Skocz do zawartości

Letnie opony i klocki hamulcowe do OBK


Gregorius

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Karas napisał:

Niestety/stety To jest dość prymitywny systrm

 

Nie poprawili tego w nowszych rocznikach? W MY15 zorientował się, że zmieniłem koła i jadę bez czujników po około 20 minutach jazdy. W samochodach, którymi aktualnie jeżdżę działa to dużo lepiej niż w OBK. Pokazuje mi dokładne ciśnienie, w jednym z nich nawet porównuje je z prawidłowym ciśnieniem - przy czym to referencyjne zmienia się wraz z temperaturą opon, którą oczywiście czujniki też ogarniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem wlasnie oferte z lokalnego norweskiego serwisu oponiarskiego. Polecaja mi Michelin Pilot Sport 4 SUV. Cena taka jak Continentali PremiumContact 6, a w testach wypada lepiej. 

Dostalem cene z wywazeniem tylko 10% wieksza niz to co oferuje Oponeo. 

Co sadzicie? Podobno sie Micheliny dosc szybko zuzywaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2022 o 13:31, Karas napisał:

opony które podałeś bedą ok zastanów się jeszcze nad michelin primacy - swietna opona.

Rzeczywiscie wglada interesujaco. Ani w polskich, ani w norweskich serwisach nie spotkalem Primacy w tym rozmiarze 225/60 R18 - sa tylko na  225/65 R17i, a ja mam letnie na 18". Polecaja mi Michelin Pilot Sport 4 SUV. Cena taka jak Continentali PremiumContact 6, a w testach wypada jesli nie lepiej, to na pewno nie gorzej. 

 

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, spawalniczy napisał:

Nie poprawili tego w nowszych rocznikach? W MY15 zorientował się, że zmieniłem koła i jadę bez czujników po około 20 minutach jazdy. W samochodach, którymi aktualnie jeżdżę działa to dużo lepiej niż w OBK

czy koło musi byc w tym samym miejscu tego nie wiem natomiast wiem ze tego systemu się nie "kalibruje" 

 

5 minut temu, Gregorius napisał:

Polecaja mi Michelin Pilot Sport 4 SUV. Cena taka jak Continentali PremiumContact 6, a w testach wypada jesli nie lepiej, to na pewno nie gorzej. 

 

 z każdej będziesz zadowolony. Kup model który Ci bardziej leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wlasnie rozmawialem z warsztatem ASO Subaru w Polsce. Zaoferowano mi  przednie klocki hamulcowe ca 690 zl, a tylne za 550 zl plus montaz.

Klocki hamulcowe Jurid, ktore sa wedlug informacji jakie tu na forum dostalem  montowane fabrycznie kosztuja w sklepie internetowym odpowiednio 284 i 218 zl. Na Allegro przednie klocki OE kosztuja 421 zl.

Skad taka wiece cena w ASO?

Swoja droga nie moge znalezc klockow Jurida dostepnych w internecie. Sa ceny, ale klocki niedostepne. Na stronie Jurida tez tych klockow nie ma  https://www.jurid.pl/catalogue.html#fitment_id=111683&search_type=vehicle

Czyzby Juridy byly tylko i wylacznie w ASO?

 

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jest jaką sobie ASO wymyśli...

Ty masz rozum,więc decyduj jak wydać swoje pieniądze...

 

Czy to będzie Jurid, czy Textar, czy Brembo nie ma większej różnicy :biglol:

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem oferte z polecanego warsztatu. Wymiana klockow hamulcowych na Delphi z przodu i Bosh z tylu - razem z robocizna 550 zl. Wyglada podejzanie tanio.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby czemu?

To tyle kosztuje, klocki tych firm nie nalezą do najdroższych.

 

 

Jak masz klocki typu 26296FL040 to taki masz wybór na A (a pewnie jest jeszcze większy)

https://allegro.pl/kategoria/hamulce-tarczowe-klocki-hamulcowe-250405?string=26296fl040&order=p

 

czyli pewnie te DELPHI za 140PLN proponują;

https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-delphi-lp3411-11535349022

 

 

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, artaa napisał:

Niby czemu?

To tyle kosztuje, klocki tych firm nie nalezą do najdroższych.

 

 

Jak masz klocki typu 26296FL040 to taki masz wybór na A (a pewnie jest jeszcze większy)

https://allegro.pl/kategoria/hamulce-tarczowe-klocki-hamulcowe-250405?string=26296fl040&order=p

 

czyli pewnie te DELPHI za 140PLN proponują;

https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-delphi-lp3411-11535349022

 

 

 

Do tej pory zawsze jezdzilem na klockach fabrycznych. Nie mam zadnych doswiadczen  zamniennikami i troche sie boje eksperymentow. Z drugiej stronie roznica w cenie olbrzymia.

