Gregorius Opublikowano 18 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2022 Mam jeszcze jedno pytanie. Co z czujnikami cisnienia w oponach? Czy mozna je przelozyc do nowych opon, czy tez trzeba kupowac nowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2022 Czujniki są osadzone na feldze, są niejako elementem - przedłużeniem wentyla. Zdejmujesz oponę, czujnik zostaje na feldze, zakładasz nową i w drogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 18 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2022 43 minuty temu, spawalniczy napisał: Czujniki są osadzone na feldze, są niejako elementem - przedłużeniem wentyla. Zdejmujesz oponę, czujnik zostaje na feldze, zakładasz nową i w drogę. Być może trzeba je będzie skalibrować po wymianie opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2022 16 minut temu, Neutrino33 napisał: Być może trzeba je będzie skalibrować po wymianie opon. Zakładasz opone na felge i tyle. Niestety/stety To jest dość prymitywny systrm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 Dziekuje za informacje. Nie wiedzialem jak ten system dziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 19 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 12 godzin temu, Karas napisał: Niestety/stety To jest dość prymitywny systrm Nie poprawili tego w nowszych rocznikach? W MY15 zorientował się, że zmieniłem koła i jadę bez czujników po około 20 minutach jazdy. W samochodach, którymi aktualnie jeżdżę działa to dużo lepiej niż w OBK. Pokazuje mi dokładne ciśnienie, w jednym z nich nawet porównuje je z prawidłowym ciśnieniem - przy czym to referencyjne zmienia się wraz z temperaturą opon, którą oczywiście czujniki też ogarniają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 Dostalem wlasnie oferte z lokalnego norweskiego serwisu oponiarskiego. Polecaja mi Michelin Pilot Sport 4 SUV. Cena taka jak Continentali PremiumContact 6, a w testach wypada lepiej. Dostalem cene z wywazeniem tylko 10% wieksza niz to co oferuje Oponeo. Co sadzicie? Podobno sie Micheliny dosc szybko zuzywaja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 (edytowane) W dniu 12.05.2022 o 13:31, Karas napisał: opony które podałeś bedą ok zastanów się jeszcze nad michelin primacy - swietna opona. Rzeczywiscie wglada interesujaco. Ani w polskich, ani w norweskich serwisach nie spotkalem Primacy w tym rozmiarze 225/60 R18 - sa tylko na 225/65 R17i, a ja mam letnie na 18". Polecaja mi Michelin Pilot Sport 4 SUV. Cena taka jak Continentali PremiumContact 6, a w testach wypada jesli nie lepiej, to na pewno nie gorzej. Edytowane 19 Maja 2022 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2022 10 godzin temu, spawalniczy napisał: Nie poprawili tego w nowszych rocznikach? W MY15 zorientował się, że zmieniłem koła i jadę bez czujników po około 20 minutach jazdy. W samochodach, którymi aktualnie jeżdżę działa to dużo lepiej niż w OBK czy koło musi byc w tym samym miejscu tego nie wiem natomiast wiem ze tego systemu się nie "kalibruje" 5 minut temu, Gregorius napisał: Polecaja mi Michelin Pilot Sport 4 SUV. Cena taka jak Continentali PremiumContact 6, a w testach wypada jesli nie lepiej, to na pewno nie gorzej. z każdej będziesz zadowolony. Kup model który Ci bardziej leży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 26 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 Zdecydowalem sie w koncu kupic Bridgestony Turanza T005. Dziekuje za porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 8 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2022 (edytowane) Wlasnie rozmawialem z warsztatem ASO Subaru w Polsce. Zaoferowano mi przednie klocki hamulcowe ca 690 zl, a tylne za 550 zl plus montaz. Klocki hamulcowe Jurid, ktore sa wedlug informacji jakie tu na forum dostalem montowane fabrycznie kosztuja w sklepie internetowym odpowiednio 284 i 218 zl. Na Allegro przednie klocki OE kosztuja 421 zl. Skad taka wiece cena w ASO? Swoja droga nie moge znalezc klockow Jurida dostepnych w internecie. Sa ceny, ale klocki niedostepne. Na stronie Jurida tez tych klockow nie ma https://www.jurid.pl/catalogue.html#fitment_id=111683&search_type=vehicle Czyzby Juridy byly tylko i wylacznie w ASO? Edytowane 8 Czerwca 2022 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 8 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2022 (edytowane) Cena jest jaką sobie ASO wymyśli... Ty masz rozum,więc decyduj jak wydać swoje pieniądze... Czy to będzie Jurid, czy Textar, czy Brembo nie ma większej różnicy Edytowane 8 Czerwca 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 9 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2022 Dostalem oferte z polecanego warsztatu. Wymiana klockow hamulcowych na Delphi z przodu i Bosh z tylu - razem z robocizna 550 zl. Wyglada podejzanie tanio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 (edytowane) Niby czemu? To tyle kosztuje, klocki tych firm nie nalezą do najdroższych. Jak masz klocki typu 26296FL040 to taki masz wybór na A (a pewnie jest jeszcze większy) https://allegro.pl/kategoria/hamulce-tarczowe-klocki-hamulcowe-250405?string=26296fl040&order=p czyli pewnie te DELPHI za 140PLN proponują; https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-delphi-lp3411-11535349022 Edytowane 