Qóba Posted November 12, 2020 Posted November 12, 2020 (edited) Cześć! No i stało się. Wytrzymałem lekko 2 lata od czasu sprzedaży swojego WRX'a (blobeye - opisany tutaj) i podejmując spontaniczną decyzję (znowu za sprawą żony ) wymieniłem jej wygodną, miejską Mazdą 3jkę na WRX'a, tym razem hawkeye Dziś za nią pierwsze odwiezienie córki do żłobka - była zaskoczona, szczególnie twardością pedału sprzęgła, ale myślę, że się dogadają... Z kolei 1.5-roczna córka szczęśliwa widząc świnkę na klapie i mówiąc 'Peppi!' WRX kupiony na forum, od @saint - pozdro! Przechodząc do bardziej merytorycznych szczegółów: Ogólne: WRX EU, pochodzenie: Szwajcaria, bezwypadkowy, nie użytkowany w sporcie/pojeżdżawkach, pierwszy właściciel w Polsce to celebryta , przebieg w momencie zakupu: 150.435 km. Wizualnie / wnętrze: wiosną 2020 kuracja lakiernicza - malowanie elementów z odpryskami i rysami (błotnik, progi, drzwi) + polerka lakieru. Stan zewnętrzny jest na ten moment naprawdę dobry , karbonowy spoiler z treningówki N12 Leszka Kuzaja, chlapacze Rally Armor, dwa komplety felg 17" - białe i srebrne, zadbane i czyste wnętrze, radio Bluetooth 1DIN Pioneer DEH09BT Mechanicznie: remap (stage 1) wykonany w 4T w Mysiadle, układ wydechowy Greddy, BOV Turbosmart, Anti-lift kit Whiteline, UPG zrobione prewencyjnie przez 1 właściciela w Polsce przy przebiegu ok. 100 tys. km, ostatni większy serwis przy przebiegu 148 tys. km - łączniki stabilizatorów, łożysko w skrzyni i olej w skrzynia i dyfrze + parę innych drobiazgów. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym jak samochód "jedzie" - odnoszę wrażenie, że zbiera się zdecydowanie lepiej niż mój poprzedni WRX 2.0T, który też był po remapie w nie-ASO Poznań - podobne parametry, Nm pewnie troszkę niżej (ok. 370 vs. 400 Nm). Najbliższe plany: wymiana tarcz i klocków przód i tył, zhamowanie auta (z czystej ciekawości, bo wykres zaginął ), przy okazji kolejnej wymiany oleju rozważam wymianę smoka olejowego na wzmocniony, rozważam zakup innych felg - tu jestem otwarty na propozycje modeli i ew. oferty na PW, podobają mi się np. OZ Ultraleggera. Chętnie się również dowiem co modzić żeby miało to sens (nakłady vs. efekt) Samochód kupiony wstępnie na stosunkowo niedługi czas (w planach był zakup Stelvio...), ale coś czuję, że inaczej to wykombinuję docelowo Poprzedniego WRX'a kupiłem już mocno doposażonego - najbardziej brakuje mi zegarów Defi..., ale tu na razie chyba wstrzymam się z inwestycjami. Na ten moment tylko jedno zdjęcie z nowego domu i dwa z trasy Wawa-Gdańsk Trzymajcie kciuki za bezawaryjne użytkowanie! Edited November 17, 2020 by Qóba 16 2
PrzemoST Posted November 12, 2020 Posted November 12, 2020 Już wiem kto mi go sprzątnął:) niech służy:) 1
rosaskc Posted November 12, 2020 Posted November 12, 2020 Gratulacje! Pamiętam radochę, jaką miałem po zakupie Hawka WRX i pierwsze kilometry zrobione jako nowy właściciel Bezawaryjności 1
Pan Dziedzic Posted November 12, 2020 Posted November 12, 2020 Aaaaa to Ty mnie podkupiłeś, obserwowałem z półtora roku, już miałem jechać, szkoda że nie dizel 2
Herostrates Posted November 12, 2020 Posted November 12, 2020 Gratulacje, do zobaczenia, gdzieś na ulicach Gdańska. 1
Roberto555 Posted November 12, 2020 Posted November 12, 2020 Gratulacje!! Mnie ciągle coraz bardziej kusi do powrotu... Oby niebawem i mnie życie pchnęło do tego kroku 1
Qóba Posted November 12, 2020 Author Posted November 12, 2020 Dzięki bardzo wszystkim za gratulacje i miłe słowa! @Roberto555, działaj w temacie - aż się wierzyć nie chce, że tak buzia może się sama cieszyć Motyle w brzuchu podobne do tego jak oglądałem pierwsze 996 w tym roku - ten plan nie pyknął (kupić sensowny egzemplarz trudniej niż Subaru), ale w końcu i ten plan zrealizuję! 1
Qóba Posted November 13, 2020 Author Posted November 13, 2020 Co myślicie o pomyśle założenia felg 18" do tego WRX? Czy mocno negatywnie wpłynie na komfort i właściwości jezdne? I czy kojarzycie czy ET45 będzie tutaj pasowało?
rosaskc Posted November 13, 2020 Posted November 13, 2020 Miałem w Hawku WRX 18x8 ET42 z oponą 225/40 - nic nie obcierało, nie pogorszyły się właściwości jezdne. Także ET45 wejdzie elegancko bez żadnych problemów. Jaka szerokość felgi i jakie opony?
Qóba Posted November 13, 2020 Author Posted November 13, 2020 30 minut temu, rosaskc napisał: Miałem w Hawku WRX 18x8 ET42 z oponą 225/40 - nic nie obcierało, nie pogorszyły się właściwości jezdne. Także ET45 wejdzie elegancko bez żadnych problemów. Jaka szerokość felgi i jakie opony? Dzięki @rosaskc! Opony również 225/40, szerokość felgi bodajże 8".
lukas.stk Posted November 15, 2020 Posted November 15, 2020 Super ze przeszlo w rece kolejnego uzytkowika The Forum graty 1
saint Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 Z 18'' nie powinieneś mieć problemu na ogół - chyba że 2 osoby z tyłu i mocno dziurawa droga, wtedy raczej trzeba ostrożnie. W codziennej eksploatacji OK. 1
Qóba Posted November 16, 2020 Author Posted November 16, 2020 Z zakupem felg nie będzie łatwo - tuż przed finalizacją zakupu używanych 18” OZ Superleggera od sprzedającego dowiedziałem się, że jedna felga była spawana w dwóch miejscach - @Simon WRC, @rosaskc dzięki za konsultacje na PW. Szukam dalej Tymczasem zakupiłem klocki i tarcze P+T od @komancz. Jak widać, zestaw bardzo cywilny, bo i WRX się głównie toczy po mieście Wymienię przy okazji płyn hamulcowy na RBF660, bo mam jeszcze butlę po poprzednim WRX. 1 1
gomis Posted November 17, 2020 Posted November 17, 2020 Dobry zestaw, mam dokładnie to samo u siebie (jedynie tarcze przód to gładkie brembo). Do miejskiej jazdy w zupełności wystarcza 1
Qóba Posted November 19, 2020 Author Posted November 19, 2020 Wracając do Subaru wróciłem też do ewidencji każdej złotówki wydanej na auto - taki ze mnie masochista No i 2.5T na pewno pali więcej niż 2.0T - pierwszy pomiar w takich samych warunkach jak jeździliśmy Blobem dał wynik 14.7 L, w Blobie było to 12.5-13.5 L Statystyka z Blob'a to koszt 1.10 zł / km - dane z 26,4 tys. km, zobaczymy jak będzie tutaj
GdaKon Posted November 19, 2020 Posted November 19, 2020 Widzę, że mamy podobne podejście Też mam ewidencję każdej wydanej złotówki na auto. Jak byś kiedyś szukał lepszego hamulca na przód, ale do aktualnego zacisku, to mogę polecić zestaw, który założyłem u siebie. Pozdro i do zobaczenia gdzieś na ulicach wolnego miasta. 1
Qóba Posted November 30, 2020 Author Posted November 30, 2020 Przy wymianie klocków i tarcz przód+tył i wymianie płynu hamulcowego, wyszedł jakiś problem z jednym przednim zaciskiem - coś z tłoczkiem, musi być naprawiony. Części do tej naprawy to rzekomo 140 zł + robocizna ok. 750 zł z pozostałą wymianą (tarcze, klocki, płyn) - czy to w miarę 'rynkowa' cena? Pamiętam, że w poprzednim WRX płaciłem za wymianę klocków/tarcz przód i płynu coś koło 200 zł...
GdaKon Posted November 30, 2020 Posted November 30, 2020 580zł za podobny zakres prac w WRXie płaciłem w lipcu na Osowej wymiana tarcz i klocków - przód wymiana gumek w zaciskach - przód wymiana przewodów w oplocie - przód i tył wymiana płynu
krzepas Posted November 30, 2020 Posted November 30, 2020 Robiłem dwa tygodnie temu - tarcze+klocki przód, płyn, przegląd zawieszenia. 400 PLN
Qóba Posted November 30, 2020 Author Posted November 30, 2020 Dzięki @GdaKoni @krzepas- wygląda więc na to, że na ok. 200-300 zł mnie przycinają... No nic, you play, you pay.
Qóba Posted December 6, 2020 Author Posted December 6, 2020 Hamulce wymienione. Przy wymianie oleju zastanawiam się nad wymianą smoka olejowego na wzmocniony - czy jest sens brać również przegrodę miski olejowej? Jazda typowo cywilna, nie zdarza mi się raczej latać długo bokami lub z prędkościami mocno niedozwolonymi Będę wdzięczny za opinię - @krzepas@GdaKon@gomis@lukas.stk@rosaskc@Simon WRC lub ktoś jeszcze ? Tym czasem, drugi wynik spalania, typowo miejskie i raczej krótkie odcinki 16.86 L / 100 km. No jest więcej niż w dwulitrowym WRXie
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now