Czarny1975 Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia (edytowane) Tak sobie przeglądam tematy związane z bardzo "nietypowym" z punktu widzenia Subaru zjawiskiem posiadania dwóch kompletów kół i dochodzę do wniosku, że chcąc posiadać dwa takowe komplety mam do wyboru: - każdorazowo po zmianie kompletu jechać do Subaru na zaprogramowanie w komputerze odpowiednich czujników - zaprogramować w drugim komplecie kół te same ID czujników i teoretycznie po zmianie kół mieć spokój. Ta druga opcja nie załatwia sprawy przy rotacji kół - wtedy cóż, czeka mnie kolejne kodowanie ID czujnika? Rozumiem, że nawet jeżdżąc na komplecie całorocznym i rotując koła nie obejdzie się bez wizyty w serwisie? Naprawdę nie ma możliwości, aby auto samo zapamiętało ID czujnika koła zamontowanego na danej pozycji w komputerze? Przecież skoro koło zamontuję gdzie indziej to system zgłosi błąd, zatem wie gdzie koło jest założone. Na logikę, skoro system wykrywa na danej pozycji koło z czujnikiem to znaczy, że jest ono w taki wyposażony a nie, że czujnik leży sobie gdzieś obok. Zatem most user friendly system powinien sam się dostrajać do zastanej sytuacji. No dobra, za bardzo odleciałem od realiów A może da się zaprogramować czujniki przez OBD i odpowiedni soft? Ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie? Jakieś godne polecenia rozwiązania? Edytowane 2 Kwietnia przez Czarny1975 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia Tak jak piszesz : zaprogramować w drugim komplecie kół te same ID czujników i teoretycznie po zmianie kół mieć spokój. to najlepsze rozwiązanie zrobić klona i święty spokój 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia System TPMS w Subaru jest tak prymitywny? Sprawdzałeś, że tak to działa jak piszesz czy to tylko domysły? Pytam, bo na przykład. W Kia nie ma znaczenia gdzie i jakie koło założę, po kilku kilometrach system sam się dostraja i kontrolka przestaje świecić. Mamy w domu Rio i Venga, każde posiada dwa komplety kół, które są rotowane co sezon, nic nie wymaga programowania. Czujniki są w wentylkach. Kumpel z pracy natomiast ma Seata, tam system TPMS nie wymaga nawet czujników. Po prostu mierzy i porównuje ciągle prędkości obrotowe kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny1975 Opublikowano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia Cytat System TPMS w Subaru jest tak prymitywny? Sprawdzałeś, że tak to działa jak piszesz czy to tylko domysły? Jeżeli pytanie do mnie to nie, jeszcze nie sprawdziłem, są to domysły poparte lekturą forum. Tak, też ciężko mi w to uwierzyć. Ludzkość w planach ma wyprawę załogową na Marsa a Subaru nie ogarnia nadal TPMS tak, by nie było upierdliwe dla użytkownika. Mam nadzieję, że wystarczy mi sklonowanie czujników w nowych kołach i zapomnę o problemie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowalesik Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia Klonowanie czujników powinno wystarczyć. U mnie przy rotacji kół co każdą zmianę oleju nic nie trzeba programować. Nawet wiem, że rotacja została wykonana, bo misie w ASO nie dostosowują ciśnienia (powinienem mieć 35psi z przodu i 33psi z tyłu), a po rotacji mam odwrotnie System w jakiś sposób rozpoznaje lokalizację czujnika - obstawiam, że przy każdym kole jest oddzielny odbiornik komunikujący się z "centralą". Oczywiście mówię tu o wersji US, ale nie sądzę, żeby w EU działało to inaczej, poza częstotliwością roboczą. Podobnie jest w 15 letniej hondzie - sklonowałem czujniki i tylko zmieniam zestawy lato/zima, kontrolka się nie świeci. W US używam czujników Autel, operują na dwóch częstotliwościach 315 i 433 MHz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2 godziny temu, Czarny1975 napisał(a): Tak sobie przeglądam tematy związane z bardzo "nietypowym" z punktu widzenia Subaru zjawiskiem posiadania dwóch kompletów kół i dochodzę do wniosku, że chcąc posiadać dwa takowe komplety mam do wyboru: - każdorazowo po zmianie kompletu jechać do Subaru na zaprogramowanie w komputerze odpowiednich czujników - zaprogramować w drugim komplecie kół te same ID czujników i teoretycznie po zmianie kół mieć spokój. Ta druga opcja nie załatwia sprawy przy rotacji kół - wtedy cóż, czeka mnie kolejne kodowanie ID czujnika? Rozumiem, że nawet jeżdżąc na komplecie całorocznym i rotując koła nie obejdzie się bez wizyty w serwisie? Naprawdę nie ma możliwości, aby auto samo zapamiętało ID czujnika koła zamontowanego na danej pozycji w komputerze? Przecież skoro koło zamontuję gdzie indziej to system zgłosi błąd, zatem wie gdzie koło jest założone. Na logikę, skoro system wykrywa na danej pozycji koło z czujnikiem to znaczy, że jest ono w taki wyposażony a nie, że czujnik leży sobie gdzieś obok. Zatem most user friendly system powinien sam się dostrajać do zastanej sytuacji. No dobra, za bardzo odleciałem od realiów A może da się zaprogramować czujniki przez OBD i odpowiedni soft? Ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie? Jakieś godne polecenia rozwiązania? Masz jeszcze jedną możliwość. Wyłączenie układu TPMS w BIU. A do programowania potrzebujesz urządzenia które przykładasz do czujnika w kole, w ten sposób go aktywujesz. Samo oprogramowanie i podłączenie pod OBD jest niewystarczające. Może kupić urządzenie typu Hammaton czy Ateq za ok. 1000zl i robić wszystko samemu. W dłuższej perspektywie może się to opłacić, tym bardziej że te urządzenia są uniwersalne 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny1975 Opublikowano 2 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia (edytowane) Jak kołom nic nie dolega to przekładam sam dokładnie wtedy, kiedy trzeba. Gdy korzystałem z oponiarzy to na ogół za późno przypominałem sobie, że już czas i wtedy już były kolejki po dwa tygodnie Na alledrogo znalazłem w dobrej cenie Ateq QuickSet X - potrafi toto (wg informacji producenta) zaczytać ID czujnika i wgrać do auta. Dla mnie byłoby to rozwiązanie idealne - drugie koła idą do mnie z czujnikami Subaru, wystarczy zaczytać i utworzyć w urządzeniu dwa zestawy wgrywane jednym przyciskiem do komputer auta. Jeżeli dodatkowo auto rozpozna koła po zamianie miejscami jak pisze @Kowalesik to zero stresu. W sumie ciekawe, bo różne na forum opinie na ten temat czytałem... Zobaczę i zdam relację. Cytat Może kupić urządzenie typu Hammaton czy Ateq za ok. 1000zl i robić wszystko samemu No właśnie znalazłem Ateq QuickSet X za 500 i to jest to czego szukałem. Podobne umie to wgrać nowe ID do kompa Subaru. Zobaczę za kilka dni... Edytowane 2 Kwietnia przez Czarny1975 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepedealer Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 10 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Masz jeszcze jedną możliwość. Wyłączenie układu TPMS w BIU. Trudna to jest operacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia (edytowane) 6 godzin temu, pepedealer napisał(a): Trudna to jest operacja? Trzeba mieć kompa żeby się podłączyć. Najtańszym rozwiązaniem jest klon czujników do 2 kompletu opon. Oryginalne czujniki subaru w 2 komplecie zawsze trzeba programować. Subaru ma możliwość dodania tylko 4 czujników. Np w Toyocie jest możliwość zaprogramowania 2 kompletów czujników zima i lato. Po zmianie kół zmieniasz tylko ręcznie czy zestaw nr 1 czy 2 Edytowane 3 Kwietnia przez lukikosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 10 godzin temu, pepedealer napisał(a): Trudna to jest operacja? Nie. Minuta roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia (edytowane) Hej, podpinam się pod temat, znalazłem inny ale ostatni post z 2020. W moim OBK 2008 poprzedni wulkanizator nałożył aluminiowe nakrętki na aluminiowe tulejki od wentyla, zespawały się i przy próbie zdjęcia wszystkie 4 pękły. Jako, że chciałem mieć sprawny TPMS, poprosiłem wulkanizatora aby zainstalował czujniki uniwersalne. Za pomocą odpowiedniego urządzenia zczytał z komputera przez port pod kierownicą numery czujników oryginalnych (które zresztą już od czasu do czasu szwankowały) i z sukcesem, przy mnie, przesłał je do zamienników. Po przejechaniu 10km, klasycznie, kontrolka TPMS mignęła 24 razy i pozostała już włączona. Tak jest już teraz za każdym razem po uruchomieniu pojazdu. Przeczytałem ten wątek na forum, i jeszcze ze dwa angielskojęzyczne, ale w żaden sposób nie przybliża mnie to do rozwiązania problemu. Wulkanizator z jednej strony stara się pomóc, ale z drugiej strony rozkłada ręce. Czujniki nie były tanie, a migająca kontrolka TPMS, szczególnie w ciemności, jest co najmniej irytująca. Wydaje mi się, że wulkanizator używa sprzętu MaxiTPMS firmy Autel MX-Sensor, czujniki Czujniki DUO 433mhz (Europa) lub 315mhz (Ameryka). Z góry dziękuję za wszelkie informacje, które będe mógł przekazać jutro wulkanizatorowi. Z poważaniem, Edytowane 3 Kwietnia przez Jackname dodałem zdjęcie oryginalnego czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia Już ogarnęli, jedynie dwa dni zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kidler Opublikowano 13 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia W dniu 2.04.2024 o 13:18, Czarny1975 napisał(a): Na alledrogo znalazłem w dobrej cenie Ateq QuickSet X - potrafi toto (wg informacji producenta) zaczytać ID czujnika i wgrać do auta. Dla mnie byłoby to rozwiązanie idealne - drugie koła idą do mnie z czujnikami Subaru, wystarczy zaczytać i utworzyć w urządzeniu dwa zestawy wgrywane jednym przyciskiem do komputer auta. Jeżeli dodatkowo auto rozpozna koła po zamianie miejscami