Jump to content

Letnie opony i klocki hamulcowe do OBK


Gregorius
 Share

Recommended Posts

Po 5 latach jazdy musze w tym roku wymienic zarowno letnie opony i klocki hamulcowe. Obecnie jezdze na Bridgestonach i jestem calkiem zadowolony.

Poraz piereszy bede taka operacje chcial przeprowadzic w Polsce - nie ukrywajac, ze chodzi o redukcje wydatkow z tym zwiazana.

Niestety raczej nie bede mial szans na odwiedzenie warsztatu ASO Subaru. Bede to robil w jakims ogolnym warsztacie.

Bede wdzieczny za porade jakie opony wybrac  - myslalem o Continentalach Premiumcontact 6, albo o Bridgestonach Turnanz T005. Felgi ma 18 calowe. 

Continentale wypadaja bardzo dobrze w testach, ale firma nadal produkuje w Rosjii i to mnie do tej marki zniecheca dosc skutecznie. 

Czy warto innymi oponami oprocz Bridgestonow sie zainteresowac? Gdzie je najlepiej kupic? W Oponeo  z inatalacja w wybranym serwisie? 

Co z klockami? Czy jest jakis zalecany dostawca? Gdzie je zamowic?

Wiem, ze pytania sa banalne, ale nigdy nie robilem tego w Polsce i nie chce dac sie naciac na jakas lewizne.

Bede wdzieczny za wszelkie uwagi i komentarze.

 

Link to comment
Share on other sites

opony które podałeś bedą ok zastanów się jeszcze nad michelin primacy - swietna opona. Oponeo jest ok ale na twoim miejscu poszukałbym w twojej okolicy wulkanizatora ktory jest dystrybutorem danej marki -powinno byc taniej niz na oponeo. Klocki oem Subaru do swojego auta znajdziesz na allegro - sprzedający to firmy z wieloletnim doswiadczeniem w sprzedaży częsci oem Subaru, ASO również się tam ogłaszają.

np ( tu akurat ASO SUbaru grafix).-napisz do nich maila czego potrzebujesz wyslą Ci klocki do domu 

https://allegro.pl/oferta/nowe-klocki-hamulcowe-przod-subaru-26296fl040-11969244320

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Karas napisał:

opony które podałeś bedą ok zastanów się jeszcze nad michelin primacy - swietna opona. Oponeo jest ok ale na twoim miejscu poszukałbym w twojej okolicy wulkanizatora ktory jest dystrybutorem danej marki -powinno byc taniej niz na oponeo. Klocki oem Subaru do swojego auta znajdziesz na allegro - sprzedający to firmy z wieloletnim doswiadczeniem w sprzedaży częsci oem Subaru, ASO również się tam ogłaszają.

np ( tu akurat ASO SUbaru grafix).-napisz do nich maila czego potrzebujesz wyslą Ci klocki do domu 

https://allegro.pl/oferta/nowe-klocki-hamulcowe-przod-subaru-26296fl040-11969244320

Dziekuje. W tym sklepie znalazlem komplet klockow na przod Bosha za prawie polowe ceny w stosunku do oryginalnych. Czy warto placic za klocki OE?

https://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=TecDoc&utm_campaign=searchBoxWidget#/ekatalog/osobowe/towary/111683/702010000/

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Gregorius napisał:

Czy warto placic za klocki OE?

Jezeli pasowało Ci jak układ hamulcowy pracował jak auto było nowe to jak najbardziej. Istnieje szansa że na zamienniku klocki bedą piszczały , pylily,  gorzej lub lepiej hamowały. 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Karas napisał:

Jezeli pasowało Ci jak układ hamulcowy pracował jak auto było nowe to jak najbardziej. Istnieje szansa że na zamienniku klocki bedą piszczały , pylily,  gorzej lub lepiej hamowały. 

Na oryginalnych tez mi popiskiwaly od czasu do czasu - szczegolnie jak byly zimne. Pylic tez pylily - przednie felgi przez caly czas byl brudne od pylu.  Innych niz oryginalne jeszcze w zyciu nie mialem, ale przewaznie zmienialem samochod wczesniej niz trzeba bylo klocki zmieniac. Wiec nie mam doswiadczenia z zamiennikami. Oryginalne klocki robione sa w Niemczech, czy li przypuszczam, ze w tej samej fabryce Bosha tylko maja inne napisy. Tak bywa z wielom czesciami samochodowymi.

 

Edited by Gregorius
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, _ONE_ napisał:

Polecam, bo używam, Goodyear F1 asymmetric 5.

Obecnie w sprzedaży już Assymetric 6. Też polecam.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Karas napisał:

zastanów się jeszcze nad michelin primacy - swietna opona.


Potwierdzam, mam primacy 3, daje radę w ośce elektryku, więc w OBK powinno być tylko lepiej. Teraz jest już primacy 4 i podobno jest jeszcze cichsza. Głośność, to parametr na który szczególnie zwracam uwagę.

 

2 godziny temu, Gregorius napisał:

Oryginalne klocki robione sa w Niemczech, czy li przypuszczam, ze w tej samej fabryce Bosha tylko maja inne napisy.


