Skocz do zawartości

Cosworth engine


AndySTI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym się podzielić pewnym pomysłem, nad którym się głęboko zastanawiam i poznać ewentualne opinie.

Wygląda to tak: objective: duże wzmocnienie STI 06 poprzez: 1. zakup silnika made by Cosworth,ręcznie składany, w pełni wzmocniony (tłoki, blok, korby, głowice itd. mają wytzrymać 800bhp - tak podaje producent). Oczywiście jest to 2,5 boxer Subaru od podstaw przebudowany przez kultowego Coswortha. Moc to 415bhp. Koszt silnika to okolice 50k PLN.

2. Wymiana korb i tłoków, turbo i innych potzrebnych pierdółek, strojenie itd. moc w okolicach 380 HP. Pytanie jest następujące: czy opcja 2 będzie tak samo dobrze się spisywała jeśli chodzi o żywotność, awaryjnośc itp. Czy moge być pewien że tak duża ingerencja w motor nie spowoduje pogorszenia np. pracy silnika( np. poprzez słabe spasowanie tłoków ) i czy inne elementy (np. głowice) zniosą taki wzrost mocy i Nm i będa bezawaryjnie pracować przez powiedzmy 100k km. Druga opcja to zapewne nie-ASO. W obydwu przypadkach skrzynia pozostaje seryjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jest jeszcze trzecia opcja, moim zdaniem najlepsza bo te 2.5 litrowe silniki nie przemawiają do mnie, wymiana bloku na półzamknięty EJ207 z stroker'em JUN. Dzięki temu pojemność się zmniejszy do 2.2 litra, ale zyskasz napewno na niezawodności, poza tym będzie się mógł wyżej kręcić. Przy odpowiednim turbo i strojeniu 600 koni jest mozliwe. Powinno wyjść taniej niż 2.5 Cosworth'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj o jednym, przy wymianie bloku na blok cosworth`a

padnie Ci zaraz seryjne sprzegło, jezeli zdecydujesz sie na wymiane bloku i chcesz miec moc i tak musisz wymienić, wtryski, turbo, listwe paliwowa, i zrobic strojenie.

 

Jezeli chodzi o 2 opcje, to osoba składająca silnik, powinna bać Ci na jego gwarancje.

Np. nie-ASO. Druga opcja jest tańsza.

Ale to wszystko jest uzaleznione od mocy jaką chcesz osiągnąc!!!!

 

Pamietaj, że przy duzej mocy, nieliczne elementy moga powiedziec papa. (np. półoski)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj o jednym, przy wymianie bloku na blok cosworth`a

padnie Ci zaraz seryjne sprzegło, jezeli zdecydujesz sie na wymiane bloku i chcesz miec moc i tak musisz wymienić, wtryski, turbo, listwe paliwowa, i zrobic strojenie.

 

Jezeli chodzi o 2 opcje, to osoba składająca silnik, powinna bać Ci na jego gwarancje.

Np. nie-ASO. Druga opcja jest tańsza.

Ale to wszystko jest uzaleznione od mocy jaką chcesz osiągnąc!!!!

 

Pamietaj, że przy duzej mocy, nieliczne elementy moga powiedziec papa. (np. półoski)

 

Oczywista sprawa, ze sprzegło bedzie inne, a silnik Coswortha jest kompletny (tj. gotowy do montażu). Moc jaka mnie interesuje to okolice 400KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz link do stroker'a : http://www.junauto.co.jp/products/cylin ... 20.html?en

 

Można też pomyśleć o bloku Crawford'a, ale słyszałem o nich mieszane opinie, a JUN jest podobno najlepszy. Sam mam zamiar kupić ten kit jeśli/kiedy mi w końcu padną tłoki STi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak okolice 400km to nie ma sensu tyle kasy w to ładować.

Znam 2 STi które mają 383 i 390kucy na seryjnym silniku.

 

Wymien, wydech, barany, turbo, wtryski, FMIC, listwa, strojenie i masz swoje 400KM.

A jak sie coś rozpanie w silniku to wtedy mozesz wymieniać blok.

Bo i tak musisz w/w graty kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywista sprawa, ze sprzegło bedzie inne, a silnik Coswortha jest kompletny (tj. gotowy do montażu). Moc jaka mnie interesuje to okolice 400KM

 

Jeśli interesuje cię "tylko" 400KM to można spróbować tyle wyciągnąć na seryjnych gratach, zwracając tylko szczególną uwagę na chłodzenie, czyli: wieksza chłodnica, chłodnica oleju, wtrysk methanolu (aquamist), FMIC do tego odpowiednie turbo, wtryskiwacze, wydech i dobre strojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywista sprawa, ze sprzegło bedzie inne, a silnik Coswortha jest kompletny (tj. gotowy do montażu). Moc jaka mnie interesuje to okolice 400KM

 

Jeśli interesuje cię "tylko" 400KM to można spróbować tyle wyciągnąć na seryjnych gratach, zwracając tylko szczególną uwagę na chłodzenie, czyli: wieksza chłodnica, chłodnica oleju, wtrysk methanolu (aquamist), FMIC do tego odpowiednie turbo, wtryskiwacze, wydech i dobre strojenie.

 

Właśnie mam dylemat, bo słyszałem, że 2,5 STI słabo znoszą więcej niż około 360 KM na seryjnych gratach. Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 2.5L nie tłoki są problemem. Problemem jest jego tendencja do grzania się strasznie. Dlatego ważne jest odpowiednie zadbanie o odpowiednie chłodzenie. Pękanie tłoków też ma związek z za wysoką temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AndySTI, przejzyj sobie też ofertę rallispec :arrow: http://www.rallispec.com/prod_engine.htm

 

taki EJ207 za $3000 powinien spokojnie dać rade z 400KM. A swój mógłbyś sobie zostawić na zapas, albo sprzedać w celu odzyskania części kasy.

 

mati, jeszcze raz dzięki, temat mi się rozjaśnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jade do Leszka K. z podobnym tematem, tylko oscylujemy w granicach 450KM , plus skrzynia sekwencyjna, kłowa, klatka itd , itd :lol: zdam relacje co on o tym sądzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, zapytaj go czy nie lepiej zmienić blok na 2.0, ewentualnie ze strokerem. W końcu Spec C są dwulitrowe.

 

tak zapytam zobaczymy jak to wyjdzie, ale podejżewam ze Leszek K. nie bedzie chciał robic potwora na bazie 2,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać.

 

Kup evo, taniej będzie :roll:

 

nie przesadzajmy. oczywiscie chciałbm uzyskac te 400KM jak najmniejszym kosztem ale musi to być zrobione bardzo solidnie i przelatac conajmniej 100k km bez usterek. Rozważam sam kuty dół i większe turbo (APS) i strojenie w Mapteku. Ciekaw jestem czy taki zestaw bedzie sie sprawował bezawaryjnie. Dodam, że auto będzie używane głównie do jazdy "miejskiej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...