Kura Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Oblachowanie i zawieszenie na ten przykład Opłaca się coś takiego? Dla PZU raczej nie A ja mam być spokojny - wyciągną od nich kasę potrzebną na naprawę... Zobaczymy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubeLek Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 A po takiej operacji, nie odbije sie ten 'przeszczep' na sztywnosci auta? I to wszystko przez jakiegos osla.. Boze ze ty widzisz i nie grzmisz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kura Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 A po takiej operacji, nie odbije sie ten 'przeszczep' na sztywnosci auta? I to wszystko przez jakiegos osla.. Boze ze ty widzisz i nie grzmisz.. Nie powinien, auto zostało rozłożone na części poprzez rozwiercenie fabrycznych punktów spawaliczych. "Nowe" elementy zostaną podobnie jak w fabryce, połączone w tych samych punktach, a wszystko to bezpośrednio na ramie... Będę na bieżąco opisywał i fotografował ten proces... Chłopaki robią to od dawna przywracając do życia zabytkowe auta... Bóg widzi, ale nie grzmi, ino leje... Wiadrami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Han Skolo Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Wreszcie zobaczyłem jak Twoje Subaru wygląda bez klapy Fajne foteczki, moze niezła kronika się z tego zrobi :wink: Widzę, że jak szef mówił tak i zrobił (rozwiercanie spawów) Na Twoim miejscu nie obawiałbym się, że cos z nią będzie nie tak, z tego co widzę to będzie autko zrobione jak nowe :smile: Czekam-y z niecierpliwościa na nastepne fotki i oczywiście na wielki finał. Może do następnego SPOTU juz ją odbudują :?: :?: :?: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Widzę, że jak szef mówił tak i zrobił (rozwiercanie spawów) Ciekawe czy je potem zgrzeje czy użyje migomatu :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spalili Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 hm jak wiadomo spawy, wysoka temperatura to duża szansa na rdzę :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kura Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Xbike, spalili! Dowiem się czym to połączą i w poniedziałek dam Wam znać. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spalili Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 może dobrze byłoby zanim to zrobią, i w razie czego molestować o zgrzewkę(oczywiście najłatwiej pospawać...) o ile możliwe. spawnąć to se rurke można ale nie niebylejakie auto :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniołeczek Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Wreszcie zobaczyłem jak Twoje Subaru wygląda bez klapy Fajne foteczki, moze niezła kronika się z tego zrobi :wink: są i pulsy... tym sposobem zwykły szary człowiek nauczy się konstrukcji auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Han Skolo Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 są i pulsy...tym sposobem zwykły szary człowiek nauczy się konstrukcji auta Szary człowiek i Szara Myszka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 to moja poprzednia impreza --> kasacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogii Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Czarny, co ja tak urzadzilo? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulinka Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 może dobrze byłoby zanim to zrobią, i w razie czego molestować o zgrzewkę(oczywiście najłatwiej pospawać...) o ile możliwe. spawnąć to se rurke można ale nie niebylejakie auto :wink: czy mozna prosic wolniej i duzymi literami? tak dla samochodowego imbecyla zeby zrozumial roznice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 może dobrze byłoby zanim to zrobią, i w razie czego molestować o zgrzewkę(oczywiście najłatwiej pospawać...) o ile możliwe. spawnąć to se rurke