Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.11.2022 o 15:45, ex-Dyrekcja napisał(a):

Sorry, wyszło trochę inaczej (Solterra zaczyna się od 50k, najdroższa wersja 56k).

Innymi słowy najdroższa wersja Solterry kosztuje mniej od najtańszej wersji Y ( z napędem na tył). 

Przy okazji przepraszam wszystkich za długie oczekiwanie na cennik.

Sama dyskusja o cenach była ... dość skomplikowana.

A po jej zakończeniu czekaliśmy na rozwiązanie znanego problemu technicznego.

Faktem jest, że w trakcie testowania naszego egzemplarza nie było potrzeby dokręcania kół (było regularnie sprawdzane) w trakcie pokonanych w międzyczasie ok. 4000 km, ale wskazówki producenta naturalnie były nam znane.  

 

Pozdrowienia

 

Screenshot2023-03-0913_57_11.thumb.png.3c99aeef57cbca8113ec753fe475b15d.png

 

https://www.tesla.com/pl_PL/my/order/LRWY234_0c8e3a7a92946efea8b0dc44453635e0?titleStatus=new&redirect=no#overview

 

 

Screenshot2023-03-0914_00_22.thumb.png.86e04b83ea1eb8197a936c2d416d3206.png

 

55k EUR x 4,70 PLN/EUR = 258,5 k PLN

 

Tesla dostęp do sieci Superchargerów, pełnoprawne auto w trasy, inna moc, świetne hamowanie z odzyskiem, dobre ładowanie AC w domu z siły, świetne o wiele szybsze ładowanie DC o osiągach nie wspomnę bo TOYOToBARU nawet się do nich nie zbliża 

 

aplikacja, dostęp do auta, danych itp. bardzo dobrze rozwiązane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Toyota skontaktowała się z Bjornem Nylandem, żeby przekazać mu kilka informacji na temat nadchodzących zmian w bZ4X. Ogólny komunikat jest zbliżony do następującego: nie należy przejmować się obecnymi osiągami samochodu, ponieważ w maju 2023 dojdzie do akcji przywoławczej, w trakcie której bZ4X otrzyma aktualizację oprogramowania. W baterii elektryka zmniejszone zostaną bufory, samochód zyska o 10-15 procent zasięgu, pojawią się też inne usprawnienia.”

 

Źródło: elektrowoz.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
5 godzin temu, ketivv napisał(a):

TOYOToBARU nawet się do nich nie zbliża 

Cytowanie wpisu sprzed czterech miesięcy po spowodowanych spadkiem sprzedaży obniżkach cen Tesli jest niepoważne.  Gdyby było napisane np. „po obniżkach cen Tesli sytuacja się zmieniła .,” , czy coś w tym rodzaju, byłoby OK. A tak powstaje sugestia, jakobym w listopadzie napisał nieprawdę, a to jest (niestety) po prostu niezgodne z prawdą  = nie fair. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.03.2023 o 19:25, ex-Dyrekcja napisał(a):

Cytowanie wpisu sprzed czterech miesięcy po spowodowanych spadkiem sprzedaży obniżkach cen Tesli jest niepoważne.  Gdyby było napisane np. „po obniżkach cen Tesli sytuacja się zmieniła .,” , czy coś w tym rodzaju, byłoby OK.

 

fakt, zdecydowanie nie brałem pod uwagę, że tak to można odebrać

 

skrótem myślowym wróciłem do naszej wymiany zdań na tutejszym forum i przytoczyłem dane dla obecnej sytuacji

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 9.03.2023 o 19:25, ex-Dyrekcja napisał(a):

Cytowanie wpisu sprzed czterech miesięcy po spowodowanych spadkiem sprzedaży obniżkach cen Tesli jest niepoważne.

 

z racji, że jestem dość niepoważnym człowiekiem to życzę Subaru takie spadku sprzedaży jakiego Tesla doświadczyła od jesieni '22 do końca pierwszego kwartału '23 

 

przy okazji znowu aktualizacja cen 

Screenshot 2023-04-20 15.17.04.png

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem mozliwosc przejechania sie Toyotobaru. 

Fajnie przyszpiesza, fajnie wybiera nierownosci i chyba tyle.

Skandaliczny zasieg uciekajacy w oczach , ladowarka pokladowa tylko 7,2 KW.....

Podlaczylem go przy 60 kilku % do ladowarki 11 KW i pokazal 10:40 do pelnego ladowania. 

