Skocz do zawartości

OBK BT D4S – wątek eksploatacyjno-użytkowy


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, marcych napisał(a):

 

 

Tak, należy usunąć środkowy element ze styropianu. Zamiast tego wchodzi pełnowymiarowe koło, śruba z podkładką do unieruchomienia koła oraz wkład styropianowy do którego wchodzą wszystkie elementy z zestawu (klucz, podnośnik, śrubokręt, itd.).

Zestaw naprawczy już nie, bo mamy przecież koło ;)

Roletę także można normalnie schować.

Dodaję zdjęcie poniżej.

 

Zapas.jpeg

A można jeszcze sie dopytać gdzie udalo Ci sie ten zestaw potrzebnych cześci zdobyć? Bo w ASO na chwile obecną części nie są dostępne...:( proponują mi dojazdówkę z zestawem narzędzi, który w zasadzie w OBK mam na wyposażeniu... w ogóle u mnie w zestawie nie ma tego 'czegoś' co u Ciebie jest najbardziej po prawej stronie w styropianie. Podejrzewam, że to jakaś korba do kręcenia lewarkiem?

Edytowane przez leszekrusin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sweeps_on_aliss napisał(a):

Geolandar (jak z Wildernessa) - dobrze widzę? Jak się sprawuje w terenie?

pomyślałem sobie że w koło wsadziłbym jakiś zapas wody w bukłaku, na tripy biwakowe, ale przecież tam wchodzą te narzędzia

 

Tak, to taka właśnie opona. Szczerze mówiąc to nie wiem jak się sprawuje w terenie ;)
Na kołach mam szosowe opony, a tylko na zapas wziąłem Geolandar, ze względu na to, że jest to opona całoroczna i można ją po założeniu na felgę użyć po obu stronach auta.

Jak w koło zapasowe włożysz wkład z narzędziami to zostaje już niewiele miejsca na dodatkowe akcesoria, bukłak na pewno już się nie zmieści.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, leszekrusin napisał(a):

A można jeszcze sie dopytać gdzie udalo Ci sie ten zestaw potrzebnych cześci zdobyć? Bo w ASO na chwile obecną części nie są dostępne...:( proponują mi dojazdówkę z zestawem narzędzi, który w zasadzie w OBK mam na wyposażeniu... w ogóle u mnie w zestawie nie ma tego 'czegoś' co u Ciebie jest najbardziej po prawej stronie w styropianie. Podejrzewam, że to jakaś korba do kręcenia lewarkiem?

 

Tak z dostępnością w PL faktycznie jest problem... Próbowałem najpierw poprzez ASO, niestety się nie udało.

Ostatecznie:

- wkład styropianowy, śrubę mocującą i podkładkę kupiłem w ASO w Australii,

- felgę w ASO w Niemczech (SIP zaniechał dystrybucji felg 7,0 x 18", ET55, 5x114.3, nr części: 1518, w DE dostępna bez problemu),

- oponę już w PL ;)

Swoją drogą skoro jest popyt, to trochę dziwne że nie można tych części zamówić w PL. Może warto, żeby @DZIAŁ TECHNICZNY rozważył możliwość wprowadzenia do oferty tych elementów?

Ten czarny klucz, najbardziej po prawej stronie, służy do regulacji poprzeczek bagażnika dachowego w modelach > MY21.

Poniżej masz dodatkowo schemat części w bagażniku dla modeli > MY21.

Pozdrawiam

Outback parts.jpg

  • Super! 2
  • Dzięki! 1
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlatego ja nie mogłem dostać u siebie pełnowymiarowego i mam bodajże 17 i bez tego wkładu styropianowego w środku na narzędzia też. Ale ja za to wrzuciłem do środka cienki koc i mam tam mnóstwo innych rzeczy, jak hak, saperkę, apteczkę, klucze, zestaw naprawczy, linka holownicza i lewarek :D. Sporo wejdzie. ;) A i roleta u mnie też normalnie się wkłada.

 

Gratulacje za determinację. Nigdy bym nie pomyślał o ASO w Australii :)

Edytowane przez invi
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, invi napisał(a):

A to dlatego ja nie mogłem dostać u siebie pełnowymiarowego i mam bodajże 17 i bez tego wkładu styropianowego w środku na narzędzia też. Ale ja za to wrzuciłem do środka cienki koc i mam tam mnóstwo innych rzeczy, jak hak, saperkę, apteczkę, klucze, zestaw naprawczy, linka holownicza i lewarek :D. Sporo wejdzie. ;) A i roleta u mnie też normalnie się wkłada.

 

Gratulacje za determinację. Nigdy bym nie pomyślał o ASO w Australii :)


Dokładnie - u Ciebie zmieściło się wszystko, a u mnie tylko koło i lewarek :)

Z tą determinacją to wyszło tak, że miałem okazję być w AU przez dłuższą chwilę i jeździłem tam także aktualnym OBK.

Jak zajrzałem do bagażnika pod spodem, to już nie mogłem się powstrzymać że oni mogą mieć tam koło, a my nie. Zamówiłem więc części, no i mam koło, którego nomen omen pewnie nigdy nie użyję :) :) :) 

Słowem „no worries” ;) 

  • Super! 1
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz dane na które nikt nie czekał:mrgreen:

 

Sprawdzenie wskazań komputera liczącego spalanie tj AVG A oraz wartości rzeczywistych spalania liczonych z dystrybutora.

 

Jak gdzieś wcześniej pisałem notuję wszystkie tankowania w aplikacji fuelio w której również można sobie dopisywac komentarze do każdego tankowania. I tak korzystając z tej opcji zaczęłem robić notatki ze wskazaniem zużycia paliwa przez komputer samochodu AVG A. Za każdym razem po zatankowaniu kasuję tę wartość zatem aż do następnego tankowania zlicza średnią z przejechanego dystansu.

 

Badanie obejmuje różne stacje benzynowe.

 

I tak oto powstało  zestawienie.

 

Na podstawie 11- stu tankowań i łącznego dystansu 5798km stwierdzam że wskazania komp samochodu są wręcz szokująco precyzyjne.

 

Również licząc średnią ze średnich jesteśmy bardzo blisko siebie.

 

 

image.png.1a749933ecd09a8a58b059363b7dc73d.png

 

image.thumb.png.4d5ba8c337d3777d1766193770db6035.png

 

 

  • Super! 2
  • Dzięki! 2
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj zrobiłem rekordowo wysokie spalanie na trasie 500km Szczecin - Mazury.

Auto załadowane 2+2+2, do tego rowery na platformie i 50kg bagażu w koszu na dachu. Wiało i lało całą drogę, większość trasy ekspresówką 120kmh. 10.5l /100 :D

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sweeps_on_aliss napisał(a):

Ja wczoraj zrobiłem rekordowo wysokie spalanie na trasie 500km Szczecin - Mazury.

Auto załadowane 2+2+2, do tego rowery na platformie i 50kg bagażu w koszu na dachu. Wiało i lało całą drogę, większość trasy ekspresówką 120kmh. 10.5l /100 :D

Jaka temperatura oleju była przy takim zestawieniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze Was pomaltretuje statystykami bo dane są dostępne i można sobie zestawiać je w dowolny sposób.

A że u mnie trasy powtarzalne, prędkości powtarzalne, kierowca ten sam, obciążenie auta też to coś tam można narysować. 

 

I tak:

 

Różnica zużycia paliwa LATO / ZIMA

 

Jako okres zimowy wyznaczyłem czas jazdy na oponach zimowych  a okres letni to ten na letnich kapciach:) (notuje w apce dzień montażu)

 

Łącznie dane z 118 890 km, w tym 68 423 km letnich (dwa pełne sezony i ciutka obecnego) oraz 49 824 km zimowych (dwa pełne sezony).

 

Jak widać zimą Outback pali więcej, a dokładnie w moim przypadku o 9% więcej (0,68l/100km). Czy wynika to z większego obciążenia elektrycznego tj grzany fotel, kierownica, ogrzewanie kabiny, opony zimowe, dłuższe nagrzewanie samego silnika? Pewnie wszystko na raz. 

 

 

 

 

ZuyciepaliwaLatoZimaOBK2024.thumb.jpg.b96d20173fab3e3ad605f70b95a9f244.jpg

 

 

Dodatkowo przy okazji mycia świeżo co zdjętych kół zimowych posprawdzałem jak trzymają się Pilot Alpiny oraz felgi Braid.

