mati Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 gimof, AndySTI ma STi a ALEX GT, seryjna skrzynia jest delikatnie mówiąc troche inna w tych samochodach. AndySTI, skoro samochód ma być do jazdy miejskiej porozmawiaj z Maptekiem na temat turbosprężarki twinscroll która powinna poprawić "dół", bo 400KM dostępne od 5500 rpm będzie nie przydatne w jeździe codzienej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 mati, a On przypadkiem nie przekładał skrzyni od STI razem z blokiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 gimof, AndySTI ma STi a ALEX GT, seryjna skrzynia jest delikatnie mówiąc troche inna w tych samochodach. AndySTI, skoro samochód ma być do jazdy miejskiej porozmawiaj z Maptekiem na temat turbosprężarki twinscroll która powinna poprawić "dół", bo 400KM dostępne od 5500 rpm będzie nie przydatne w jeździe codzienej. jasne; to kolejny argument, tzn. chciałbym aby lag był jak najmniejszy. W obecnym setupie lag prawie nie występuje a jeździłem autem z wyraźną dziurą i mocno mnie to wqrzało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 mati, a On przypadkiem nie przekładał skrzyni od STI razem z blokiem? Nie, skrzynia była seria GT, potem od WRX, ale to jest to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Ok, myślałem, że przekładał odrazu. W takim razie browarek dla każdego za zamieszanie :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ken Taczdis Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Sprzedaj STI i kup sobie Evo GT400 - za te same pieniądze będziesz miał 400konny samochód z gwarancją. To, że Marcin mówi to samo o czymś jednak świadczy (a oni zbudowali kilka dość szybkich samochodów ). Nie ma czegoś takiego jak bezobsługowy i bezawaryjny tuning. 400 koni nie jest może jakimś wysrubowanym celem, ale na seryjnych gratach długo by to nie pojeździło. Natomiast przy zmianie bebechów jest zawsze kilkadziesiąt elementów które mogą się wysrać i wcześniej czy później to zrobią. Jeśli sam nie prowadzisz warsztatu, a przynajmniej nie jesteś zapalonym mechanikiem-amatorem to nie polecam. Sam mam taki samochód (tjuninkowany) i z ostanich 2 lat jakieś 20 miesięcy spędził w warsztacie. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać. Kup evo, taniej będzie :roll: nie przesadzajmy. oczywiscie chciałbm uzyskac te 400KM jak najmniejszym kosztem ale musi to być zrobione bardzo solidnie i przelatac conajmniej 100k km bez usterek. Rozważam sam kuty dół i większe turbo (APS) i strojenie w Mapteku. Ciekaw jestem czy taki zestaw bedzie sie sprawował bezawaryjnie. Dodam, że auto będzie używane głównie do jazdy "miejskiej". Tym bardziej evo wyjdzie taniej. Co znaczy jazda miejska - bedziesz nim stal w korkach i sie toczyl, czy tez zap....l po ulicach z czestymi przyspieszeniami i hamowaniami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać. Kup evo, taniej będzie :roll: nie przesadzajmy. oczywiscie chciałbm uzyskac te 400KM jak najmniejszym kosztem ale musi to być zrobione bardzo solidnie i przelatac conajmniej 100k km bez usterek. Rozważam sam kuty dół i większe turbo (APS) i strojenie w Mapteku. Ciekaw jestem czy taki zestaw bedzie sie sprawował bezawaryjnie. Dodam, że auto będzie używane głównie do jazdy "miejskiej". Tym bardziej evo wyjdzie taniej. Co znaczy jazda miejska - bedziesz nim stal w korkach i sie toczyl, czy tez zap....l po ulicach z czestymi przyspieszeniami i hamowaniami? nadal uwazam ze przesadzasz. evo mi do niczego nie jest potrzebne, chce wydac na mody rozsadna kase. poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evo sadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek. jazda miejska to troche stania w`korkach troche przyspieszen ale bez extremalnych szalenstw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Rozwijając to co napsiał Marcin - i w Evo i w STI można zrobić 400KM. Ale zrobić bezawaryjne 400KM, na 100kkm będzie bardzo bardzo drogo. To nie overclocking komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evo sadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek. Chciałbym zauważyć że Marcin ma dwie bardzo szybkie i bardzo doiwestowane Imprezy i Evo, więc chyba ma porównanie :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Rozwijając to co napsiał Marcin - i w Evo i w STI można zrobić 400KM. Ale zrobić bezawaryjne 400KM, na 100kkm będzie bardzo bardzo drogo. To nie overclocking komputera. tez tak sadze i rozeznaje temat. dlatego interesuje mnie silnik Cosworth'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 nadal uwazam ze przesadzasz. evo mi do niczego nie jest potrzebne, chce wydac na mody rozsadna kase. poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evosadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek. jazda miejska to troche stania w`korkach troche przyspieszen ale bez extremalnych szalenstw Byc moze przesadzam. Byc moze zbyt wiele widzialem wywalonych silnikow subaru (evo tez widzialem wiele wywalonych, dla jasnosci). Drugiej czesci tego co piszesz nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 AndySTI, nie jest problemem zbudowanie silnika z wnętrznościami któe dadzą rade - możeszkupic Coswortha, możesz kupić sobie graty z katalogu i zbudowac w kraju, możesz