Bez komentarza...

Nie jest to auto ktore bym kupil i nie uwazam ze jest warte swojej ceny.

 

 

 

IMG_8032.jpeg

IMG_8031.jpeg

IMG_8028.jpeg

IMG_8027.jpeg

IMG_8029.jpeg

IMG_8026.jpeg

Edytowane przez Lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lisek napisał(a):

Skandaliczny zasieg uciekajacy w oczach , ladowarka pokladowa tylko 7,2 KW.....

Podlaczylem go przy 60 kilku % do ladowarki 11 KW i pokazal 10:40 do pelnego ladowania. 

 

Pokładowa ładowarka jest jednofazowa, więc po podłączeniu do tej 11 kW mogła ona ładować tylko jedną fazą, czyli około 3,5 kW.

Dokładnie taki sam efekt byłby po podłączeniu zwykłej cegły do domowego gniazda 230V.

Retro rozwiązanie w nowym samochodzie. Mieli to zmienić na trójfazową 11kW w późniejszych egzemplarzach. Ale kto kupił to egzotyczne w Europie rozwiązanie i chce ładować w domu - ma problem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
17 godzin temu, Lisek napisał(a):

Podlaczylem go przy 60 kilku % do ladowarki 11 KW i pokazal 10:40 do pelnego ladowania. 

Z mojego doświadczenia wynika, że faktyczny czas ładowania jest trochę krótszy, od informacji na wyświetlaczu (ładowanie z normalnego gniazdka domowego).

Przy (prawie) pustej baterii pokazał o godz. 11.37 czas ładowania 24h24min.

Czyli powinien zakończyć następnego dnia o 11.57.

Gdy rano wstałem i podszedłem do auta, to o 6.51 był już naładowany (nie wiem, o ile wcześniej zakończył ładowanie), czyli przynajmniej o 5 godzin wcześniej.

Naturalnie uważam, że elektryk ma sens tylko jako drugi samochód w domu. Ale gdy ma się możliwość ładowania w domu (szczególnie gdy mamy solary), to do codziennego użytku jest całkiem sensowny. Przynajmniej w Krakowie (i zapewne w kilku innych miastach) możliwość korzystania z buspasów to w wielu miejscach sympatyczna sposobność omijania korków.

Dochodzą takie małe usprawnienia jak schłodzenie samochodu w lecie (czy ogrzania w zimie) przed rozpoczęciem jazdy. W ruchu miejskim też spora oszczędność energii.

Ale - przy dzisiejszym poziomie techniki - na dalekie trasy klasyczny napęd ma moim zdaniem dużą przewagę. No i na Subariadę elektrykiem też bym raczej nie pojechał (terenowo może Solterra dała by i rady, ale jak do tego terenu dojechać, gdy po drodze 2.000 km, z czego połowa bez stacji ładowania…)

IMG_8041.jpeg

IMG_8033.jpeg

Edytowane przez ex-Dyrekcja
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie też jestem zaskoczony ograniczeniem mocy w ładowaniu z wallboxa. Trochę Toyota i Subaru sobie w kolano strzeliły tym rozwiązaniem. Patrząc na konkurencję to Toyota i Subaru wypadają przy niej dość blado - zasięg na poziomie 250 km, długie ładowanie i słabe wyciszenie. Mam nadzieję, że w najbliższych latach to poprawią, a samochody doczekają się większej baterii. Z drugiej strony wydaje mi się, że kolejne elektryki obu marek będą już lepsze. Zresztą testy redakcyjne również pokazują, jak spisuje się napęd Subaru w praktyce. 

 

https://www.superauto.pl/artykuly/test-subaru-solterra-2023-awd-71-4-kwh-platinum-plus-opinie-recenzje-elektryki

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a jak mam moze glupie pytanie ale sam juz nie wiem, jaka ladowarke kupic do domu do Solterry? 7,4 KW, 11KW czy jednak 22KW(zeby mozna bylo maksymalnie ladowac auto)? oczywiscie 3 fazy w domu mam. nie wiem czy dobrze wyczytalem ale Solterre z pradem w domu mozna max ladowac 6,6KW(1 faza 32A bezpiecznik albo 3 fazy 32A bezpiecznik), pytam bo nie jestem pewny.

