Skocz do zawartości

Podsterowny STI 2007


Sims

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy ktoś spotkał się z problemem podsterowności w nowym STI?? Objaw jest następujący:

przy DCCD w trybie auto, przy prędkości ok. 75 km/h, odjęciu gazu, skręcenia kół (w lewo bądż w prawo) samochód się zachowuje inaczej niż pozostałe tzn. nie nadrzuca tyłem tylko ma tendencję do wyjeżdżania z zakrętu, zachodzi konieczność dokręcania cały czas kół do zakrętu. Moim zdaniem coś tu nie gra, a na pewno to nie jest normalne. Efekt jest taki jakby cały czas miał za bardzo spiętą szperę. Nadmienię tylko, iż ciśnienie w kołach jest prawidłowe tzn. ok. 2,4 bar a geometria została ustawiona na 0 - więc chyba prawidłowo, a samochód jest nowym egzemplarzem z salonu bez "przygód", przebieg ok. 3000 km.

Czy jest możliwe, że coś jest padnięte w DCCD, może jakiś czujnik, może jakieś ustawienie w elektronice, może błędny soft, może jednak problem mechaniki??

Proszę o poradę i z góry dziękuję. Proszę także o wskazanie ASO (osoby), który by sobie z tym problemem fachowo poradził.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

czy ktoś spotkał się z problemem podsterowności w nowym STI?? Objaw jest następujący:

przy DCCD w trybie auto, przy prędkości ok. 75 km/h, odjęciu gazu, skręcenia kół (w lewo bądż w prawo) samochód się zachowuje inaczej niż pozostałe tzn. nie nadrzuca tyłem tylko ma tendencję do wyjeżdżania z zakrętu, zachodzi konieczność dokręcania cały czas kół do zakrętu. Moim zdaniem coś tu nie gra, a na pewno to nie jest normalne. Efekt jest taki jakby cały czas miał za bardzo spiętą szperę. Nadmienię tylko, iż ciśnienie w kołach jest prawidłowe tzn. ok. 2,4 bar a geometria została ustawiona na 0 - więc chyba prawidłowo, a samochód jest nowym egzemplarzem z salonu bez "przygód", przebieg ok. 3000 km.

Czy jest możliwe, że coś jest padnięte w DCCD, może jakiś czujnik, może jakieś ustawienie w elektronice, może błędny soft, może jednak problem mechaniki??

Proszę o poradę i z góry dziękuję. Proszę także o wskazanie ASO (osoby), który by sobie z tym problemem fachowo poradził.

Pozdrawiam

Gazu możesz odjąć na moment w chwili rozpoczynania skretu potem zdecydowanie gazu dodajesz :mrgreen: to zacznie skręcać.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sims ale przy geo chodzi Ci o 0 pochylenie kol czy o co dokladnie - bo jezeli o pochylenie kata kola to wrzuc sobie przod -1,5 a tyl -0,5 i wtedy zobacz jak Ci sie bedzie auto zachowywalo

 

no i oczywiscie jak Pana Andrzej napisal gazuuuuuuuuuu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy ktoś spotkał się z problemem podsterowności w nowym STI?? Objaw jest następujący:

przy DCCD w trybie auto, przy prędkości ok. 75 km/h, odjęciu gazu, skręcenia kół (w lewo bądż w prawo) samochód się zachowuje inaczej niż pozostałe tzn. nie nadrzuca tyłem tylko ma tendencję do wyjeżdżania z zakrętu, zachodzi konieczność dokręcania cały czas kół do zakrętu. Moim zdaniem coś tu nie gra, a na pewno to nie jest normalne. Efekt jest taki jakby cały czas miał za bardzo spiętą szperę. Nadmienię tylko, iż ciśnienie w kołach jest prawidłowe tzn. ok. 2,4 bar a geometria została ustawiona na 0 - więc chyba prawidłowo, a samochód jest nowym egzemplarzem z salonu bez "przygód", przebieg ok. 3000 km.

Czy jest możliwe, że coś jest padnięte w DCCD, może jakiś czujnik, może jakieś ustawienie w elektronice, może błędny soft, może jednak problem mechaniki??

Proszę o poradę i z góry dziękuję. Proszę także o wskazanie ASO (osoby), który by sobie z tym problemem fachowo poradził.

Pozdrawiam

Gazu możesz odjąć na moment w chwili rozpoczynania skretu potem zdecydowanie gazu dodajesz :mrgreen: to zacznie skręcać.

