Skocz do zawartości

Dakar 2024


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że jak to w internecie, mnóstwo osób wypowiada bardzo kategoryczne opinie nie mając pojęcia ani o okolicznościach sprawy ani o przepisach.

Takie czasy.

Zestawienie tych dwóch przepisów (zakaz carbonu poza wyraźnie dopuszczonymi elementami i przepis o dowolnej konstrukcji sprzęgła (ale bez wskazania na dowolność materiału) nie daje może 100% oczywistej odpowiedzi jak to powinno być. Niemniej gdybym musiał to zinterpretować, przyznałbym raczej rację organizatorom. Niestety.

Taurus zresztą wydał oświadczenie wskazujące na błędną interetacje przepisów przez zespół. Fabryczne sprzęgło było ponoć metalowe.

Zespół twierdzi, że uzgodnił to z organizatorem, ale zadnego dowodu na to nie pokazał.

Zobaczymy jak sprawa zakonczy się w apelacji.

Tymczasem większość PL internetu już jedzie po FIA i organizatorach.

Jaki jest wpływ trwałości sprzęgła na wydmach nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Choćby nocka Hołka na trasie poza biwakiem wynikła właśnie z awarii sprzegla.





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Bosman napisał(a):

przyznałbym raczej rację organizatorom.

A ja nie. Uważam, że przepis o sprzęgle jest bardziej precyzyjny (odnosi się do konkretnej części) niż przepis ogólny o karbonie odnoszący się do całego pojazdu.

 

Sam fakt, że mamy różne zdanie na ten temat oznacza, że z przepisami jest coś nie teges.

Edytowane przez Jumpman
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero półmetek i większość ścisłej czołówki już bez szans. Został na dobrą sprawę Sainz i Loeb, ale.....
2 Audi na 3 już poza szansami z powodu awarii. Ciekawe czy egzemplarz Sainza dojedzie. Nasser przed Dakarem mówił że Audi się nie obawia, bo i tak się zepsują.
Mial jak widać dużo racji, ale poki co to jego Hunter też się zepsul.
Rajd jest na tyle trudny, że nie zdziwię się jak finalnie wygra np piąty obecnie deVilliers. Jedzie od początku kompletnie bez fajerwerków, ale jest na tyle doświadczony, że może dowiezie auto w całości.

Toyota chyba póki co najbardziej bezawaryjna, ale szybcy trzeci i czwarty Moraes i DeMevius mieli już swoje problemy.
Ciekawe jak to się skończy.


  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, chojny napisał(a):

Szkoda że formuła jazdy na regularność.

 

Ale koncepcja za...bista, jazda klasykami, do tego bardziej budżetowa opcja niż typowy Dakar.

Klasa Classic jest też po raz pierwszy w tegorocznym AfricaEcoRace, który imho jest ciekawą alternatywą dla Dakaru, po klasycznej, dawnej afrykańskiej trasie.

Edytowane przez maryjan
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chojny napisał(a):

Czesi w Skodzie są, to może by tak Polonezem :mrgreen:

image.png.7c8519f47f3c852c571b1b3940b433ac.png

Edytowane przez ManoLEE
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie. Uważam, że przepis o sprzęgle jest bardziej precyzyjny (odnosi się do konkretnej części) niż przepis ogólny o karbonie odnoszący się do całego pojazdu.
 
Sam fakt, że mamy różne zdanie na ten temat oznacza, że z przepisami jest coś nie teges.
Z ciekawości zajrzalem do źródła:

https://www.fia.com/sites/default/files/286_2024.pdf

Pkt 2.3 vs 8.1.1

Czytając regulamin jako całość dla mnie jest jasne, że zespół niestety popełnił błąd.

Ta regulacja dot. materiałów (zakaz tytanu, kompozytów, ceramiki i magnezu) jest jakby wyciągnięta przed nawias, wiec nie można mówić że regulacja dla sprzęgła jest bardziej szczegółowa i uchyla tę ogólną.

Jest ok 25 podobnych do sprzęgła regulacji, gdzie jest napisane "free", co nie znaczy że kazdy taki element można robić z carbonu czy z tytanu, a wszędzie tam gdzie jednak można jest to wyraźnie napisane.
Np przy wydechu (6.16) jest "free" i dopisek że można jednak użyć tytanu jeśli element pochodzi z ogólnodostępnego katalogu.
Podobnie świece (6.8). Też są "free" + wyraźne dopuszczenie ceramiki.

Przy sprzęgle nic takiego nie ma, a wszystkie wyjątki dla kompozytów są w pkt. 2.3.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Bosman napisał(a):

Tego bym chyba najgorszemu wrogowi nie życzył emoji6.png emoji6.png emoji6.png

Kwestia przygotowania sprzętu, jak widać Czesi podeszli do tematu całkiem konkretnie. ;)

image.thumb.png.a6b2cf8765b213dea5b86ac23fa2ecd9.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holo dobrze szedł większość odcinka około 11 miejsca ale niestety znowu stoi i to już długo ;-(

Tak czułem, że powrót na Dakar po tylu latach i to z debiutującym pilotem to nie będzie łatwa sprawa. Oby w przyszłym roku kasa z Orlenu się znalazła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loeb odrobił dziś 4min, Sainz 20min z przodu i 3 etapy do końca... 20min dużo i mało.

Obaj cisneli dzisiaj zdrowo, trzeci zawodnik był 1hi 12min za Loebem dzisiaj!

Edytowane przez Jumpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az takiego dramatu nie ma
Trzeci dzisiaj Serradori stracił do Loeba 4minuty, a np. dziesiąty Dumas 14 minut.

1.12h to strata trzeciego Moraesa ale po dzisiejszym etapie

Holo ponad godzinę stał ale pojawił się na mecie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bosman napisał(a):

Holo dobrze szedł większość odcinka około 11 miejsca ale niestety znowu stoi i to już długo ;-(

Tak czułem, że powrót na Dakar po tylu latach i to z debiutującym pilotem to nie będzie łatwa sprawa. Oby w przyszłym roku kasa z Orlenu się znalazła.

Raczej z Bio Gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...