Skocz do zawartości

Subarynka nielota. Tani wolnossak? Wolne Żarty XD


Kiwi 4ester

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Takie było jak na zdjęciach :) generalnie tam kilka różnych lotek szło do SG, ale te ze stopami były tylko dwa. :) Ja to się cieszę, że w kolor budy udało się dorwać :yahoo:

przecież te lotki ze stopami to są oem z wersji STI/crosssports ;) wersje są dwie- przedlift i polift. Ty masz tę ładniejszą :lol:

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolejny miesiąc już prawie za nami, więc czas na wpis :)

Naj sam przód - do odświeżonych felg wpadły odświeżone nakrętki i nowe opony :dance:

IMG_20220218_202459.thumb.jpg.1f0e604c03a402e48c306d3b2b784a9b.jpg

 

IMG_20220218_202515.thumb.jpg.ce7ca52401da0fc94be98b8e464ba7c9.jpg

 

IMG_20220218_202524.thumb.jpg.a76bbc4c78bb880e78c5815514822e53.jpg

 

Nakrętki ręcznie polerowałem. Nie są idealne (zresztą jak cała Subarynka :ph34r:... i jej właści... ekhm współwłaściciel:biglol:), ale komplet nowych nakrętek to... Może przy następnej wymianie opon się pokuszę :P

 

Opony
 

IMG_20220222_152311.thumb.jpg.fe8041218cbb3817a636b6f52591cd8a.jpg

 

 

Bezpośredni następca Weatherproof SUV. Bardzo ładnie się prezentują i patrząc na poniższe zdjęcie...

IMG_20220222_153627.thumb.jpg.5ed6df59d8702373fc12cba9edb896db.jpg

 

... widać, jak zmieniła się konstrukcja bieżnika i już mogę powiedzieć, że te nowe są cichsze.

IMG_20220222_151302.thumb.jpg.bb09fd505c4ec59aacc535746aa7801d.jpg

 

IMG_20220222_152939.thumb.jpg.0c31e38898ee9415291961baad67276a.jpg

 

Z poprzednimi wszystko w porządku, ale chciałem mieć cały świeży komplet, a jakby ktoś był zainteresowany to poprzedni komplet z felgami mam do spylenia :rolleyes:

2 dni temu odebrałem Subarynke po dopieszczaniu i świeciła się jak nie powiem co :D

IMG_20220225_130120.thumb.jpg.0b5a9e4f32767c347ba0ca21be819d65.jpg

 

IMG_20220225_130135.thumb.jpg.bfd0ee711c75d886c22e307292beca10.jpg

 

Jednak OEM felgi to OEM felgi :drool: Niemniej teraz rozglądam się za odpowiednimi dystansami, bo trochu za bardzo schowały się w nadkola, a ładniej będzie, gdy się wyrówna z budą :) Dziękuję koledze @aplam13 za kontakt do firmy:hi:

 

Co dalej??? 

No tak... Fotele :D z tym to dopiero miałem :upside-down-face_1f643-small:

Od dłuższego czasu (chyba z rok czasu) dumałem, że może by wstawić coś wygodniejszego do siedzenia. Przysiadałem się do foteli z WRX/STI, ale no... kolor mi nie podchodził, jak również do wnętrza by mi nie pasowały. Fotele z Legacy IV - fajna opcja, elektryka, ale z kolei rzeźba z mocowaniami do podłogi - odpada ^_^ no więc została tylko opcja z innego forestera.

Za tyle czasu, co jestem tutaj na forum, udało mi się dojść, że do Foresterów 2,5XT EU były pakowane fotele, dokładnie tak samo wyglądające jak te z Legacy IV przy czym bez elektryki, ale z podłokietnikiem wbudowanym w fotel, dla przedlifta (podobno takie wersje są dość rzadkie). Z drugiej strony, wychodziły również komplety z elektryką dla kierowcy( @elmot ma coś takiego u siebie na pokładzie i całkiem to to fajne), ale z kolei budowa fotela dokładnie taka jak u mnie i te fotele są jeszcze rzadsze  :wacko: Skucha. I co zrobić???

Z czasem wpisując hasło "fotel forester sg" częściej wyskakiwały mi te a'la Legacy, więc w tym kierunku poszedłem. Jednego razu byłem zdecydowany na same przednie. Dość sporo wychodziło jak tylko za dwa fotele. Innym razem pojechałem sprawdzić komplet foteli z kanapą (bez boczków) za Puławami, ale znowu lipa, bo były z wersji UK. W międzyczasie, jak żonę uświadomiłem o swoim planie "ulepszenia wnętrza" to dostałem KATEGORYCZNY BAN na montaż takich, kwitując: "Chyba mam tu też coś do powiedzenia, prawda?:huh:".  "No tak kochanie:wub: (kurtka na wacie:facepalm:)". Niemniej zgodziła się na taką opcję, że jak już kupię takie fotele, to mogą być na handel :ph34r:. No i dobra. Nie minęło dużo czasu, jak wybrałem się "na wycieczkę" do Warszawy po cały komplet :dance:(fotele, kanapa i boczki). Stan??? Ciut do poprawy, niemniej uważam, że jest i tak całkiem dobrze, jak na fotele mające tyle lat, kanapa miodzio, boczki... też by pasowało ciut poprawić, ale brałem co było, bo wiem, że prędko, taka okazja się nie nadarzy :upside-down-face_1f643-small: Zadowolony z siebie zapakowałem w bagażnik i rura do domu :superhero:IMG_20220221_111548.thumb.jpg.e13ee33cfdd538442a77ac634a00b8d1.jpg

 

Razem z fotelami przytuliłem jeszcze oba przednie wahacze, ot tak, na subarowy wypadek :biglol:

 

