Skocz do zawartości

Audi A4 1.9 TDI Quattro


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

czy ma ktoś jakieś doświadczenia z A4 1.9 TDI (130km. ?) Quattro roczniki 2002-2003.

Wiem, że poprzednie A4 miały problem z zawiechą-drogie wahacze itp. Słyszałem też pozytywne opinie o 1.9tdi, ale nic konkretnego.

Quattro-daje radę prawda??

 

Jeśli ktoś coś wie- będę wdzięczny za info.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

czy ma ktoś jakieś doświadczenia z A4 1.9 TDI (130km. ?) Quattro roczniki 2002-2003.

Wiem, że poprzednie A4 miały problem z zawiechą-drogie wahacze itp. Słyszałem też pozytywne opinie o 1.9tdi, ale nic konkretnego.

Quattro-daje radę prawda??

 

Jeśli ktoś coś wie- będę wdzięczny za info.

 

PZDR

 

Zrobilem okolo 90 000 km taka A4 ale bez Quattro. Zawieszienie wytrzymalo bez problemow ale bardzo czesto padaja przeplywomierze. Wymiana na regenerowany byla bez sensu bo nie dalo sie go dobrze ustawic. Generalnie wrazenia bardzo pozytywne.

Na kolach 235 45 17 trzymala sie jak przyklejona. Komfort jazdy lepszy niz w Legacy. Niestety klekot straszny, zwlaszcza jak zimny :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirchaser, ja nabylem takowego dyszla - co prawda rocznik nieco starszy niz Ty mowisz - ale w takim stanie, ze nie widac,ze ma takie lata. Tu masz caly topik od dyszlach:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=111856

a jak chesz sie podpytac to zajrzyj na forum A4 :arrow: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem też pozytywne opinie o 1.9tdi, ale nic konkretnego

 

silnik jest bardzo dobry, nie rzucaj sie na 2,5TDI bo sa z nimi problemy (glowice), znajoma miala firmowke Passata z 1,9TDI z przebiegiem 350tys wiec silnik jest tez trwaly, pojawily sie problemy ze sprezarka ale przy tym przebiegu to normalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pumex1, możesz podzielić się sowimi doświadczeniami?? Ciekawe jak Quattro na mokrym i śniegu będzie dawał radę...Wątek o Dyszlach przeczytałem. Zastanawiam się czy po moim Legasiu też będę miał takie wrażenie jak Ty, że auto kiepsko w zakrętach chodzi??

Jaki był koszt chipowania??

 

 

chojny, tylko który silnik 1.9- w B6 to chyba był już 130km - te wszystkie 1.9 to chyba nie była jedna konstrukcja... :roll:

O 2.5 tdi słyszałem , że wałki padają.

Ciekawe jak zawiecha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pumex1, możesz podzielić się sowimi doświadczeniami?? Ciekawe jak Quattro na mokrym i śniegu będzie dawał radę...Wątek o Dyszlach przeczytałem. Zastanawiam się czy po moim Legasiu też będę miał takie wrażenie jak Ty, że auto kiepsko w zakrętach chodzi??

 

chojny, tylko który silnik 1.9- w B6 to chyba był już 130km - te wszystkie 1.9 to chyba nie była jedna konstrukcja... :roll:

O 2.5 tdi słyszałem , że wałki padają.

Ciekawe jak zawiecha...

sirchaser w zakretach to bedziesz mial wrazenie, ze plynie i kontrola zadna :mrgreen: jak na razie nie odczulem, ze to samochod z napedem na 4 :wink: ale przy tak miekkim zawieszeniu, to trudno zeby prowadzenie bylo lepsze - w koncu to samochod na niemieckie rowne autostrady :wink:

Ogolnie to jesli kupisz 110 lub 130KM to poprawka mocy - warto zorbic - roznica odczuwalna - wersja quattro wazy okolo 130 kg wiecej od ośki + opory napedu.

A 2,5TDi omojaj szerokim lukiem - bardzo awaryjny silnik i drogi w naprawie (mowie o wersji 150KM). Pozniejsze wersje 180KM juz sa lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirchaser, dzisiaj na 20.00 jedzienimy do Cinema-City na Bemowo. Bedziemy tam okolo 18.30. Mozemy sie tam dzisiaj umowic. Jesli nie - to w ciagu tygodnia - albo na Mokotowie okolo 17.00 - albo pozniej na Tarchominie. Jakby co - telefon na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny, tylko który silnik 1.9- w B6 to chyba był już 130km - te wszystkie 1.9 to chyba nie była jedna konstrukcja...

