Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2023


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, carfit napisał(a):

Jak jutro Evans pojedzie a pewnie tak, to ma szanse na punkty na PS . Oczywiście warunkiem jest nie ukończenie przez Kalle , co jest oczywiście mało prawdopodobne, ale w rajdach już nie takie rzeczy się działy :) 

P.S. Rajd centralnej europy rewelacja ! 

 

Faktycznie trochę się pospieszyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo za drugie Mistrzostwo dla Kalle, dowiózł PS na spokojnie. Okazało się, że potrafi to robić- nie wygrywać PS ;)

 

Brawo dla Thierryego za zwycięstwo. W przyszłym roku będzie się zmagał z konkurencją w zespole. Cieszę się już na przyszły sezon, jednocześnie żałując M-sportu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rajd i po rajdzie. Odpuściliśmy PS, żeby być o ludzkiej porze w domu (byłem o 17-tej w JG). Czy polecam? Jak każdy rajd WRC - tak. Ale tutaj jest sporo rzeczy do nadrobienia. Sporo irytujących wpadek i to wcale niemałych. Co do odcinków - wolę jednak Rajd Niemiec, na którym byłem 3 razy, więc próbkę mam. Mówię oczywiście o asfaltach - szutru rządzą. Mam też tegoroczne porównanie z Estonią i organizacyjnie jest przepaść. Ale ogólnie OK.

Tak na osłodzenie - miejsce z dzisiaj. Gdzieniegdzie absurdalnie gonili od drogi, a czasami ..(filmik kręcony z ręki)

 

 

PS. Z 8 odcinków na których byliśmy (w tym tylko 2 niedzielne w ramach tego samego parkowania - pozostałe za każdym razem gdzie indziej) tylko 2 razy sprawdzali karnety. Czyli 2/7. Teraz przez 2 dni niby jest promocja na przyszły rok za 70 EUR. Więc potrzebują na gwałt kasy, żeby opłacić rachunki. Wobec tego co pisałem o kontroli - nie dziwota.

Edytowane przez przymar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przymar napisał(a):

Ale tutaj jest sporo rzeczy do nadrobienia. Sporo irytujących wpadek i to wcale niemałych

Oooo to słabo, bo organizacyjnie Rajd Niemiec był zawsze prawie perfekt. w TV bardzo dobrze to wyglądało, no może oprócz ekoprotestów i związanych z tym opóżnień . Koncepcja 3 krajów do mnie przemawia, dla załóg pewnie mniej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, neighbor napisał(a):

Brawo kajto!!!

Rzeczywiście brawa ! Miał tempo przez cały rajd , gratulacje dla Miko, nie miał łatwo, nowy pilot na kilka dni przed rajdem, ale Lopez dał radę !!! szczególnie że to jego debiut w WRC !

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, carfit napisał(a):

Świetny rajd !!! Strasznie ciekawy jestem kto będzie drugim kierowcą w Msport. 

Drugim ? Narazie nie wiadomo kto będzie pierwszym :biglol:

Ogólnie sytuacja na rynku zrobila sie ciekawa przez ten ruch Tanaka. W Hyundaiu tez bardzo ciasno sie zrobiło i ciekawe kto na trzeci samochód jezeli nawet nie czwarty. Ogólnie jeżeli zatrzymaja Lappiego a powinni mino tych dzwonów ostatnio to mieli by killer skad na szutrach i mega na asfalt. Toyota na prawde powinn zacząć sie bać. No ale co z tym Suninenem ? Czwarte auto dzielone z jakim młodziakiem? 

 

 

Poza tym rajd super o wiele ciekawszy niz Hiszpania czy Corsica mimo ze jakies tam niedociągnięcia. 

 

No i gratki dla Kalle dzięki ruchom Tanaka ostatni w miarę "łatwy" tytul tak mnie się wydaje :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hyu i Toy, Mistrzowie Świata i zawodnicy regularnie wygrywający rajdy.

A w M-sport "jedynką" chłopak, który za podium dałby się pewnie pokroić ;) , a reszta nieznana, może nawet niższego kalibru. 

Rozumiem, że budżetu brak, ale  taki sposób rozgrywania sezonu do niczego ich to nie przybliży. Będą wiecznie ostatni, bez szans nawet na anonsowanie się w czołówce. Szkoda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Adi napisał(a):

W Hyu i Toy, Mistrzowie Świata i zawodnicy regularnie wygrywający rajdy.

A w M-sport "jedynką" chłopak, który za podium dałby się pewnie pokroić ;) , a reszta nieznana, może nawet niższego kalibru. 