Tu z ciekawości mogę powiedzieć, że trasa Kraków-Warszawa-Kraków (712km) średnie spalanie LPG wyszło mi 11,25 L/100km, więc całkiem spoko :thumbup:

 

"Fotele na handel"??? Taaaaaaaaaaaaaa :biglol:

IMG_20220224_135226.thumb.jpg.c0f943fd3f304df7192b4afb2e6bf080.jpg

 

Powiedzmy, że na chwilę obecną wstawiłem tylko fotel kierowcy w formie "testu" :P. Tak czy siak dobrze wyszło, bo będę miał teraz duuuuużo czasu, żeby stelaże foteli w końcu odgruzić raz, a dobrze. To, że zajmie to trochę czasu... No cóż :evil2:

IMG_20220224_135231.thumb.jpg.a15a3fd3b54ec317b1b7c084c709d205.jpgIMG_20220224_135236.thumb.jpg.e913e32355d09d334bf025cb7a3792d2.jpg

 

IMG_20220224_135243.thumb.jpg.9c33862d51f22883bdf6ec91226da085.jpgIMG_20220224_135252.thumb.jpg.77a39e44f43fba018d22edcc7da614e2.jpg

 

Teraz wracamy do epizodu z panelem klimatyzacji (znowu:biglol:). Do tej pory próbowałem własnymi siłami ze srebrnych przycisków zrobić czarne. Efekty tego... No cóż... :rolleyes:

 

Oryginał

20200910_162221.thumb.jpg.397769957be74207d9577b0d88315e84.jpg

 

Podejście do przeróbki nr 1

20200910_162236.thumb.jpg.83b82889f8fa1a0c573a75bfc88ae203.jpg

 

 

Podejście do przeróbki nr 2

IMG_20210715_190446.thumb.jpg.2dd148b9f5f1099a1b5022db38f0c31b.jpg

 

 

Po pewnym czasie, przeróbka nr 2 zaczęła wykazywać pewne niezadowalające objawy użycia zbyt dużej ilości klaru:facepalm:

IMG_20220224_231141.thumb.jpg.6faba638582f4dc801cf036942a4a0b7.jpg

 

14353952399710.jpg.acfc94541fe2e21982b6dc89d513b481.jpg

 

No cóż, mogę obwiniać tylko sam siebie :wacko: i swoje beztalencie w kwestii lakierowania czegokolwiek :biglol: ( @aplam13 mi świadkiem :biglol:). 

Końcem stycznia pokazywałem nabytek od @Oczkoo15 , ale wpadłem na pomysł, żeby zabezpieczyć to folią i zanabyłem folii 3M, na wielkość przycisków, razem z wykrojnikami na reflektory i halogeny :thumbup:

Efekt końcowy panelu klimatyzacji, razem z przyciskiem awaryjnych i kratkami:yahoo:

 

PRZED

IMG_20220224_231134.thumb.jpg.a1815bbf8d36947c637ba93eea9034cf.jpg

 

PO

IMG_20220225_013726.thumb.jpg.9a562807dd810996ccbfc204ea6f1b58.jpg

 

IMG_20220225_013736.thumb.jpg.744bbac7e37969cd2f1cf1da1f5471e7.jpg

 

IMG_20220225_013746.thumb.jpg.d7aef2b222de6d1f9aaa4f6a3073b67c.jpg

 

I tak, wiem. OEM czarny przycisk z STI na temperaturę ma niebieską i czerwoną kropkę. Kolega @Tutek (jeszcze raz dzięki za pomoc:hi:) pomógł mi podjąć decyzję, że tak będzie lepiej zostawić jak jest, a w bliższej lub dalszej nieokreślonej przyszłości, może uda mi się nabyć taką z kolorkami. Póki co jest pięknie :yahoo:

 

Z drobniejszych rzeczy, to po prawie roku (11 miesięcy) spaliła mi się jedna żarówka H4, więc kupiłem następny komplet :)

IMG_20220224_142414.thumb.jpg.e2f9a49c4fefeaebe2ac70ee4d88ef81.jpg

 

Ogólnie to polecam te żarówki, bo fajnie świecą i nie ma problemu z homologacją B).

 

Na koniec trochę nieco przykra sprawa, bo radio odmówiło mi posłuszeństwa :( pół roku po gwarancji :facepalm:. W czym problem? Radio odpala, działa jak trzeba, aaaale... W głośnikach cisza jak makiem zasiał. :(

Rozebrałem, popatrzyłem i ogólnie to trochu się załamałem :cry:

IMG_20220226_155729.thumb.jpg.fa5b5713f20d18e24dd5b449ed8994ac.jpg

 

IMG_20220226_155734.thumb.jpg.f23b34ee507b99c20abad39768a29fc7.jpg

 

IMG_20220226_161435.thumb.jpg.5868d8363302b10466130e61f08d5f93.jpg

 

IMG_20220226_161456.thumb.jpg.fce0b9ecdc7e4addf9cc25def5054715.jpg

 

IMG_20220226_161531.thumb.jpg.426ae5fb1a8a8909965a696b04b78e80.jpg

 

IMG_20220226_161610.thumb.jpg.6c294daf565d407c4a354c19f7407514.jpg

 

Te niebieskie naloty to rąbek czasu wilgoci i korozji. Udało mi się dorwać drugie radio, żeby się upewnić, czy może to jednak coś z głośnikami nie halo, ale głośniki są OK. Tak więc, tyle co zrobiłem, to w miejscach korozji wyczyściłem alkoholem licząc, że może w magiczny sposób głośniki ożyją. No cóż, mam dwie wiadomości :) dobra to taka, że udało mi się niczego więcej nie zepsuć :biglol: zła, że głośniki dalej nie grają <_<. Teraz jestem w sytuacji, że owe drugie radio, które mam, może się przyda jako dawca części :) Być może, razem z @LosioDriver jakoś temat rozkminimy, a jestem dobrej myśli, że da się :) 

 

Los chciał, że tydzień temu kupiłem OEM Kenwooda, który teraz się przyda jak nic :D, a którego mam, bo będę próbował robić tak, jak z srebrnymi przyciskami panelu klimy (Boże - uchroń od porażki - amen:ph34r::biglol:).

