Skocz do zawartości

Podsterowny STI 2007


Sims

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czyli Andrzej konsekwentnie trzyma się teorii, że to kierowcy są zepsuci :twisted:.

 

Nie :!: ale jezdzilem Twoim autem z Toba i nie zauważyłem żadnych różnic z moim (poza re070) skrecał "normalnie" . Na sniegu czasem nie chce skręcic ale to się można przyzwyczaić :mrgreen: Ty np. sie przyzwyczaiłes. :razz:

AK

ps.Budyń na nokianach zdecydowanie nie chciał skręcac np. z szutru na asfalt :mrgreen:

(szczególnie jak gorąco było)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jezdzilem Twoim autem z Toba i nie zauważyłem żadnych różnic z moim

 

Andrzej - bo generalnie tak jest. To dziwaczne zjawisko objawia się tylko po dłuższym jeżdżeniu po luźnym.

 

Po tych feralnych Kielcach (na których objaw ten pojawił się dopiero po jakimś czasie od początku zajęć SJS) pojechałem do Wroobla na Bemowo i wóz chodził, jak marzenie. Stąd podejrzenie, że komputer DCCD nie jest trwale zepsuty, a tak jakby się zawiesza / przepełnia mu się bufor... :roll:

 

Budyń na nokianach zdecydowanie nie chciał skręcac np. z szutru na asfalt

 

Ale jak już skręcił, to się pewnie działo... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam ten wątęk i próbuję do kupy to wszystko zebrać i myślę że , pewien mechanik od Leszka K. może miec racje aby w tylnym dyfrze wymienić olej na 75W140 , oni taki uzywaja w sporcie, ale jezeli problem jest w momencie upalania , czyli jak olej robi się rzadki , więc wiele na to wskazuje że może miec racje :cool:

Powiedział wprost w tylnym dyfrze wymieniac co max. 5tys. km, jak się upala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by wprowadzić pojęcie upalania. :mrgreen: Przemeq miał problem w zimie a wtedy osiągniecie właściwej temp. w dyfrze jest problematyczne. Nie spotkałem się z problemem tylnego dyfra w STI < my06 ani my07. Należy pamiętac , że auto jedzie koło 80km/godz kolega puszcza gaz (bieg chyba 2 :?: ) i skreca koła . Pytanie było dlaczego auto nie chce skrecić tylko prawdopodobnie zaczyna płużyć :?:

AK

ps.jak auto służy do rajdów to być może olej trzeba częściej zmieniąc ale te upalanki sjs-owe dla sti to chyba nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by wprowadzić pojęcie upalania. :mrgreen: Przemeq miał problem w zimie a wtedy osiągniecie właściwej temp. w dyfrze jest problematyczne. Nie spotkałem się z problemem tylnego dyfra w STI < my06 ani my07. Należy pamiętac , że auto jedzie koło 80km/godz kolega puszcza gaz (bieg chyba 2 :?: ) i skreca koła . Pytanie było dlaczego auto nie chce skrecić tylko prawdopodobnie zaczyna płużyć :?:

AK

ps.jak auto służy do rajdów to być może olej trzeba częściej zmieniąc ale te upalanki sjs-owe dla sti to chyba nie problem.

 

ps.jak auto służy do rajdów to być może olej trzeba częściej zmieniąc ale te upalanki sjs-owe dla sti to chyba nie problem.

 

 

tia , ja i Łoś jesteśmy tego najlepszym przykładem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo,

no więc znowu mam auto;)) Oto wyniki wizyty w Krk:

Po zrobieniu prostego testu wyszło na to, że tylny dyfer zachowuje się inaczej niż wszystkie , które mechanik miał do tej pory. Jakież było moje i nie tylko zdumienie, gdy się okazało, że z tyłu znajduje się to samo co z przodu czyli torsen. Okazało się, że od jakiegoś czasu (ponoć od 02.2007 - ale to p. Andrzej pewnie będzie lepiej wiedział) montują z tyłu torsena. ICoWyNaTo???????? Ja jestem z leksza zniesmaczony;((. Ja osobiście uważam to za jakąś WIELKĄ ŚCIEMĘ!!! ze strony FHI jeżeli dotyczy to nie tylko mojego auta. No ale Mistrzu wymienił mi oczywiście na porządną szperę i generalnie na razie tyle.

Pan Andrzej miał oczywiście rację poddając w wątpliwość jakiekolwiek uszkodzenia tylnego dyfra. Po prostu inny system.

Czy to coś da Przemqu jeżeli chodzi o podsterowność mojego egzemplarza - przekonam się w przyszłym tygodniu na testach w Kielcach.

Wydaje mi się jednak, że Twoje sugestie dotyczące komputera sterującego dccd mogą być trafne. M(echanik) powiedział, że standardowe komputery sterujące w STI nie są za wysokich lotów.

M. powiedział również, że podsterowność może się zdarzyć w świeżych egzemplarzach, co z kolei może wynikać ze "ścisłego dopasowania części" jak to określił. Ale to podejrzewam Twojego samochodu Przemqu nie dotyczy (z tego co pamiętam to prawie 30.000 km przebiegu) a i mojego powoli chyba również nie (5.500).

 

Teraz 3 uwagi do szanownych użytkowników STIajów.

1. Generalnie M. potwierdził słowa p. Andrzeja o niezawodności dyfrów. Po dosyć częstym upalaniu w warunkach torowych radził przegląd (po jakiś 10.000-15.000 km) pod kątem jedynego elementu, który jego zdaniem ulega zużyciu, mianowicie "blaszek" w dyfrze.

