paul_78 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Mam to samo, niestety z przykrością muszę stwierdzić, że ASO Koper nie jest w stanie ogarnąć tematu... Podejrzewam matę grzejną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 A co w końcu oznaczją te kreski - gruba i cienka na pstryczku ? Bo kiedyś zdawało mi się że ta cienka grzeje oparcie a grubsza zadek, takie miałem wrażenie. A teraz jak zrobię na cienką to grzeje oparcie a jak na grubą to może sobie być nawet godzine włączona i i tak nic a nic nie grzeje. Kable pod fotelem luźnawe no ale podłączone. Domyślam się że też mi się ta mata wypaliła już. No bo raczej nie jest mozliwe zeby pstryczek się zepsuł skoro podswietlanie grubej kreski dziala, co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaSH Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 W tym linku co wcześniej załączyłem widać, że padają maty grzejne... więc albo wymiana maty albo jej naprawa. Tylko niestety trzeba te siedzenie rozebrać z tapicerki a to już nie jest takie lekkie i przyjemne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 A co w końcu oznaczją te kreski - gruba i cienka na pstryczku ? Cienka i gruba kreska oznaczają "poziom grzania"; znaczy jeśli masz "pstrykniętą" cienką kreskę to powinno grzać słabiej (dla moich 4 liter prawie nieodczuwalne) a na grubej kresce grzeje mocniej (tu już grzeje konkretnie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 A jest gdzieś opisane jak rozpakować fotele i je potem złożyć :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daab Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 A jest gdzieś opisane jak rozpakować fotele i je potem złożyć :?: Tutaj jest sporo informacji chociaż w języku language, ale są obrazki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Obrazki są przydatne bo zawsze po polsku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaSH Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefanekmac Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Na forum z kreską jest o fotelach.Wystarczy odpiąć zszywki tapicerskie.Potrzebne płaskoszczypy.Ale jest zawsze jakieś ale...tam występuje chromonikielina czy coś podobnego i trzeba kombinować z lutowaniem (ja bym nie podołał) U mnie kiedyś abs się awanturował jako kontrolka-a to się rozłączyło pod fotelem.Może tak być i z grzaniem chyba... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 najlepiej będzie wymontować fotel z samochodu - 4 suby mocujące go do podłogi + odpinasz wtyczki od SRS i mat grzejnych - lepije wcześniej odlaczyc kleme /airbag/ . Do demontazu tapicerki przydaje sie plaski dlugi srubokret, srubokret krzyzowy i plaskie szczypce i gruba igła lub dratwa do podważania zaślepek Fotele 99-02 wlacznie maja inna konstrukcje niz te od 2003 roku. Do 2002 mialy metalowa miske na siedzisku - od 2003 maja stelaz ze sprezynami - ale demontaz wygalda tak samo. najpierw demontujemy boczek dolny fotela, odpinamy wszelkie mocowania tapicerki do stelaza od spodu - potem delikatnie zdejmujemy z boków - tapicerka foteli mocowana jest za pomoca metalowy kolek /zawiniety grubszy drucik/ do dlugich drutów które są zatopione w gąbkę - dlatego delikatnie - żeby drutów nie wyrwać - za pomoca dlugich plaskich szczypiec i srubokreta odginamu kólka - mata grzewcza także jest zamontowana na takich kolkach do dlugich pretów w gabce + dodatkowo jest przez nie przewleczona - dlatego trzeba odpiac dodatowo poziome /krótsze/ pręty od pionowych /dłuższych/ żeby wyjąć matę. Montaż w odwrotnej kolejności. Demontaż oparcia - trzeba podnieść nieco w górę tapicerkę po bokach i odkręcić śruby mocujące do stelaza - jak dobrze pamietam 13 lub 14 klucz + sruby krzyzakiem Ale na samym poczatku proponuje odlaczyc kostki i sprawdzic miernikiem same maty - przylozyc do obu zaciskow maty na odlaczonym napieciu ohmomierz /miernik ustwiony na ohmy/ /jak jest opór mata ok/ - jak nie to jest przepalona. - ulatwieniem bedzie to ze jezeli grznie opracia dziala to najpierw sprawdz tam opor i zobaczysz jaka uzyskuje wartosc. Najczesciej w subarakach ulegaja uszkodzeniom maty fotela kierowcy w