Skocz do zawartości

Subaru Legacy VI 3.6 - opinie.


Adventure184

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć
Powoli rozglądam się za następcą mojego Hawka i wpadł mi w oko Legacy 6 generacji z silnikiem 3.6 (2.5 również rozważałem - choć jego minusem jest brak możliwości montażu LPG :D )

Myślałem jeszcze nad outbackiem w podobnej konfiguracji, ale obecnie nie ma nic na rynku co by spełniało moje potrzeby i możliwości.

Niestety nie znalazłem praktycznie żadnych informacji o tej generacji - o bolączkach, przypadłościach, dostępności części - lub po prostu opinie posiadacza.
Czy jest może na forum ktoś kto mógł by się podzielić takimi informacjami?

Nie szukam opinii na temat konkretnych ogłoszeń, ale może ktoś zna te auta (są w podobnej cenie, choć jedno z nich jest dwa lata starsze - obydwa z za wielkie wody więc mają historie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pewnie poprawiony względem 3.0 . Co do LPG to może sie nie znam, ale to chyba jeszcze gorszy pomysł niż przy 2.5. Aczkowliek sa tacy co w H6 maja i sobie chwalą.

Nie przepadam za modelami Subaru Made in USA, ale rozumiem, że inaczej sie nie da.

Dosyć młody samochód i nie wystepujący "naturalnie" w Europie (chyba) więc i informacji na temat przypadłości zbyt wiele bym się nie spodziewał.

Mam nadzieję, że pomogą forumowicze znający temat.

Powodzenia...ten biały bardziej mnie się podoba ;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Neutrino33 napisał:

Co do LPG to może sie nie znam, ale to chyba jeszcze gorszy pomysł niż przy 2.5. Aczkowliek sa tacy co w H6 maja i sobie chwalą.

 

Nie i nie.

 

3.6 ma trwalsze zawory i prostszą ich regulację niż 3.0"R". Okolice 100k bez regulacji są ponoć osiągalne.

 

2.5 w tej generacji to już zapewne FB25. Jeśli z wtryskiem pośrednim - a były takie - to na gazie kręci podobne rezultaty i ma podobnie skomplikowaną regulację luzów jak 3.6. Jeśli wtrysk bezpośredni to w sumie chyba nie ma co gazować, ale nie miałem, nie znam się, nie słyszałem za wiele.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adventure184 napisał:

Cześć
Powoli rozglądam się za następcą mojego Hawka i wpadł mi w oko Legacy 6 generacji z silnikiem 3.6 (2.5 również rozważałem - choć jego minusem jest brak możliwości montażu LPG :D )

Myślałem jeszcze nad outbackiem w podobnej konfiguracji, ale obecnie nie ma nic na rynku co by spełniało moje potrzeby i możliwości.

Niestety nie znalazłem praktycznie żadnych informacji o tej generacji - o bolączkach, przypadłościach, dostępności części - lub po prostu opinie posiadacza.
Czy jest może na forum ktoś kto mógł by się podzielić takimi informacjami?

Nie szukam opinii na temat konkretnych ogłoszeń, ale może ktoś zna te auta (są w podobnej cenie, choć jedno z nich jest dwa lata starsze - obydwa z za wielkie wody więc mają historie).

 

Nie ma lepszego silnika od 3.6 w Subaru. Przyjmuje LPG bez najmniejszego problemu, nie ma problemu z wypalaniem zaworów. Porównywanie przez niektórych tego silnika do 3.0 jest mocno nie na miejscu, bo te silniki mają bardzo dużo różnic i to bardzo poważnych na korzyść 3.6.  Przede wszystkim 3.6 ma znacznie prostszą budowę. 
Czemu nie można założyć LPG do 2.5? Silniki DI przyjmują normalnie gaz, zużywając niewielką ilość benzyny. 
Gdybym miał wybierać, to tylko 3.6.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego 3.6 ma tak mało mocy? On się niżej kręci niż 3.0? bo tak z pojemności to 3.6 powinien miec tak z 300koni a nie 260.

tak to silnik spoko, zwłaszcza jak się go uturbi i zasili etanoelem jak jedno moje ulubione Legacy z Australii ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2022 o 18:53, Adventure184 napisał:

Niestety nie znalazłem praktycznie żadnych informacji o tej generacji - o bolączkach, przypadłościach, dostępności części - lub po prostu opinie posiadacza.

 

Te auta nie były u nas sprzedawane - ostatnie Legacy dostępne w PL to 5gen. Ja bym szukał info na forach w USA. Tam to są popularne auta.

 

Co do LPG to jakiś czas temu rozmawiałem z gazownikiem to na forum polecanym, i akurat ez36 oraz fb25 (na pośrednim wtrysku) bardzo polecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Adventure184 napisał:

Założyłem, że 2.5 beda mialy bezpośredni wtrysk, co znaczącą podnosi koszt instalacji gazowej.

A jak z pozostałymi częściami (eksploatacyjnymi). Do ogarnięcia? 

 

Nic się nie dzieje z tymi samochodami. Jedyną usterką są wycieki oleju z 2.5. Powyżej 150tyś pojawia się wyciek spod nasady głowicy i trzeba rozwalać pół silnika, ale jest to prosta robota. 