sobie zamówić w RCMS albo gdzieś indziej, problemem jest dobranie do tego osprzętu, wsadzenie tego do auta, zestrojenie, dobranie do tego napędów żeby to wszystko miało ręce i nogi. Musisz poradzić sobie z problemami termicznymi itp itd. Ładnie to wygląda na papierze - wymieniasz części z listy i już ale w praktyce ciezko jest uzyskać auto które będzie od razu jeździlo bezawaryjnie. Znam jedno auto z takim silnikiem COswortha w UK - jeźdiz bezawaryjnie i startuje w różncyh zawoadach ale 1. nie jeździ na codzień 2. ma kompletny układ chłodzący ze Spec.C (chłodnica oleju używka drobne 1000 euro) 3. zbudował go i obsługuje tuner który pewnie zbudował i wysadził w powietrze pewnie ze 100 takich Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 nadal uwazam ze przesadzasz. evo mi do niczego nie jest potrzebne, chce wydac na mody rozsadna kase. poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evosadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek. jazda miejska to troche stania w`korkach troche przyspieszen ale bez extremalnych szalenstw Byc moze przesadzam. Byc moze zbyt wiele widzialem wywalonych silnikow subaru (evo tez widzialem wiele wywalonych, dla jasnosci). Drugiej czesci tego co piszesz nie rozumiem. ok. fine. nie wiem czy wypowiadasz sie ironicznie czy nie ale dzieki za cenne informacje, tyle mi wystarczy. jeszcze bardziej temat stal sie jasny. dzieki i pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 AndySTI, nikt tu nie jest ironiczny. BTW: nie wiem jak Marcin ale ja absolutnie nie uważam GT400 za żadną receptę. Sam bym nie kupił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 nadal uwazam ze przesadzasz. evo mi do niczego nie jest potrzebne, chce wydac na mody rozsadna kase. poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evosadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek. jazda miejska to troche stania w`korkach troche przyspieszen ale bez extremalnych szalenstw Byc moze przesadzam. Byc moze zbyt wiele widzialem wywalonych silnikow subaru (evo tez widzialem wiele wywalonych, dla jasnosci). Drugiej czesci tego co piszesz nie rozumiem. ok. fine. nie wiem czy wypowiadasz sie ironicznie czy nie ale dzieki za cenne informacje, tyle mi wystarczy. jeszcze bardziej temat stal sie jasny. dzieki i pozdro. Nie, nie piszę ironicznie. Ja po prostu przeszedłem tę drogę, wiem, jak zachowują się silniki subaru i evo poddawane modyfikacjom (w tym modyfikacjom na 400+KM). Zdobycie tego doświadczenia zajęło mi parę lat i paręset tysięcy złotych. Piszę tak, jak to postrzegam. A nie rozumiem tego co pogrubiłem w Twoim poście. Co do GT400 - jest to jakieś wyjście, choć pewnie nie optymalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 chodzilo mi o to, że czytając Twoje posty można wywnioskować ze te 400KM w STI to nie za bardzo dobry pomysł jesli chce auto bezawaryjne. Sam podchodze do tego sceptycznie i weim ze Evo maja wytzrymalsze motory. Dlatego wspomnialem o Cosworthcie. A Twoja opinia jest dla mnie b. istotna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 chodzilo mi o to, że czytając Twoje posty można wywnioskować ze te 400KM w STI to nie za bardzo dobry pomysł jesli chce auto bezawaryjne. Marcin dokładnie to ma na myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Ten silnik cosworth`a jest z głowicami? http://mastrowrx.com/index.asp?PageActi ... ProdID=386 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 CZARNY, tak kompletny silnik bez osprzętu zpokrywami zaworów za coś koło 12k dolarów, z wałem mocniejszym bodajże 15k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 ok, to jeszcze $5-7k na złozenie tego do kupy, aby mialo to rece i nogi. Sporo Ja bym rozebrał silnik, wymienił tłoki, poskładał to. Dokupił chłodnice, itd Dobrze to zestroił. I bedziesz miał samochod do codziennej jazdy i na tor. I sporo kasy Ci zostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Nie, nie piszę ironicznie. Ja po prostu przeszedłem tę drogę, wiem, jak zachowują się silniki subaru i evo poddawane modyfikacjom (w tym modyfikacjom na 400+KM). Zdobycie tego doświadczenia zajęło mi parę lat i paręset tysięcy złotych. Piszę tak, jak to postrzegam. Może się myle, ale chyba właśnie o to chodzi w naszym forum, żeby dzielić się zdobytymi doświadczeniami. Popraw mnie jeśli się mylę Marcin, ale twoja/Walliego Impreza jeździ w specyfikacji ok. 400KM od dość długiego czasu. Jeśli zastosować by podobny setup u Andiego powinno chyba działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Można też pomyśleć o bloku Crawford'a, Raczej nie przejedzie bezawaryjnie 100k - do czego Crawford zresztą sie przyznaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Popraw mnie jeśli się mylę Marcin, ale twoja/Walliego Impreza jeździ w specyfikacji ok. 400KM od dość długiego czasu. Jeśli zastosować by podobny setup u Andiego powinno chyba działać. Po drodze było z nią trochę problemów ale sam silnik żyje do dziś, tylko ile skrzyń i innych rzeczy tam poszlo po drodze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 za 50k mozna chyba nauczyc sie niezle wymiatac seria (lub prawie seria - w porownaniu do modow o jakich mowa wyzej) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi