AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Witam, Chciałbym się podzielić pewnym pomysłem, nad którym się głęboko zastanawiam i poznać ewentualne opinie. Wygląda to tak: objective: duże wzmocnienie STI 06 poprzez: 1. zakup silnika made by Cosworth,ręcznie składany, w pełni wzmocniony (tłoki, blok, korby, głowice itd. mają wytzrymać 800bhp - tak podaje producent). Oczywiście jest to 2,5 boxer Subaru od podstaw przebudowany przez kultowego Coswortha. Moc to 415bhp. Koszt silnika to okolice 50k PLN. 2. Wymiana korb i tłoków, turbo i innych potzrebnych pierdółek, strojenie itd. moc w okolicach 380 HP. Pytanie jest następujące: czy opcja 2 będzie tak samo dobrze się spisywała jeśli chodzi o żywotność, awaryjnośc itp. Czy moge być pewien że tak duża ingerencja w motor nie spowoduje pogorszenia np. pracy silnika( np. poprzez słabe spasowanie tłoków ) i czy inne elementy (np. głowice) zniosą taki wzrost mocy i Nm i będa bezawaryjnie pracować przez powiedzmy 100k km. Druga opcja to zapewne nie-ASO. W obydwu przypadkach skrzynia pozostaje seryjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Jest jeszcze trzecia opcja, moim zdaniem najlepsza bo te 2.5 litrowe silniki nie przemawiają do mnie, wymiana bloku na półzamknięty EJ207 z stroker'em JUN. Dzięki temu pojemność się zmniejszy do 2.2 litra, ale zyskasz napewno na niezawodności, poza tym będzie się mógł wyżej kręcić. Przy odpowiednim turbo i strojeniu 600 koni jest mozliwe. Powinno wyjść taniej niż 2.5 Cosworth'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Pamietaj o jednym, przy wymianie bloku na blok cosworth`a padnie Ci zaraz seryjne sprzegło, jezeli zdecydujesz sie na wymiane bloku i chcesz miec moc i tak musisz wymienić, wtryski, turbo, listwe paliwowa, i zrobic strojenie. Jezeli chodzi o 2 opcje, to osoba składająca silnik, powinna bać Ci na jego gwarancje. Np. nie-ASO. Druga opcja jest tańsza. Ale to wszystko jest uzaleznione od mocy jaką chcesz osiągnąc!!!! Pamietaj, że przy duzej mocy, nieliczne elementy moga powiedziec papa. (np. półoski) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Dzięki mati, checkne i pomyśle ale opcja wg mnie bardzo ciekawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Pamietaj o jednym, przy wymianie bloku na blok cosworth`a padnie Ci zaraz seryjne sprzegło, jezeli zdecydujesz sie na wymiane bloku i chcesz miec moc i tak musisz wymienić, wtryski, turbo, listwe paliwowa, i zrobic strojenie. Jezeli chodzi o 2 opcje, to osoba składająca silnik, powinna bać Ci na jego gwarancje. Np. nie-ASO. Druga opcja jest tańsza. Ale to wszystko jest uzaleznione od mocy jaką chcesz osiągnąc!!!! Pamietaj, że przy duzej mocy, nieliczne elementy moga powiedziec papa. (np. półoski) Oczywista sprawa, ze sprzegło bedzie inne, a silnik Coswortha jest kompletny (tj. gotowy do montażu). Moc jaka mnie interesuje to okolice 400KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Tu masz link do stroker'a : http://www.junauto.co.jp/products/cylin ... 20.html?en Można też pomyśleć o bloku Crawford'a, ale słyszałem o nich mieszane opinie, a JUN jest podobno najlepszy. Sam mam zamiar kupić ten kit jeśli/kiedy mi w końcu padną tłoki STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Ja osobiście jestem za opcją Matiego. Myślałem też o bloku 2,3 ale zobaczymy. Najpierw hamulce i lekkie strojenie później coś innego :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 AndySTI :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Jak okolice 400km to nie ma sensu tyle kasy w to ładować. Znam 2 STi które mają 383 i 390kucy na seryjnym silniku. Wymien, wydech, barany, turbo, wtryski, FMIC, listwa, strojenie i masz swoje 400KM. A jak sie coś rozpanie w silniku to wtedy mozesz wymieniać blok. Bo i tak musisz w/w graty kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Oczywista sprawa, ze sprzegło bedzie inne, a silnik Coswortha jest kompletny (tj. gotowy do montażu). Moc jaka mnie interesuje to okolice 400KM Jeśli interesuje cię "tylko" 400KM to można spróbować tyle wyciągnąć na seryjnych gratach, zwracając tylko szczególną uwagę na chłodzenie, czyli: wieksza chłodnica, chłodnica oleju, wtrysk methanolu (aquamist), FMIC do tego odpowiednie turbo, wtryskiwacze, wydech i dobre strojenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgadzam się z Matim :grin: Mati ten stroker kit pod EJ25 jaka pojemność daje? 2.7L czy 2.8L? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Oczywista sprawa, ze sprzegło bedzie inne, a silnik Coswortha jest kompletny (tj. gotowy do montażu). Moc jaka mnie interesuje to okolice 400KM Jeśli interesuje cię "tylko" 400KM to można spróbować tyle wyciągnąć na seryjnych gratach, zwracając tylko szczególną uwagę na chłodzenie, czyli: wieksza chłodnica, chłodnica oleju, wtrysk methanolu (aquamist), FMIC do tego odpowiednie turbo, wtryskiwacze, wydech i dobre strojenie. Właśnie mam dylemat, bo słyszałem, że 2,5 STI słabo znoszą więcej niż około 360 KM na seryjnych gratach. Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 2,5 to nie jest dzieło bezawaryjne :roll: lepszy 2,0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Możesz wymienić tylko tłoki. Korby dadzą rade. Seryjne tłoki od STi EJ25 są gorsze niż od EJ207. Potrafią pękać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 W silniku 2.5L nie tłoki są problemem. Problemem jest jego tendencja do grzania się strasznie. Dlatego ważne jest odpowiednie zadbanie o odpowiednie chłodzenie. Pękanie tłoków też ma związek z za wysoką temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Z tego co się dowiedziałem w P&L w Chicago to te tłoki sa kiepskie, Moze masz racje ze źle znoszą temperature. (bo EJ25 ostro sie grzeje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 AndySTI, przejzyj sobie też ofertę rallispec :arrow: http://www.rallispec.com/prod_engine.htm taki EJ207 za $3000 powinien spokojnie dać rade z 400KM. A swój mógłbyś sobie zostawić na zapas, albo sprzedać w celu odzyskania części kasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 AndySTI, przejzyj sobie też ofertę rallispec :arrow: http://www.rallispec.com/prod_engine.htm taki EJ207 za $3000 powinien spokojnie dać rade z 400KM. A swój mógłbyś sobie zostawić na zapas, albo sprzedać w celu odzyskania części kasy. mati, jeszcze raz dzięki, temat mi się rozjaśnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać. Kup evo, taniej będzie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Dziś jade do Leszka K. z podobnym tematem, tylko oscylujemy w granicach 450KM , plus skrzynia sekwencyjna, kłowa, klatka itd , itd zdam relacje co on o tym sądzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 carfit, zapytaj go czy nie lepiej zmienić blok na 2.0, ewentualnie ze strokerem. W końcu Spec C są dwulitrowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 carfit, zapytaj go czy nie lepiej zmienić blok na 2.0, ewentualnie ze strokerem. W końcu Spec C są dwulitrowe. tak zapytam zobaczymy jak to wyjdzie, ale podejżewam ze Leszek K. nie bedzie chciał robic potwora na bazie 2,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Panowie, czy naprawdę sądzicie, że Leszek będzie wiedział? Albo inaczej - że będzie wiedział, bo sam to sprawdził? Leszek jest przede wszystkim kierowcą (bardzo zresztą dobrym) a nie mechanikiem czy specjalistą od konstruowania potworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 W obydwu przypadkach skrzynia pozostaje seryjna. Życze powodzenia. Zapytaj ALEXa co o sądzi o seryjnych skrzyniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndySTI Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać. Kup evo, taniej będzie :roll: nie przesadzajmy. oczywiscie chciałbm uzyskac te 400KM jak najmniejszym kosztem ale musi to być zrobione bardzo solidnie i przelatac conajmniej 100k km bez usterek. Rozważam sam kuty dół i większe turbo (APS) i strojenie w Mapteku. Ciekaw jestem czy taki zestaw bedzie sie sprawował bezawaryjnie. Dodam, że auto będzie używane głównie do jazdy "miejskiej". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi