Skocz do zawartości

Cosworth engine


AndySTI

Rekomendowane odpowiedzi

gimof, AndySTI ma STi a ALEX GT, seryjna skrzynia jest delikatnie mówiąc troche inna w tych samochodach.

 

AndySTI, skoro samochód ma być do jazdy miejskiej porozmawiaj z Maptekiem na temat turbosprężarki twinscroll która powinna poprawić "dół", bo 400KM dostępne od 5500 rpm będzie nie przydatne w jeździe codzienej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

gimof, AndySTI ma STi a ALEX GT, seryjna skrzynia jest delikatnie mówiąc troche inna w tych samochodach.

 

AndySTI, skoro samochód ma być do jazdy miejskiej porozmawiaj z Maptekiem na temat turbosprężarki twinscroll która powinna poprawić "dół", bo 400KM dostępne od 5500 rpm będzie nie przydatne w jeździe codzienej.

 

jasne; to kolejny argument, tzn. chciałbym aby lag był jak najmniejszy. W obecnym setupie lag prawie nie występuje a jeździłem autem z wyraźną dziurą i mocno mnie to wqrzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj STI i kup sobie Evo GT400 - za te same pieniądze będziesz miał 400konny samochód z gwarancją.

 

To, że Marcin mówi to samo o czymś jednak świadczy (a oni zbudowali kilka dość szybkich samochodów :twisted: ). Nie ma czegoś takiego jak bezobsługowy i bezawaryjny tuning. 400 koni nie jest może jakimś wysrubowanym celem, ale na seryjnych gratach długo by to nie pojeździło. Natomiast przy zmianie bebechów jest zawsze kilkadziesiąt elementów które mogą się wysrać i wcześniej czy później to zrobią. Jeśli sam nie prowadzisz warsztatu, a przynajmniej nie jesteś zapalonym mechanikiem-amatorem to nie polecam. Sam mam taki samochód (tjuninkowany) i z ostanich 2 lat jakieś 20 miesięcy spędził w warsztacie. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać.

 

Kup evo, taniej będzie :roll:

 

nie przesadzajmy. oczywiscie chciałbm uzyskac te 400KM jak najmniejszym kosztem ale musi to być zrobione bardzo solidnie i przelatac conajmniej 100k km bez usterek. Rozważam sam kuty dół i większe turbo (APS) i strojenie w Mapteku. Ciekaw jestem czy taki zestaw bedzie sie sprawował bezawaryjnie. Dodam, że auto będzie używane głównie do jazdy "miejskiej".

 

Tym bardziej evo wyjdzie taniej.

 

Co znaczy jazda miejska - bedziesz nim stal w korkach i sie toczyl, czy tez zap....l po ulicach z czestymi przyspieszeniami i hamowaniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać.

 

Kup evo, taniej będzie :roll:

 

nie przesadzajmy. oczywiscie chciałbm uzyskac te 400KM jak najmniejszym kosztem ale musi to być zrobione bardzo solidnie i przelatac conajmniej 100k km bez usterek. Rozważam sam kuty dół i większe turbo (APS) i strojenie w Mapteku. Ciekaw jestem czy taki zestaw bedzie sie sprawował bezawaryjnie. Dodam, że auto będzie używane głównie do jazdy "miejskiej".

 

Tym bardziej evo wyjdzie taniej.

 

Co znaczy jazda miejska - bedziesz nim stal w korkach i sie toczyl, czy tez zap....l po

 

ulicach z czestymi przyspieszeniami i hamowaniami?

 

nadal uwazam ze przesadzasz. evo mi do niczego nie jest potrzebne, chce wydac na mody rozsadna kase. poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evo

sadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek. jazda miejska to troche stania w`korkach troche przyspieszen ale bez extremalnych szalenstw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evo

sadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek.

 

 

Chciałbym zauważyć że Marcin ma dwie bardzo szybkie i bardzo doiwestowane Imprezy i Evo, więc chyba ma porównanie :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal uwazam ze przesadzasz. evo mi do niczego nie jest potrzebne, chce wydac na mody rozsadna kase. poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evo

sadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek. jazda miejska to troche stania w`korkach troche przyspieszen ale bez extremalnych szalenstw

 

Byc moze przesadzam. Byc moze zbyt wiele widzialem wywalonych silnikow subaru (evo tez widzialem wiele wywalonych, dla jasnosci).

Drugiej czesci tego co piszesz nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AndySTI, nie jest problemem zbudowanie silnika z wnętrznościami któe dadzą rade - możeszkupic Coswortha, możesz kupić sobie graty z katalogu i zbudowac w kraju, możesz sobie zamówić w RCMS albo gdzieś indziej, problemem jest dobranie do tego osprzętu, wsadzenie tego do auta, zestrojenie, dobranie do tego napędów żeby to wszystko miało ręce i nogi. Musisz poradzić sobie z problemami termicznymi itp itd.

