Skocz do zawartości

Steering Damper do Forestera


Przemek1979

Rekomendowane odpowiedzi

Pragnę poinformować że w najbliższym czasie będę oferował Steering damper do modeli Forester oraz Impreza. 
Produkcja Polska ceny tez polskie.

Obecnie produkt jest w fazie testowania. 
Zapewniam że w moim Forku SJ prowadzenie poprawiło się kolosalnie. 
Osoby zainteresowane proszę o kontakt. 
 

CB47C2FE-76A6-4D3A-BCDA-27D289A37C06.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualizacja, pierwsze wyprodukowane elementy już po testach. Proszę was o opinie co myślicie o tym aby cześć była w kolorze złotym lub czerwonym? Nie wpłynie to jakoś bardzo na cenę a będzie bardzo się wyróżniać. Obecnie pracuje nad instrukcją oraz opakowaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę myślisz że to istotne?:) Przecież tego elementu kompletnie nie widać.. Może być nawet różowy w groszki. Bardziej bym się martwił o zbyt na to ustrojstwo, bo po obejrzeniu jednego video/testu z YouTube z USA osobiście nie widzę dużego sensu na rzeźbienie przy tak ważnym elemencie jak kolumna kierownicza. Ale mogę się mylić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ogarniesz daj coś więcej, teścik może jakiś (w sensie filmik), opowiastkę co i dlaczego tak cudnie się jeździ po montażu tego dampera i dlaczego potrzebujemy wszyscy go sobie kupić i zainstalować. Może się ktoś skusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moja obserwacja przy 3 Foresterze które miałem, jazda na wprost po montażu jest zupełnie inna niż przed teraz nie robię żadnych korekt kierownicą. Znacznie lepiej czuje samochód. Podobne odczucia ma kolega który jeździ od piątku z moim dumperem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Przemek1979 napisał(a):

To moja obserwacja przy 3 Foresterze które miałem, jazda na wprost po montażu jest zupełnie inna niż przed teraz nie robię żadnych korekt kierownicą. Znacznie lepiej czuje samochód. Podobne odczucia ma kolega który jeździ od piątku z moim dumperem.


Taki sam efekt można uzyskać ustawiając koła delikatnie zbieżne. Parametr wyjściowy zbieżności jest na zero, ale w granicach tolerancji, czyli do pięciu minut na koło można zrobić korektę. Poza tym w SJ nagminnie wyrywają się tuleje w wahaczach i potęgują "pływanie" samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mogę się zgodzić gdyż ja mówię o maksymalnym zredukowaniu luzu na drążku kolumny kierowniczej bez ingerencji w nastawy geometrii. Masz racje w SJ tuleje nie są mocnym punktem i jasne że to wpływa na prowadzenie.
Pomiary oraz jazdy testowe potwierdziły że po montażu reakcja na ruchy kierownicą są błyskawiczne i prowadzenie jest precyzyjne. 
Pierwsza mała seria wyjdzie dopiero w kwietniu bo ciężko się wbić na CNC. 
Postaram się nagrać film który zobrazuje różnice. 

3025A4BC-F1DB-411B-82FF-FA22A098CD6B.jpeg

E509EF04-A608-4007-B757-6FBE9CA0BCD4.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 16.02.2023 o 11:46, Przemek1979 napisał(a):

Jest to stabilizator kasujący luz na kolumnie kierowniczej, jak widać na zdjęciu. W USA jest kilka firm które to oferuje i jest bardzo dużo na ten temat.  

czyli luz na krzyżaku tak? i ta wkładka napina połączenie na krzyżaku?

 

Wydaje mi się, że w SG9 tego nie ma

Poniżej filmik

Subaru Steering Dampener Lockdown | PERRIN Performance

Edit:

jednak jest, proszę wyślij na PW szczegóły jeżeli pasuje do SG9

image.thumb.png.b0a06aefafc4275898ce1de849ff648b.png

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji sobie sprawdziłem:

W WRX STI GD tego nie ma

Forester STI SG9 to ma pod nr 34170SA000 ale też było montowane w zwykłych XT RHD czyli wszystkie forki SG miały damper

 

Co ciekawe, W STI SG9 pomimo przekładni STI fabrycznie zakładali ten damper

EDIT:

po kolejnej weryfikacji, seryjny damper w SG9 jest inny niż w kolejnych generacjach i wygląda na to, że jest "sztywniejszy". Zawsze można go wzmocnić, ale wymagałby innej konstrukcji adaptera

 

 

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć wszystkim, po przejechaniu 5000 km mogę już coś napisać. Prowadzenie znacząco się poprawiło, samochód jest bardziej bezpośredni, lepiej reaguje na ruchy kierownicą. 
Jak to często była aby cena nie przekraczała 300 zł bo takie miałem założenie trzeba wykonać min 500 sztuk co w moim odczuciu jest na naszym rynku nie realne. Seria 50 sztuk to koszt ponad 600 zł wiec mało kto to kupi. Jestem realistą wiec chyba sobie odpuszczę produkcje do momentu zmiany cen. 
Jeżeli ktoś jest zainteresowany szerszym wyjaśnieniem to proszę o kontakt telefoniczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...