AK

 

 

Witam Panie Andrzeju,

dziękuję za cenną radę, ale myślę że to nie o to chodzi. Gazu powinno się dodawać raczej w momencie, gdy samochód się odpowiednio ustawił a koła są wyprostowane. Przynajmniej tak mnie uczyli. Poza tym nie jest to mój subiektywny osąd bo bym do tego pewnie nigdy nie doszedł. Na ostatniej wizycie na torze w Kielcach jeden z instruktorów stwierdził, że mój egzemplarz zachowuje się znacząco inaczej niż 2 pozostałe odbierane w tym samym czasie przez moich kolegów. Gdy mój szanowny kolega pozwolił mi się karnąć swoim samochodem, różnica dla tak niewprawionej osoby jak ja była wyraźnie zauważalna.

Jeżeli chodzi o geometrię to nie jest teraz ani zbieżny ani rozbieżny. Pochylenie kół z tego co się orientuję jest nieregulowalna.

 

Ponieważ temat jestem zdecydowany drążyć do końca pozwolę sobie napisać jaki będzie finał tej sprawy.

Jeżeli ktoś miałby coś interesującego, a zwłaszcza fachowego do powiedzenia w tej sprawie do będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochylenie kół z tego co się orientuję jest nieregulowalna.

 

 

przod na pewno mozesz wyregulowa - mysle ze w zakresie do -1,5 lub -2 st.

z tylem moze byc gorzej ale do ok 0,5 st powinnosie dac - podjedz do firmy, ktora na prawde ogarnia geometrie (nie tylko normalna ale taka kreatywna troche) i niech pokombinuja - w SI przy ustawieniu pochylenia kola na 0 st bedzie rylo jak tylko moze

 

ja w GTku jezdze na -1,5 st przod i -1 st tyl (Az chyba tak ustawiales jak pamietam) wymienilem tylny stab na grubszy i bardzo sie zredukowalo rycie przodem

 

Widze ze jestes z KTW takze najlepiej lap forumowicza komancz i z nim sie dogadaj - na pewno Ci pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI MY 07 miały zmienioną tylną szperę (chyba) moze to powoduje że jest pewne opóżnienie jej włączania ale to raczej ułatwiałoby skrecanie.Opony sa seryjne (re070):?: Podobne uwagi zgłaszał kiedys Przemeq ale nie wiem jak to sie skonczyło :?: Moja uwaga to że przy skręcaniu zdecydowanie potrzebna jest agresja :mrgreen: i pełny gaz by potem juz tylko to kontrolowac (zakręt) MY 07 nie jeżdziłem więc tak ogolnie sie wypowiadam.Na suchym asfalcie to dosć trudne.Proponuje jakis zapiaszczony asfalt :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazu powinno się dodawać raczej w momencie

 

 

Ja bym tam Andrzeja nie uczył, w którym momencie trzeba dodać gazu... :mrgreen:

 

 

 

 

A tak poważnie - może faktycznie coś nie tak ze sterownikiem DCCD? Musisz przejechać się innym egzemplarzem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazu powinno się dodawać raczej w momencie

 

 

Ja bym tam Andrzeja nie uczył, w którym momencie trzeba dodać gazu... :mrgreen:

 

 

 

 

A tak poważnie - może faktycznie coś nie tak ze sterownikiem DCCD? Musisz przejechać się innym egzemplarzem...

 

Jestem daleki od pouczania p. Andrzeja K. co do techniki jazdy;))

Natomiast fakt jest faktem, że do dyspozycji w czwartek mieliśmy 3 identyczne egzemplarze i tylko mój się w ten sposób zachowywał. Wszystkie były na standardowym ogumieniu RE 070.

Wiadomym jest również, że asfalt na torze w Kielcach jest uznawany za śliski.

W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem jednego z naszych czołowych rajdowców zobaczymy co mi powie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem daleki od pouczania p. Andrzeja K. co do techniki jazdy;))

Natomiast fakt jest faktem, że do dyspozycji w czwartek mieliśmy 3 identyczne egzemplarze i tylko mój się w ten sposób zachowywał. Wszystkie były na standardowym ogumieniu RE 070.

Wiadomym jest również, że asfalt na torze w Kielcach jest uznawany za śliski.

W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem jednego z naszych czołowych rajdowców zobaczymy co mi powie.

 

Pozdrawiam

 

Ale powiedz mi - to TY jechałeś trzema konkretnymi, czy różni ludzie..? Bo wiesz... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI MY 07 miały zmienioną tylną szperę (chyba) moze to powoduje że jest pewne opóżnienie jej włączania ale to raczej ułatwiałoby skrecanie.

 

Torsen z racji swojej konstrukcji ma zerowy czas reakcji, w przeciwieństwie do inych rodzajów.

 

 

Pochylenie kół z tego co się orientuję jest nieregulowalna.

 

 

Źle się orientujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI MY 07 miały zmienioną tylną szperę (chyba) moze to powoduje że jest pewne opóżnienie jej włączania ale to raczej ułatwiałoby skrecanie.

