Skocz do zawartości

Impreza - szybkie pytanie


Elvisiak

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
53 minuty temu, Zajonc napisał(a):

Łączniki stabilizatora tył: ktoś gdzieś coś pisał o Audi i vw, że pasują i są lepsze.

Konkretny model tych aut ktoś zna?

Chyba o takie chodzi

https://allegro.pl/oferta/2x-lacznik-stabilizatora-audi-a4-b6-b7-2001-2008r-11837162521

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zajonc napisał(a):

Tylko może innej firmy bo tej ni chu...steczki nie znam :P

I one są trwalsze od Subarowych?

Wrzuciłem pierwszy lepszy link, tylko informacyjnie o które chodzi. W Forku przez 3 lata nie ruszałem łączników. A w maździe wymieniałem w ciągu roku z przodu i z tyłu, niezależnie jakie to kupiłem mahle czy maxgear. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem nic w tym temacie, a więc:

Sprzęgło klimatyzacji, gh 2008

Bylo zmienione na nowe, które zaczęło po jakimś czasie iskrzyc z niewiadomej przyczyny. Pierwotne miało delikatnie inny kształt, po katalogu nowe dobrane, powinno pasować. Wszystkie kolejne, które przychodzą są takie jak te nowe. Czy to jest jakiś znany temat? Ktoś miał podobne problemy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli możesz mieć podobny problem co ja:

 

regulacja osadzenia to teoretycznie 2 podkładki na oście wieloklinu kompresora. Jak się u mnie okazało o ile wieloklin wchodził w tarczę tak przetoczenie wewnętrznej tulei tarczy powodował, że oś bez wieloklinu nie wchodziła do końca bo właśnie wadliwe przetoczenie przeszkadzało. 15 sekund pracy dremela całkowicie rozwiązało problem i tarcza weszła na 2 podkładkach zgodnie ze sztuką na 0,6mm

 

sprawdź u siebie

 

tu widać na fotce - to akurat jest inne ale chodzi o ideę

 

image.thumb.png.e8553b5596610d3195efbce3ffd3b3f5.png

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korozja wałka powoduje że tarczka nie chce wejść do końca. Nowa tarczka i nowy wałek kompresora nie robią problemu. Gorzej z regenerowanymi tarczkami i wałkami z kompresorów używanych , tam korozja zmniejsza średnice i pasowanie jest za ciasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Danko napisał(a):

@AdaSch sprawdzę i dam znać :)

 

Sprzęgło całe było nowe kupione

ja też kupiłem całe nowe a potem wyszło, dlaczego moje zaczęło zawodzić. Swoje nowe zostawiłem a stare porpawiłem i jest pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, AdaSch napisał(a):

czyli możesz mieć podobny problem co ja:

 

regulacja osadzenia to teoretycznie 2 podkładki na oście wieloklinu kompresora. Jak się u mnie okazało o ile wieloklin wchodził w tarczę tak przetoczenie wewnętrznej tulei tarczy powodował, że oś bez wieloklinu nie wchodziła do końca bo właśnie wadliwe przetoczenie przeszkadzało. 15 sekund pracy dremela całkowicie rozwiązało problem i tarcza weszła na 2 podkładkach zgodnie ze sztuką na 0,6mm

 

sprawdź u siebie

 

tu widać na fotce - to akurat jest inne ale chodzi o ideę

 

image.thumb.png.e8553b5596610d3195efbce3ffd3b3f5.png

U nas temat jest nieco odwrotny. Owe zgrubienie jest za krótkie i tarcza jakby cały czas się zapina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Danko napisał(a):

Tak to wyglądało. Tak jakby nie było wystarczającego odsadzenia? Tylko jeśli tak, to skąd wziąć prawidłowo działające.. 

Już wiem w czym problem, nowe sprzęgła nie mają w zestawie podkładek regulacyjnych do korygowania szczeliny, te podkładki trzeba przełożyć z starego sprzęgła by przerwa pomiędzy kołem a tarczką była w przedziale 0,3-0,5 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Henryk82 napisał(a):

Już wiem w czym problem, nowe sprzęgła nie mają w zestawie podkładek regulacyjnych do korygowania szczeliny, te podkładki trzeba przełożyć z starego sprzęgła by przerwa pomiędzy kołem a tarczką była w przedziale 0,3-0,5 mm

Wiadomo, gdzie taką podkładkę mogę kupić? 

W starym nie było :c

 

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupisz, trzeba samemu zrobić szlifując normalne grube na papierze wodnym lub wycinając z puszki po piwie i sprawdź w starej tarcze zakładanej na wałek czy nie ma w niej przyklejonej podkładki bo musiała być od nowości.

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Henryk82 napisał(a):

Nie kupisz, trzeba samemu zrobić szlifując normalne grube na papierze wodnym lub wycinając z puszki po piwie i sprawdź w starej tarcze zakładanej na wałek czy nie ma w niej przyklejonej podkładki bo musiała być od nowości.

Nie było, bez było odsadzone prawidłowo :unsure:

Są uniwersalne, jest to jakaś opcja żeby sprawdzić. Próbowaliśmy też wsadzić totalnie zwykłą podkładkę, ale nie pomogła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Henryk82 napisał(a):

Nie kupisz, trzeba samemu zrobić szlifując normalne grube na papierze wodnym lub wycinając z puszki po piwie i sprawdź w starej tarcze zakładanej na wałek czy nie ma w niej przyklejonej podkładki bo musiała być od nowości.

dokładnie, to podkładki ustalają dystans, możesz mieć fart i pojedyncza zwykła tez będzie ok. Odstęp powinien być 0,6mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2023 o 17:51, Zajonc napisał(a):

Łączniki stabilizatora tył: ktoś gdzieś coś pisał o Audi i vw, że pasują i są lepsze.

Konkretny model tych aut ktoś zna?

U mnie Subarowe w okolicy roku do półtora wytrzymują a rocznie robię 7tyś km.

Czeka na montaż komplet od Strongfexów:

https://www.strongflex.eu/pl/tuleje-poliuretanowe-subaru-legacy-ii-outback-i-bd-bg-bk-1994-1999/1720-276239b-zestaw-lacznikow-stabilizatora-5902553525496.html

Montował to już ktoś może i ma jakieś zdanie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Impreza 2.0R, EJ20F z gazem.

Dławi się, dusi, przerywa przy przyspieszaniu do ok. 4500 obrotów.

Potem rakieta aż do końca obrotomierza.

Checka nie wywala.

Katalizatory nowe, dolot rozebrany i złożony na nowo.

Pomogło odłączenie aku i profilaktyczne mycie przepływomierza.

Pewnie nie na długo bo już raz tak robiłem.

Czujnik stukowego na skrzyni od dawna, na obu paliwach to samo się dzieje.

Od czego zacząć?

Jakieś pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...