Edytowane przez Koniu0739
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Koniu0739 napisał(a):

a jak mam moze glupie pytanie ale sam juz nie wiem, jaka ladowarke kupic do domu do Solterry? 7,4 KW, 11KW czy jednak 22KW(zeby mozna bylo maksymalnie ladowac auto)? oczywiscie 3 fazy w domu mam. nie wiem czy dobrze wyczytalem ale Solterre z pradem w domu mozna max ladowac 6,6KW(1 faza 32A bezpiecznik albo 3 fazy 32A bezpiecznik), pytam bo nie jestem pewny.

 tak długo jak Solterra ma jednofazową ładowarkę na pokładzie to pewnie maks okolice wspomnianych 6,6 kW może 7 kW o ile da się obciążyć domową jedną faze 32 A a to nie tylko kwestia zabezpieczenia ale też przekroju kabla w instalacji (ścianie)

 

jest rozwiązanie działające z 2 faz 

https://accelev.vtech.pl/pl/produkt/accelev-two/

 

właściwe przyda się tylko do takiego auta jak Solterra czy "już trochę stary" Nissan Leaf

bo "amerykańskie" Tesle z reguły przerabia się na CCS 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie rozchodzi o to ze to nie problem w domu z 3 fazami, bo dom jest nowy(3 fazy jest na tablicy trzeba tylko wyciagnac na sciane domu) i gniazdko na zenatrz domu da sie przerobic na 32A (jest na 1 fazie 16A aktualnie). Tylko ja nie chcialbym przerabiac a okaze sie ze wlasnie max to 6,6kW, wyczytalem tutaj:

https://ev-database.org/car/1567/Subaru-Solterra-AWD#charge-table

ze 1 faz
a 32A 7,4kW daje max 6,6kW tak samo jak 3 fazy 22kW, wiec jaki sens przerabiac i kupowac drozsza ladowarke.

 

Ogolnie na dzien dzisiejszy auto kupione na 4-5 lat i nie patrze w przyszlosc, a skupiam sie tylko na tym co jest teraz.

Edytowane przez Koniu0739
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Koniu0739 napisał(a):

Ogolnie na dzien dzisiejszy auto kupione na 4-5 lat i nie patrze w przyszlosc, a skupiam sie tylko na tym co jest teraz.

W mojej ocenie ten samochód jest nieco zapóźniony technologicznie już w momencie premiery aby tylko wypuścić na rynek elektryka i obniżyć emisje flotową CO2.....

 

Miałem okazję jeździć wersją od Toyoty i niestety samochód nie specjalnie mnie zachwycił.

Dobrze jezdnie ale wnętrze tak sobie.

Dla mnie relacja cena/osiągi/zasięg vs to co oferuje konkurencja przemówiła do rozsądku żeby spróbować czegoś nowego. 

Dwa tygodnie temu pożegnałem moje ostatnie XT 18 i przesiadłem się do Tesli Y Performance. Ta wersja jest tylko 20 tys PLN droższa od Solterry i to jest samochód którego szukałem.

Super osiągi, przestronne wnętrze , szybkie ładowanie. 

W pierwszym kwartale 2023 to najlepiej sprzedający się samochód na świecie w ilosci ok 270 tys sztuk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Koniu0739 napisał(a):

mi sie rozchodzi o to ze to nie problem w domu z 3 fazami, bo dom jest nowy(3 fazy jest na tablicy trzeba tylko wyciagnac na sciane domu) i gniazdko na zenatrz domu da sie przerobic na 32A (jest na 1 fazie 16A aktualnie). Tylko ja nie chcialbym przerabiac a okaze sie ze wlasnie max to 6,6kW, wyczytalem tutaj:

https://ev-database.org/car/1567/Subaru-Solterra-AWD#charge-table

ze 1 faz
a 32A 7,4kW daje max 6,6kW tak samo jak 3 fazy 22kW, wiec jaki sens przerabiac i kupowac drozsza ladowarke.

 

Ogolnie na dzien dzisiejszy auto kupione na 4-5 lat i nie patrze w przyszlosc, a skupiam sie tylko na tym co jest teraz.