10 Czerwca 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 11 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2022 18 godzin temu, artaa napisał: Niby czemu? To tyle kosztuje, klocki tych firm nie nalezą do najdroższych. Jak masz klocki typu 26296FL040 to taki masz wybór na A (a pewnie jest jeszcze większy) https://allegro.pl/kategoria/hamulce-tarczowe-klocki-hamulcowe-250405?string=26296fl040&order=p czyli pewnie te DELPHI za 140PLN proponują; https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-delphi-lp3411-11535349022 Do tej pory zawsze jezdzilem na klockach fabrycznych. Nie mam zadnych doswiadczen zamniennikami i troche sie boje eksperymentow. Z drugiej stronie roznica w cenie olbrzymia. Jezdze duzo po gorach, waskimi i kretymi drogami, tak wiec dobre i pewne hamulce to podstawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 11 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2022 Hmm Ja nie widziałem u siebie różnicy między tym co wkładało ASO, a np TEXTAR, a BREMBO XTRA to nawet lepsze się wydają 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2022 (edytowane) W dniu 8.06.2022 o 12:32, Gregorius napisał: Wlasnie rozmawialem z warsztatem ASO Subaru w Polsce. Zaoferowano mi przednie klocki hamulcowe ca 690 zl, a tylne za 550 zl plus montaz. Klocki hamulcowe Jurid, ktore sa wedlug informacji jakie tu na forum dostalem montowane fabrycznie kosztuja w sklepie internetowym odpowiednio 284 i 218 zl. Na Allegro przednie klocki OE kosztuja 421 zl. Skad taka wiece cena w ASO? Swoja droga nie moge znalezc klockow Jurida dostepnych w internecie. Sa ceny, ale klocki niedostepne. Na stronie Jurida tez tych klockow nie ma https://www.jurid.pl/catalogue.html#fitment_id=111683&search_type=vehicle Czyzby Juridy byly tylko i wylacznie w ASO? a ty dalej drążysz temat opon i klocków już Ci pisano . Oem to juridFFF -mieszanka produkowana tylko dla Subaru. Juridy na aftermarket nie mają do nich podejścia było o tym na forum ( mają zupełnie inne oznaczenie mieszanki ). Wymiana klocków to czynność którą robisz raz na parę lat. Warto przyoszczędzić 2-3 stówki i później się wku****ć przez te parę lat ze piszczy pyli i nie hamuje? Kwestie opon pomijam ponieważ będziesz zadowolony z każdej letniej opony renomowanego producenta - poważnie pomiędzy letnimi nie ma jakiś super różnic. Co innego z zimowkami tutaj różnice potrafią być kolosalne tzn. jedne lepiej sobie radzą na kopnym śniegu inne wogole za to są super na mokrym itp. apropo klocków łap temat: Edytowane 11 Czerwca 2022 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 11 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2022 Bardzo dobry wątek Szczególnie przykładowo te dwa wpisy, jak widać jest bardzo różnie i nie można generalizować... W dniu 7.09.2020 o 13:26, Blixten napisał: W moim XV fabryczne klocki hamulcowe wytrzymały do przeglądu 30K. Zostały wymienione w ASO na OEMowe i te prawie natychmiast zaczęły trzeszczeć jak stary tapczan. Wróciłem do ASO z reklamacją, tam całość przeczyszczono, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów skrzypienie wróciło. Mogę znowu podjechać do ASO, domagać się przeczyszczenia i badać ile razy zrobią to bezkosztowo, ale wiem, że takie leczenie objawów nie wystarczy znowu na długo... W dniu 18.10.2020 o 18:46, buc niskopienny napisał: TRW GDB3519 za 160PLN brutto kpl przód z blaszkami tłumiącymi w komplecie. Założone na tarcze zjedzone po -0.8 na stronę, bez szlifowania rantu, po oczyszczeniu i nasmarowaniu prowadnic, jarzma, etc. Po około 5kkm zero piszczenia czy trzeszczenia, hamowanie wg mnie identyczne jak na jurid ff. Jedynie blaszki sprężynujące są wykonane z kiepskiej stali ale mimo to działają bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 11 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2022 (edytowane) 49 minut temu, Karas napisał: a ty dalej drążysz temat opon i klocków już Ci pisano . Oem to juridFFF -mieszanka produkowana tylko dla Subaru. Juridy na aftermarket nie mają do nich podejścia było o tym na forum ( mają zupełnie inne oznaczenie mieszanki ). Wymiana klocków to czynność którą robisz raz na parę lat. Warto przyoszczędzić 2-3 stówki i później się wku****ć przez te parę lat ze piszczy pyli i nie hamuje? Kwestie opon pomijam ponieważ będziesz zadowolony z każdej letniej opony renomowanego producenta - poważnie pomiędzy letnimi nie ma jakiś super różnic. Co innego z zimowkami tutaj różnice potrafią być kolosalne tzn. jedne lepiej sobie radzą na kopnym śniegu inne wogole za to są super na mokrym itp. apropo klocków łap temat: Draze, bo nie mam pojecia o klockach hamulcowych. Roznice w cenach sa kolosalne, a chce kupic dobre klocki. Na obecnych przejechalem ponad 60 tys km. Na klocki mam 2 oferty jedna z ASO 1500 zl i zamienniki za 550 zl. Nie mam pojecia, czym sie roznia zamienniki od OE. Z pewnoscia cena, ale przypuszczam, ze i jakoscia i trwaloscia. Nie chce zbytnio oszczedzac na operacji wymiany klockow, ale przeplacac tez bym nie chcial. Nie mam zadnego zaufanego warsztatu. Tylko taki co mi jedne znajomy polecil, a zufanie do fachowcow mam ograniczone. Coraz bardziej skalniam sie w storne ASO. Opony juz zamowilem. Edytowane 11 Czerwca 2022 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się