 

Ładnie to wygląda na papierze - wymieniasz części z listy i już ale w praktyce ciezko jest uzyskać auto które będzie od razu jeździlo bezawaryjnie.

 

Znam jedno auto z takim silnikiem COswortha w UK - jeźdiz bezawaryjnie i startuje w różncyh zawoadach ale 1. nie jeździ na codzień 2. ma kompletny układ chłodzący ze Spec.C (chłodnica oleju używka drobne 1000 euro) 3. zbudował go i obsługuje tuner który pewnie zbudował i wysadził w powietrze pewnie ze 100 takich Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal uwazam ze przesadzasz. evo mi do niczego nie jest potrzebne, chce wydac na mody rozsadna kase. poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evo

sadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek. jazda miejska to troche stania w`korkach troche przyspieszen ale bez extremalnych szalenstw

 

Byc moze przesadzam. Byc moze zbyt wiele widzialem wywalonych silnikow subaru (evo tez widzialem wiele wywalonych, dla jasnosci).

Drugiej czesci tego co piszesz nie rozumiem.

 

ok. fine. nie wiem czy wypowiadasz sie ironicznie czy nie ale dzieki za cenne informacje, tyle mi wystarczy. jeszcze bardziej temat stal sie jasny. dzieki i pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal uwazam ze przesadzasz. evo mi do niczego nie jest potrzebne, chce wydac na mody rozsadna kase. poza tym jest wiele tanszych sposobow na 400 KM niz kupowanie evo

sadze po tym co mowisz ze 400 KM nierealne bezawaryjne itd. np. by nie-ASO, dzieki za opinie, wlasnie po to zalozylem watek. jazda miejska to troche stania w`korkach troche przyspieszen ale bez extremalnych szalenstw

 

Byc moze przesadzam. Byc moze zbyt wiele widzialem wywalonych silnikow subaru (evo tez widzialem wiele wywalonych, dla jasnosci).

Drugiej czesci tego co piszesz nie rozumiem.

 

ok. fine. nie wiem czy wypowiadasz sie ironicznie czy nie ale dzieki za cenne informacje, tyle mi wystarczy. jeszcze bardziej temat stal sie jasny. dzieki i pozdro.

 

Nie, nie piszę ironicznie. Ja po prostu przeszedłem tę drogę, wiem, jak zachowują się silniki subaru i evo poddawane modyfikacjom (w tym modyfikacjom na 400+KM). Zdobycie tego doświadczenia zajęło mi parę lat i paręset tysięcy złotych. Piszę tak, jak to postrzegam.

A nie rozumiem tego co pogrubiłem w Twoim poście.

 

Co do GT400 - jest to jakieś wyjście, choć pewnie nie optymalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mi o to, że czytając Twoje posty można wywnioskować ze te 400KM w STI to nie za bardzo dobry pomysł jesli chce auto bezawaryjne. Sam podchodze do tego sceptycznie i weim ze Evo maja wytzrymalsze motory. Dlatego wspomnialem o Cosworthcie. A Twoja opinia jest dla mnie b. istotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, to jeszcze $5-7k na złozenie tego do kupy, aby mialo to rece i nogi. Sporo

Ja bym rozebrał silnik, wymienił tłoki, poskładał to. Dokupił chłodnice, itd

Dobrze to zestroił. I bedziesz miał samochod do codziennej jazdy i na tor.

I sporo kasy Ci zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie piszę ironicznie. Ja po prostu przeszedłem tę drogę, wiem, jak zachowują się silniki subaru i evo poddawane modyfikacjom (w tym modyfikacjom na 400+KM). Zdobycie tego doświadczenia zajęło mi parę lat i paręset tysięcy złotych. Piszę tak, jak to postrzegam.

 

Może się myle, ale chyba właśnie o to chodzi w naszym forum, żeby dzielić się zdobytymi doświadczeniami. Popraw mnie jeśli się mylę Marcin, ale twoja/Walliego Impreza jeździ w specyfikacji ok. 400KM od dość długiego czasu. Jeśli zastosować by podobny setup u Andiego powinno chyba działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw mnie jeśli się mylę Marcin, ale twoja/Walliego Impreza jeździ w specyfikacji ok. 400KM od dość długiego czasu. Jeśli zastosować by podobny setup u Andiego powinno chyba działać.

 

Po drodze było z nią trochę problemów ale sam silnik żyje do dziś, tylko ile skrzyń i innych rzeczy tam poszlo po drodze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...