Najpierw mycie kółek

 

20240419_165748.thumb.jpg.3831b6004c3316734b2dfb0345df19e4.jpg

 

20240419_172500.thumb.jpg.d8dcd3715ffa10df8626f01baf0a763c.jpg

 

20240419_172332.thumb.jpg.a2eb0b5480705d8e8e89d9e02331b80e.jpg

 

20240419_172642(1).thumb.jpg.eb61b5cd7748128a46acad64df0f6a9d.jpg

 

20240419_173029.thumb.jpg.930ebf29cd886029b9886ccd9cc740a0.jpg

 

20240419_174146.thumb.jpg.6383709036a976822ad20eec1fc91d60.jpg

 

20240419_175146.thumb.jpg.a7841f26bddcc2117a3ea0236931a5d8.jpg

 

20240420_154708.thumb.jpg.354e1d57a7c41b749c239b99e53b11fe.jpg

 

20240420_154716.thumb.jpg.3467212d325c7c74c5d33c5bf93978f6.jpg

 

20240420_154722.thumb.jpg.81374d8e56d7fd6c3d521c7e998e56a6.jpg

 

Opony trzymają się OK. Udało się ich nie uszkodzić, nie przytrzeć, zużycie równomierne.

 

Zawsze po skończeniu sezonu myję koła, woskuję felgi i mierzę głębokość bieżników wszystkich 4 kół.

 

To był drugi pomiar jako że sezon opon tez był drugi.

 

Opony spokojnie zrobią trzeci sezon, a na podstawie obserwacji obecnego zużycia można nawet założyć że zrobią  być może i czwarty sezon (jesli nie staną się nieznośnie głośne).

 

 

Na tę chwilę pomiar zużycia wygląda następująco:

Po dwóch sezonach i prawie 50tys km głębokośc bieżnika (średnia z 4szt) to 6,8mm.

 

Zużucie jest bardzo równe miedzy sztukami ale ja zawsze co 10tys km rotuję koła i widać to działa.

 

Przyjmując że minimum dla zimówki to 4-5mm to to pozostało jeszcze sporo kilometrów do nawinięcia.

 

Teoretycznie patrząc na estymację można przyjąć, że opony przejadą do przebiegu ok  75 - 90 tys km. 

 

Opony tracą ok 0.33mm na każde przejechane 10 000km 

 

Potem zrobię podobne zestawienie dla letnich fabrycznych Bridgestone'ów Alenza.

 

 

GbokobienikaPilotAlpin5.thumb.jpg.6c7e0653b966ebcdfb57a5c94fe7e200.jpg

 

Natomiast Braidy (wszystkie 4ry sztuki dostały purchelki pod lakierem w okolicach kapsli.

Mogłyby trochę dłużej wytrzymać szczerze mówiąc. 

Nie mniej i tak planowałem przelakierować je na czarno w ramach ściemniania OBKa więc pewnie się tym zajmę za jakiś czas.

 

 

 

20240420_154726(1).thumb.jpg.d8f2b6649b57454ef8572879684451ec.jpg

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez dirkdiggler
  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2024 o 19:24, marcych napisał(a):

 

Tak z dostępnością w PL faktycznie jest problem... Próbowałem najpierw poprzez ASO, niestety się nie udało.

Ostatecznie:

- wkład styropianowy, śrubę mocującą i podkładkę kupiłem w ASO w Australii,

- felgę w ASO w Niemczech (SIP zaniechał dystrybucji felg 7,0 x 18", ET55, 5x114.3, nr części: 1518, w DE dostępna bez problemu),

- oponę już w PL ;)

Swoją drogą skoro jest popyt, to trochę dziwne że nie można tych części zamówić w PL. Może warto, żeby @DZIAŁ TECHNICZNY rozważył możliwość wprowadzenia do oferty tych elementów?

Ten czarny klucz, najbardziej po prawej stronie, służy do regulacji poprzeczek bagażnika dachowego w modelach > MY21.

Poniżej masz dodatkowo schemat części w bagażniku dla modeli > MY21.