Oryginalne klocki do Subaru produkuje Jurid. 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

 


Oryginalne klocki do Subaru produkuje Jurid. 

 

Wcale bym sie nie zdziwil, gdyby sie okazalo, ze wlascicielem Jurida jest Bosch

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

Oryginalne klocki do Subaru produkuje Jurid. 

i są made in germany- sam się zdziwiłem jak zobaczyłem napis na opakowaniu

1 godzinę temu, Gregorius napisał:

Wcale bym sie nie zdziwil, gdyby sie okazalo, ze wlascicielem Jurida jest Bosch

albo Elon Musk ;) ale co to zmienia ?  Producent aut Subaru zamawia klocki o danych parametrach u producenta X - co nie oznacza że uniwersalny wyrób producenta X będzie tym samym co wyrób produkowany dla Subaru. Gdzieś już o tym było chyba w dziale XV. Jurid ma kilka serii swoich klocków i wszystkie oprócz FF ( czyli produkowanych jako OE ) to nic specjalnego. Absolutnie nie odradzam Ci wyrobów Bosha bo może  się okazać że te klocki z obecnymi twoimi tarczami będą działały super ale może też okazać się że będą mocno kiepskie i będziesz musiał albo je wymienić albo znów  zaryzykowac i eksperymentalnie kupic klocki innego producenta np  ATE ... Jak to się mówi twój cyrk twoje małpy. Daj znac jak działają te Bosh'e po dotarciu.

Link to comment
Share on other sites

Będę odmienny w poglądach

 

Niestety opony tych "najlepszych firm oponiarskich" potrafią mieć problem z zbyt szybkim starzeniem się opon. (być może zależy to od kraju pochodzenia gdzie rosja oznacza złą szybko degradującą się mieszankę)

 

mam dobre doświadczenia z oponami koreańsko-japońskimi typu Toyo Kumho. Opony te średnio (z reguły) wypadają w testach prasowych oraz dosyć szybko się zużywają.uważam jednak że opony wraz z zużyciem bieżnika nie tracą swoich właściwości i mogę na nich cały czas polegać nie tylko gdy są nowe.  mam bridgestone wielosezon i opony są dobre może nawet bardzo dobre, tylko że przy bieżniku ok 4,5mm z opony wielosezonowej zrobiła mi się opona letnia.(straciła większość lameli typowych dla opon zimowych) oraz zaczynam dostrzegać na niej efekt starzenia się mieszanki 3 sezony.

 

Jeśli masz układ zawieszenia w dobrej kondycji to przy "jeździe zgodnie z przepisami" nie poczujesz specjalnie różnicy w oponach (wyjątkiem będzie intensywny deszcz czy początek opadów po kilku tygodniach ładnej pogody,"wyślizgany asfalt"). samochód 4wd nie wymaga super mieszanki do rozpędzania a układy ABSu kontroli trakcji będą ewentualnie nadrabiać delikatne braki opony.

 

 

Jeśli chcesz posłuchać nieco więcej o oponach ciekawym kanałem jest Motolab.

Jeśli zaś chodzi o informacje odnośnie montażu opon to: mechanika u muzyka jest tam kilka odcinków o montażu oraz sprzęcie do wyważania i innych zagadnieniach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by SubaruLPG
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Karas napisał:

i są made in germany- sam się zdziwiłem jak zobaczyłem napis na opakowaniu

albo Elon Musk ;) ale co to zmienia ?  Producent aut Subaru zamawia klocki o danych parametrach u producenta X - co nie oznacza że uniwersalny wyrób producenta X będzie tym samym co wyrób produkowany dla Subaru. Gdzieś już o tym było chyba w dziale XV. Jurid ma kilka serii swoich klocków i wszystkie oprócz FF ( czyli produkowanych jako OE ) to nic specjalnego. Absolutnie nie odradzam Ci wyrobów Bosha bo może  się okazać że te klocki z obecnymi twoimi tarczami będą działały super ale może też okazać się że będą mocno kiepskie i będziesz musiał albo je wymienić albo znów  zaryzykowac i eksperymentalnie kupic klocki innego producenta np  ATE ... Jak to się mówi twój cyrk twoje małpy. Daj znac jak działają te Bosh'e po dotarciu.

Montowałem kilka klocków boscha i teraz chyba na klockach każdych biją klasę tarcia oraz według moich obserwacji raczej należą do klocków pylących mocniej się ścierających.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, spawalniczy napisał:

Potwierdzam, mam primacy 3, daje radę w ośce elektryku

Cztery sezony się z nimi męczyłem w hondzie, ja zdecydowanie nie polecam. Głośne, "drewniane" i mało przyczepne w jeździe na wprost (przyspieszenia). W zakrętach trzymały znakomicie, ale progresywności też w nich nie było. Długo trzymały, na dużo pozwalały, ale jak już puściły, to na całego. Cieszę się, że w końcu je zajechałem. Może różne rozmiary różnie wypadają, może opony idące na montaż OEM są jakieś słabsze, nie wiem. Wiem, że moje Primacy 3 w hondzie to koszmar był. Teraz mam Goodyear Assymetric 6 i jestem zadowolony :)

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, sartek napisał:

Może różne rozmiary różnie wypadają


W pewnym zakresie na pewno tak. Do tego wysokość profilu, geometria zawieszenia, masa samochodu. Czynników jest wiele. Ciekawostką dla mnie jest fakt, że fabryczne opony w Kia mają homologację A0, czyli specyficzną dla Audi.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, SubaruLPG napisał:

[...]

Niestety opony tych "najlepszych firm oponiarskich" potrafią mieć problem z zbyt szybkim starzeniem się opon. (być może zależy to od kraju pochodzenia gdzie rosja oznacza złą szybko degradującą się mieszankę)

[...]

 

 

Ze wszystkich letnich opon, które używałem/używam, zawsze najszybciej starzeją się Micheliny, choć sprawują się bardzo dobrze (primacy), ale to w Espace (101W XL), po 3-4 latach guma zaczyna pękać. Nie zauważyłem tego w Continentalach, Dunlopach i Uniroyalach... zobaczymy jak będzie z Goodyearami

Link to comment
Share on other sites

W nieco niższym budżecie moge zaproponować Hankook Ventus V12 Evo. Ja używałem tych opon od 2013 - świetnie spisywały się na mokrym, suchym i nie wykazywały nadmiernego użycia czy starzenia.

W Nissanie Primera w 2013 maiłęm konkretnie takie -  Hankook K110 Ventus V12 Evo Hankook K 110 -  205/45 R17. Nie wiem jak w innych rozmiarach, bo z oponami to jest też tak, że dany bieżnik nie zawsze działą równie dobrze przy każdym rozmiarze opony.

Z klocków to natomiast zazwyczaj w swoich pojazdach używałem Ferodo, teraz nie pamiętam co mi mechanik założył ale są to albo Zimermanny (bo pamiętam, że tarcze i klocki mam tej samej firmy) albo Brembo.

Pyleniem to ja się nigdy jakoś nie przejmowałem dopóki klocek robił to co ma robić.

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje bardzo za porady. Klocki kupie OE - zostalem przekonany :).

Opony nadal bede myslal miedzy Continentalami, Bridgstonami, Goodyerami i Michelinami. 

Dla mnie wazne sa zachowanie w deszczu - tu gdzie jezdze prawie zawsza pada, i halas - tu jest dosc ostra nawiercchnia.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Gregorius napisał:

Dla mnie wazne sa zachowanie w deszczu - tu gdzie jezdze prawie zawsza pada

 

W takim razie zobacz jeszcze Uniroyale - ta marka zawsze specjalizowała się w oponach na mokrą nawierzchnię.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Gregorius napisał:

Dziekuje bardzo za porady. Klocki kupie OE

 

Jaki masz przebieg na oryginalnych klockach? Masz pewność, że tarcze nie wymagają wymiany? Klocki w OBK wytrzymywały bardzo długo ale często trzeba było je zmieniać w komplecie z tarczą.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, spawalniczy napisał:

 

Jaki masz przebieg na oryginalnych klockach? Masz pewność, że tarcze nie wymagają wymiany? Klocki w OBK wytrzymywały bardzo długo ale często trzeba było je zmieniać w komplecie z tarczą.

Przebieg 65 tys km. 2 tygodnie temu robilem roczny przeglad w ASO i powiedzieli, ze klocki wiele wiecej niz 5 tysiecy nie przejada, ale o tarczach nic nie mowili. 

Link to comment
Share on other sites

Mi też tak mówili w ASO. Mimo tych przepowiedni mój OBK zrobił na fabrycznym zestawie 134 000 km. To znaczy przód, bo tył dalej jeździ.

Może zdejmij koło i sam sprawdź, jaka jest grubość klocków.

Co ciekawe w nowym XV, używanym w analogicznych warunkach klocki padły po 40 000 km.

Edited by spawalniczy
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Gregorius napisał:

Dziekuje bardzo za porady. Klocki kupie OE - zostalem przekonany :).

Opony nadal bede myslal miedzy Continentalami, Bridgstonami, Goodyerami i Michelinami. 

Dla mnie wazne sa zachowanie w deszczu - tu gdzie jezdze prawie zawsza pada, i halas - tu jest dosc ostra nawiercchnia.

 

Ja na Hankook'ach śmigałem na zachodnim brzegu Irlandii - tam też dużo padało...jak powiem, że różnica w ilości dni słonecznych w roku pomiędzy moją lokalizacją a Dublinem to 50 na korzyść Dublina.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, spawalniczy napisał:

Mi też tak mówili w ASO.

Dokładnie, sprawdź sam...

 

W Mercedesie też mi powiedzieli przy przeglądzie że tarcze klocki i jeszcze położenie księżyca trzeba zmienić,

 

mieli rację 2 lata później i 30kkm musiałem wymienić klocki, tarcze nadal te same:)

 

Klocki Jurid, Textar, Brembo Xtra  - subaru nie produkuje klocków, olejów, świec, itp ...

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...