Skocz do zawartości

Rozmiar felg i opon Forester zima


dudi76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przejrzalem forum i co nieco znalazlem na temat na jakich kolach (guma i felga) jezdza Forysie zima. Jednak chcialbym aby uzutkownicy Foresterow 2,5 od 05MY wpisali swoje zestawy kol na zime. Przymierzam sie do zakupu, Forysia kupilem w kwietniu, a zima zbliza sie malymi kroczkami:))A niestety pomimo poszukiwan nie znalezlem konkretnej odpowiedzi, wobec tego licze na pomoc forumowiczow-uzutkownikow Foresterkow. W koncu od czegos jest to forum

Dzieki z gory

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nowa zimówka żyje 4-5 lat (tak mówią fachowcy oponiarze). Co 60-80 tys. km zmieniam i zimówki i letnie bo rocznie roibię 15 tys. km i uwazam że optymalny zestaw to zimówki na stalówkach i letnie na alusach. W jeździe normalnej (poza kopnym śniegiem) czyli północna i centralna Polska sprawdzaja sie opony inne niż typowe śniegówki. Radzę przejrzeć testy w prasie . :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nowa zimówka żyje 4-5 lat (tak mówią fachowcy oponiarze). Co 60-80 tys. km zmieniam i zimówki i letnie bo rocznie roibię 15 tys. km i uwazam że optymalny zestaw to zimówki na stalówkach i letnie na alusach. W jeździe normalnej (poza kopnym śniegiem) czyli północna i centralna Polska sprawdzaja sie opony inne niż typowe śniegówki. Radzę przejrzeć testy w prasie . :grin:

 

Nie słuchaj tych "fachowców" co znaczy że opona żyje 4-5lat :?: :shock: , totalna bzdura :cool: opona żyje tak długo jak jej na to TY pozwalasz. Ja zabiłem w tamtym roku nówki zimówki , a zrobiłem góra 4tys. km. :cool:

Pamiętajcie że zimówki generalnie dzielą sie na dwa rodzaje: opony z niższej półki cenowej, przeważnie sa lepsze w trudniejszych warunkach ( kopny śnieg, błoto po śniegowe ), oraz opony z wyższej pólki, które moze gorzej radza sobie w kopnym śniegu, ale za to duzo lepiej na suchym, mokrym asfalcie, krótsza droga hamowania itd. . I dla tego firmy oponiarskie mają swoje firmy "córki" gdzie oferują pełna gamę opon. Np. Bridgestone Blizzak LM25 świetna opona na deszcz, suchy asfalt, ale w kopnym śniegu całkiem średnio, jej firma córka FIRESTONE produkuje znowu oponę Winterhawk , która odwrotnie sie zachowuje. To samo robi Michelin Pilot A3 i jej frima córka Kleber Krisalp HP czy Krisalp 3. Goodyear produke świetną oponę Performance i UG7 a Fulda Montero. itd, itd,

Pamietajmy ze firmy oponiarskie nie produkuja wyłącznie opon na rynek polski, na nasze warunki, tylko na całą powiedzmy Europę gdzie z goła odmienne sa warunki, przede wszystkim są autostrady (odśnieżane ) i rzadko naprawde pojawiaja sie trudne warunki.

I np. osławiona opona Nokian WR rzeczywiście świetna zimowa opona, ale bardziej na trudne warunki, na suchym, mokrym juz niestety jest problem. Więc Nokian wypusza w tym roku rownolegle z WR opone WR2 G2, która jest adresowana do innego segmentu.

Bardzo ważna rzeczą przy doborze opon zimowych ( pomijając fakt daty produkcji) jest na jakim samochodzie ma jeździć, gdzie dany kierowca jeździ, w jakich warunkach, czy mieszka np,. w W-wie, czy Zakopanym, czy ma ciężka noge czy jeździ bardzo spokojnie itd. itd.

