Skocz do zawartości

TPMS zrób to sam


Czarny1975

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie przeglądam tematy związane z bardzo "nietypowym" z punktu widzenia Subaru zjawiskiem posiadania dwóch kompletów kół i dochodzę do wniosku, że chcąc posiadać dwa takowe komplety mam do wyboru:

 

- każdorazowo po zmianie kompletu jechać do Subaru na zaprogramowanie w komputerze odpowiednich czujników

- zaprogramować w drugim komplecie kół te same ID czujników i teoretycznie po zmianie kół mieć spokój.

 

Ta druga opcja nie załatwia sprawy przy rotacji kół - wtedy cóż, czeka mnie kolejne kodowanie ID czujnika?

Rozumiem, że nawet jeżdżąc na komplecie całorocznym i rotując koła nie obejdzie się bez wizyty w serwisie?

Naprawdę nie ma możliwości, aby auto samo zapamiętało ID czujnika koła zamontowanego na danej pozycji w komputerze? Przecież skoro koło zamontuję gdzie indziej to system zgłosi błąd, zatem wie gdzie koło jest założone. Na logikę, skoro system wykrywa na danej pozycji koło z czujnikiem to znaczy, że jest ono w taki wyposażony a nie, że czujnik leży sobie gdzieś obok. Zatem most user friendly system powinien sam się dostrajać do zastanej sytuacji. No dobra, za bardzo odleciałem od realiów ;)

 

A może da się zaprogramować czujniki przez OBD i odpowiedni soft? Ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie? Jakieś godne polecenia rozwiązania?

 

 

Edytowane przez Czarny1975
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz :
zaprogramować w drugim komplecie kół te same ID czujników i teoretycznie po zmianie kół mieć spokój.
to najlepsze rozwiązanie zrobić klona i święty spokój

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System TPMS w Subaru jest tak prymitywny? Sprawdzałeś, że tak to działa jak piszesz czy to tylko domysły?  

 

Pytam, bo na przykład. 

 

W Kia nie ma znaczenia gdzie i jakie koło założę, po kilku kilometrach system sam się dostraja i kontrolka przestaje świecić. Mamy w domu Rio i Venga, każde posiada dwa komplety kół, które są rotowane co sezon, nic nie wymaga programowania. Czujniki są w wentylkach. 

 

Kumpel z pracy natomiast ma Seata, tam system TPMS nie wymaga nawet czujników. Po prostu mierzy i porównuje ciągle prędkości obrotowe kół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

System TPMS w Subaru jest tak prymitywny? Sprawdzałeś, że tak to działa jak piszesz czy to tylko domysły?  

 

Jeżeli pytanie do mnie to nie, jeszcze nie sprawdziłem, są to domysły poparte lekturą forum. Tak, też ciężko mi w to uwierzyć. Ludzkość w planach ma wyprawę załogową na Marsa a Subaru nie ogarnia nadal TPMS tak, by nie było upierdliwe dla użytkownika. 

Mam nadzieję, że wystarczy mi sklonowanie czujników w nowych kołach i zapomnę o problemie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klonowanie czujników powinno wystarczyć. U mnie przy rotacji kół co każdą zmianę oleju nic nie trzeba programować. Nawet wiem, że rotacja została wykonana, bo misie w ASO nie dostosowują ciśnienia (powinienem mieć 35psi z przodu i 33psi z tyłu), a po rotacji mam odwrotnie :) System w jakiś sposób rozpoznaje lokalizację czujnika - obstawiam, że przy każdym kole jest oddzielny odbiornik komunikujący się z "centralą". Oczywiście mówię tu o wersji US, ale nie sądzę, żeby w EU działało to inaczej, poza częstotliwością roboczą.

Podobnie jest w 15 letniej hondzie - sklonowałem czujniki i tylko zmieniam zestawy lato/zima, kontrolka się nie świeci.

W US używam czujników Autel, operują na dwóch częstotliwościach 315 i 433 MHz.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czarny1975 napisał(a):

Tak sobie przeglądam tematy związane z bardzo "nietypowym" z punktu widzenia Subaru zjawiskiem posiadania dwóch kompletów kół i dochodzę do wniosku, że chcąc posiadać dwa takowe komplety mam do wyboru:

 

- każdorazowo po zmianie kompletu jechać do Subaru na zaprogramowanie w komputerze odpowiednich czujników

- zaprogramować w drugim komplecie kół te same ID czujników i teoretycznie po zmianie kół mieć spokój.

 

Ta druga opcja nie załatwia sprawy przy rotacji kół - wtedy cóż, czeka mnie kolejne kodowanie ID czujnika?

