dudi76 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Witam Przejrzalem forum i co nieco znalazlem na temat na jakich kolach (guma i felga) jezdza Forysie zima. Jednak chcialbym aby uzutkownicy Foresterow 2,5 od 05MY wpisali swoje zestawy kol na zime. Przymierzam sie do zakupu, Forysia kupilem w kwietniu, a zima zbliza sie malymi kroczkami:))A niestety pomimo poszukiwan nie znalezlem konkretnej odpowiedzi, wobec tego licze na pomoc forumowiczow-uzutkownikow Foresterkow. W koncu od czegos jest to forum Dzieki z gory Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudi76 Posted August 30, 2007 Author Share Posted August 30, 2007 Panowie napiszcie cos, czyzby zadnego uzytkownika Forka 2,5Xt chetnego do napisania paru slow nie bylo? Prosze o Wasze kola na zime Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluetooth Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 dudi76, koła te same, tylko gumy zimowe, sprawdzony patent, chyba że chcesz duuuużo po kopnym śniegu jeździć. ale jeśli to ma być miasto i trasa to ja zostawiam 215/55R17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudi76 Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 O dzieki, w koncu jakas rzeczowa odpowiedz. W sumie to masz racje, ale zmiana zdejmowanie oponletnich z aluskow i zakladanie zimowek troche za duzy zabieg. Lepiej w sumie miec nowe kola zimowe a letnie czekaja w garazu. Masz drugi komplet kol? Pzdr Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluetooth Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Dwa auta temu miałem dwa komplety. W sumie roboty jest tyle samo. 60 zł za wymianę + wyważenie wszystkich. Typowa opona zyje 2 lata, 4 zmiany przeżyje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek1 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Generalnie nowa zimówka żyje 4-5 lat (tak mówią fachowcy oponiarze). Co 60-80 tys. km zmieniam i zimówki i letnie bo rocznie roibię 15 tys. km i uwazam że optymalny zestaw to zimówki na stalówkach i letnie na alusach. W jeździe normalnej (poza kopnym śniegiem) czyli północna i centralna Polska sprawdzaja sie opony inne niż typowe śniegówki. Radzę przejrzeć testy w prasie . :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Generalnie nowa zimówka żyje 4-5 lat (tak mówią fachowcy oponiarze). Co 60-80 tys. km zmieniam i zimówki i letnie bo rocznie roibię 15 tys. km i uwazam że optymalny zestaw to zimówki na stalówkach i letnie na alusach. W jeździe normalnej (poza kopnym śniegiem) czyli północna i centralna Polska sprawdzaja sie opony inne niż typowe śniegówki. Radzę przejrzeć testy w prasie . :grin: Nie słuchaj tych "fachowców" co znaczy że opona żyje 4-5lat :?: :shock: , totalna bzdura :cool: opona żyje tak długo jak jej na to TY pozwalasz. Ja zabiłem w tamtym roku nówki zimówki , a zrobiłem góra 4tys. km. :cool: Pamiętajcie że zimówki generalnie dzielą sie na dwa rodzaje: opony z niższej półki cenowej, przeważnie sa lepsze w trudniejszych warunkach ( kopny śnieg, błoto po śniegowe ), oraz opony z wyższej pólki, które moze gorzej radza sobie w kopnym śniegu, ale za to duzo lepiej na suchym, mokrym asfalcie, krótsza droga hamowania itd. . I dla tego firmy oponiarskie mają swoje firmy "córki" gdzie oferują pełna gamę opon. Np. Bridgestone Blizzak LM25 świetna opona na deszcz, suchy asfalt, ale w kopnym śniegu całkiem średnio, jej firma córka FIRESTONE produkuje znowu oponę Winterhawk , która odwrotnie sie zachowuje. To samo robi Michelin Pilot A3 i jej frima córka Kleber Krisalp HP czy Krisalp 3. Goodyear produke świetną oponę Performance i UG7 a Fulda Montero. itd, itd, Pamietajmy ze firmy oponiarskie nie produkuja wyłącznie opon na rynek polski, na nasze warunki, tylko na całą powiedzmy Europę gdzie z goła odmienne sa warunki, przede wszystkim są autostrady (odśnieżane ) i rzadko naprawde pojawiaja sie trudne warunki. I np. osławiona opona Nokian WR rzeczywiście świetna zimowa opona, ale bardziej na trudne warunki, na suchym, mokrym juz niestety jest problem. Więc Nokian wypusza w tym roku rownolegle z WR opone WR2 G2, która jest adresowana do innego segmentu. Bardzo ważna rzeczą przy doborze opon zimowych ( pomijając fakt daty produkcji) jest na jakim samochodzie ma jeździć, gdzie dany kierowca jeździ, w jakich warunkach, czy mieszka np,. w W-wie, czy Zakopanym, czy ma ciężka noge czy jeździ bardzo spokojnie itd. itd. Dziękuje za uwagę Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudi76 Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 Carfit, Zgadzam sie z Toba w kwestii opon zimowych. Aby wybrac wlasciwa opone trzeba zadac sobie kilka podstawowych pytan co do jej uzytkowania. Gadalismy na priv na temat kompletu zimowego na stalowkach z Nokian WR 215/60/16. Z tego co napisales to musze powiedziec, ze jestem uzytkownikiem miejskim z Lodzi, jezdze po miejscie, raczej odsniezone tereny, bardzo sporadycznie moge natrafic na wielki snieg, choc tez przydaloby sie wyjechac z takiego terenu. Wspominales, ze Nokian wypuszcza teraz opone ktora ma byc bardziej miejska w zime. Powiedz, co bys mi doradzil, ktora kupic, a moze inna firma. Dodam, ze chce miec opone dobra jakosciowa. Dzieki Dudi76 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrok78 Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Witam, obecnie jezdze na 215/60R16. Rowniez zastwanawiam sie na d opcja zimowa i biore pod uwage wariant 205/70R15 na stalowkach. Czy ktos jezdzil zima na takich (lub 195/70R15)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Witam,obecnie jezdze na 215/60R16. Rowniez zastwanawiam sie na d opcja zimowa i biore pod uwage wariant 205/70R15 na stalowkach. Czy ktos jezdzil zima na takich (lub 195/70R15)? A jesteś pewien ze założysz 15 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 A jesteś pewien ze założysz 15 ? Powinien, bo wszystkie rozmiary są mniejsze (195/70R15), tylko przy 205/70R15 koło jest trochę wyższe. Przekłamania licznika w obu przypadkach niewielkie. Najlepiej sprawdzić w kalkulatorze: http://mrlink.hotmail.ru/Tools/TireCalc.