 

130KM ze skrzynia 6-tka, silnik to jedna konstrukcja, od wersji 110KM wlacznie, mial turbine ze zmienna geometria lopatek, fabrycznie wystepowal w opcjach 90, 100, 110, 130 i 150 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wszystkie 1.9 to chyba nie była jedna konstrukcja... :roll:

90 i 110 maja pompe wtryskowa, 100 130 i 150 juz pompowtryski, 130 i 150 maja duzo mocniejsza kostrukcje dolu silnika. Zmiana softu (chip) ze 110tki zrobisz 140KM z 130tki do 170KM i 400Nm (zalezy od wielkosci IC w danym aucie). Zaleta 130tki jest to ze wymieniajac turbine, wydech i IC + strojenie mozna osiaganc moce 200+KM i jedzi takie cos juz bardzo przyjemnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz pompowtryski

to chyba to coś co jest bardziej awaryjne niż pompa wtryskowa...??

z 130tki do 170KM
mozna osiaganc moce 200+KM

170 wystarczy :)

a jak trwałość po takich przeróbkach??

 

Wydaje mi się, że A4 2002-2003 to quattro/nie quattro = haledeksiątko. Prawdziwe quattro tylko z mocniejszymi silnikami.

eee chyba nie...mi się wydaje że wszystko "powyżej" A3 ma "prawdziwe" quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee chyba nie...mi się wydaje że wszystko "powyżej" A3 ma "prawdziwe" quattro

zależy co rozumiesz przez "powyżej" audi TT też ma haldexa. przy autach VAG zasada jest prosta:

1. silnik wzdłuż - "prawdziwe" quattro

2. silnik w poprzek - haldex

 

co do zawieszenia: kompletny zestaw zawieszenia przedniego(wahacze, łączniki, śruby) firmy delphi kosztuje coś ok 1,5k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co rozumiesz przez "powyżej" audi TT też ma haldexa. przy autach VAG zasada jest prosta:

1. silnik wzdłuż - "prawdziwe" quattro

2. silnik w poprzek - haldex

dokładnie. A4 ma prawdziwe quattro

 

co do zawieszenia: kompletny zestaw zawieszenia przedniego(wahacze, łączniki, śruby) firmy delphi kosztuje coś ok 1,5k pln.

L+p za tą cenę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek lej Motula 300V :mrgreen:

 

Skąd wiesz, że myślałem o MOtulu ? Tylko jest jeden problem: to jest diesel i ponoć leje sie oleje przeznaczone/dedykowane do diesla. Generalnie miałem zalać go jakimś motulem tylko teraz nie wiem jakim. POnoć nie bez znaczenia dla oleju jest to, że są pompowtryski i turbina o zmiennej geometrii. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie - 5,2-5,5L na trasie i okolo 8L w miescie.

po modach??

5,2-5,5 na trasie :shock: chyba żółwim tempem, mi Golfem TDI mamy nie udaje sie takiego spalania uzyskiwac

sirchaser srednie spalanie po modach (chip) spada o jakiej 0,5L (z doswiadczenia po 40kkm w Golfie V TDI ale soft musi byc zrobiony w dobrej firmie np Compsport).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

170 wystarczy :)

a jak trwałość po takich przeróbkach??

trwałosc bez zmian ale musisz dbac o TDI jak o Subaru (nie cisnac na zimnym, nie gasic od razu, zalewac regularnie dobry olej MOTUL, nie jechac cegla na gaz przez pol godziny utrzymujac obroty >4krmp - wtedy bierze olej) Częstą usterka w TDI jest uszkodzenie dwumasowego kola zamachowego, ale nie wiem czy to dotyczy tez aut z silnikiem ułożonym wzdłużnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5,2-5,5 na trasie :shock: chyba żółwim tempem

 

Dokładnie, przy dynamicznej jeździe nierealne. Mi pali 7,5 na trasie i ponad 8 w mieście :twisted:

 

Kuba, gdzieś wyczytałem, że oleum powininno do mojego być chyba jakiś 5w40.

 

A co sie leje do skrzyni 6 biegowej passata ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...