można ale nie niebylejakie auto :wink: czy mozna prosic wolniej i duzymi literami? tak dla samochodowego imbecyla zeby zrozumial roznice Stal ma to do siebie, że aby uzyskać odpowiednią sztywność/elastyczność, musi być odpowiednio zahartowana. potraktowanie palnikiem (ogniem), straci zadane jej wlaściwości. Zgrzewanie powoduje, że wysoka temperatura występuje na stosunkowo małej powierzchni (punkt). Stąd wniosek, że palnikiem należy posługiwać się roztropnie. Na marginesie, to wużej pokazane działanie nazywa się "przeszczepem". To auto nigdy nie będzie już takie, jakie bylo przed tym dzwonem. Dlatego w cywilizowanych krajach się złomuję, a do Polski spowadza i naprawia. Były już zdarzenia, że podobne auto po kolejnej kolizji rozpadalo się na tyyle części, z ilu było zrobione. Kiepscy blacharze za to się zabrali.... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spalili Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 zgrzewanie, to rozgrzanie do stanu plastyczności, a główny punkt programu to bardzo mocne ściskanie.rozgrzana zostaje tylko powierzchnia styku. spawanie jak wiadomo przypala cały obszar, wydać to często po kolorze blachy lub spalonej farbie. spawy w aucie w narażonych np na sól miejscach są nieteges. pomalujesz 5 warstw antykorozyjnej a to i tak będzie rdzewieć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kura Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 zgrzewanie, to rozgrzanie do stanu plastyczności, a główny punkt programu to bardzo mocne ściskanie.rozgrzana zostaje tylko powierzchnia styku. spawanie jak wiadomo przypala cały obszar, wydać to często po kolorze blachy lub spalonej farbie.spawy w aucie w narażonych np na sól miejscach są nieteges. pomalujesz 5 warstw antykorozyjnej a to i tak będzie rdzewieć :/ Xbike i spalili... Będą to spawać punktowo migomatem (bo w ten sposób będą składane całe połacie blach w mojej imprezie) I tu zadziorne pytanie, również do Fuks'a: wejdę w posiadanie powypadkowego szrota, który będzie się giął na zakrętach i za pięć lat odpadnie mi klapa bagażnika wraz z tylnym pasem?? Firma składa drogie i mocne wózki, niejdenokrotnie kolekcjonerskie i oldtimery. Specjalnie pod kątem Waszych sugestii wypytywałem "mojego" blacharza o skutki uboczne "migomatowania". Zapewnił mnie o trwałości i sztywności połączenia oraz o skuteczności drogich środków zabezpieczających spawy. Ich szef, który nie był zadowolony z usług innych firm renowacyjnych, podkupił najlepszych fachmanów - stworzył w ten sposób firmę sprostającą jego wymaganiom. Nie mieli dotąd reklamacji... Wiem, zakochany jestem w moim pierwszym w życiu Subaru, ale staram się nie demonizować innych, niż fabryczne metody, technik... Śmiem twierdzić, że moje subaru nie zostało drastycznie skasowane, a ekipa woli usunąć wszystko, co mogło choćby nieznacznie się odkształcić... Cieszę się, że nie trafiłem na takich, co część wyklepali a resztę wycięli beeską... Trzymajcie za całą operację kciuki i nie straszcie świeżego subaraka, co to więcej nie ma imprezy, jak ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 I tu zadziorne pytanie, również do Fuks'a: wejdę w posiadanie powypadkowego szrota, który będzie się giął na zakrętach i za pięć lat odpadnie mi klapa bagażnika wraz z tylnym pasem?? Samoistnie nie. Pisałem, że w przypadku dzwonu. Kiedyś taką Corsę widziałem. Przód i tył, dwie różne fury..... :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chloru Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 może dobrze byłoby zanim to zrobią, i w razie czego molestować o zgrzewkę(oczywiście najłatwiej pospawać...) o ile możliwe. spawnąć to se rurke można ale nie niebylejakie auto :wink: czy mozna prosic wolniej i duzymi literami? tak dla samochodowego imbecyla zeby zrozumial roznice Stal ma to do siebie, że aby uzyskać odpowiednią sztywność/elastyczność, musi być odpowiednio zahartowana. Nie żebym się czepiał ale nie słyszałem o hartowaniu blach samochodowych... Z tego co pamietam to zawartośc węgla oscyluje ok. 0,6 % i istotna ich plastycnosc gdyż są tłoczone. Tylko zahartowany material (nie ulepszony cieplnie) nie nadaje sie raczej do tegotypu konstrukcji gdyz bedzie mial dosc wysoka podatnosc na pękanie... To takie moje 0,03 PLN ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 To porównaj blachę ze wzmocnienia czołowego z np. blotnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chloru Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 To porównaj blachę ze wzmocnienia czołowego z np. blotnikiem. Dalej stawiam dolary przeciw orzechom, ze jezeli sa hartowane to na tym sie nie kończy ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Blachy tłoczne, gr. 0,5-3,0 700x1400, 1000x2000, 1250x2500, 1500x3000 Klasa tłoczności: P - blacha płytkotłoczna T - blacha tłoczna G - blacha głebokotłoczna B - blacha bardzogłębokotłoczna Blacha Tłoczna Stal o większej plastyczności i jednorodności właściwości mechanicznych. Stal Wysokotłoczna Stal o niższej wytrzymałości i wyższym współczynniku wydłużenia od stali przemysłowej. Sugerowana w przypadku gdy naprężenia spowodowane kształtowaniem powodują pękanie lub osłabienie stali przemysłowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chloru Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Blachy tłoczne, gr. 0,5-3,0 700x1400, 1000x2000, 1250x2500, 1500x3000 Klasa tłoczności: P - blacha płytkotłoczna T - blacha tłoczna G - blacha głebokotłoczna B - blacha bardzogłębokotłoczna Blacha Tłoczna Stal o większej plastyczności i jednorodności właściwości mechanicznych. Stal Wysokotłoczna Stal o niższej wytrzymałości i wyższym współczynniku wydłużenia od stali przemysłowej. Sugerowana w przypadku gdy naprężenia spowodowane kształtowaniem powodują pękanie lub osłabienie stali przemysłowej. No to teraz które z nich są potem hartowane i co po tym hartowaniu następuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 http://pl.wikipedia.org/wiki/Hartowanie ... C5%BCelaza) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chloru Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 http://pl.wikipedia.org/wiki/Hartowanie_(obr%C3%B3bka_cieplna_stop%C3%B3w_%C5%BCelaza) Nie odpowiadasz na pytania. Załozyłem, ze rozmawiam z osoba ktora wie co pisze (chodzilo o pierwsza Twoja wzmianke na temat zmiany wlasciwosci hartowanej stali podczas spawania). Widac nie zauważyłeś małej nieścisłości która to raczyła się wkraść w Twoją wypowiedź. W przypadku konstrukcji taka jaka jest samochód mało który detal jest tylko hartowany. Cały proces wraz z odpuszczaniem nazywa sie ulepszaniem cieplnym a hartowanie to tylko jedna z jego składowych. Reszta forum będzie Ci wdzięczna za pożyteczne linki, ja jeszcze co nieco pamietam ;-) P.S. Myślę, że można wydzielić dyskusję nt. obróbek materiałów ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Material poddawany długotrwałemu dzialaniu wysokiej temperatury traci swoje właściwości w zakresie wytrzymałości. Stąd moja wypowiedź w kwestii używania palnika. Pierwszy lepszy prospekt samochodowy (o ile Producent zechce taką fotografię/schemat publikować) przedstawia nadwozie auta z naniesionymi rodzajami stali (twarde, miękkie), które mają wpływ na zachowanie się nadwozia w przypadku kolizji/zderzenia. Stąd z twardych materialów buduję się część pasażerską, z bardziej podatnych strefy tzw. kontrolowanego zgniotu. I tyle. Sądzę, że dalej tematu nie warto drążyć. Jeżeli masz takową potrzebę, to załóż nowy wątek. Pozdrawki. P.S. Wrzuć do ogniska puszkę po piwie lub COCA-COLI i porównaj z tą, która ogniska nie widziała. Uwaga: nie wyciągaj gołymi rękami. Można się poparzyć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się