Rozumiem, że budżetu brak, ale  taki sposób rozgrywania sezonu do niczego ich to nie przybliży. Będą wiecznie ostatni, bez szans nawet na anonsowanie się w czołówce. Szkoda 

Słuchałem podcastu Colina i w sumie dyskusja była m.in. kto do M-Sportu. Konkluzja była taka, że to musi być ktoś zdolny do wygrywania rajdów. Nawet nie w równej walce, ale przy możliwości wykorzystania szans w pojedynczych rajdach.

 

Fourmaux takim kimś na pewno nie jest. Widzę tu tylko Mikkelsena i Meeka, ewentualnie Solberg, ale tu nie do końca mam przekonanie. Chyba, że Hyundai podziękuje Lappiemu po ostatnich dzwonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, juz ostatnie 3 sezony lekko wiało nudą przez biedę w Msporcie i dominację Toyoty.
Teraz będzie pojedynek Toyota - Hyundai, tak jak w 2021-2022, gdzie lider MSportu ma szanse w najlepszym razie na 7-8 miejsce na koniec sezonu.
No chyba że zatrudnią Solberga. To chyba jedyny zawodnik spoza czuba z naprawdę zacnym tempem. Ale całego sezonu to chyba jeszcze nie uniesie, zwlaszcza że sprzęt w międzyczasie stał się drugoligowy. Ott chyba za mocno negocjował swoje wynagrodzenie i podciął gałąź, na której chciał siedzieć, bo w Msporcie zabrakło kasy na utrzymanie poziomu.

Poza formą Msportu największym rozczarowaniem sezonu jest niestety Lappi. Jak tylko zaczyna jechać dobrym tempem, to od razu dzwon. 4 podia i 4 grube dzwony w sezonie to słaby bilans. Szkoda, bo jeździ bardzo widowiskowo.
Suninen też nie zachwycił jedym 4 miejscem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, przymar napisał(a):

i Meeka, ewentualnie Solberg, ale tu nie do końca mam przekonanie. Chyba, że Hyundai podziękuje Lappiemu po ostatnich dzwonach.

 

Wymienieni przez Ciebie, to poza Mikkelsenem, to tacy wybuchowcy. Idą wszystko, różnie to się kończy, ale ich właśnie wolałbym oglądać, niż drugą ligę solidnie dojeżdżającą poza pierwszą piątką .

 

 

No i gdyby nasz Robert wznowił treningi autami ze swojego garażu, zamiast robić to co teraz robi (nawet nie wiem, bo to nudne ;) ), to może jakiś fotel by się znalazł....ehhh, to takie niepoprawne marzenia, które juz z roku na rok ustępują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Adi napisał(a):

Wymienieni przez Ciebie, to poza Mikkelsenem, to tacy wybuchowcy. Idą wszystko, różnie to się kończy, ale ich właśnie wolałbym oglądać, niż drugą ligę solidnie dojeżdżającą poza pierwszą piątką .

Dokładnie o to chodzi. Jechać na rajd z założeniem, że miejsce określi to ile Toyot i Hyundaii dojedzie bez przygód to chyba traci sens. Bo do tego wystarczy przeciętniak z WRC2 - różnica w sprzęcie jest taka, że wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać jak na dłoni ze Msport jest delikatnie mówiąc w sporej zapaści . I to nie tylko w autach WRC , jeszcze klika lat temu Fiesta R5 królowała w WRC2 , teraz zdominowana przez Skoda i trochę HYU . Jeszcze będzie ciekawiej jak wyjdzie R5 od Toyoty ( pierwszy 3 cylindrowiec w R5 ) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, carfit napisał(a):

Widać jak na dłoni ze Msport jest delikatnie mówiąc w sporej zapaści . I to nie tylko w autach WRC , jeszcze klika lat temu Fiesta R5 królowała w WRC2 , teraz zdominowana przez Skoda i trochę HYU . Jeszcze będzie ciekawiej jak wyjdzie R5 od Toyoty ( pierwszy 3 cylindrowiec w R5 ) . 

A no to prawda ale chyba wlasnie e tym rajdzie Mspoer lanowal Fieste R5 evo 2. Formoux dobrze dawal nia do pieca.  

 

Zapasc w Msporcie niestety jest bo ich biznesplan zawsze oieral sie na sprzedarzy aut klineckich czyli R5 a w tej chwili to chyba caliem siadlo. 

 

Jak ktos juz wczesniej nadmnienil ja bym tam widzial jaiegos kozaka wariata typu Meeke. Obsadzanie jakiegos przecietniaka z marketingowego punktu widzenia ma maly sens a taki Meeke mogl by pokazac potencjal samochodu raz czy dwa i robic PR w mediach dzieki solidnej dramie. 

 

Dla Solberga to niestety moze byc slepa uliczka bo tak jak w Hyundaiu w niedoinwestowanym aucie nic nie pokaze z drugiej strony Tanak tam na pewno za darmo nie jezdzil wiec czesc budzetu na kierowce moze by poszla na auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...