Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX MY'06 - powrót syna marnotrawnego.


Qóba

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

No i stało się. Wytrzymałem lekko 2 lata od czasu sprzedaży swojego WRX'a (blobeye - opisany tutaj) i podejmując spontaniczną decyzję (znowu za sprawą żony :mrgreen:) wymieniłem jej wygodną, miejską Mazdą 3jkę na WRX'a, tym razem hawkeye ;) Dziś za nią pierwsze odwiezienie córki do żłobka - była zaskoczona, szczególnie twardością pedału sprzęgła, ale myślę, że się dogadają... Z kolei 1.5-roczna córka szczęśliwa widząc świnkę na klapie i mówiąc 'Peppi!' :lol:

 

WRX kupiony na forum, od @saint - pozdro! :)

 

Przechodząc do bardziej merytorycznych szczegółów:

 

Ogólne:

  • WRX EU, pochodzenie: Szwajcaria,
  • bezwypadkowy,
  • nie użytkowany w sporcie/pojeżdżawkach,
  • pierwszy właściciel w Polsce to celebryta :mrgreen::lol:,
  • przebieg w momencie zakupu: 150.435 km.

 

Wizualnie / wnętrze:

  • wiosną 2020 kuracja lakiernicza - malowanie elementów z odpryskami i rysami (błotnik, progi, drzwi) + polerka lakieru. Stan zewnętrzny jest na ten moment naprawdę dobry :),
  • karbonowy spoiler z treningówki N12 Leszka Kuzaja,
  • chlapacze Rally Armor,
  • dwa komplety felg 17" - białe i srebrne,
  • zadbane i czyste wnętrze,
  • radio Bluetooth 1DIN Pioneer DEH09BT

 

Mechanicznie:

  • remap (stage 1) wykonany w 4T w Mysiadle,
  • układ wydechowy Greddy,
  • BOV Turbosmart,
  • Anti-lift kit Whiteline,
  • UPG zrobione prewencyjnie przez 1 właściciela w Polsce przy przebiegu ok. 100 tys. km,
  • ostatni większy serwis przy przebiegu 148 tys. km - łączniki stabilizatorów, łożysko w skrzyni i olej w skrzynia i dyfrze + parę innych drobiazgów.

 

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym jak samochód "jedzie" - odnoszę wrażenie, że zbiera się zdecydowanie lepiej niż mój poprzedni WRX 2.0T, który też był po remapie w nie-ASO Poznań - podobne parametry, Nm pewnie troszkę niżej (ok. 370 vs. 400 Nm).

 

Najbliższe plany:

  • wymiana tarcz i klocków przód i tył,
  • zhamowanie auta (z czystej ciekawości, bo wykres zaginął :(),
  • przy okazji kolejnej wymiany oleju rozważam wymianę smoka olejowego na wzmocniony,
  • rozważam zakup innych felg - tu jestem otwarty na propozycje modeli i ew. oferty na PW, podobają mi się np. OZ Ultraleggera.

 

Chętnie się również dowiem co modzić żeby miało to sens (nakłady vs. efekt) ;) Samochód kupiony wstępnie na stosunkowo niedługi czas (w planach był zakup Stelvio...), ale coś czuję, że inaczej to wykombinuję docelowo :DPoprzedniego WRX'a kupiłem już mocno doposażonego - najbardziej brakuje mi zegarów Defi..., ale tu na razie chyba wstrzymam się z inwestycjami.

 

Na ten moment tylko jedno zdjęcie z nowego domu i dwa z trasy Wawa-Gdańsk ;)

Trzymajcie kciuki za bezawaryjne użytkowanie!

41CB2BA6-68AD-4FDC-80A4-C2FCCCD5517C.jpeg.050e8090fa4739a5ef22403df21d7b4d.jpeg

wrx shell.jpg

wrx shell2.jpg

Edytowane przez Qóba
  • Super! 16
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo wszystkim za gratulacje i miłe słowa! :)

 

@Roberto555, działaj w temacie - aż się wierzyć nie chce, że tak buzia może się sama cieszyć :P Motyle w brzuchu podobne do tego jak oglądałem pierwsze 996 w tym roku - ten plan nie pyknął (kupić sensowny egzemplarz trudniej niż Subaru), ale w końcu i ten plan zrealizuję! ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, rosaskc napisał:

Miałem w Hawku WRX 18x8 ET42 z oponą 225/40 - nic nie obcierało, nie pogorszyły się właściwości jezdne.

Także ET45 wejdzie elegancko bez żadnych problemów. Jaka szerokość felgi i jakie opony?

Dzięki @rosaskc! Opony również 225/40, szerokość felgi bodajże 8".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zakupem felg nie będzie łatwo - tuż przed finalizacją zakupu używanych 18” OZ Superleggera od sprzedającego dowiedziałem się, że jedna felga była spawana w dwóch miejscach - @Simon WRC, @rosaskc dzięki za konsultacje na PW. Szukam dalej ;) 

 

Tymczasem zakupiłem klocki i tarcze P+T od @komancz. Jak widać, zestaw bardzo cywilny, bo i WRX się głównie toczy po mieście :) Wymienię przy okazji płyn hamulcowy na RBF660, bo mam jeszcze butlę po poprzednim WRX.

C7CC3CBC-1094-4A26-B0C0-B1FAC85A4A1D.jpeg

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Subaru wróciłem też do ewidencji każdej złotówki wydanej na auto - taki ze mnie masochista :biglol: No i 2.5T na pewno pali więcej niż 2.0T - pierwszy pomiar w takich samych warunkach jak jeździliśmy Blobem dał wynik 14.7 L, w Blobie było to 12.5-13.5 L :) 

 

Statystyka z Blob'a to koszt 1.10 zł / km - dane z 26,4 tys. km, zobaczymy jak będzie tutaj :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że mamy podobne podejście :) Też mam ewidencję każdej wydanej złotówki na auto.

Jak byś kiedyś szukał lepszego hamulca na przód, ale do aktualnego zacisku, to mogę polecić zestaw, który założyłem u siebie.

Pozdro i do zobaczenia gdzieś na ulicach wolnego miasta.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy wymianie klocków i tarcz przód+tył i wymianie płynu hamulcowego, wyszedł jakiś problem z jednym przednim zaciskiem - coś z tłoczkiem, musi być naprawiony. Części do tej naprawy to rzekomo 140 zł + robocizna ok. 750 zł z pozostałą wymianą (tarcze, klocki, płyn) - czy to w miarę 'rynkowa' cena? Pamiętam, że w poprzednim WRX płaciłem za wymianę klocków/tarcz przód i płynu coś koło 200 zł...   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce wymienione. Przy wymianie oleju zastanawiam się nad wymianą smoka olejowego na wzmocniony - czy jest sens brać również przegrodę miski olejowej? Jazda typowo cywilna, nie zdarza mi się raczej latać długo bokami lub z prędkościami mocno niedozwolonymi :) Będę wdzięczny za opinię - @krzepas@GdaKon@gomis@lukas.stk@rosaskc@Simon WRC lub ktoś jeszcze ;)?

 

Tym czasem, drugi wynik spalania, typowo miejskie i raczej krótkie odcinki 16.86 L / 100 km. No jest więcej niż w dwulitrowym WRXie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...