Dziękuje za uwagę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit,

 

Zgadzam sie z Toba w kwestii opon zimowych. Aby wybrac wlasciwa opone trzeba zadac sobie kilka podstawowych pytan co do jej uzytkowania. Gadalismy na priv na temat kompletu zimowego na stalowkach z Nokian WR 215/60/16. Z tego co napisales to musze powiedziec, ze jestem uzytkownikiem miejskim z Lodzi, jezdze po miejscie, raczej odsniezone tereny, bardzo sporadycznie moge natrafic na wielki snieg, choc tez przydaloby sie wyjechac z takiego terenu. Wspominales, ze Nokian wypuszcza teraz opone ktora ma byc bardziej miejska w zime. Powiedz, co bys mi doradzil, ktora kupic, a moze inna firma. Dodam, ze chce miec opone dobra jakosciowa.

 

Dzieki

Dudi76

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

obecnie jezdze na 215/60R16. Rowniez zastwanawiam sie na d opcja zimowa i biore pod uwage wariant 205/70R15 na stalowkach.

Czy ktos jezdzil zima na takich (lub 195/70R15)?

 

A jesteś pewien ze założysz 15 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien ze założysz 15 ?

 

Powinien, bo wszystkie rozmiary są mniejsze (195/70R15),

tylko przy 205/70R15 koło jest trochę wyższe.

Przekłamania licznika w obu przypadkach niewielkie.

 

Najlepiej sprawdzić w kalkulatorze:

http://mrlink.hotmail.ru/Tools/TireCalc.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien ze założysz 15 ?

 

Powinien, bo wszystkie rozmiary są mniejsze,

a i przekłamanie licznika niewielkie.

Najlepiej sprawdzić w kalkulatorze:

 

http://mrlink.hotmail.ru/Tools/TireCalc.htm

 

chodziło mi o co innego, czy wejdzie felga 15, moim zdaniem nie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja dorzucę 3 gorsze:

 

jeżdżę w zimie na Good Year Ultra Grip 205/60/16. Bardzo przyjemna opona na more asfalty. Zeszła zima nie rozpieszczała śniegiem, ale kilka razy przeleciałem przez kopny śnieg w górach bez najmniejszego problemu.

 

Dodatkowym efektem (uboczyny choć porządanym) jest to, ze zimówki w odróżnieniu od wszem i wobec chwalonych Geolandarów zachowują sie tak jak opona powinna. Jak zmienisz yokohamy na coś innego to zrozumiesz co mam na myśli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie wejdzie

Tabliczka informacyjna to tylko pomoc, a tak na prawdę można zamontować

także inne rozmiary pod warunkiem, że mają odpowiednie osadzenie

i mieszczą się w nadkolu.

Dlatego podrzuciłem link do kalkulatora w którym podaje się obecne i nowe

rozmiary koła, a on wylicza jaka będzie różnica w wysokości, szerokości itd.

Ja np. zmieniałem moje letnie opony z 215/60R16 na 215/55R17.

17 wyglądają na większe (choć faktyczna wysokość zwiększyła się tylko o 4mm)

a niższy profil opony spowodował wyczuwalnie lepsze trzymanie boczne.

 

mrok78 wydaje mi się, że przy oponach o wyższym profilu samochód powinien zrobić się miększy i bardziej bujający na zakrętach co zimą w trudniejszych warunkach

powinno być zaletą, ale na dobrej drodze gdy zima okaże marna pewnie przyjemność z jazdy będzie malała wraz ze wzrostem prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam normalnie 215/65/16 jak to w S-Turbo było

na zimę miałem zamiar zakupić ciut węższe czyli 205/70/16

ale matematikus ze mnie jest wielki więctak liczyłem że kupiłem 205/65/16

i też jeździ

 

Opony Dunlop Wintersport M3 - zacne

choć może mnie zakrzyczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i Panie po mej długiej niebytności. Mam problem mianowicie zbliża się radosny okres bielenia szos i muszę zakupić oponki które pozwolą w pełni czerpać radość z jazdy po białym. Obecnie śmigam na 225/55 R17 i zastanawiam się nad zimówkami w rozmiarze 215/65 R16 jednak nie wiem czy zmieszczą się w Mac Phersonie.

Autko to foryś 2.5 X 2005 ( SG 2002-2005 )

Piskoor prawi, że pasują, ale mi już ledwie się letnie schowały a planowane zimówki są większe.

mrok 78 nie wiem jak u ciebie ale u mnie 15 udało się włozyć tylko na bębny, z przodu nie wejdą na zaciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...