jak pisze @Kowalesik to zero stresu. W sumie ciekawe, bo różne na forum opinie na ten temat czytałem... Zobaczę i zdam relację. No właśnie znalazłem Ateq QuickSet X za 500 i to jest to czego szukałem. Podobne umie to wgrać nowe ID do kompa Subaru. Zobaczę za kilka dni... Czarny1975 udało się coś zrobić tym urządzeniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 13 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia Jak by ktoś potrzebował, to mam świeżutkie czujniki Schradera na gwarancji. Jeździły w XV całe 4 miesiące. Zmieniłem na USDMa a te się z nim nie dogadują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny1975 Opublikowano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia W dniu 13.04.2024 o 07:54, kidler napisał(a): Czarny1975 udało się coś zrobić tym urządzeniem? Jak na razie sprawdziłem, że zaczytuje poprawnie ID czujników a także ma w bazie moje XV czyli w teorii będzie w stanie zaprogramować w komputerze nowy zestaw kół. Letnie opony zakładałem na starych felgach więc nie było konieczności wpisania nowych ID. Na pewno na zimę będę sam zmieniał koła i wtedy przyjdzie czas na część praktyczną. Ewentualnie w długi weekend jak będzie czas na zabawy to zaprogramuję w aucie obecnie założone koła żeby zobaczyć jak cała procedura przebiega i dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kidler Opublikowano 15 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia Czarny1975 dziękuję za odpowiedź. Pytałem, bo zastanawiam się czy zadziała to z moim outbackiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny1975 Opublikowano 16 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Outback w bazie też jest jakby co 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1989 Opublikowano 28 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia Czy do wyłączenia na stałe tpms jest potrzebny specjalistyczny subarynowy interface? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 28 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 49 minut temu, bartek1989 napisał(a): Czy do wyłączenia na stałe tpms jest potrzebny specjalistyczny subarynowy interface? Oprogramowanie SSM3 lub SSM4, czyli serwisowy. Innych nie sprawdzałem, ale mam dostęp do PDL 5600, jak nie zapomnę to sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1989 Opublikowano 28 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia Bym był wdzięczny. Do takiego pdl-a chyba bym miał dostęp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 29 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia (edytowane) W dniu 28.04.2024 o 10:14, bartek1989 napisał(a): Bym był wdzięczny. Do takiego pdl-a chyba bym miał dostęp W PDLu nie ma możliwości zmiany ustawień w BIU, więc nie da się wyłączyć również TPMS. Można zrobić kilka testów typu: zamykanie/otwieranie drzwi, klapy i tym podobne pierdoły. Edytowane 29 Kwietnia przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 30 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia W dniu 2.04.2024 o 10:30, Czarny1975 napisał(a): Tak sobie przeglądam tematy związane z bardzo "nietypowym" z punktu widzenia Subaru zjawiskiem posiadania dwóch kompletów kół i dochodzę do wniosku, że chcąc posiadać dwa takowe komplety mam do wyboru: - każdorazowo po zmianie kompletu jechać do Subaru na zaprogramowanie w komputerze odpowiednich czujników - zaprogramować w drugim komplecie kół te same ID czujników i teoretycznie po zmianie kół mieć spokój. Ta druga opcja nie załatwia sprawy przy rotacji kół - wtedy cóż, czeka mnie kolejne kodowanie ID czujnika? Rozumiem, że nawet jeżdżąc na komplecie całorocznym i rotując koła nie obejdzie się bez wizyty w serwisie? Naprawdę nie ma możliwości, aby auto samo zapamiętało ID czujnika koła zamontowanego na danej pozycji w komputerze? Przecież skoro koło zamontuję gdzie indziej to system zgłosi błąd, zatem wie gdzie koło jest założone. Na logikę, skoro system wykrywa na danej pozycji koło z czujnikiem to znaczy, że jest ono w taki wyposażony a nie, że czujnik leży sobie gdzieś obok. Zatem most user friendly system powinien sam się dostrajać do zastanej sytuacji. No dobra, za bardzo odleciałem od realiów A może da się zaprogramować czujniki przez OBD i odpowiedni soft? Ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie? Jakieś godne polecenia rozwiązania? Regularnie zmieniam przód-tył (co 10.000km) i po chwili system wszystko czyta poprawnie. XV 2019 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 1 Maja Udostępnij Opublikowano 1 Maja 19 godzin temu, radix99 napisał(a): Regularnie zmieniam przód-tył (co 10.000km) i po chwili system wszystko czyta poprawnie. XV 2019 W innych modelach jest tak samo. Można przekładać bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się