jeszcze działa. Co do oceny serwisu we Wrocławiu ... Niemniej jednak jestem głeboko przekonany, że będą w stanie sprawdzić poprawność działania układu. Pod względem mechanicznym są całkiem O.K. - napełnianie klimatyzacji zazwyczaj odbywa się w wyspecjalizowanych serwisach. Tyle "tylko", że serwis autoryzowany powinien przyjąć zlecenie i w warsztacie specjalistycznym, z którym na stałe współpracuje dokonać usługi. Oczywiście brak informacji na temat ciśnień nie jest usprawiedliwiony (w końcu ja tez ich nie podałem z pamięci :wink: ) - źródła informacji są znane. Łączę pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Odswiezam temat w zwiazku z krotkim pytaniem. Rozumiem, ze uklad sterowania wylacza kompresor, jak w ukladzie bedzie maksymalne cisnienie, ale jak czesto to robi? Chodzi mi o to, ile czasu trwa cykl od zalaczenia sprezarki, wylaczenia jej przez uklad sterowania i ponownego zalaczenia po spadku cisnienia w sprawnym ukladzie klimatyzacji i z uzupelnionym czynnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Rozumiem, ze uklad sterowania wylacza kompresor, jak w ukladzie bedzie maksymalne cisnienie, ale jak czesto to robi? Chodzi mi o to, ile czasu trwa cykl od zalaczenia sprezarki, wylaczenia jej przez uklad sterowania i ponownego zalaczenia po spadku cisnienia w sprawnym ukladzie klimatyzacji i z uzupelnionym czynnikiem? O ile sie orientuje, to nie ma na to zadnej normy. Dyrekcja, przepraszam, ze sie wcinam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 ale jak czesto to robi? Chodzi mi o to, ile czasu trwa cykl od zalaczenia sprezarki, wylaczenia jej przez uklad sterowania i ponownego zalaczenia po spadku cisnienia w sprawnym ukladzie klimatyzacji i z uzupelnionym czynnikiem? A jaka temperature chcesz uzyskac.... :?: :grin: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Hm skrajny lewy niebieski prostokacik? :roll: Chodzi o to, ze w zeszlym roku przerwy miedzy dzialaniami kompresora byly blizej pol minuty, w tym roku na poczatku sezonu "chlodniczego" zdaje sie kolo 14s kompresor byl wylaczony na 17s dzialania, a w ostatnie upalne dni wylacza sie doslownie na 3-4s i wznawia dzialanie. Przypuszczam, ze cisnienie czynnika jest juz zbyt niskie (na dniach jade uzupelnic), ale ciekaw jestem raz, ze normalnego dzialania, a dwa, czy to w ciagu 2 miesiecy tak mi wycieklo, czy tez cisnienie jest wieksze potrzebne z tytulu np. wyzszej temperatury. p.s. po ile chodza filtry-osuszacze do Foresterow S-turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 p.s. po ile chodza filtry-osuszacze do Foresterow S-turbo? Po około 9 pln za kg. W skupie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 po ile chodza filtry-osuszacze do Foresterow S-turbo? W ubiegłym roku kupowałem do imprezy za ~200 pln. Po około 9 pln za kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 A propos osuszacza - czy to sie da zmienic bez spuszczania czynnika z ukladu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 A propos osuszacza - czy to sie da zmienic bez spuszczania czynnika z ukladu? nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roland Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Po ponownym jego napełnieniu w ubiegłym miesiącu, włączenie go do pracy powoduje dość slilny opór pompy. Piszczy nawet pasek napędowy, mimo iź jego naprężenie IMO wydaje się być bez zarzutu. A może to kwestia ilości, ew. jakości użytego płynu chłodząco-smarującego. Lucek - temat odgrzany jak stary kotlet :-) ale czy wtedy uporałeś się z tym tematem i coś się wyjaśniło? Mi po ostatnim nabiciu klimy właśnie dokładnie tak zaczęło się dziać (pisk przy załączaniu klimy + duży opór na pasku - jak się jedzie powoli to aż szarpnie samochodem jak załącza klimę) a gość od klimy nie przekonał mnie do tego, że jest ok (twierdził, że ciśnienie jako takie jest w porządku tylko chłodnica od klimy jest zapchana i dlatego nie może wystarczająco schłodzić czynnika przez co może się rozgrzewać bardziej niż powinien). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 U mnie z kolei nie piszczy, opor jest normalny, ale jak sie wlacza, to az jeknie i wlaczona mocno buczy (oprocz wentylatorow). Sam nie wiem, jaka jest przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Po ponownym jego napełnieniu w ubiegłym miesiącu, włączenie go do pracy powoduje dość slilny opór pompy. Piszczy nawet pasek napędowy, mimo iź jego naprężenie IMO wydaje się być bez zarzutu. A może to kwestia ilości, ew. jakości użytego płynu chłodząco-smarującego. Lucek - temat odgrzany jak stary kotlet :-) ale czy wtedy uporałeś się z tym tematem i coś się wyjaśniło? Mi po ostatnim nabiciu klimy właśnie dokładnie tak zaczęło się dziać (pisk przy załączaniu klimy + duży opór na pasku - jak się jedzie powoli to aż szarpnie samochodem jak załącza klimę) a gość od klimy nie przekonał mnie do tego, że jest ok (twierdził, że ciśnienie jako takie jest w porządku tylko chłodnica od klimy jest zapchana i dlatego nie może wystarczająco schłodzić czynnika przez co może się rozgrzewać bardziej niż powinien). Dzisiaj dokładnie takie samo tłumaczenie miał gość, co mi klimę napełniał. Z tym że jemu można zaufać, bo o lepszego speca na prawdę trudno. Spuścił troszkę freonu, żeby sprężarka nie dawała max. ciśnienia, bo wtedy faktycznie sprężarka zatrzymuje się i startuje ponownie - tak co kilka sekund. Po spuszczeniu ok. 50 g freonu jest ok. Ale gość kazał mi dla pewności umyć karcherem (oczywiście delikatnie) obie chłodnice, bo często to jest powodem zbyt dużego ciśnienia na tłoczeniu sprężarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 bo o lepszego speca na prawdę trudno. Po spuszczeniu ok. 50 g freonu jest ok. No, to "gruby" fachowiec! :roll: A jesli "spuscil" ten gaz do atmosfery, no to jeszcze wiekszy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 bo o lepszego speca na prawdę trudno. Po spuszczeniu ok. 50 g freonu jest ok. No, to "gruby" fachowiec! :roll: A jesli "spuscil" ten gaz do atmosfery, no to jeszcze wiekszy! Spuszczenie 50 g R134a do atmosfery to jak pierdnięcie na środku pustyni. Wiem coś o tym, bo od zawsze pracuję w przemyśle chemicznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Spuszczenie 50 g R134a do atmosfery to jak pierdnięcie na środku pustyni. Wiem coś o tym, bo od zawsze pracuję w przemyśle chemicznym A ja sie z Toba zgadzam w 100% - ale fachowiec nie powinien tak robic :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 swoją drogą, gość w końcu przeniósł się z Polanki na Kołobrzeską, teraz ma przynajmniej kupę miejsca do dyspozycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Olleo u mnei jest podobnie z praca klimy - zalaczenie, praca, wylaczenie, zalaczenie praca,wylaczenie, czasem mnie to do szalu doprowadzalo. Bylem w 2 niezaleznych zakładach, sprawdzili wszyystko, dobili uklad do pelna i mowia ze tak ma byc. Widocznie TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Olleo u mnei jest podobnie z praca klimy - zalaczenie, praca, wylaczenie, zalaczenie praca,wylaczenie, czasem mnie to do szalu doprowadzalo. Bylem w 2 niezaleznych zakładach, sprawdzili wszyystko, dobili uklad do pelna i mowia ze tak ma byc. Widocznie TTTM 1. Za wysokie ciśnienie w układzie, przyczyny - filterek, za dużo freonu, brudne chłodnice (zdaża się, że pomiędzy chłodnicami uzbiera się warstwa suchego błota), coś zatkane/zasyfione w przewodach na tłoczeniu sprężarki, 2. Przekłamuje czujnik ciśnienia i sterownik wyłącza sprężarkę, a ciśnienie jest w rzeczywistości ok; podstawa, to sprawdzić u gościa od klimy, czy na jego manometrze w momencie wyłączania się sprężarki jest ciśnienie powyżej 27-28 atmosfer, jeżeli tak - patrz pkt.1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 1. Za wysokie ciśnienie w układzie, przyczyny - filterek, za dużo freonu, brudne chłodnice (zdaża się, że pomiędzy chłodnicami uzbiera się warstwa suchego błota), coś zatkane/zasyfione w przewodach na tłoczeniu sprężarki A to by sie zgadzało z chłodnicami - musze z Karcherem podejsc do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się