Jump to content

Subaru Impreza WRX MY'06 - powrót syna marnotrawnego.


Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć!

No i stało się. Wytrzymałem lekko 2 lata od czasu sprzedaży swojego WRX'a (blobeye - opisany tutaj) i podejmując spontaniczną decyzję (znowu za sprawą żony :mrgreen:) wymieniłem jej wygodną, miejską Mazdą 3jkę na WRX'a, tym razem hawkeye ;) Dziś za nią pierwsze odwiezienie córki do żłobka - była zaskoczona, szczególnie twardością pedału sprzęgła, ale myślę, że się dogadają... Z kolei 1.5-roczna córka szczęśliwa widząc świnkę na klapie i mówiąc 'Peppi!' :lol:

 

WRX kupiony na forum, od @saint - pozdro! :)

 

Przechodząc do bardziej merytorycznych szczegółów:

 

Ogólne:

  • WRX EU, pochodzenie: Szwajcaria,
  • bezwypadkowy,
  • nie użytkowany w sporcie/pojeżdżawkach,
  • pierwszy właściciel w Polsce to celebryta :mrgreen::lol:,
  • przebieg w momencie zakupu: 150.435 km.

 

Wizualnie / wnętrze:

  • wiosną 2020 kuracja lakiernicza - malowanie elementów z odpryskami i rysami (błotnik, progi, drzwi) + polerka lakieru. Stan zewnętrzny jest na ten moment naprawdę dobry :),
  • karbonowy spoiler z treningówki N12 Leszka Kuzaja,
  • chlapacze Rally Armor,
  • dwa komplety felg 17" - białe i srebrne,
  • zadbane i czyste wnętrze,
  • radio Bluetooth 1DIN Pioneer DEH09BT

 

Mechanicznie:

  • remap (stage 1) wykonany w 4T w Mysiadle,
  • układ wydechowy Greddy,
  • BOV Turbosmart,
  • Anti-lift kit Whiteline,
  • UPG zrobione prewencyjnie przez 1 właściciela w Polsce przy przebiegu ok. 100 tys. km,
  • ostatni większy serwis przy przebiegu 148 tys. km - łączniki stabilizatorów, łożysko w skrzyni i olej w skrzynia i dyfrze + parę innych drobiazgów.

 

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym jak samochód "jedzie" - odnoszę wrażenie, że zbiera się zdecydowanie lepiej niż mój poprzedni WRX 2.0T, który też był po remapie w nie-ASO Poznań - podobne parametry, Nm pewnie troszkę niżej (ok. 370 vs. 400 Nm).

 

Najbliższe plany:

  • wymiana tarcz i klocków przód i tył,
  • zhamowanie auta (z czystej ciekawości, bo wykres zaginął :(),
  • przy okazji kolejnej wymiany oleju rozważam wymianę smoka olejowego na wzmocniony,
  • rozważam zakup innych felg - tu jestem otwarty na propozycje modeli i ew. oferty na PW, podobają mi się np. OZ Ultraleggera.

 

Chętnie się również dowiem co modzić żeby miało to sens (nakłady vs. efekt) ;) Samochód kupiony wstępnie na stosunkowo niedługi czas (w planach był zakup Stelvio...), ale coś czuję, że inaczej to wykombinuję docelowo :DPoprzedniego WRX'a kupiłem już mocno doposażonego - najbardziej brakuje mi zegarów Defi..., ale tu na razie chyba wstrzymam się z inwestycjami.

 

Na ten moment tylko jedno zdjęcie z nowego domu i dwa z trasy Wawa-Gdańsk ;)

Trzymajcie kciuki za bezawaryjne użytkowanie!

41CB2BA6-68AD-4FDC-80A4-C2FCCCD5517C.jpeg.050e8090fa4739a5ef22403df21d7b4d.jpeg

wrx shell.jpg

wrx shell2.jpg

Edited by Qóba
  • Like 16
  • Upvote 2
Posted

Gratulacje! Pamiętam radochę, jaką miałem po zakupie Hawka WRX i pierwsze kilometry zrobione jako nowy właściciel :)

 

Bezawaryjności ;)

  • Thanks 1
Posted

Dzięki bardzo wszystkim za gratulacje i miłe słowa! :)

 

@Roberto555, działaj w temacie - aż się wierzyć nie chce, że tak buzia może się sama cieszyć :P Motyle w brzuchu podobne do tego jak oglądałem pierwsze 996 w tym roku - ten plan nie pyknął (kupić sensowny egzemplarz trudniej niż Subaru), ale w końcu i ten plan zrealizuję! ;)

  • Upvote 1
Posted

Co myślicie o pomyśle założenia felg 18" do tego WRX? Czy mocno negatywnie wpłynie na komfort i właściwości jezdne?


I czy kojarzycie czy ET45 będzie tutaj pasowało?

Posted

Miałem w Hawku WRX 18x8 ET42 z oponą 225/40 - nic nie obcierało, nie pogorszyły się właściwości jezdne.

Także ET45 wejdzie elegancko bez żadnych problemów. Jaka szerokość felgi i jakie opony?

Posted
30 minut temu, rosaskc napisał:

Miałem w Hawku WRX 18x8 ET42 z oponą 225/40 - nic nie obcierało, nie pogorszyły się właściwości jezdne.

Także ET45 wejdzie elegancko bez żadnych problemów. Jaka szerokość felgi i jakie opony?

Dzięki @rosaskc! Opony również 225/40, szerokość felgi bodajże 8".

Posted

Z 18'' nie powinieneś mieć problemu na ogół - chyba że 2 osoby z tyłu i mocno dziurawa droga, wtedy raczej trzeba ostrożnie. W codziennej eksploatacji OK. 

  • Thanks 1
Posted

Z zakupem felg nie będzie łatwo - tuż przed finalizacją zakupu używanych 18” OZ Superleggera od sprzedającego dowiedziałem się, że jedna felga była spawana w dwóch miejscach - @Simon WRC, @rosaskc dzięki za konsultacje na PW. Szukam dalej ;) 

 

Tymczasem zakupiłem klocki i tarcze P+T od @komancz. Jak widać, zestaw bardzo cywilny, bo i WRX się głównie toczy po mieście :) Wymienię przy okazji płyn hamulcowy na RBF660, bo mam jeszcze butlę po poprzednim WRX.

C7CC3CBC-1094-4A26-B0C0-B1FAC85A4A1D.jpeg

  • Like 1
  • Upvote 1
Posted

Dobry zestaw, mam dokładnie to samo u siebie (jedynie tarcze przód to gładkie brembo). Do miejskiej jazdy w zupełności wystarcza :)

  • Thanks 1
Posted

Wracając do Subaru wróciłem też do ewidencji każdej złotówki wydanej na auto - taki ze mnie masochista :biglol: No i 2.5T na pewno pali więcej niż 2.0T - pierwszy pomiar w takich samych warunkach jak jeździliśmy Blobem dał wynik 14.7 L, w Blobie było to 12.5-13.5 L :) 

 

Statystyka z Blob'a to koszt 1.10 zł / km - dane z 26,4 tys. km, zobaczymy jak będzie tutaj :) 

Posted

Widzę, że mamy podobne podejście :) Też mam ewidencję każdej wydanej złotówki na auto.

Jak byś kiedyś szukał lepszego hamulca na przód, ale do aktualnego zacisku, to mogę polecić zestaw, który założyłem u siebie.

Pozdro i do zobaczenia gdzieś na ulicach wolnego miasta.

  • Thanks 1
  • 2 weeks later...
Posted

Przy wymianie klocków i tarcz przód+tył i wymianie płynu hamulcowego, wyszedł jakiś problem z jednym przednim zaciskiem - coś z tłoczkiem, musi być naprawiony. Części do tej naprawy to rzekomo 140 zł + robocizna ok. 750 zł z pozostałą wymianą (tarcze, klocki, płyn) - czy to w miarę 'rynkowa' cena? Pamiętam, że w poprzednim WRX płaciłem za wymianę klocków/tarcz przód i płynu coś koło 200 zł...   

Posted

580zł za podobny zakres prac w WRXie płaciłem w lipcu na Osowej

wymiana tarcz i klocków - przód
wymiana gumek w zaciskach - przód
wymiana przewodów w oplocie - przód i tył
wymiana płynu

 

Posted

Hamulce wymienione. Przy wymianie oleju zastanawiam się nad wymianą smoka olejowego na wzmocniony - czy jest sens brać również przegrodę miski olejowej? Jazda typowo cywilna, nie zdarza mi się raczej latać długo bokami lub z prędkościami mocno niedozwolonymi :) Będę wdzięczny za opinię - @krzepas@GdaKon@gomis@lukas.stk@rosaskc@Simon WRC lub ktoś jeszcze ;)?

 

Tym czasem, drugi wynik spalania, typowo miejskie i raczej krótkie odcinki 16.86 L / 100 km. No jest więcej niż w dwulitrowym WRXie :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...