2. Generalnie M. ocenił konstrukcję STI jako posiadającą zapasy jeżeli chodzi o elementy przeniesienia napędu.

3. Dla tych co chcą jeździć swoimi cackami aż do śmierci - na pewno poprawi żywotność wyważenie silnika. A przy tym potrafią podobno niezłe cuda wyjść:))

 

Na razie tyle.

 

Pzdr

 

P.S. Jeszcze parę takich newsów i zmieni mi się optyka co do FHI.;((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie chce skręcać to podpieraj sie ręcznym

 

Robię to regularnie i wszyscy zachodzą w głowę, po co. A ja wiem, że bez łapy nie da rady :twisted:.

 

Przyjedź w niedzielę do Węgrowa, to Ci pokażę :mrgreen:.

 

montują z tyłu torsena. ICoWyNaTo????????

 

O tym akurat wszyscy wiedzieli - no może wyłączając Ciebie :wink: :mrgreen:. Zainstalowanie Torsen w MY'07 to była informacja mocno promowana przez FHI w związku z pojawieniem się MY'07.

 

Rzecz w tym, że ja mam MY'06, bez Torsena. A objawy są identyczne...

 

Zobaczę, jak wóz będzie się zachowywał w Węgrowie, Ty sprawdź Kielce. Chociaż pytanie jest, co tam się da ustalić, biorąc pod uwagę, że będziesz jeździł po przyczepnym...

 

Dlatego wciąż obstawiam komputer DCCD i przy następnej okazji będę musiał tylko sprawdzić, czy trick z Windows działa tj. wyłączenie wozu i włączenie go na nowo :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HMMM, To sorry, jakoś mi umknęły chwyty marketingowe Subaru. Jakoś konserwatywne podejście Subaru do konstruowania Imprez mocno mi utkwiło w podświadomości (chyba za mocno;))) Niemniej jednak Pan z działu technicznego SP, z którym rozmawiałem również był mocno zdziwiony tym faktem. Nie mówiąc o M.

No ale Forum jest zawsze najlepiej zorientowane;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet materiałach prasowych

 

Powiedziałbym, że on był "przede wszystkim" w materiałach prasowych, a nie "nawet" - zajmował tam sporo miejsca i był mocno eksponowany 8).

 

Ale widać nie na tyle mocno, by dotarł do niego mechanik fabrycznego zespołu rajdowego :mrgreen:.

 

Tu jest oficjalna broszura, mówiąca o tym (sekcja: "Driveability")

 

http://www.subarunews.net/extra/07MY_STI_EC[1].pdf

 

A tu są materiały prasowe:

 

http://www.seriouswheels.com/cars/top-2 ... imited.htm

http://www.iwsti.com/forums/showthread.php?t=60841

http://www.seriouswheels.com/cars/top-2 ... imited.htm

http://www.bestsupercars.com/model.php? ... za_WRX_STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam niezłego zgryza, mianowicie po dłuższym upalaniu samochód nie skręca , jest potężnie podsterowny, układ kierowniczy robi się gumowy, wczoraj upalałem w Kielcach i na początku wszystko super, potem niestety ryje przodem i trzeba sie naprawde starać żeby zaczął skręcać, najperw myślełem że coś z wkładka miesną nie tak, ale wsiadł Andrzej Lenczowski i mówi to samo auto nie skreca :evil: Ja już to kiedys zauważyłem że coś nie halo, wymieniłem płyn w układzie wspomagania, dodatkowo zaizolowałem przewody od wspomagania na wysokości turbiny bo myślałem że olej sie przegrzewa od temperatury, ale nic to nie pomogło. Po upalaniu wg wskazan ciśnieniometra, cisnienie w przodzie było 2.9 bar, myślałem że to jes powodem, zmniejszyłem do 2.3 i dalej to samo, próbowalem na róznych ustawieniech DCCD i dalej to samo :evil:

A najgorsze jest to że objaw występuje po mniej wicej 2 godz ciągłego upalania , i ciezko to zdiagnozowac, czy problem lezy w DCCD, czy gdzie indziej, wymienie teraz olej w skrzyni na inny, oraz zamontuje inne mocowania przekładni i zobaczę, ale szczerze to wątpei żeby pomogło.

Ma ktoś jakies sugestie?

Aha zbieznosć i kąty pochylenia ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no własnie. carfit - polecam Ci ten mój post: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=475271#475271

 

Tam właśnie napisałem o tym, że objaw ten występuje dopiero po jakimś czasie upalania. Pamiętasz naszą wspólną wizytę na SJS-ie? Nikt mi nie chciał uwierzyć, że wóz nie chce skręcać, tylko wszyscy patrzyli na mnie jakoś tak podejrzliwie, a w ich oczach malowała się myśł: "o jej, co za gapa, skręcać nie umie :roll:".

 

:twisted:

 

PS Łączę zaraz te wątki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no własnie. carfit - polecam Ci ten mój post: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=475271#475271

 

Tam właśnie napisałem o tym, że objaw ten występuje dopiero po jakimś czasie upalania. Pamiętasz naszą wspólną wizytę na SJS-ie? Nikt mi nie chciał uwierzyć, że wóz nie chce skręcać, tylko wszyscy patrzyli na mnie jakoś tak podejrzliwie, a w ich oczach malowała się myśł: "o jej, co za gapa, skręcać nie umie :roll:".

 

:twisted:

 

PS Łączę zaraz te wątki.

 

 

przemo ale doszedles w koncu co bylo efektem nieskrecania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...