  • Super! 10
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To może tak po kolei :)

 

Na początek podbity przegląd :thumbup: Nie omieszkałem zajrzeć pod Subarynke. Trochu tej rudej jest gdzieniegdzie, ale już mam termin umówiony na robótki :)

IMG_20220301_154056.thumb.jpg.75bd72eea2f691821209b0aee91982f3.jpg

 

IMG_20220301_154040_edit_611393101715555.thumb.jpg.90daca8a94a10f0cdf880856a8c2affc.jpg

 

IMG_20220301_153523.thumb.jpg.ff0eadd62ef5f235312bf4a85f0d0389.jpg

 

IMG_20220301_153615.thumb.jpg.3b9a76698f240cce00f43d4fb98a3bab.jpg

 

IMG_20220301_153620.thumb.jpg.fc68c4bba1adfba42153d132b5f65ae7.jpg

 

IMG_20220301_153634.thumb.jpg.f68f1ed9fed3fcd9622b7cb0d91bba08.jpg

 

IMG_20220301_153644.thumb.jpg.4af140270afcefce166e45353fef6035.jpg

 

IMG_20220301_153650.thumb.jpg.2c4ca78bb2dfdc081201524c45405822.jpg

 

IMG_20220301_153654.thumb.jpg.05f38793e83f5b9f678f2c7e91ee30a1.jpg

 

IMG_20220301_153703.thumb.jpg.1f613ed11b27860ab93d8ce375bde9a5.jpg

 

IMG_20220301_153709.thumb.jpg.a9824f724b9b1f59e6f51af8842958e4.jpg

 

IMG_20220301_153723.thumb.jpg.e0ae85c74378d89afb8c9076bf5f17ac.jpg

 

IMG_20220301_153729.thumb.jpg.46693379ba15499a69d96f779f681ade.jpg

 

IMG_20220301_153756.thumb.jpg.b5d34be2ad77bcf020cdbe7fa1d5739d.jpg

 

IMG_20220301_153806.thumb.jpg.7e1f214574afbf89e09e3bad865cecc4.jpg

 

IMG_20220301_153817.thumb.jpg.888d6d002f1043370c3d90901973ff01.jpg

 

IMG_20220301_153822.thumb.jpg.cc4b045807d082074c4018cd8d103928.jpg

 

No cóż... Never ending story :facepalm:

Za to inne elementy dałem do cynkowania i już problem korozji nie powinien występować :thumbup:

IMG_20220306_203045.thumb.jpg.4363a2235e7446393cb6637fc2fd93b0.jpg

 

IMG_20220306_203055.thumb.jpg.ffd5edee9e08cbbe2425e43ed7f826e3.jpg

 

IMG_20220306_203101.thumb.jpg.03fe11a765f3d267ffb6589bf5b12c3f.jpg

 

IMG_20220306_203111.thumb.jpg.cc5f0d04447ade6743a9c137a03ffc5e.jpg

 

IMG_20220307_120934.thumb.jpg.10800c8273ab509ca172935e8bd23a31.jpg

 

IMG_20220311_151920.thumb.jpg.0bca36f3abe345de82c6c25f80c85689.jpg

 

IMG_20220311_151927.thumb.jpg.3d102bb761d86ea794bc4a6035ab4dd6.jpg

 

IMG_20220311_151946.thumb.jpg.40d8063fd2976edd3798e4e77d9f0fca.jpg

 

IMG_20220311_151955.thumb.jpg.4f84308736d5543ad29fea765533c461.jpg

 

IMG_20220311_152007.thumb.jpg.d86300d8c32f31f467068008b7bdbacc.jpg

 

IMG_20220311_152048.thumb.jpg.fb5db32b379588461254361cad62499f.jpg

 

Po pomalowaniu i wyschnięciu, część została na aucie zamontowana :thumbup:

 

IMG_20220311_165201.thumb.jpg.acdefc1cecc8a9da6bec0fc3e755dfc6.jpg

 

IMG_20220311_173452.thumb.jpg.699638c21e1390baf677a8d7ac4e5008.jpg

 

IMG_20220313_141408.thumb.jpg.e2446aca1b213d0d8782efaefccd470a.jpg

 

IMG_20220313_141417.thumb.jpg.cccd5d3fdbd85e0ef560b302c224fb78.jpg

 

IMG_20220313_143652_1.thumb.jpg.583b66691c09e38916da251bcec1ef44.jpg

 

IMG_20220313_143656.thumb.jpg.8ffcfd891e220f251978445efb1c241f.jpg

 

IMG_20220313_143700.thumb.jpg.6a0aa2c1ef647f729f6983d4e6277b23.jpg

 

W międzyczasie jadąc z @subleo  i jego kolegą odebrać uchodźców z granicy wpadła taka liczba na blacie (tak wiem, przespałem o 3 kilometry :P).

IMG_20220306_024028.thumb.jpg.7207170e077e7e888a3c365819f0943a.jpg

 

IMG_20220306_054421.thumb.jpg.a605423de8222bea63848cc68d249cd4.jpg

 

IMG_20220306_054538.thumb.jpg.3d4cd3e1d5ecd1a6c118bf8fa5f9b51a.jpg

 

W sprawie radia - @LosioDriver będzie walczył z wymianą końcówki mocy, bo niestety mnie to zadanie przerosło :facepalm:

IMG_20220320_093347.thumb.jpg.a7f48fc2cf2dc317ad6747745a04c6d7.jpg

 

IMG_20220320_090903.thumb.jpg.9df52ad0d2db5bf8d52dea5094bce20f.jpg

 

Mam nadzieję, że to jest powód braku dźwięku, bo jeśli nie to chyba będzie mnie czekać powrót do OEM lub kupno nowego, które zaś się spierniczy pół roku po gwarancji :censored:.

 

Z miłych rzeczy dla oka, to taki mam widok w pracy za oknem (przynajmniej rano :D)

IMG_20220318_062529.thumb.jpg.2661108cf221e10ea1e4239865f6c4e2.jpg

 

IMG_20220318_062624.thumb.jpg.503a9771f96683df7613a9e5e5944a5e.jpg

 

A będąc u @aplam13 udało się cyknąć taką fotkę :thumbup:

IMG_20220318_153152.thumb.jpg.8d997cebf64f570c63c42eb590ad0cb8.jpg

 

Na prima aprilis chciałem sprzedać Subarynkę, ale forumowicze są czujni :thumbup:

 

@Oktan jednak lepiej to rozegrał :biglol:  :hi:

 

A na koniec creme de la creme, czyli jak w 3 tygodnie naprawić, zepsuć i jeszcze raz naprawić fotel :biglol:  Rok temu zaczęło mi dokuczać, że nie działa mi szybkie grzanie fotela kierowcy, ale dopiero po tym sezonie zimowym (i dorwaniu drugiego fotela na podmiankę) udało mi się za to zabrać. Gdyby nie złośliwość rzeczy martwych (za krótki przewód przy termistorze) to skończyłoby się na szybkim lutowaniu...

IMG_20220308_155107.thumb.jpg.cf061bef0c7336c2f40747b59ee1c05d.jpg

 

IMG_20220308_155112.thumb.jpg.a38a1d3445456775cdae1950aefb9186.jpg

 

... a tak to skończyło się na kombinowaniu z cyfrowym termostatem...

 

IMG_20220309_093522.thumb.jpg.bda72217417906612cec5d48d26a8e86.jpg

 

... który nie wiedzieć czemu, ale wziął i na nim się sfajczył kontroler...

IMG_20220319_182343.thumb.jpg.15bb87f5d683043ee575f02d49dbcfef.jpg

 

... a razem z tym :censored: mata :facepalm:

IMG_20220324_181111.thumb.jpg.eb01bc986510656c276140a9432bb206.jpg

 

IMG_20220324_181118.thumb.jpg.54123b6a4c520d4825f8ef35ab344c31.jpg

 

Szybka decyzja o kupnie nowych mat i zamontowaniu tego jak @ewemarkam przykazał :thumbup:

Z lewej stara mata, z prawej nowa :dance:

IMG_20220329_211323.thumb.jpg.05b3c51a755eb011131a86488d7acab7.jpg

 

IMG_20220329_213901.thumb.jpg.4891a437b1fc62121b8a9b5160184937.jpg

 

IMG_20220331_212344_edit_68146909568247.thumb.jpg.a8f7ae55a686ea5993c5fc9486b2636b.jpg

 

IMG_20220330_232135.thumb.jpg.bca3284822feccf7d345d588d1d5ca18.jpg

 

IMG_20220331_194202.thumb.jpg.455898a1563690f3090edd76fc688f6c.jpg

 

IMG_20220331_205432.thumb.jpg.fed3ec9cfea612d6496a4db8c1522c93.jpg

 

Po testowym podłączeniu na szybkim, już po 2 minutach było czuć, że jest ciepło, a im dłużej tym bardziej parzyło, tak więc efekt piorunujący :thumbup:

W kwestii wymiany mat grzewczych odsyłam do tego wątku :)

 

Czy to jednak był koniec z fotelem? A no nie :OO:

Korzystając z faktu, że mam go "na tacy" postanowiłem odświeżyć stopy mocujące fotela, a także śruby mocujące :D Byłoby wszystko cacy, gdyby nie to, że trochu kiepsko wyszło zabezpieczenie szyny i trochę "piasku" do nich się dostało:o. Efekt? Szyny z początku stanęły betonowo. Niemniej udało się trochę tam przepłukać i ze zgrzytem, ale szyny chodzą. Poszło w podkład i wykończenie.

IMG_20220311_173440.thumb.jpg.3a8a032c6c304ffaa4d778ba4b37db7d.jpg

 

Gdyby ktoś się zdecydował ocynkować śruby mocujące, to polecam przed tym na nie nakręcić nakrętki, bo trochu z oporem się wkręcało w podłogę. Eehhhh zawsze coś - nudy nie ma :upside-down-face_1f643-small:

IMG_20220318_175441.thumb.jpg.d36517ae0a8836b27f04f9bbac08b62c.jpg

 

IMG_20220318_175447.thumb.jpg.7d7bc66dc32c62714c395873444056c9.jpg

 

IMG_20220318_175421.thumb.jpg.3846f97d775779d914ab6db8c494784a.jpg

 

IMG_20220318_175416.thumb.jpg.b8685df524b6ff33961e24c3efaf5526.jpg

 

Niemniej, nie toleruję faktu, że szyny są tak skonstruowane więc postanowiłem kupić za nieduży pieniądz drugi komplet i będę sprawdzał, czy da się rozmontować to na mniejsze elementy :D Pewnie kiedyś pochwalę się efektami :thumbup: 

A że zima znowu zaskoczyła...

IMG_20220401_065051.thumb.jpg.7638eed6d5c79fe5f12d93d9b5800a14.jpg

 

... słowo daję, że w ten weekend miałem fotel montować do auta. Mało, że zimno to jeszcze szczykło po plecach i dopiero zamontuję na następny weekend :P Na poszczyknięte plecy - fotel z grzaniem z auta w domu w sam raz :biglol:

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 6
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Idę w Wefe :thumbup:

Hej! Nie kup tej beznadziejnej co ja!
Ja kupowałem ze strony cyfrowezmieniarki czy jakoś tak. Ona jest nic nie warta. 

Ktoś ostatnio sprzedawał w dziale Sprzedam taką oficjalną z pomarańczową nalepką i pisał, że żadnych problemów z nią nie było. Z moją jest kilka mega drażniących mankamentów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Orear napisał:

Hej! Nie kup tej beznadziejnej co ja!
Ja kupowałem ze strony cyfrowezmieniarki czy jakoś tak. Ona jest nic nie warta. 

Ktoś ostatnio sprzedawał w dziale Sprzedam taką oficjalną z pomarańczową nalepką i pisał, że żadnych problemów z nią nie było. Z moją jest kilka mega drażniących mankamentów. 

Tu będę zamawiał

https://allegro.pl/oferta/zmieniarka-bt-usb-3-0-mp3-subaru-impreza-legacy-8150373615

 

Myślę, że jest całkiem oficjalne :)

Co u Ciebie konkretnie nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Tu będę zamawiał

https://allegro.pl/oferta/zmieniarka-bt-usb-3-0-mp3-subaru-impreza-legacy-8150373615

 

Myślę, że jest całkiem oficjalne :)

Co u Ciebie konkretnie nie działa?

Bluetooth jak jest zimno wcale się nie łączy. Natomiast jak już działa to po 2-3 godzinach skrzyneczka jest gorąca w dotyku i muzyka co jakiś czas przerywa.

Po AUX nie ma takiego problemu ale albo kabel w zestawie jest kiepski albo sama zmieniarka przenosi wszelkie zakłócenia z auta na głośniki bo słychać piski kiedy podpinam cokolwiek przez AUX. Kupię lepszy kabel - ekranowany to może się poprawi.

Gniazdo USB ładowarki to śmiech, momentami nie ładuje wcale, a o 2A to można zapomnieć. 

Ale ta Twoja jest chyba legitna. Bo ja chyba trafiłem na jakąś podróbę, czy coś. Pisałem przez formularz kontaktowy na stronie na której kupiłem i nikt nie odpisał mi nigdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam mały spoiler tego co będzie w przyszłym tygodniu, a będzie petarda :dance: Wam zostawiam pole do popisu co wymyśliłem :D

IMG_20220409_113000_edit_75235183733831.jpg.b2d47cefecbad0283f36139d9726e689.jpg

 

IMG_20220414_223327.jpg.4327584e0c0df23e00b5a29b7cb98e8e.jpg

 

Korzystając z okazji życzę Wam wszystkim zdrowych, radosnych świąt, smacznego jajka i mokrego dyngusa :hi:

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 1
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tym miesiącu za wiele nie było, ale to... :D

 

IMG_20220420_194938.thumb.jpg.8c5cab51588ada779dc840729b66f11d.jpg

 

... robi mi za całe 2 miesiące :dance:

 

Gorące podziękowania dla kolegi @LosioDriver :hi:za upgrade radia z końcówką mocy i informacje w sprawie WEFA, do których odsyłam tutaj 

 

Pewnie liczycie na jakieś "krok po kroku"? :) Ależ proszę ja Was bardzo :thumbup:

 

Na początek jednak wróćmy do momentu, gdzie zepsuł mi się pioneer. Po prostu przestał grać, wszystko w radiu działało, poza dźwiękiem. Mając pod ręką drugie radio sprawdziłem, czy to wina leży po stronie głośników czy radia. Wyszło, że radia. Liczyłem na to, że to będzie kwestia wymiany końcówki mocy. Niestety, ale to nie pomogło i zdecydowałem, że więcej grosza już do tego nie dorzucę.

 

Jeśli jest tu ktoś z zamiłowania elektronikiem i ma chęć to mu chętnie spylę tego pioneera :)

 

Zacząłem się zastanawiać co tu począć. Albo nowe radio typu pioneer (bez ekranu dotykowego), albo powrót do Kenwooda. Doszedłem do wniosku, że nie chcę się po raz kolejny rozczarować, że niedługo po gwarancji coś w radiu padnie, a OEM radia - mimo, że pada podświetlenie czy zmieniarka - dalej gra. Decyzja zapadła. Wracam do OEM :dance: Jednak nie mógł to być zwykły powrót :D

Tak dla przypomnienia (jakby ktoś nie wiedział :biglol:) normalnie radio wygląda tak.

 

SUBARU-FORESTER-II-SG-RADIO-CD-KENWOOD-ZMIENIARKA.thumb.jpg.132c9a1e8dd612c5f73dad3c72ae33b2.jpg

 

Radio jak radio, po co drążyć? Choćby po to, że w wersji STI JDM te radia wyglądają już ciut inaczej, bo tak.

 

Subaru-Forester_STI-2005-1600-09.thumb.jpg.0b336288072a3ac0afc851667cc10998.jpg

 

For-Subaru-Forester-Sg-Impreza-Jdm-Clarion-Stereo.jpg.205f2495a2c51e37d2e8f4f62a703328.jpg

 

Pewnie szło by dorwać coś takiego i sprowadzić z Japonii, ale podejrzewam, że kwestia przestrojenia tego do naszych warunków, mogłaby już nie być taka prosta i oczywista. Nie zostaje nic innego jak zakasać rękawy i zrobić sobie namiastkę posiadania takiego sprzętu, acz z drugiej strony wyjątkowego, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby ktoś podszedł do sprawy tak jak ja :rolleyes:

 

Po tym jak @LosioDriver zrobił swoje "szacher macher" z końcówką mocy zacząłem zabierać się do pracy. Bardzo mozolnej, czasem upierdliwej, a na pewno wymagającej cierpliwości i wyczucia. Z góry przepraszam, bo z samego demontażu na części pierwsze nie mam zdjęć.

Samo ściągnięcie przedniego panelu to jest pikuś :) Po obu stronach jest on przykręcony dwiema śrubkami, a następnie trzeba podważyć z zatrzasków. Mając panel w ręku można wymontować gałkę regulacji głośności. Wystarczy ją delikatnie od spodu podważyć. Obracamy radio na stronę z płytką drukowaną. Należy odkręcić 6 śrubek (wszystkie są ponumerowane). Płytka trzymana jest przez ramkę jeszcze na zatrzaskach. Trzeba delikatnie ramkę odchylić i czymś płaskim podważyć płytkę. Odkładamy płytkę w bezpieczne miejsce, a najlepiej do woreczka strunowego. Następnie wyciągamy metalową i pleksi płytkę. Dochodzimy do przycisków. Trzeba się z nimi obchodzić delikatnie przy wyciąganiu, żeby nie uszkodzić punktów, w których się te przyciski trzymają do ramki. Małym płaskim wkrętakiem powinniście dać radę wszystko powyciągać. Zabieramy się za pracę właściwą. Reszta będzie opisana nad odpowiednimi zdjęciami :thumbup:

 

Tak po demontażu wszystko wygląda:)

 

01.thumb.jpg.918cef3cf8665becc1ae8aea414e440c.jpg

 

Warto również zdemontować "szybkę" wyświetlacza".

02.thumb.jpg.66eaa194191d22537160162004814c3c.jpg

 

Podgrzewają od strony wewnętrznej suszarką i dociskając palcami, szybka zacznie odchodzić od taśmy.

03.thumb.jpg.d7eabd8b96d2ff60c9341e1defb2e473.jpg

 

Na tym przycisku po bokach widzimy takie małe zaczepy. Trzeba uważać, żeby tego nie pourywać.

04.jpg

 

Jeśli się urwie, to sam przycisk można umieścić z powrotem, ale będzie czuć pod palcem w trakcie przyciskania luz.

05.jpg

 

Warto sobie przygotować stanowisko pracy. Przydadzą się:
- lampka
- rękawiczki
- papier P1000 i P1500 na mokro
- kubek z wodą
- pędzelek
- taśma malarska
- ołówek
- nożyk "chirurgiczny".

06.jpg

 

Używając zmoczonego papieru staramy się wycierać warstwę srebrnego do momentu, aż między literkami zacznie nam wychodzić kolor czarny. Warto od czasu do czasu pędzelkiem z wodą przemyć powierzchnię, żeby lepiej było widać postęp.

07.jpg

 

Jeśli za mocno będziemy dociskać to zauważymy, że krawędzie napisów robią się bardziej rozmyte.

08.jpg

 

Tutaj przykład.

09.jpg

 

Kolejny przykład - przyjrzyjcie się, jak strzałka zaczęła się rozmywać.

10.jpg

 

Tu już hardkor w momencie gdy wykorzystacie wszystkie swoje walory językowe :biglol:
P.S. Ten przycisk akurat testowałem preparatem do usuwania lakieru. Efekt? No cóż...:upside-down-face_1f643-small:

11.jpg

 

Generalnie trzeba bardzo dużo cierpliwości, żeby zetrzeć srebrną warstwę, nie uszkadzając przy tym czarnego podkładu.

12.jpg

 

Mi na jeden przycisk, potrafiło zejść do pół godziny...

13.jpg

 

... a wszystkich jest 14 :facepalm:

14.jpg

 

Jeden za drugim... 

15.jpg

 

... aż w końcu wszystkie będą gotowe do następnego etapu...

16.jpg

 

... czyli maskowanie. Robiłem to na zasadzie:
- przykleiłem taśmę malarską
- ołówkiem obrysowałem krawędź napisu
- wyciąłem i przykleiłem ponownie.
Tutaj zwracam uwagę, żeby w koło napisu było nieco więcej czarnego.

17.jpg

 

Jak już mamy wszystko zamaskowane, to kładziemy kilka warstw czarnego matowego.

18.jpg

 

 

19.jpg

 

20.jpg

 

Używając nożyka "chirurgicznego" bardzo delikatnie odklejamy maskowanie.

21.jpg

 

Zauważyć można, że między napisami, a warstwami lakieru, zrobi się mały przeskok. Używając papieru 1500 należy zniwelować tą różnicę. Jak to będziemy mieli za sobą...

22.jpg

 

... to zostaje nam etap lakieru bezbarwnego. Przed każdym lakierowaniem należy (oczywiście :D) odtłuścić powierzchnię - najlepiej benzyną ekstrakcyjną. U siebie położyłem 4 warstwy bezbarwnego w połysku, z czego ostatnia warstwa z wykończeniem "na lustro".

23.jpg

 

24.jpg

 

25.jpg

 

26.jpg

 

27.jpg

 

Niestety, nie udało mi się pozbyć całego odkurzu:(, niemniej starałem się zminimalizować tyle ile mogłem:rolleyes:.

28.jpg

 

Przyciski gotowe to teraz czas na panel. Na zdjęciu zaznaczone są napisy, których niestety nie da się zachować, ponieważ są nadrukowane bezpośrednio na srebrnym. Choć dzwoniłem, pytałem, ale nie idzie dostać tak drobnych i w takim samym kształcie napisów. Prawdopodobnie zostaje metoda wg @eurojanek czyli druk UV, ale do tego w końcu nie doszedłem. Sam panel można delikatnie potraktować papierem, żeby podkład leżał dobrze oraz warto ściągnąć resztki taśmy klejącej, na którym mocowane jest szkiełko wyświetlacza.

29.jpg

 

Dobrze jest również prysnąć od strony wewnętrznej panelu w miejscu, gdzie wchodzi płyta, żeby tam też było pomalowane.

30.jpg

 

Baza - czarny mat i na koniec bezbarwny połysk.

