Skocz do zawartości

Cosworth engine


AndySTI

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moja dawna a obecnie Wally'ego impreza na zwykłej benzynie miała ze 360, może 370KM. Ale tamto auto ma w sumie sporego laga i na miasto nie jest tak super.

W STi będzie gorzej, ponieważ jest sporo cięższe, więc sprzęgło trzeba będzie często zmieniać. Pomijam fakt, że silnik 2,5 litra trudniej zmusić do osiągania wysokich mocy właśnie ze względu na tendencję do szybszych detonacji i trzeba się uciekać do różnych metod obniżania temperatury spalania ładunku.

Moje zdanie jest takie:

Chcesz mieć 400KM, które przejeździ 100,000km bezawaryjnie, w jeździe miejskiej - łatwiej to zrobić w evo. A jeszcze łatwiej w jakimś aucie z dużym silnikiem.

Gdyby jednak AndySTi chciał robić taką przeróbkę, to zapewne będę w stanie pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli moge sie dolaczyc do dyskusji to z doswiadczenia wiem, ze seryjny EJ2.5 wytrzymuje bez trudu moc na kolach jaka mozna uzyskac z kitu:

http://www.pandlmotorsports.com/~pandlm ... 8f30b40755

Czyli w zaleznosci od paliwa i konfiguracji osprzetu (intercooler, ECU... itp.) ok 350 -400 KM.

Po dlugim czasie testow w roznych konfiguracjach wprowadzilismy go do sprzedazy.

Wracajac do tematu postu to nasz drag car z configuracji Coswortha ma czapki. Takze Cosworth wcale nie musi byc najlepszym rozwiazaniem na silnik w odniesieniu do ceny.

Natomiast przebieg 100k troche wydaje mi sie nie realny, ale zalezec bedzie od zestrojenia no i od traktowania. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wczoraj , byłem u Leszka K. i pewne rzeczy mi się rozjaśiły, i wybij mi z głowy mocne przeróbki 2.5 :twisted:

Wspolnymi siłami bedziemy budowac bardzo szybkie auto :lol:

 

P.S siedziałem , widziałem , A.M. DB9 :!: piękna maszyna, oraz Porsche Cayenne jedne z 6 szt. na świecie , przygotowywane przez STT na rajd transsyberia , robi wrażenie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 400 kucy w samochodzie na codzień nie jest najlepszym pomysłem. 350 - 360 spokojnie wystarczy. O bezawaryjności to nawet nie myśl przy takiej mocy. Pewne serie 2,5 mają problem z tą bezawaryjnością. Dlatego uważam że wymiana paru części + strojenie na 350 - 360 na tym silniku jest odpowiednie.

Ale jeśli szukasz auta do zabawy to lepiej kupić GT 99 i zrobić tak jak mati.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wczoraj , byłem u Leszka K. i pewne rzeczy mi się rozjaśiły, i wybij mi z głowy mocne przeróbki 2.5 :twisted:

Wspolnymi siłami bedziemy budowac bardzo szybkie auto :lol:

 

P.S siedziałem , widziałem , A.M. DB9 :!: piękna maszyna, oraz Porsche Cayenne jedne z 6 szt. na świecie , przygotowywane przez STT na rajd transsyberia , robi wrażenie :shock:

 

Carfit - czy możesz rozwinąć wątek :roll: :lol: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wczoraj , byłem u Leszka K. i pewne rzeczy mi się rozjaśiły, i wybij mi z głowy mocne przeróbki 2.5 :twisted:

Wspolnymi siłami bedziemy budowac bardzo szybkie auto :lol:

 

P.S siedziałem , widziałem , A.M. DB9 :!: piękna maszyna, oraz Porsche Cayenne jedne z 6 szt. na świecie , przygotowywane przez STT na rajd transsyberia , robi wrażenie :shock:

 

Carfit - czy możesz rozwinąć wątek :roll: :lol: :?:

 

najprawdopodobniej zaczynami od klatki, wzmocenia budy, silnik 2.0 wzm, + turbo spec C, + Intercooler Spec C strojenie przez elektronika z Makinena, i ma to dac ok. 350 KM i 550-600 nm. potem skrzynia kłowa ( może sekwencyjna), sprzegło, przedni dyfer, Motec silnika i DCCD, poduszki silnika i skrzyni, zawias STI ( wachacze tuleje ) przekładnia kierownicza, czyli generalnie "N" tylko troche szybsze :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wczoraj , byłem u Leszka K. i pewne rzeczy mi się rozjaśiły, i wybij mi z głowy mocne przeróbki 2.5 :twisted:

Wspolnymi siłami bedziemy budowac bardzo szybkie auto :lol:

 

P.S siedziałem , widziałem , A.M. DB9 :!: piękna maszyna, oraz Porsche Cayenne jedne z 6 szt. na świecie , przygotowywane przez STT na rajd transsyberia , robi wrażenie :shock:

 

Carfit - czy możesz rozwinąć wątek :roll: :lol: :?:

 

najprawdopodobniej zaczynami od klatki, wzmocenia budy, silnik 2.0 wzm, + turbo spec C, + Intercooler Spec C strojenie przez elektronika z Makinena, i ma to dac ok. 350 KM i 550-600 nm. potem skrzynia kłowa ( może sekwencyjna), sprzegło, przedni dyfer, Motec silnika i DCCD, poduszki silnika i skrzyni, zawias STI ( wachacze tuleje ) przekładnia kierownicza, czyli generalnie "N" tylko troche szybsze :lol:

 

bedziesz jechał na strojenie do Finlandi czy ten elektronik przyjedzie do Polski ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...