Jezdze duzo po gorach, waskimi i kretymi drogami, tak wiec dobre i pewne hamulce to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2022 o 12:32, Gregorius napisał:

Wlasnie rozmawialem z warsztatem ASO Subaru w Polsce. Zaoferowano mi  przednie klocki hamulcowe ca 690 zl, a tylne za 550 zl plus montaz.

Klocki hamulcowe Jurid, ktore sa wedlug informacji jakie tu na forum dostalem  montowane fabrycznie kosztuja w sklepie internetowym odpowiednio 284 i 218 zl. Na Allegro przednie klocki OE kosztuja 421 zl.

Skad taka wiece cena w ASO?

Swoja droga nie moge znalezc klockow Jurida dostepnych w internecie. Sa ceny, ale klocki niedostepne. Na stronie Jurida tez tych klockow nie ma  https://www.jurid.pl/catalogue.html#fitment_id=111683&search_type=vehicle

Czyzby Juridy byly tylko i wylacznie w ASO?

a ty dalej drążysz temat opon i klocków :biglol::biglol:

już Ci pisano . Oem to juridFFF -mieszanka produkowana tylko dla Subaru.  Juridy na aftermarket nie mają do nich  podejścia było o tym na forum ( mają zupełnie inne oznaczenie mieszanki ). Wymiana klocków to czynność którą robisz raz na parę lat. Warto przyoszczędzić 2-3 stówki i później się wku****ć przez te parę lat ze piszczy pyli i nie hamuje? Kwestie opon pomijam ponieważ będziesz zadowolony z każdej letniej opony renomowanego producenta - poważnie pomiędzy letnimi nie ma jakiś super różnic. Co innego z zimowkami tutaj różnice potrafią być kolosalne tzn. jedne lepiej sobie radzą na kopnym śniegu inne wogole za to są super na mokrym itp. 

apropo klocków łap temat:

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry wątek :biglol:

 

Szczególnie przykładowo te dwa wpisy, jak widać jest bardzo różnie i nie można generalizować...

 

 

W dniu 7.09.2020 o 13:26, Blixten napisał:

W moim XV fabryczne klocki hamulcowe wytrzymały do przeglądu 30K. 

Zostały wymienione w ASO na OEMowe i te prawie natychmiast zaczęły trzeszczeć jak stary tapczan. 

Wróciłem do ASO z reklamacją, tam całość przeczyszczono, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów skrzypienie wróciło. 

Mogę znowu podjechać do ASO, domagać się przeczyszczenia i badać ile razy zrobią to bezkosztowo, ale wiem, że takie leczenie objawów nie wystarczy znowu na długo... 

 

 

 

 

W dniu 18.10.2020 o 18:46, buc niskopienny napisał:

TRW GDB3519 za 160PLN brutto kpl przód z blaszkami tłumiącymi w komplecie. Założone na tarcze zjedzone po -0.8 na stronę, bez szlifowania rantu, po oczyszczeniu i nasmarowaniu prowadnic, jarzma, etc. Po około 5kkm zero piszczenia czy trzeszczenia, hamowanie wg mnie identyczne jak na jurid ff. Jedynie blaszki sprężynujące są wykonane z kiepskiej stali ale mimo to działają bardzo dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Karas napisał:

a ty dalej drążysz temat opon i klocków :biglol::biglol:

już Ci pisano . Oem to juridFFF -mieszanka produkowana tylko dla Subaru.  Juridy na aftermarket nie mają do nich  podejścia było o tym na forum ( mają zupełnie inne oznaczenie mieszanki ). Wymiana klocków to czynność którą robisz raz na parę lat. Warto przyoszczędzić 2-3 stówki i później się wku****ć przez te parę lat ze piszczy pyli i nie hamuje? Kwestie opon pomijam ponieważ będziesz zadowolony z każdej letniej opony renomowanego producenta - poważnie pomiędzy letnimi nie ma jakiś super różnic. Co innego z zimowkami tutaj różnice potrafią być kolosalne tzn. jedne lepiej sobie radzą na kopnym śniegu inne wogole za to są super na mokrym itp. 

apropo klocków łap temat:

 

Draze, bo nie mam pojecia o klockach hamulcowych. Roznice w cenach sa kolosalne, a chce kupic dobre klocki. Na obecnych przejechalem ponad 60 tys km. Na klocki mam 2 oferty jedna z ASO 1500 zl i zamienniki za 550 zl.  Nie mam pojecia, czym sie roznia zamienniki od OE. Z pewnoscia cena, ale przypuszczam, ze i jakoscia i trwaloscia. Nie chce zbytnio oszczedzac na operacji wymiany klockow, ale przeplacac tez bym nie chcial. Nie mam zadnego zaufanego warsztatu. Tylko taki co mi jedne znajomy polecil, a zufanie do fachowcow mam ograniczone. Coraz bardziej skalniam sie w storne ASO.

Opony juz zamowilem.

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...