31.jpg

 

Efekt? Jak na załączonych zdjęciach :yahoo: Zanim zaczniecie montować przyciski to warto najpierw przykleić szybkę. Jest specjalna taśma dwustronna, która jest bardzo cieniutka (0,2mm) i ma szerokość 2 lub 5mm. Wkładając z powrotem przyciski do ramek warto wykałaczką lub igłą delikatnie przetrzeć otworki mocujące przycisków, żeby wskoczyły na swoje miejsce.

32.jpg

 

Jak widać, fabryczna czcionka przycisków przy zachowaniu ostrożności zachowuje swoje kształty.

33.jpg

 

Bezbarwny przezroczysty lakier ma za zadanie wyciągnąć głębię czarnego oraz zabezpieczyć czcionki przed ścieraniem się.

34.jpg

 

Świeci? Świeci :dance:

35.jpg

 

Radio składamy w całość...

36.jpg

 

37.jpg

 

38.jpg

 

39.jpg

 

40.jpg

 

... i do auta:superhero:

41.jpg

 

42.jpg

 

43.jpg

 

Była to jedna z moich najbardziej upierdliwych i czasochłonnych robót, za jakie chyba do tej pory zabrałem się w Subarynce, ale efekt końcowy jest tego warty :yahoo:

 

Samo radio to jeszcze nie koniec, ponieważ zależało mi na rozmowach głośnomówiących, więc zaopatrzyłem się w WEFA :)IMG_20220407_140613.thumb.jpg.c09ee7b3abe78734761d50719134e74d.jpg

 

Kwestia montażu dla mnie była oczywista :D Schowek za zegarkiem idealnie się do tego nadaje :thumbup: Niemniej potrzeba zrobić otwory pod przewody. Zatem bierzemy się za demontaż schowka. Trzeba go otworzyć i trochę po chamsku wyszarpać ze swojego miejsca, ciągnąc do góry. Odpinamy zegarek i na stół (tudzież podłogę :biglol:).

IMG_20220420_104728.thumb.jpg.6fb132e7958d3d0a673f4f78ffe9e01f.jpg

 

W trakcie jazdy schowek delikatnie mi stukał, więc postanowiłem powymieniać wszystkie gąbeczki odpowiadające za tłumienie drgań. jedna z nich znajduje się na samym zatrzasku.

IMG_20220420_104825.thumb.jpg.9059ede0b327399acdd1b125545450d1.jpg

 

Następnie otwory pod przewody WEFA. Ten większy otwór robiłem dremelem, a okrągły wiertłem do drewna 7 pod chinch mikrofonu.

IMG_20220420_111452.thumb.jpg.19f37b72edcfbc0aa14155ad57451a30.jpg

 

Warto dobrze wyszlifować sobie krawędzie tak, by były gładkie pod palcem i czasem nie uszkodziły przewodów.

IMG_20220420_130718.thumb.jpg.58f14ca4d30bc1cf3762a29c7acc9735.jpg

 

Puszczamy przewody między radiem, a schowkiem. Jest wystarczająco dużo miejsca i nie zapomnijcie o mikrofonie :)

IMG_20220421_085741.thumb.jpg.69f2b36a3e35c75553926191d34f536b.jpg

 

Montujemy schowek przeciągając przewody i podłączając zegarek.

IMG_20220421_090431.thumb.jpg.ec6d5293fd2d845e834ff3d6b97d5ee9.jpg

 

Wpinamy WEFA i... DZIAŁA :yahoo:

IMG_20220421_103259.thumb.jpg.49914934b105c3853eb3a8969c16e673.jpg

 

Ja dodatkowo podkleiłem sobie taśmą dwustronną, bardzo mocną, żeby nie latało luzem :) Wygląda jakby stąd było :D.

 

I tym optymistycznym akcentem chciałbym zakończyć, ale jednak łyżkę dziegciu do tej beczki miodu dorzucę. Kilka dni temu - z okazji przejechania 10tys. kilometrów na nowej instalacji LPG - byłem na zmianę filtrów. Powiem tak, dobrze, że na filtrze fazy ciekłej jest zamontowany magnes neodymowy, bo wyłapał tyle syfu, że szok :o

IMG_20220421_151204.thumb.jpg.5f082dc02f43e8850646617eb0eabe56.jpg

 

Tak, dobrze widzicie. Ten pyłek chciał mi się dostać do wtrysków, ale na szczęście nie dotarł. No cóż, kolejne 10tys trzeba będzie tankować gdzie indziej, choć myślałem, że Circle K tak złe nie jest. 

 

To by było na tyle :) 

Do następnego wpisu :thumbup:

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 4
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

W tym miesiącu za wiele nie było, ale to... :D

 

IMG_20220420_194938.thumb.jpg.8c5cab51588ada779dc840729b66f11d.jpg

 

... robi mi za całe 2 miesiące :dance:

 

Gorące podziękowania dla kolegi @LosioDriver :hi:za upgrade radia z końcówką mocy i informacje w sprawie WEFA, do których odsyłam tutaj 

 

Pewnie liczycie na jakieś "krok po kroku"? :) Ależ proszę ja Was bardzo :thumbup:

 

Na początek jednak wróćmy do momentu, gdzie zepsuł mi się pioneer. Po prostu przestał grać, wszystko w radiu działało, poza dźwiękiem. Mając pod ręką drugie radio sprawdziłem, czy to wina leży po stronie głośników czy radia. Wyszło, że radia. Liczyłem na to, że to będzie kwestia wymiany końcówki mocy. Niestety, ale to nie pomogło i zdecydowałem, że więcej grosza już do tego nie dorzucę.

 

Jeśli jest tu ktoś z zamiłowania elektronikiem i ma chęć to mu chętnie spylę tego pioneera :)

 

Zacząłem się zastanawiać co tu począć. Albo nowe radio typu pioneer (bez ekranu dotykowego), albo powrót do Kenwooda. Doszedłem do wniosku, że nie chcę się po raz kolejny rozczarować, że niedługo po gwarancji coś w radiu padnie, a OEM radia - mimo, że pada podświetlenie czy zmieniarka - dalej gra. Decyzja zapadła. Wracam do OEM :dance: Jednak nie mógł to być zwykły powrót :D

Tak dla przypomnienia (jakby ktoś nie wiedział :biglol:) normalnie radio wygląda tak.

 

SUBARU-FORESTER-II-SG-RADIO-CD-KENWOOD-ZMIENIARKA.thumb.jpg.132c9a1e8dd612c5f73dad3c72ae33b2.jpg

 

Radio jak radio, po co drążyć? Choćby po to, że w wersji STI JDM te radia wyglądają już ciut inaczej, bo tak.

 

Subaru-Forester_STI-2005-1600-09.thumb.jpg.0b336288072a3ac0afc851667cc10998.jpg

 

For-Subaru-Forester-Sg-Impreza-Jdm-Clarion-Stereo.jpg.205f2495a2c51e37d2e8f4f62a703328.jpg

 

Pewnie szło by dorwać coś takiego i sprowadzić z Japonii, ale podejrzewam, że kwestia przestrojenia tego do naszych warunków, mogłaby już nie być taka prosta i oczywista. Nie zostaje nic innego jak zakasać rękawy i zrobić sobie namiastkę posiadania takiego sprzętu, acz z drugiej strony wyjątkowego, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby ktoś podszedł do sprawy tak jak ja :rolleyes:

 

Po tym jak @LosioDriver zrobił swoje "szacher macher" z końcówką mocy zacząłem zabierać się do pracy. Bardzo mozolnej, czasem upierdliwej, a na pewno wymagającej cierpliwości i wyczucia. Z góry przepraszam, bo z samego demontażu na części pierwsze nie mam zdjęć.

Samo ściągnięcie przedniego panelu to jest pikuś :) Po obu stronach jest on przykręcony dwiema śrubkami, a następnie trzeba podważyć z zatrzasków. Mając panel w ręku można wymontować gałkę regulacji głośności. Wystarczy ją delikatnie od spodu podważyć. Obracamy radio na stronę z płytką drukowaną. Należy odkręcić 6 śrubek (wszystkie są ponumerowane). Płytka trzymana jest przez ramkę jeszcze na zatrzaskach. Trzeba delikatnie ramkę odchylić i czymś płaskim podważyć płytkę. Odkładamy płytkę w bezpieczne miejsce, a najlepiej do woreczka strunowego. Następnie wyciągamy metalową i pleksi płytkę. Dochodzimy do przycisków. Trzeba się z nimi obchodzić delikatnie przy wyciąganiu, żeby nie uszkodzić punktów, w których się te przyciski trzymają do ramki. Małym płaskim wkrętakiem powinniście dać radę wszystko powyciągać. Zabieramy się za pracę właściwą. Reszta będzie opisana nad odpowiednimi zdjęciami :thumbup:

 

Tak po demontażu wszystko wygląda:)

 

01.thumb.jpg.918cef3cf8665becc1ae8aea414e440c.jpg

 

Warto również zdemontować "szybkę" wyświetlacza".

02.thumb.jpg.66eaa194191d22537160162004814c3c.jpg

 

Podgrzewają od strony wewnętrznej suszarką i dociskając palcami, szybka zacznie odchodzić od taśmy.

03.thumb.jpg.d7eabd8b96d2ff60c9341e1defb2e473.jpg

 

 

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

38.jpg

39.jpg

40.jpg

41.jpg

42.jpg

43.jpg

Jak to zrobiłeś, że pomalowałeś, a napisy przezroczyste zostały? Zakleiłeś te literki jakoś taśmą, czy jak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Orear napisał:

Jak to zrobiłeś, że pomalowałeś, a napisy przezroczyste zostały? Zakleiłeś te literki jakoś taśmą, czy jak? 

Odśwież stronę, bo wpis zrobiłem tak, że najpierw wrzuciłem wszystkie zdjęcia, a później dodałem opis do nich :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Orear napisał:

Oke, przeczytałem wszystko. Mów jak WEFA się zachowuje, piszczy w głośnikach? 

Tylko jak rozłączam połączenie to zdarzy się trzask. Jest też coś takiego, że jak w trakcie rozmowy miałem drugie połączenie, to musiałem przełączyć na słuchawkę i z powrotem na BT. Póki co wszystko działa wg mnie akceptowalnie. Dzwonek połączenia (jak ktoś do mnie dzwoni) mógłby być jakiś bardziej subtelny albo, żeby była opcja wyciszenia tego.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, VEC napisał:

ten proszek wyłapany został przez filtr, nie przez magnes. Inaczej by się tak nie wysypał ;)

Proszek tak, ale do magnesu były przyczepione (całe mnóstwo) opiłków metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak miejsce na jeszcze jeden wpis się znajdzie. Krótko:

- serwis klimy zaliczone - dobite 260g gazu - chłodzi jak złe,

- nie podobało mi się, że akumulator coś nie ma siły trzymać prądu i wyszło, że jego sprawność spadła poniżej 70%,

- do tego okazało się, że alternator praktycznie nie ładuje, bo przy wszystkich wyłączonych sprzętach nie przekraczało nawet 13V.

 

I to wszystko centralnie przed wyjazdem nad morze :facepalm:

Na szczęście mam zapasowy alternator, który przy pełnym obciążeniu daje 13,8-13,9V, a akumulator na wyjazd pożyczył mi kolega. Nie mniej za pasem nowy akumulator do kupienia + regeneracja altka, a przed nami jeszcze blacharka :facepalm:

  • Trzymaj się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...