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 A jesteś pewien ze założysz 15 ? Powinien, bo wszystkie rozmiary są mniejsze, a i przekłamanie licznika niewielkie. Najlepiej sprawdzić w kalkulatorze: http://mrlink.hotmail.ru/Tools/TireCalc.htm chodziło mi o co innego, czy wejdzie felga 15, moim zdaniem nie :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasiadek_bb Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 to ja dorzucę 3 gorsze: jeżdżę w zimie na Good Year Ultra Grip 205/60/16. Bardzo przyjemna opona na more asfalty. Zeszła zima nie rozpieszczała śniegiem, ale kilka razy przeleciałem przez kopny śnieg w górach bez najmniejszego problemu. Dodatkowym efektem (uboczyny choć porządanym) jest to, ze zimówki w odróżnieniu od wszem i wobec chwalonych Geolandarów zachowują sie tak jak opona powinna. Jak zmienisz yokohamy na coś innego to zrozumiesz co mam na myśli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 chodziło mi o co innego, czy wejdzie felga 15, moim zdaniem nie Ale gdzie ma wejść? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 chodziło mi o co innego, czy wejdzie felga 15, moim zdaniem nie Ale gdzie ma wejść? Na zacisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrok78 Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 przy dzwiach kierowcy jest informacja ze ponizsze wymiary kol moga wystepowac w Forysiu 205/70R15 95H 215/60R16 95V 195/70R15 92Q 205/70R15 95Q 215/65R15 96Q 215/60R16 95Q Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 No to w takim razie wejdzie , ale szczerze to byłem przekonany że nie, no cóż człek sie uczy całe życie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrok78 Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 wejsc wejdzie. natomiast istotne jest to jak jezdzi sie na kolach 205/70 R15 zarowno na trasie jak i w sniegu... Czy odczowalna jest roznica miedzy powyzszymi a 215/60 R16? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Na 15 przyspieszenie będziesz miał lepsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urabus Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 No to w takim razie wejdzie Tabliczka informacyjna to tylko pomoc, a tak na prawdę można zamontować także inne rozmiary pod warunkiem, że mają odpowiednie osadzenie i mieszczą się w nadkolu. Dlatego podrzuciłem link do kalkulatora w którym podaje się obecne i nowe rozmiary koła, a on wylicza jaka będzie różnica w wysokości, szerokości itd. Ja np. zmieniałem moje letnie opony z 215/60R16 na 215/55R17. 17 wyglądają na większe (choć faktyczna wysokość zwiększyła się tylko o 4mm) a niższy profil opony spowodował wyczuwalnie lepsze trzymanie boczne. mrok78 wydaje mi się, że przy oponach o wyższym profilu samochód powinien zrobić się miększy i bardziej bujający na zakrętach co zimą w trudniejszych warunkach powinno być zaletą, ale na dobrej drodze gdy zima okaże marna pewnie przyjemność z jazdy będzie malała wraz ze wzrostem prędkości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrok78 Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 dzieki za cenne uwagi wobec powyzszego zostane chyba jednak przy swoim rozmiarze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunit Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 ja na zime wybralem pirelli snow-sport 215/60/16 i sa ciche i daj rade w głebokim sniegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piskoor Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Ja mam normalnie 215/65/16 jak to w S-Turbo było na zimę miałem zamiar zakupić ciut węższe czyli 205/70/16 ale matematikus ze mnie jest wielki więctak liczyłem że kupiłem 205/65/16 i też jeździ Opony Dunlop Wintersport M3 - zacne choć może mnie zakrzyczą Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Witam Panowie i Panie po mej długiej niebytności. Mam problem mianowicie zbliża się radosny okres bielenia szos i muszę zakupić oponki które pozwolą w pełni czerpać radość z jazdy po białym. Obecnie śmigam na 225/55 R17 i zastanawiam się nad zimówkami w rozmiarze 215/65 R16 jednak nie wiem czy zmieszczą się w Mac Phersonie. Autko to foryś 2.5 X 2005 ( SG 2002-2005 ) Piskoor prawi, że pasują, ale mi już ledwie się letnie schowały a planowane zimówki są większe. mrok 78 nie wiem jak u ciebie ale u mnie 15 udało się włozyć tylko na bębny, z przodu nie wejdą na zaciski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Autko to foryś 2.5 X 2005 To wolnossący amerykaniec ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now