Jump to content

Cosworth engine


AndySTI
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Chciałbym się podzielić pewnym pomysłem, nad którym się głęboko zastanawiam i poznać ewentualne opinie.

Wygląda to tak: objective: duże wzmocnienie STI 06 poprzez: 1. zakup silnika made by Cosworth,ręcznie składany, w pełni wzmocniony (tłoki, blok, korby, głowice itd. mają wytzrymać 800bhp - tak podaje producent). Oczywiście jest to 2,5 boxer Subaru od podstaw przebudowany przez kultowego Coswortha. Moc to 415bhp. Koszt silnika to okolice 50k PLN.

2. Wymiana korb i tłoków, turbo i innych potzrebnych pierdółek, strojenie itd. moc w okolicach 380 HP. Pytanie jest następujące: czy opcja 2 będzie tak samo dobrze się spisywała jeśli chodzi o żywotność, awaryjnośc itp. Czy moge być pewien że tak duża ingerencja w motor nie spowoduje pogorszenia np. pracy silnika( np. poprzez słabe spasowanie tłoków ) i czy inne elementy (np. głowice) zniosą taki wzrost mocy i Nm i będa bezawaryjnie pracować przez powiedzmy 100k km. Druga opcja to zapewne nie-ASO. W obydwu przypadkach skrzynia pozostaje seryjna.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jest jeszcze trzecia opcja, moim zdaniem najlepsza bo te 2.5 litrowe silniki nie przemawiają do mnie, wymiana bloku na półzamknięty EJ207 z stroker'em JUN. Dzięki temu pojemność się zmniejszy do 2.2 litra, ale zyskasz napewno na niezawodności, poza tym będzie się mógł wyżej kręcić. Przy odpowiednim turbo i strojeniu 600 koni jest mozliwe. Powinno wyjść taniej niż 2.5 Cosworth'a.

Link to comment
Share on other sites

Pamietaj o jednym, przy wymianie bloku na blok cosworth`a

padnie Ci zaraz seryjne sprzegło, jezeli zdecydujesz sie na wymiane bloku i chcesz miec moc i tak musisz wymienić, wtryski, turbo, listwe paliwowa, i zrobic strojenie.

 

Jezeli chodzi o 2 opcje, to osoba składająca silnik, powinna bać Ci na jego gwarancje.

Np. nie-ASO. Druga opcja jest tańsza.

Ale to wszystko jest uzaleznione od mocy jaką chcesz osiągnąc!!!!

 

Pamietaj, że przy duzej mocy, nieliczne elementy moga powiedziec papa. (np. półoski)

Link to comment
Share on other sites

Pamietaj o jednym, przy wymianie bloku na blok cosworth`a

padnie Ci zaraz seryjne sprzegło, jezeli zdecydujesz sie na wymiane bloku i chcesz miec moc i tak musisz wymienić, wtryski, turbo, listwe paliwowa, i zrobic strojenie.

 

Jezeli chodzi o 2 opcje, to osoba składająca silnik, powinna bać Ci na jego gwarancje.

Np. nie-ASO. Druga opcja jest tańsza.

Ale to wszystko jest uzaleznione od mocy jaką chcesz osiągnąc!!!!

 

Pamietaj, że przy duzej mocy, nieliczne elementy moga powiedziec papa. (np. półoski)

 

Oczywista sprawa, ze sprzegło bedzie inne, a silnik Coswortha jest kompletny (tj. gotowy do montażu). Moc jaka mnie interesuje to okolice 400KM

Link to comment
Share on other sites

Jak okolice 400km to nie ma sensu tyle kasy w to ładować.

Znam 2 STi które mają 383 i 390kucy na seryjnym silniku.

 

Wymien, wydech, barany, turbo, wtryski, FMIC, listwa, strojenie i masz swoje 400KM.

A jak sie coś rozpanie w silniku to wtedy mozesz wymieniać blok.

Bo i tak musisz w/w graty kupić

Link to comment
Share on other sites

Oczywista sprawa, ze sprzegło bedzie inne, a silnik Coswortha jest kompletny (tj. gotowy do montażu). Moc jaka mnie interesuje to okolice 400KM

 

Jeśli interesuje cię "tylko" 400KM to można spróbować tyle wyciągnąć na seryjnych gratach, zwracając tylko szczególną uwagę na chłodzenie, czyli: wieksza chłodnica, chłodnica oleju, wtrysk methanolu (aquamist), FMIC do tego odpowiednie turbo, wtryskiwacze, wydech i dobre strojenie.

Link to comment
Share on other sites

Oczywista sprawa, ze sprzegło bedzie inne, a silnik Coswortha jest kompletny (tj. gotowy do montażu). Moc jaka mnie interesuje to okolice 400KM

 

Jeśli interesuje cię "tylko" 400KM to można spróbować tyle wyciągnąć na seryjnych gratach, zwracając tylko szczególną uwagę na chłodzenie, czyli: wieksza chłodnica, chłodnica oleju, wtrysk methanolu (aquamist), FMIC do tego odpowiednie turbo, wtryskiwacze, wydech i dobre strojenie.

 

Właśnie mam dylemat, bo słyszałem, że 2,5 STI słabo znoszą więcej niż około 360 KM na seryjnych gratach. Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać.

Link to comment
Share on other sites

W silniku 2.5L nie tłoki są problemem. Problemem jest jego tendencja do grzania się strasznie. Dlatego ważne jest odpowiednie zadbanie o odpowiednie chłodzenie. Pękanie tłoków też ma związek z za wysoką temp.

Link to comment
Share on other sites

Dziś jade do Leszka K. z podobnym tematem, tylko oscylujemy w granicach 450KM , plus skrzynia sekwencyjna, kłowa, klatka itd , itd :lol: zdam relacje co on o tym sądzi

Link to comment
Share on other sites

carfit, zapytaj go czy nie lepiej zmienić blok na 2.0, ewentualnie ze strokerem. W końcu Spec C są dwulitrowe.

 

tak zapytam zobaczymy jak to wyjdzie, ale podejżewam ze Leszek K. nie bedzie chciał robic potwora na bazie 2,5

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym mieć te 400KM i niczym się nie zajmować a po prostu śmigać.

 

Kup evo, taniej będzie :roll:

 

nie przesadzajmy. oczywiscie chciałbm uzyskac te 400KM jak najmniejszym kosztem ale musi to być zrobione bardzo solidnie i przelatac conajmniej 100k km bez usterek. Rozważam sam kuty dół i większe turbo (APS) i strojenie w Mapteku. Ciekaw jestem czy taki zestaw bedzie sie sprawował bezawaryjnie. Dodam, że auto będzie używane głównie do jazdy "miejskiej".

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...