Rozumiem, że nawet jeżdżąc na komplecie całorocznym i rotując koła nie obejdzie się bez wizyty w serwisie?

Naprawdę nie ma możliwości, aby auto samo zapamiętało ID czujnika koła zamontowanego na danej pozycji w komputerze? Przecież skoro koło zamontuję gdzie indziej to system zgłosi błąd, zatem wie gdzie koło jest założone. Na logikę, skoro system wykrywa na danej pozycji koło z czujnikiem to znaczy, że jest ono w taki wyposażony a nie, że czujnik leży sobie gdzieś obok. Zatem most user friendly system powinien sam się dostrajać do zastanej sytuacji. No dobra, za bardzo odleciałem od realiów ;)

 

A może da się zaprogramować czujniki przez OBD i odpowiedni soft? Ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie? Jakieś godne polecenia rozwiązania?

 

 

 

Masz jeszcze jedną możliwość. Wyłączenie układu TPMS w BIU. 

 

A do programowania potrzebujesz urządzenia które przykładasz do czujnika w kole, w ten sposób go aktywujesz. Samo oprogramowanie i podłączenie pod OBD jest niewystarczające. 

Może kupić urządzenie typu Hammaton czy Ateq za ok. 1000zl i robić wszystko samemu. W dłuższej perspektywie może się to opłacić, tym bardziej że te urządzenia są uniwersalne

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kołom nic nie dolega to  przekładam sam dokładnie wtedy, kiedy trzeba. Gdy korzystałem z oponiarzy to na ogół za późno przypominałem sobie, że już czas i wtedy już były kolejki po dwa tygodnie ;)

Na alledrogo znalazłem w dobrej cenie Ateq QuickSet X - potrafi toto (wg informacji producenta) zaczytać ID czujnika i wgrać do auta. Dla mnie byłoby to rozwiązanie idealne - drugie koła idą do mnie z czujnikami Subaru, wystarczy zaczytać i utworzyć w urządzeniu dwa zestawy wgrywane jednym przyciskiem  do komputer auta.

Jeżeli dodatkowo auto rozpozna koła po zamianie miejscami jak pisze @Kowalesik to zero stresu. W sumie ciekawe, bo różne na forum opinie na ten temat czytałem... Zobaczę i zdam relację.

 

Cytat

Może kupić urządzenie typu Hammaton czy Ateq za ok. 1000zl i robić wszystko samemu

No właśnie znalazłem Ateq QuickSet X za 500 i to jest to czego szukałem.  Podobne umie to wgrać nowe ID do kompa Subaru. Zobaczę za kilka dni...

Edytowane przez Czarny1975
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pepedealer napisał(a):

Trudna to jest operacja?

Trzeba mieć kompa żeby się podłączyć.
Najtańszym rozwiązaniem jest klon czujników do 2 kompletu opon.
Oryginalne czujniki subaru w 2 komplecie zawsze trzeba programować.
Subaru ma możliwość dodania tylko 4 czujników. Np w Toyocie jest możliwość zaprogramowania 2 kompletów czujników zima i lato. Po zmianie kół zmieniasz tylko ręcznie czy zestaw nr 1 czy 2

Edytowane przez lukikosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, podpinam się pod temat, znalazłem inny ale ostatni post z 2020.

 

W moim OBK 2008 poprzedni wulkanizator nałożył aluminiowe nakrętki na aluminiowe tulejki od wentyla, zespawały się i przy próbie zdjęcia wszystkie 4 pękły.

Jako, że chciałem mieć sprawny TPMS, poprosiłem wulkanizatora aby zainstalował czujniki uniwersalne. Za pomocą odpowiedniego urządzenia zczytał z komputera przez port pod kierownicą numery czujników oryginalnych (które zresztą już od czasu do czasu szwankowały) i z sukcesem, przy mnie, przesłał je do zamienników. Po przejechaniu 10km,

klasycznie, kontrolka TPMS mignęła 24 razy i pozostała już włączona. Tak jest już teraz za każdym razem po uruchomieniu pojazdu. 

 

Przeczytałem ten wątek na forum, i jeszcze ze dwa angielskojęzyczne, ale w żaden sposób nie przybliża mnie to do rozwiązania problemu. Wulkanizator z jednej strony stara się pomóc, ale z drugiej strony rozkłada ręce. Czujniki nie były tanie, a migająca kontrolka TPMS, szczególnie w ciemności, jest co najmniej irytująca.

 

Wydaje mi się, że wulkanizator używa sprzętu MaxiTPMS firmy Autel MX-Sensor, czujniki Czujniki DUO 433mhz (Europa) lub 315mhz (Ameryka).

 

Z góry dziękuję za wszelkie informacje, które będe mógł przekazać jutro wulkanizatorowi.

 

Z poważaniem,

20240403_192133.jpg

Edytowane przez Jackname
dodałem zdjęcie oryginalnego czujnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.04.2024 o 13:18, Czarny1975 napisał(a):

Na alledrogo znalazłem w dobrej cenie Ateq QuickSet X - potrafi toto (wg informacji producenta) zaczytać ID czujnika i wgrać do auta. Dla mnie byłoby to rozwiązanie idealne - drugie koła idą do mnie z czujnikami Subaru, wystarczy zaczytać i utworzyć w urządzeniu dwa zestawy wgrywane jednym przyciskiem  do komputer auta.

Jeżeli dodatkowo auto rozpozna koła po zamianie miejscami jak pisze @Kowalesik to zero stresu. W sumie ciekawe, bo różne na forum opinie na ten temat czytałem... Zobaczę i zdam relację.

 

No właśnie znalazłem Ateq QuickSet X za 500 i to jest to czego szukałem.  Podobne umie to wgrać nowe ID do kompa Subaru. Zobaczę za kilka dni...

Czarny1975 udało się coś zrobić tym urządzeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2024 o 07:54, kidler napisał(a):

Czarny1975 udało się coś zrobić tym urządzeniem?

 

Jak na razie sprawdziłem, że zaczytuje poprawnie ID czujników a także ma w bazie moje XV czyli w teorii będzie w stanie zaprogramować w komputerze nowy zestaw kół. Letnie opony zakładałem  na starych felgach więc nie było konieczności wpisania nowych ID.  Na pewno na zimę będę sam zmieniał koła i wtedy przyjdzie czas na część praktyczną. Ewentualnie w długi weekend jak będzie czas na zabawy to zaprogramuję w aucie obecnie założone koła żeby zobaczyć jak cała procedura przebiega i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
49 minut temu, bartek1989 napisał(a):

Czy do wyłączenia na stałe tpms jest potrzebny specjalistyczny subarynowy interface? 


Oprogramowanie SSM3 lub SSM4, czyli serwisowy. Innych nie sprawdzałem, ale mam dostęp do PDL 5600, jak nie zapomnę to sprawdzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2024 o 10:14, bartek1989 napisał(a):

Bym był wdzięczny. Do takiego pdl-a  chyba bym miał dostęp 

 

W PDLu nie ma możliwości zmiany ustawień w BIU, więc nie da się wyłączyć również TPMS. Można zrobić kilka testów typu: zamykanie/otwieranie drzwi, klapy i tym podobne pierdoły. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2024 o 10:30, Czarny1975 napisał(a):

Tak sobie przeglądam tematy związane z bardzo "nietypowym" z punktu widzenia Subaru zjawiskiem posiadania dwóch kompletów kół i dochodzę do wniosku, że chcąc posiadać dwa takowe komplety mam do wyboru:

 

- każdorazowo po zmianie kompletu jechać do Subaru na zaprogramowanie w komputerze odpowiednich czujników

- zaprogramować w drugim komplecie kół te same ID czujników i teoretycznie po zmianie kół mieć spokój.

 

Ta druga opcja nie załatwia sprawy przy rotacji kół - wtedy cóż, czeka mnie kolejne kodowanie ID czujnika?

Rozumiem, że nawet jeżdżąc na komplecie całorocznym i rotując koła nie obejdzie się bez wizyty w serwisie?

Naprawdę nie ma możliwości, aby auto samo zapamiętało ID czujnika koła zamontowanego na danej pozycji w komputerze? Przecież skoro koło zamontuję gdzie indziej to system zgłosi błąd, zatem wie gdzie koło jest założone. Na logikę, skoro system wykrywa na danej pozycji koło z czujnikiem to znaczy, że jest ono w taki wyposażony a nie, że czujnik leży sobie gdzieś obok. Zatem most user friendly system powinien sam się dostrajać do zastanej sytuacji. No dobra, za bardzo odleciałem od realiów ;)

 

A może da się zaprogramować czujniki przez OBD i odpowiedni soft? Ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie? Jakieś godne polecenia rozwiązania?

 

 

Regularnie zmieniam przód-tył (co 10.000km) i po chwili system wszystko czyta poprawnie.

XV 2019

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, radix99 napisał(a):

Regularnie zmieniam przód-tył (co 10.000km) i po chwili system wszystko czyta poprawnie.

XV 2019

 

 

W innych modelach jest tak samo. Można przekładać bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...