 

Torsen z racji swojej konstrukcji ma zerowy czas reakcji, w przeciwieństwie do inych rodzajów.

 

 

Pochylenie kół z tego co się orientuję jest nieregulowalna.

 

 

Źle się orientujesz.

 

Nie wiem co ma jaki czas reakcji ale zmiana w MY07 miała ułatwiac zawracanie , manewry parkingowe itd tak by nie było czuć przypalanego sprzęgła :mrgreen: jak w MY06 gdzie jak sądzę szpera była tego przyczyną. Skoro w MY07 zastosowano inne rozwiązanie to jednak być może auto przy wejściu w zakręt zachowuje sie inaczej mimo zerowego czasu reakcji :mrgreen:

Pochylenie kól może pomóc ale seryjne ustawienie w MY06 nie powodowalo jakis utrudnień.

Sims nie czekasz aż auto sie odpowiednio ustawi a koła bedą prosto tylko gazem auto ustawiasz a kola prostujesz w trakcie :shock: ....wychodzenia na prostą.... :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma jaki czas reakcji ale zmiana w MY07 miała ułatwiac zawracanie , manewry parkingowe itd tak by nie było czuć przypalanego sprzęgła jak w MY06 gdzie jak sądzę szpera była tego przyczyną. Skoro w MY07 zastosowano inne rozwiązanie to jednak być może auto przy wejściu w zakręt zachowuje sie inaczej mimo zerowego czasu reakcji

 

Torsen z racji swojej knstrukcji nie ogranicza różnicy prędkosci kół a tylko przekazuje moment tam gdzie więszy opór - dlatego przy manewrach parkingowych itp w ogóle nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazu powinno się dodawać raczej w momencie, gdy samochód się odpowiednio ustawił a koła są wyprostowane.

 

tak uczą na sjs...

 

Sims nie czekasz aż auto sie odpowiednio ustawi a koła bedą prosto tylko gazem auto ustawiasz a kola prostujesz w trakcie

 

tak mówi Ci wielokrotny mistrz Polski

 

moja propozycja - zanim zaczniesz zgłaszać w serwisie awarię - postaraj się więcej pojeździć, ogarnąć autko.

ps.

nie masz pojęcia jak mój foreś w zimę rył przodem jak go kupiłem. Byłem załamany...

Później sam się naprawił :wink: :mrgreen:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm,

1. jeszcze raz chcę podkreślić, że nie jest to tylko moje subiektywne zdanie. Stwierdził to gość, który przez okrągły tydzień jeździ podobnymi autami i to on stwierdził, że cuś nie tak. W czwartek mieliśmy do dyspozycji 3 identyczne egzemplarze! Ja sam pojeździłem trochę jednym z 2 pozostałych STI i różnica fucktycznie była diametralna dla mnie.

2. o ile foresiowi być może przystoi od czasu do czasu ryć przodem jak złoto to wydaje mi się, że STI to zupełnie inna konstrukcja, a podsterowność z tego co czytałem została właściwie wyeliminowana. Mój poprzedni samochód, WRX, też miał tendencję do rycia przodem.

3. Bardzo cenię sobie rady p. Andrzeja, zwłaszcza te dot. techniki jazdy.

4. Zobaczymy co jutro przyniesie dzień - wizyta u mechanika p. K. w K.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm,

1. jeszcze raz chcę podkreślić, że nie jest to tylko moje subiektywne zdanie. Stwierdził to gość, który przez okrągły tydzień jeździ podobnymi autami i to on stwierdził, że cuś nie tak. W czwartek mieliśmy do dyspozycji 3 identyczne egzemplarze! Ja sam pojeździłem trochę jednym z 2 pozostałych STI i różnica fucktycznie była diametralna dla mnie.

pzdr

 

Koledzy ! Proszę nie jechać po "młodym" Podaje już trzeci raz że dokonał dokładnego porównania. Wynika z tego że tamte sprawne STI też były z 2007 roku i odczuwalnie jechały inaczej co potwierdził instruktor, który wiadomo niejednym już STI śmigał.

 

Hmm w serwisie mogą do kolegi podchodzić podobnie.... :(

 

P.S. Dlaczego kolega mówi że geometria na 0 była ustawiona ? Po co w nowym aucie ktoś już rył ??? Może nie takie ono dziewicze ?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda do ASO moim zdaniem mija się z celem, bo kto niby ma Ci to dobrze sprawdzic, mechanik :?: , szef serwisu :?: , wątpie że wyczuł różnice, nie jezdząć na co dzień STI .

Na Twoim miejscu (chyba dobrze kombinujesz) jedź do jakiegoś teamu rajdowego, niech wsiądze zawodowy kierowca i niech on oceni, ewentulanie poda wskazówke dla ASO .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...