Jump to content

Rozmiar felg i opon Forester zima


dudi76
 Share

Recommended Posts

Witam

Przejrzalem forum i co nieco znalazlem na temat na jakich kolach (guma i felga) jezdza Forysie zima. Jednak chcialbym aby uzutkownicy Foresterow 2,5 od 05MY wpisali swoje zestawy kol na zime. Przymierzam sie do zakupu, Forysia kupilem w kwietniu, a zima zbliza sie malymi kroczkami:))A niestety pomimo poszukiwan nie znalezlem konkretnej odpowiedzi, wobec tego licze na pomoc forumowiczow-uzutkownikow Foresterkow. W koncu od czegos jest to forum

Dzieki z gory

Daniel

Link to comment
Share on other sites

O dzieki, w koncu jakas rzeczowa odpowiedz. W sumie to masz racje, ale zmiana zdejmowanie oponletnich z aluskow i zakladanie zimowek troche za duzy zabieg. Lepiej w sumie miec nowe kola zimowe a letnie czekaja w garazu. Masz drugi komplet kol?

Pzdr

Daniel

Link to comment
Share on other sites

Generalnie nowa zimówka żyje 4-5 lat (tak mówią fachowcy oponiarze). Co 60-80 tys. km zmieniam i zimówki i letnie bo rocznie roibię 15 tys. km i uwazam że optymalny zestaw to zimówki na stalówkach i letnie na alusach. W jeździe normalnej (poza kopnym śniegiem) czyli północna i centralna Polska sprawdzaja sie opony inne niż typowe śniegówki. Radzę przejrzeć testy w prasie . :grin:

Link to comment
Share on other sites

Generalnie nowa zimówka żyje 4-5 lat (tak mówią fachowcy oponiarze). Co 60-80 tys. km zmieniam i zimówki i letnie bo rocznie roibię 15 tys. km i uwazam że optymalny zestaw to zimówki na stalówkach i letnie na alusach. W jeździe normalnej (poza kopnym śniegiem) czyli północna i centralna Polska sprawdzaja sie opony inne niż typowe śniegówki. Radzę przejrzeć testy w prasie . :grin:

 

Nie słuchaj tych "fachowców" co znaczy że opona żyje 4-5lat :?: :shock: , totalna bzdura :cool: opona żyje tak długo jak jej na to TY pozwalasz. Ja zabiłem w tamtym roku nówki zimówki , a zrobiłem góra 4tys. km. :cool:

Pamiętajcie że zimówki generalnie dzielą sie na dwa rodzaje: opony z niższej półki cenowej, przeważnie sa lepsze w trudniejszych warunkach ( kopny śnieg, błoto po śniegowe ), oraz opony z wyższej pólki, które moze gorzej radza sobie w kopnym śniegu, ale za to duzo lepiej na suchym, mokrym asfalcie, krótsza droga hamowania itd. . I dla tego firmy oponiarskie mają swoje firmy "córki" gdzie oferują pełna gamę opon. Np. Bridgestone Blizzak LM25 świetna opona na deszcz, suchy asfalt, ale w kopnym śniegu całkiem średnio, jej firma córka FIRESTONE produkuje znowu oponę Winterhawk , która odwrotnie sie zachowuje. To samo robi Michelin Pilot A3 i jej frima córka Kleber Krisalp HP czy Krisalp 3. Goodyear produke świetną oponę Performance i UG7 a Fulda Montero. itd, itd,

Pamietajmy ze firmy oponiarskie nie produkuja wyłącznie opon na rynek polski, na nasze warunki, tylko na całą powiedzmy Europę gdzie z goła odmienne sa warunki, przede wszystkim są autostrady (odśnieżane ) i rzadko naprawde pojawiaja sie trudne warunki.

I np. osławiona opona Nokian WR rzeczywiście świetna zimowa opona, ale bardziej na trudne warunki, na suchym, mokrym juz niestety jest problem. Więc Nokian wypusza w tym roku rownolegle z WR opone WR2 G2, która jest adresowana do innego segmentu.

Bardzo ważna rzeczą przy doborze opon zimowych ( pomijając fakt daty produkcji) jest na jakim samochodzie ma jeździć, gdzie dany kierowca jeździ, w jakich warunkach, czy mieszka np,. w W-wie, czy Zakopanym, czy ma ciężka noge czy jeździ bardzo spokojnie itd. itd.

