Skocz do zawartości

Subaru po Dzwonach - Galeria "rannych" samochodów


Han Skolo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A po takiej operacji, nie odbije sie ten 'przeszczep' na sztywnosci auta?

I to wszystko przez jakiegos osla.. Boze ze ty widzisz i nie grzmisz..

 

Nie powinien, auto zostało rozłożone na części poprzez rozwiercenie fabrycznych punktów spawaliczych. "Nowe" elementy zostaną podobnie jak w fabryce, połączone w tych samych punktach, a wszystko to bezpośrednio na ramie...

 

Będę na bieżąco opisywał i fotografował ten proces... Chłopaki robią to od dawna przywracając do życia zabytkowe auta...

 

Bóg widzi, ale nie grzmi, ino leje... Wiadrami... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie zobaczyłem jak Twoje Subaru wygląda bez klapy :twisted: Fajne foteczki, moze niezła kronika się z tego zrobi :wink:

Widzę, że jak szef mówił tak i zrobił (rozwiercanie spawów)

Na Twoim miejscu nie obawiałbym się, że cos z nią będzie nie tak, z tego co widzę to będzie autko zrobione jak nowe :smile:

Czekam-y z niecierpliwościa na nastepne fotki i oczywiście na wielki finał. Może do następnego SPOTU juz ją odbudują :?: :?: :?: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dobrze byłoby zanim to zrobią, i w razie czego molestować o zgrzewkę(oczywiście najłatwiej pospawać...) o ile możliwe. spawnąć to se rurke można ale nie niebylejakie auto :wink:

 

czy mozna prosic wolniej i duzymi literami? tak dla samochodowego imbecyla zeby zrozumial roznice :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dobrze byłoby zanim to zrobią, i w razie czego molestować o zgrzewkę(oczywiście najłatwiej pospawać...) o ile możliwe. spawnąć to se rurke można ale nie niebylejakie auto :wink:

 

czy mozna prosic wolniej i duzymi literami? tak dla samochodowego imbecyla zeby zrozumial roznice :mrgreen:

Stal ma to do siebie, że aby uzyskać odpowiednią sztywność/elastyczność, musi być odpowiednio zahartowana. potraktowanie palnikiem (ogniem), straci zadane jej wlaściwości.

Zgrzewanie powoduje, że wysoka temperatura występuje na stosunkowo małej powierzchni (punkt). Stąd wniosek, że palnikiem należy posługiwać się roztropnie.

Na marginesie, to wużej pokazane działanie nazywa się "przeszczepem".

To auto nigdy nie będzie już takie, jakie bylo przed tym dzwonem. Dlatego w cywilizowanych krajach się złomuję, a do Polski spowadza i naprawia. Były już zdarzenia, że podobne auto po kolejnej kolizji rozpadalo się na tyyle części, z ilu było zrobione. Kiepscy blacharze za to się zabrali.... :roll: :oops::oops::oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgrzewanie, to rozgrzanie do stanu plastyczności, a główny punkt programu to bardzo mocne ściskanie.rozgrzana zostaje tylko powierzchnia styku. spawanie jak wiadomo przypala cały obszar, wydać to często po kolorze blachy lub spalonej farbie.

spawy w aucie w narażonych np na sól miejscach są nieteges. pomalujesz 5 warstw antykorozyjnej a to i tak będzie rdzewieć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgrzewanie, to rozgrzanie do stanu plastyczności, a główny punkt programu to bardzo mocne ściskanie.rozgrzana zostaje tylko powierzchnia styku. spawanie jak wiadomo przypala cały obszar, wydać to często po kolorze blachy lub spalonej farbie.

spawy w aucie w narażonych np na sól miejscach są nieteges. pomalujesz 5 warstw antykorozyjnej a to i tak będzie rdzewieć :/

 

Xbike i spalili... Będą to spawać punktowo migomatem (bo w ten sposób będą składane całe połacie blach w mojej imprezie)

 

I tu zadziorne pytanie, również do Fuks'a: wejdę w posiadanie powypadkowego szrota, który będzie się giął na zakrętach i za pięć lat odpadnie mi klapa bagażnika wraz z tylnym pasem?? ;):lol:

 

Firma składa drogie i mocne wózki, niejdenokrotnie kolekcjonerskie i oldtimery. Specjalnie pod kątem Waszych sugestii wypytywałem "mojego" blacharza o skutki uboczne "migomatowania". Zapewnił mnie o trwałości i sztywności połączenia oraz o skuteczności drogich środków zabezpieczających spawy. Ich szef, który nie był zadowolony z usług innych firm renowacyjnych, podkupił najlepszych fachmanów - stworzył w ten sposób firmę sprostającą jego wymaganiom. Nie mieli dotąd reklamacji...

 

Wiem, zakochany jestem w moim pierwszym w życiu Subaru, ale staram się nie demonizować innych, niż fabryczne metody, technik... ;)

 

Śmiem twierdzić, że moje subaru nie zostało drastycznie skasowane, a ekipa woli usunąć wszystko, co mogło choćby nieznacznie się odkształcić... Cieszę się, że nie trafiłem na takich, co część wyklepali a resztę wycięli beeską...

 

Trzymajcie za całą operację kciuki i nie straszcie świeżego subaraka, co to więcej nie ma imprezy, jak ma... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu zadziorne pytanie, również do Fuks'a: wejdę w posiadanie powypadkowego szrota, który będzie się giął na zakrętach i za pięć lat odpadnie mi klapa bagażnika wraz z tylnym pasem??

Samoistnie nie. Pisałem, że w przypadku dzwonu. Kiedyś taką Corsę widziałem. Przód i tył, dwie różne fury..... :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dobrze byłoby zanim to zrobią, i w razie czego molestować o zgrzewkę(oczywiście najłatwiej pospawać...) o ile możliwe. spawnąć to se rurke można ale nie niebylejakie auto :wink:

 

czy mozna prosic wolniej i duzymi literami? tak dla samochodowego imbecyla zeby zrozumial roznice :mrgreen:

Stal ma to do siebie, że aby uzyskać odpowiednią sztywność/elastyczność, musi być odpowiednio zahartowana.

 

Nie żebym się czepiał ale nie słyszałem o hartowaniu blach samochodowych... Z tego co pamietam to zawartośc węgla oscyluje ok. 0,6 % i istotna ich plastycnosc gdyż są tłoczone. Tylko zahartowany material (nie ulepszony cieplnie) nie nadaje sie raczej do tegotypu konstrukcji gdyz bedzie mial dosc wysoka podatnosc na pękanie...

 

To takie moje 0,03 PLN ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blachy tłoczne,

gr. 0,5-3,0

700x1400, 1000x2000, 1250x2500, 1500x3000

Klasa tłoczności:

P - blacha płytkotłoczna

T - blacha tłoczna

G - blacha głebokotłoczna

B - blacha bardzogłębokotłoczna

 

Blacha Tłoczna

Stal o większej plastyczności i jednorodności właściwości mechanicznych.

 

Stal Wysokotłoczna

Stal o niższej wytrzymałości i wyższym współczynniku wydłużenia od stali przemysłowej. Sugerowana w przypadku gdy naprężenia spowodowane kształtowaniem powodują pękanie lub osłabienie stali przemysłowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blachy tłoczne,

gr. 0,5-3,0

700x1400, 1000x2000, 1250x2500, 1500x3000

Klasa tłoczności:

P - blacha płytkotłoczna

T - blacha tłoczna

G - blacha głebokotłoczna

B - blacha bardzogłębokotłoczna

 

Blacha Tłoczna

Stal o większej plastyczności i jednorodności właściwości mechanicznych.

 

Stal Wysokotłoczna

Stal o niższej wytrzymałości i wyższym współczynniku wydłużenia od stali przemysłowej. Sugerowana w przypadku gdy naprężenia spowodowane kształtowaniem powodują pękanie lub osłabienie stali przemysłowej.

 

No to teraz które z nich są potem hartowane i co po tym hartowaniu następuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie odpowiadasz na pytania. Załozyłem, ze rozmawiam z osoba ktora wie co pisze (chodzilo o pierwsza Twoja wzmianke na temat zmiany wlasciwosci hartowanej stali podczas spawania). Widac nie zauważyłeś małej nieścisłości która to raczyła się wkraść w Twoją wypowiedź. W przypadku konstrukcji taka jaka jest samochód mało który detal jest tylko hartowany. Cały proces wraz z odpuszczaniem nazywa sie ulepszaniem cieplnym a hartowanie to tylko jedna z jego składowych. Reszta forum będzie Ci wdzięczna za pożyteczne linki, ja jeszcze co nieco pamietam ;-)

 

P.S. Myślę, że można wydzielić dyskusję nt. obróbek materiałów ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Material poddawany długotrwałemu dzialaniu wysokiej temperatury traci swoje właściwości w zakresie wytrzymałości.

Stąd moja wypowiedź w kwestii używania palnika.

Pierwszy lepszy prospekt samochodowy (o ile Producent zechce taką fotografię/schemat publikować) przedstawia nadwozie auta z naniesionymi rodzajami stali (twarde, miękkie), które mają wpływ na zachowanie się nadwozia w przypadku kolizji/zderzenia. Stąd z twardych materialów buduję się część pasażerską, z bardziej podatnych strefy tzw. kontrolowanego zgniotu. I tyle.

Sądzę, że dalej tematu nie warto drążyć. Jeżeli masz takową potrzebę, to załóż nowy wątek.

Pozdrawki.

P.S. Wrzuć do ogniska puszkę po piwie lub COCA-COLI :mrgreen::twisted: i porównaj z tą, która ogniska nie widziała. Uwaga: nie wyciągaj gołymi rękami. Można się poparzyć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...