siedzisku na wysokości ud Sprawdzenie oporu zajmie ok 10 minut - demontaz tapicerki - okolo 1-1,5 godziny jak robisz to po raz pierwszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Pomuka mu! jakbym miał rozbierać fotele, to tylko po to, by przełożyć podgrzewanie np z Forka do krzeseł Sti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Pomuka mu!jakbym miał rozbierać fotele, to tylko po to, by przełożyć podgrzewanie np z Forka do krzeseł Sti ja przelozylem forkowe maty do krzesel z gtka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 U mnie jest w sumie jeszcze dziwniej, bo grzeje tylko w pozycji "słabiej", w pozycji "mocniej" nie działa wcale... jakby to była mata, to raczej nie grzałoby wcale? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 U mnie jest w sumie jeszcze dziwniej, bo grzeje tylko w pozycji "słabiej", w pozycji "mocniej" nie działa wcale... jakby to była mata, to raczej nie grzałoby wcale? Proszę podjechać to spr. czy wylacznik czy mata.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 U mnie jest w sumie jeszcze dziwniej, bo grzeje tylko w pozycji "słabiej", w pozycji "mocniej" nie działa wcale... jakby to była mata, to raczej nie grzałoby wcale? Proszę podjechać to spr. czy wylacznik czy mata.... W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 U mnie jest w sumie jeszcze dziwniej, bo grzeje tylko w pozycji "słabiej", w pozycji "mocniej" nie działa wcale... jakby to była mata, to raczej nie grzałoby wcale? Proszę podjechać to spr. czy wylacznik czy mata.... W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)... byćmoże uszkodzony jest przewód dający zasilanie orzy ustawieniu grznia na mocne - kostka do maty ma 3 wtyki - masa i 2 od grzania - które idą do kostki wszytej w matę - kostka znajduje się zaraz przy wejściu kabli w matę - w tylnej części siedzenia i w dolnej części oparcia - żeby nie gniotła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)... Proponuje ich jeszcze pomęczyć albo w tym roku albo po 8 stycznia :wink: Pozdr.AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)... Proponuje ich jeszcze pomęczyć albo w tym roku albo po 8 stycznia :wink: Pozdr.AK OK, tym razem powołam się na błogosławieństwo od szefa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)... Dość szokujące świadectwo niekompetencji... :shock: Jak można wymienić dobry przełącznik na dobry przełącznik ??? Przecież sprawdzenie czegoś takiego jest banalnie proste dla każdego, kto umie się posługiwać miernikiem. Tak samo pomierzenie jakiegokolwiek prostego obwodu elektrycznego, a takim jest przecież mata grzejąca, czy też jej okablowanie i owtyczkowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIN Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 paul_78 I co z tym grzaniem na grubej kresce, u mnie dzisiaj też odmówiło grzanie na grubej kresce, na cienkiej grzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Nic, nie mam czasu, żeby się tym zająć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
molfix Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Przygotowałem inną teorię do sprawdzenia przez forumowiczów . W moim aucie poziomy podgrzewania foteli są jakby skorelowane z nastawieniem klimy. Jeśli pokrętło temperatury ustawione jest w pozycji "neutralnej" (na granicy niebieskiego i czerwonego) to podgrzewanie ustawione na grubej kresce jest ok., ale jeśli ustawię pokrętło temperatury na grzanie na maksa to fotel wręcz parzy w d... W druga stronę działa to tak, że jeśli temperatura ustawiona jest nisko to także fotel słabo grzeje. W jednym przypadku przyczyną awarii ogrzewania foteli był przekaźnik. Zanim rozbebeszycie sobie siedzenia zajrzyjcie do instrukcji i odpowiednich skrzynek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Przygotowałem inną teorię do sprawdzenia przez forumowiczów . W moim aucie poziomy podgrzewania foteli są jakby skorelowane z nastawieniem klimy dokładnie tak jest :!: przynajmniej u mnie albo taki prypadek matę grzejną mam w garage, tam jest poważny drut grzejący, raczej trudno go przepalić Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się