Dziękuje za uwagę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Carfit,

 

Zgadzam sie z Toba w kwestii opon zimowych. Aby wybrac wlasciwa opone trzeba zadac sobie kilka podstawowych pytan co do jej uzytkowania. Gadalismy na priv na temat kompletu zimowego na stalowkach z Nokian WR 215/60/16. Z tego co napisales to musze powiedziec, ze jestem uzytkownikiem miejskim z Lodzi, jezdze po miejscie, raczej odsniezone tereny, bardzo sporadycznie moge natrafic na wielki snieg, choc tez przydaloby sie wyjechac z takiego terenu. Wspominales, ze Nokian wypuszcza teraz opone ktora ma byc bardziej miejska w zime. Powiedz, co bys mi doradzil, ktora kupic, a moze inna firma. Dodam, ze chce miec opone dobra jakosciowa.

 

Dzieki

Dudi76

Link to comment
Share on other sites

Witam,

obecnie jezdze na 215/60R16. Rowniez zastwanawiam sie na d opcja zimowa i biore pod uwage wariant 205/70R15 na stalowkach.

Czy ktos jezdzil zima na takich (lub 195/70R15)?

 

A jesteś pewien ze założysz 15 ?

Link to comment
Share on other sites

A jesteś pewien ze założysz 15 ?

 

Powinien, bo wszystkie rozmiary są mniejsze,

a i przekłamanie licznika niewielkie.

Najlepiej sprawdzić w kalkulatorze:

 

http://mrlink.hotmail.ru/Tools/TireCalc.htm

 

chodziło mi o co innego, czy wejdzie felga 15, moim zdaniem nie :cool:

Link to comment
Share on other sites

to ja dorzucę 3 gorsze:

 

jeżdżę w zimie na Good Year Ultra Grip 205/60/16. Bardzo przyjemna opona na more asfalty. Zeszła zima nie rozpieszczała śniegiem, ale kilka razy przeleciałem przez kopny śnieg w górach bez najmniejszego problemu.

 

Dodatkowym efektem (uboczyny choć porządanym) jest to, ze zimówki w odróżnieniu od wszem i wobec chwalonych Geolandarów zachowują sie tak jak opona powinna. Jak zmienisz yokohamy na coś innego to zrozumiesz co mam na myśli :)

Link to comment
Share on other sites

chodziło mi o co innego, czy wejdzie felga 15, moim zdaniem nie

 

Ale gdzie ma wejść?

 

Na zacisk

Link to comment
Share on other sites

No to w takim razie wejdzie :lol:, ale szczerze to byłem przekonany że nie, no cóż człek sie uczy całe życie :twisted:

Link to comment
Share on other sites

No to w takim razie wejdzie

Tabliczka informacyjna to tylko pomoc, a tak na prawdę można zamontować

także inne rozmiary pod warunkiem, że mają odpowiednie osadzenie

i mieszczą się w nadkolu.

Dlatego podrzuciłem link do kalkulatora w którym podaje się obecne i nowe

rozmiary koła, a on wylicza jaka będzie różnica w wysokości, szerokości itd.

Ja np. zmieniałem moje letnie opony z 215/60R16 na 215/55R17.

17 wyglądają na większe (choć faktyczna wysokość zwiększyła się tylko o 4mm)

a niższy profil opony spowodował wyczuwalnie lepsze trzymanie boczne.

 

mrok78 wydaje mi się, że przy oponach o wyższym profilu samochód powinien zrobić się miększy i bardziej bujający na zakrętach co zimą w trudniejszych warunkach

powinno być zaletą, ale na dobrej drodze gdy zima okaże marna pewnie przyjemność z jazdy będzie malała wraz ze wzrostem prędkości.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam normalnie 215/65/16 jak to w S-Turbo było

na zimę miałem zamiar zakupić ciut węższe czyli 205/70/16

ale matematikus ze mnie jest wielki więctak liczyłem że kupiłem 205/65/16

i też jeździ

 

Opony Dunlop Wintersport M3 - zacne

choć może mnie zakrzyczą

Link to comment
Share on other sites

Witam Panowie i Panie po mej długiej niebytności. Mam problem mianowicie zbliża się radosny okres bielenia szos i muszę zakupić oponki które pozwolą w pełni czerpać radość z jazdy po białym. Obecnie śmigam na 225/55 R17 i zastanawiam się nad zimówkami w rozmiarze 215/65 R16 jednak nie wiem czy zmieszczą się w Mac Phersonie.

Autko to foryś 2.5 X 2005 ( SG 2002-2005 )

Piskoor prawi, że pasują, ale mi już ledwie się letnie schowały a planowane zimówki są większe.

mrok 78 nie wiem jak u ciebie ale u mnie 15 udało się włozyć tylko na bębny, z przodu nie wejdą na zaciski.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...