Skocz do zawartości

Zapach paliwa przy zimnym silniku i niskich temperaturach


Keyplayer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przy odpalaniu samochodu w niskich temperaturach (poniżej 0 stopni) i przy włączonym mocnym nawiewie czuć zapach benzyny w kabinie. Czuć też jak się wyjdzie na zewnątrz w pobliże maski. Po nagrzaniu silnika i po jakims czasie zapach zanikl. Dodam tylko, ze w aucie jest katalizator, natomiast tlumik koncowy zmieniony jest na super sprint.

 

Co to może być ???

 

Dzieki z gory za pomoc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przy odpalaniu samochodu w niskich temperaturach (poniżej 0 stopni) i przy włączonym mocnym nawiewie czuć zapach benzyny w kabinie. Czuć też jak się wyjdzie na zewnątrz w pobliże maski. Po nagrzaniu silnika i po jakims czasie zapach zanikl. Dodam tylko, ze w aucie jest katalizator, natomiast tlumik koncowy zmieniony jest na super sprint.

 

Co to może być ???

 

Dzieki z gory za pomoc

 

Pozdrawiam

To pewnie wrx...trzeba zdjąc kolektor ssacy i pewne przewody zmienic...dłuższa historia.

Chyba , ze to nie wrx :?:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokłądnie to samo, wymiana tych elemntów, które są opisane w tej chyba angielskiej notatce Subaru w Polsce jest praktycznie nie możliwa. Nie ma tych cześci w magazynie europejskim.

Ja wymieniłem najpierw przewody paliwowe i nic

Później byłaem w ASO Adamski, też coś wymieniali, nic

Poźniej byłem u Kopra, powiedział mi, że mogą to naprawić, ale nie na tych częściach które są opsane bo ich poprostu nie ma. Niby coś zrobili i nic.

Sprawdz jeszcze w okolicach regulatora ciśnienia paliwa czy tam nie ma jakiejś nieszczelności, tam jest taki cieniutki gumowy oring i on czasami też puszcza.

A teraz są cieplejsze dni wiec nie ma problemu......

Pozdrawiam

Norbert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody paliwowe w imprezach mają taki feler, ze jak jest zima to jest tam jakiś problem ze szczelnością. Intakwrx kiedyś to dokładnie opisywał, ale nasza sprawna inaczej wyszukiwarka jak zwykle nie pamięta gdzie i kiedy.
Jakich modeli Subaru dotyczy ten problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem takie jaja tylko w Megance. Rano zapaliłem i od razu podniosłem maskę i przy listwie wtryskowej na łączeniu gumowego przewodu z metalowym oplotem siurało mi na 15cm. Jak był silniik ciepły to guma się rozszerzała i nic się nie lało. Musisz szukać tylko na zimnym silniku i proponuję nie jeździć póki nie będzie wiadomo gdzie się leje. Kumpel tak zjarał audi! :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, a co to jest za" skrzynia"za prawym tylnym kolem , bo wydaje sie ze zrodlo smrodu jest tam. Oczywiscie zaden jwp mechanik nie robi w okresie swiateczno noworocznym.mam nadzieje ze nie splone do nowego roku :twisted: zajrzalem sam i ewidentnie nic nie cieknie- jest jeszcze podejrzanie czysta okolica sruby w dnie baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nor-b, Norbert, czy twoje problemy z wydostającym się zapachem paliwa się rozwiązały ? jestem nowym użytkownikiem WRX-a 2000 i właśnie pojawił się ten problem w moim aucie Pozdrawiam Andrzej

 

Tak, chyba udało się go rozwiązać. Ale jak si okazuje przyczyną nie były już 2 czy 3 razy wymieniane przewody paliwowe tak jak zapewniali panowie u Adamskiego czy u Kopra. Ustrkę wykryłem sam przez przypadek, majdrując coś pod maską zauważyłem wilgoś (jak si okazało paliwo) w okolicy regulatora ciśnienia paliwa. Okazało się, że jest uszkodzona uszczeleczka.

Zastanawia (a właścieiwe to mnie nie zastanawia) jak przy 4 wizytach po dwie w akzdym z wspomnianych serwisów i wymianie przewodów paliwowych nie udało im się zauważycz czego co ja zauważyłem jak tylko odkręciłem chwytak powietrza do filtra???

 

pozdrawiam i życzę powodzenia w walce z zapachem paliwa.

 

PS. u mnie teraz rozszczelnił się przewód od płynu do wspomagania i delikatnie kapie na wydech, wec też mam miłe zapachy w aucie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ten regulator cisnienia paliwa?

 

Musisz zdjąć ten plastikowy chwytak powietrza do filtra i pod nim już widać regulator. To takie coś przykręcone na dwie śruby do metalowej rurki. Nie wiem jak to opisać

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nor-b, Norbert, czy twoje problemy z wydostającym się zapachem paliwa się rozwiązały ? jestem nowym użytkownikiem WRX-a 2000 i właśnie pojawił się ten problem w moim aucie Pozdrawiam Andrzej

 

Tak, chyba udało się go rozwiązać. Ale jak si okazuje przyczyną nie były już 2 czy 3 razy wymieniane przewody paliwowe tak jak zapewniali panowie u Adamskiego czy u Kopra. Ustrkę wykryłem sam przez przypadek, majdrując coś pod maską zauważyłem wilgoś (jak si okazało paliwo) w okolicy regulatora ciśnienia paliwa. Okazało się, że jest uszkodzona uszczeleczka.

Zastanawia (a właścieiwe to mnie nie zastanawia) jak przy 4 wizytach po dwie w akzdym z wspomnianych serwisów i wymianie przewodów paliwowych nie udało im się zauważycz czego co ja zauważyłem jak tylko odkręciłem chwytak powietrza do filtra???

 

pozdrawiam i życzę powodzenia w walce z zapachem paliwa.

 

PS. u mnie teraz rozszczelnił się przewód od płynu do wspomagania i delikatnie kapie na wydech, wec też mam miłe zapachy w aucie. :mrgreen:

 

lepiej nie jezdzic i szybko wymienic, rozszczelni sie troche bardziej i wszystko sie zacznie palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...