Skocz do zawartości

Podrzewanie foteli - Forester


chudy_b

Rekomendowane odpowiedzi

A co w końcu oznaczją te kreski - gruba i cienka na pstryczku ?

Bo kiedyś zdawało mi się że ta cienka grzeje oparcie a grubsza zadek, takie miałem wrażenie. A teraz jak zrobię na cienką to grzeje oparcie a jak na grubą to może sobie być nawet godzine włączona i i tak nic a nic nie grzeje. Kable pod fotelem luźnawe no ale podłączone. Domyślam się że też mi się ta mata wypaliła już. No bo raczej nie jest mozliwe zeby pstryczek się zepsuł skoro podswietlanie grubej kreski dziala, co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym linku co wcześniej załączyłem widać, że padają maty grzejne... więc albo wymiana maty albo jej naprawa. Tylko niestety trzeba te siedzenie rozebrać z tapicerki a to już nie jest takie lekkie i przyjemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w końcu oznaczją te kreski - gruba i cienka na pstryczku ?

 

 

Cienka i gruba kreska oznaczają "poziom grzania"; znaczy jeśli masz "pstrykniętą" cienką kreskę to powinno grzać słabiej (dla moich 4 liter prawie nieodczuwalne) a na grubej kresce grzeje mocniej (tu już grzeje konkretnie :twisted: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum z kreską jest o fotelach.Wystarczy odpiąć zszywki tapicerskie.Potrzebne płaskoszczypy.Ale jest zawsze jakieś ale...tam występuje chromonikielina czy coś podobnego i trzeba kombinować z lutowaniem (ja bym nie podołał) U mnie kiedyś abs się awanturował jako kontrolka-a to się rozłączyło pod fotelem.Może tak być i z grzaniem chyba...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej będzie wymontować fotel z samochodu - 4 suby mocujące go do podłogi + odpinasz wtyczki od SRS i mat grzejnych - lepije wcześniej odlaczyc kleme /airbag/ .

 

Do demontazu tapicerki przydaje sie plaski dlugi srubokret, srubokret krzyzowy i plaskie szczypce i gruba igła lub dratwa do podważania zaślepek

 

Fotele 99-02 wlacznie maja inna konstrukcje niz te od 2003 roku. Do 2002 mialy metalowa miske na siedzisku - od 2003 maja stelaz ze sprezynami - ale demontaz wygalda tak samo. najpierw demontujemy boczek dolny fotela, odpinamy wszelkie mocowania tapicerki do stelaza od spodu - potem delikatnie zdejmujemy z boków - tapicerka foteli mocowana jest za pomoca metalowy kolek /zawiniety grubszy drucik/ do dlugich drutów które są zatopione w gąbkę - dlatego delikatnie - żeby drutów nie wyrwać - za pomoca dlugich plaskich szczypiec i srubokreta odginamu kólka - mata grzewcza także jest zamontowana na takich kolkach do dlugich pretów w gabce + dodatkowo jest przez nie przewleczona - dlatego trzeba odpiac dodatowo poziome /krótsze/ pręty od pionowych /dłuższych/ żeby wyjąć matę. Montaż w odwrotnej kolejności.

 

Demontaż oparcia - trzeba podnieść nieco w górę tapicerkę po bokach i odkręcić śruby mocujące do stelaza - jak dobrze pamietam 13 lub 14 klucz + sruby krzyzakiem

 

Ale na samym poczatku proponuje odlaczyc kostki i sprawdzic miernikiem same maty - przylozyc do obu zaciskow maty na odlaczonym napieciu ohmomierz /miernik ustwiony na ohmy/ /jak jest opór mata ok/ - jak nie to jest przepalona. - ulatwieniem bedzie to ze jezeli grznie opracia dziala to najpierw sprawdz tam opor i zobaczysz jaka uzyskuje wartosc.

 

Najczesciej w subarakach ulegaja uszkodzeniom maty fotela kierowcy w siedzisku na wysokości ud

 

Sprawdzenie oporu zajmie ok 10 minut - demontaz tapicerki - okolo 1-1,5 godziny jak robisz to po raz pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest w sumie jeszcze dziwniej, bo grzeje tylko w pozycji "słabiej", w pozycji "mocniej" nie działa wcale... jakby to była mata, to raczej nie grzałoby wcale?

Proszę podjechać to spr. czy wylacznik czy mata....

 

W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK :mrgreen: ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest w sumie jeszcze dziwniej, bo grzeje tylko w pozycji "słabiej", w pozycji "mocniej" nie działa wcale... jakby to była mata, to raczej nie grzałoby wcale?

Proszę podjechać to spr. czy wylacznik czy mata....

 

W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK :mrgreen: ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)...

byćmoże uszkodzony jest przewód dający zasilanie orzy ustawieniu grznia na mocne - kostka do maty ma 3 wtyki - masa i 2 od grzania - które idą do kostki wszytej w matę - kostka znajduje się zaraz przy wejściu kabli w matę - w tylnej części siedzenia i w dolnej części oparcia - żeby nie gniotła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)...

Proponuje ich jeszcze pomęczyć :idea: albo w tym roku albo po 8 stycznia :wink: Pozdr.AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)...

Proponuje ich jeszcze pomęczyć :idea: albo w tym roku albo po 8 stycznia :wink: Pozdr.AK

 

OK, tym razem powołam się na błogosławieństwo od szefa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym właśnie problem, że już to panowie sprawdzali i to nawet nie raz - wymienili wyłącznik, co nic nie dało (ale dostałem rabat przy przeglądzie, więc jest OK :mrgreen: ) ale jak nie grzało na mocnym, to nie grzeje... Matę też sprawdzali (przynajmniej takie informacje otrzymałem)...

Dość szokujące świadectwo niekompetencji... :shock:

Jak można wymienić dobry przełącznik na dobry przełącznik ??? Przecież sprawdzenie czegoś takiego jest banalnie proste dla każdego, kto umie się posługiwać miernikiem. Tak samo pomierzenie jakiegokolwiek prostego obwodu elektrycznego, a takim jest przecież mata grzejąca, czy też jej okablowanie i owtyczkowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przygotowałem inną teorię do sprawdzenia przez forumowiczów :idea: . W moim aucie poziomy podgrzewania foteli są jakby skorelowane z nastawieniem klimy. Jeśli pokrętło temperatury ustawione jest w pozycji "neutralnej" (na granicy niebieskiego i czerwonego) to podgrzewanie ustawione na grubej kresce jest ok., ale jeśli ustawię pokrętło temperatury na grzanie na maksa to fotel wręcz parzy w d...

W druga stronę działa to tak, że jeśli temperatura ustawiona jest nisko to także fotel słabo grzeje.

 

W jednym przypadku przyczyną awarii ogrzewania foteli był przekaźnik. Zanim rozbebeszycie sobie siedzenia :lol: zajrzyjcie do instrukcji i odpowiednich skrzynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowałem inną teorię do sprawdzenia przez forumowiczów . W moim aucie poziomy podgrzewania foteli są jakby skorelowane z nastawieniem klimy

 

dokładnie tak jest :!: przynajmniej u mnie albo taki prypadek

 

matę grzejną mam w garage, tam jest poważny drut grzejący, raczej trudno go przepalić

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...