Pozdrawiam

Outback parts.jpg

Jeśli ktoś chciałbym zgłębiać dalej temat to w sklepie e-subaru.pl można zamówić elementy potrzebne do montażu koła zapasowego (termin oczekiwania ok 4 tygodnie), przy czym nie można zamówić felgi - nie mają w swoim asortymencie felg. Generalnie to widzę, że z felgą w tym rozmiarze jest faktycznie problem. Zobaczę, może najwyżej jakiś tani alus wjedzie. Nie próbowałem jeszcze pytać w ASO w Niemczech ;) Wyszedłem z założenia, że jakaś aluminiowa felga w rozmiarze może wyjść taniej.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, leszekrusin napisał(a):

Jeśli ktoś chciałbym zgłębiać dalej temat to w sklepie e-subaru.pl można zamówić elementy potrzebne do montażu koła zapasowego (termin oczekiwania ok 4 tygodnie), przy czym nie można zamówić felgi - nie mają w swoim asortymencie felg. Generalnie to widzę, że z felgą w tym rozmiarze jest faktycznie problem. Zobaczę, może najwyżej jakiś tani alus wjedzie. Nie próbowałem jeszcze pytać w ASO w Niemczech ;) Wyszedłem z założenia, że jakaś aluminiowa felga w rozmiarze może wyjść taniej.

 

Dopowiem tylko, że jeżeli ktoś chciałby z DE to polecam ASO np.: https://www.autohaus-maesmans.de/

W zakładce "ZUBEHÖR" znajdziecie szereg akcesoriów do wielu modeli, w tym felgi, które nie są dostępne w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, colonelmrb napisał(a):

Panowie. Witam. Jest już dostępna najnowsza aktualizacja systemu info-rozrywki z AA na pełnym ekranie, u mnie w MR21 Platinium F17GHM153-080. Zdjęcia w piątek. Dostępne już od 2 tygodni. Potwierdzone, pytajcie ASO. 

image001.jpg

20240415_105829.jpg

Zrób proszę fotę całego ekrany startowego/głównego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2024 o 12:31, dirkdiggler napisał(a):

:mrgreen:

 

Miałem właśnie pisać. Czekam na nową lampę.

Druga suchutka

 

 

 

20240223_152021.thumb.jpg.9a143dad52bf7021d9d5fd7fe5540b0e.jpg

 

Moja lampa właśnie wymieniona, trwało to ponad miesiąc. Oczywiście prawa.

Po włączeniu świateł w garażu widzę że prawa świeci bardziej na niebiesko/fioletowo, oczywiście dla wprawnego oka na ścianie to widać, na drodze nie sądzę.

Zatem musimy bacznie obserwować lampy bo gdy gwarancja minie za wczasu trzeba udać się do lampiarzy na otworzenie, wysuszenie i porządne zaklejenie.

Edytowane przez Borowik
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem planowanego od dłuższego czasu dechromingu listew szyb bocznych, grila, ramek halogenów, przydymienia emblematów oraz zmiany oznaczenia modelu na klapie na czarny kolor.

Jak dla mnie petarda:wub:

 

Auto brudne ale już mi się podoba takie mniej błyszczące.

 

Dodatkowo okleiłem nowy reflektor oraz wnęki klamek. Przepolerowano też jedną dwucentymetrowąryskę na drzwiach. Śladu nie ma.

20240426_181652.jpg

20240426_181733.jpg

20240426_181830.jpg

  • Super! 5
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem planowanego od dłuższego czasu dechromingu listew szyb bocznych, grila, ramek halogenów, przydymienia emblematów oraz zmiany oznaczenia modelu na klapie na czarny kolor.
Jak dla mnie petarda:wub:
 
Auto brudne ale już mi się podoba takie mniej błyszczące.
 



Jest moc! Dobrze to wygląda. Znaczek na grilu i ramki szyb - widzę to u siebie ;-)
Z czym to się je? To jest oklejone? Jakie koszty?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ben napisał(a):

 

 


Jest moc! Dobrze to wygląda. Znaczek na grilu i ramki szyb - widzę to u siebie ;-)
Z czym to się je? To jest oklejone? Jakie koszty?

 

 

Tak.

To jest specjalna folia do tzw dechromingu.

Robią to studia wrapingu.

 

U mnie tak to wyszło (netto)

 

- ramki szyb bocznych -  800

- ramki halogenow i grill - 600

- przydymienie logo p,t  - 200

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dirkdiggler napisał(a):

Tak.

To jest specjalna folia do tzw dechromingu.

Robią to studia wrapingu.

 

U mnie tak to wyszło (netto)

 

- ramki szyb bocznych -  800

- ramki halogenow i grill - 600

- przydymienie logo p,t  - 200

 

 

 

Super wygląda, to teraz taki Cross, ale w lepszym wyposażeniu. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...