5 godzin temu, Tinuviel napisał:

dlaczego 3.6 ma tak mało mocy? On się niżej kręci niż 3.0? bo tak z pojemności to 3.6 powinien miec tak z 300koni a nie 260.

tak to silnik spoko, zwłaszcza jak się go uturbi i zasili etanoelem jak jedno moje ulubione Legacy z Australii ;) 

 

3.6 jest mocno zdławiony kolektorami wydechowymi, tam są rurki jak w 1.6. Gdzieś widziałem wykresy z hamowni po przeróbce kolektorów doszedł prawie do 300KM. 

 

27 minut temu, SubaruLPG napisał:

A jak z silnikami FB i ich poborem oleju? w którym roku zostały wprowadzone poprawki?

 

Pobór oleju wynika z zaniedbać użytkowników. Jak ktoś robi 20tyś na oleju, to potem zaklejają się pierścienie. Wystarczy go rozebrać, wyczyścić tłoki i założyć nowe pierścienie, temat zostaje zamknięty. Z dwa takie silniki robiłem w Foresterach SH, w nowszych nie spotkałem się, żeby ktoś na pobór oleju narzekał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam dlatego że oglądając filmiki z ameryki spotkałem się z informacją aby problem był spory właśnie z pierścieniami.  Subaru prowadziło akcje serwisowe a pobory oleju były wyższe niż w starych EJ25.

czyi wychodzi że do 2013 roku zdarzały się większe problemy z poborem oleju. potem zostało to poprawione poszły pierścienie zmianowe.

FB rzeczywiście mają mniejsze zużycie paliwa. miałem bezpośrednie porównanie FB20 do EJ20/EJ25.

 

Mam pytanie do autora tematu czy ten samochód będzie jedynym samochodem jaki będzie użytkować/posiadać??

Jeśli tak to zastanowiłbym się kilka razy zanim kupił bym ten samochód. takich subaru po Polsce nie jeździ dużo, na rynku wtórnym znajdziesz nie wiele części, podobnie za pewne będzie w serwisie ASO.

Może się okazać że samochód zostanie unieruchomiony na parę tygodni z powodu jakieś błahostki.  ASO oczywiście daną część sprowadzi dla Ciebie tylko że z Japonii..

Jeśli jesteś wstanie zaakceptować taki stan rzeczy to jest ok. VIN staraj się odszukać na Amerykańskich stronach będziesz widzieć jak samochód wyglądał przed...

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem użytkownikiem takiego Subaraka od ponad roku. Oprócz spalania (co mi wcale nie przeszkadza)  jazda nim to poezja :) Zero problemów technicznych. Nie wiem co jeszcze tu napisać, ale jestem bardzo zadowolony. Auto kanadyjskie a co za tym idzie musiałem tylko przestroić radio na europejskie częstotliwości. Mam stopnie celcjusza i zegar w km a nie w milach. A i jeszcze nie jest zagazowany nie mam zamiaru "psuć" takiego silnika gazem  :) 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam od dluższego czasu OBK 2010, silnik 3.6 jest boski, chodzi na gazie bardzo ładnie, równo i płynnie oddaje moc i moment w calej gamie obrotów, warunek to kumaty gazownik ktory zakłada gaz, ważne aby parownik był wydajny temperaturowo do odparowywania dużych ilosci w krótkim czasie - u mnie KME Gold (do 300KM) się nie sprawdził i musiałem wymieniać na inny bo poprostu potrafił zamarzać przy pełnym obciążeniu. Silnik lubi sobie siknąć olejem przy większych przebiegach w okolicach 350tkm, standartowo do uszczelnienia po tym przebiegu jest pokrywa rozrządu, pokrywy zaworowe i miska olejowa i wiąże się to z wyjeciem jednostki. U mnie przy około 380tkm luzy zaworowe po sprawdzeniu nie podlegały żadnej korekcie, teraz przy ponad 450tkm nie ma żadnych objawów aby się coś zaczynało dziać. Nie będę pisał że mało pali bo to nie 1.0 ale potrafi być ekonomiczny jak tego chcesz, potrafi zszokować w mieście w zimie i miło zaskoczyć na trasie, średnio spala mi 14L LPG na 100km (od 8.9 do 18), podobno nowsze z skrzynią CVT a nie 5EAT są bardziej ekonomiczne. Co do poboru oleju to nie jest tragicznie, między wymianami co 10tkm trzeba mieć przygotowane 1.5L nowego oleju na dolewki, przy jazdach autostradowych zalecam sprawdzanie stanu. Ja używam 5w40 a nie 5w30 bo często latam w trasach nie czuje różnicy między nimi ale śpię spokojniej :)

Wszystkie wersje 3.6 mają przednie tarcze 316mm i to jest słaba strona, lubią się giąć. Pamiętam to jeszcze z Spec.B,  ten sam problem i do tego za dobrze nie chamują. Dobra opcja to wymiana tarcz i klocków na DBA 4000 T3 - spora różnica na plus.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek spalania tez jest ciekawy.

Bede go użytkował jako drugie auto w rodzinie, raczej na dłuższe trasy. Na dojazdy do pracy i jazde po mieście mam drugie auto.

Legacy tej generacji nie dzieli wielu części z outbackiem, jak to było w zwyczaju? 

Edytowane przez Adventure184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ir3n3usz napisał:

3.6 jest mocno zdławiony kolektorami wydechowymi, tam są rurki jak w 1.6. Gdzieś widziałem wykresy z hamowni po przeróbce kolektorów doszedł prawie do 300KM. 

 

3.0 też podobno ma bardzo restrykcyjne kolektory wydechowe. Tak 300koni i więcej moemntu brzmi jak ciekawa opcja :)

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...