 

wyjaśnię to nieco inaczej, jeśli nie można zrobić infrastruktury jednofazowej 230V 32 A 

to auto z tak starym systemem ładowania jak Solterra potrzebuje właśnie najdroższych EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment potocznie zwanych ładowarkami) jakie są na rynku 

 

niemalże wszystkie obecne elektryki dostępne obecnie w EU dają się bez problemu lądować z 3 faz 16 A tanimi EVSE za 1200 PLN ale nie Solterra bo producent "dał ciała"

 

można Solterre ładować w "domu" jeszcze szybszym prądem już stałym DC ale wtedy mówimy o kosztach rzędu 20-30 k PLN i to są już de facto zewnętrzne ładowarki prądu stałego bezpośrednio do baterii (przez pośrednictwa ładowarki pokładowej)

 

czy gniazdko w domu da się przerobić na 32A na jednej fazie to się okaże po tym jakie masz zabezpieczenia na podpięciu prądu do domu, jak masz 25 A to może się okazać, że nie będzie tak łatwo

bo zrobić na wariata to można, można nawet założyć sobie na jednej fazie mocniejsze zabezpieczenie za licznikiem i modlić się żeby nie spaliła się się instalacja gdy będzie 10 godzin pracowała na jednej fazie z obciążeniem 32A 

 

teraz pytanie podstawowe na ile potrzebujesz Solterre -  którą już posiadasz - ładować szybciej jak 2,5-3kW ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Lisek napisał(a):

Miałem okazję jeździć wersją od Toyoty i niestety samochód nie specjalnie mnie zachwycił.

Dobrze jezdnie ale wnętrze tak sobie.

Dla mnie relacja cena/osiągi/zasięg vs to co oferuje konkurencja przemówiła do rozsądku żeby spróbować czegoś nowego. 

Dwa tygodnie temu pożegnałem moje ostatnie XT 18 i przesiadłem się do Tesli Y Performance. Ta wersja jest tylko 20 tys PLN droższa od Solterry i to jest samochód którego szukałem.

Super osiągi, przestronne wnętrze , szybkie ładowanie. 

 

dokładnie o tym tu we wcześniejszych postach wspominałem, bo sentyment do marki to jedno ale praktycznie za te same pieniądze można dostać np. wspomnianą Teslę Y 

co w porównaniu do Solterry przenosi użytkownika do innej cywilizacji lepszej o parę skal pod względem codziennego użytkowania 

 

 

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Koniu0739 napisał(a):

a jak mam moze glupie pytanie ale sam juz nie wiem, jaka ladowarke kupic do domu do Solterry? 7,4 KW, 11KW czy jednak 22KW(zeby mozna bylo maksymalnie ladowac auto)? oczywiscie 3 fazy w domu mam. nie wiem czy dobrze wyczytalem ale Solterre z pradem w domu mozna max ladowac 6,6KW(1 faza 32A bezpiecznik albo 3 fazy 32A bezpiecznik), pytam bo nie jestem pewny.

U mnie sprawdza sie rozwiazanie takie ze to co wyjezdze za dnia spokojnie doladuje przez noc z gniazdka w domu.

W pracy na parkingu mam wallboxa 11 kw + fotowoltaika i styka:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lisek napisał(a):

W pracy na parkingu mam wallboxa 11 kw + fotowoltaika i styka:)

 

 ale w przypadku Solterry ten wallbox (Wallbox) 11kW i tak osiągnie co najwyżej c.a. 3,5 kW

bo będzie podawał jedną fazę na max 16A 

żeby ładować Solterrę szybciej ten wallbox musiałby być 22kW czyli działać na 32A na fazie wtedy teoretycznie można by było osiągnąć ok 7 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lisek napisał(a):

U mnie sprawdza sie rozwiazanie takie ze to co wyjezdze za dnia spokojnie doladuje przez noc z gniazdka w domu.

 

Dokładnie, dlatego zapytałem 

3 godziny temu, ketivv napisał(a):

teraz pytanie podstawowe na ile potrzebujesz Solterre -  którą już posiadasz - ładować szybciej jak 2,5-3kW ?

 

bo jeśli dziennie zużyjesz 15-25 kWh a auto stoi sobie w garażu 10 h to ze zwykłego 230 V 16A spokojnie w tym czasie zaciągniesz wspomniane 25 kWh

 

problem zaczyna się wtedy gdy trzeba ładować szybciej np. żeby złapać "swój prąd z PV"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ketivv napisał(a):

Ale nie cała. Pytanie czy chińskie oddziały robią tylko na potrzeby wewnętrzne, czy też na eksport? Solterra jest wymieniona tylko przy japońskiej fabryce, chińskie mają w opisach tylko BZ4X. No i pytanie jak się ilości rozkładają między fabrykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...