Skocz do zawartości

Auta z napędem hybrydowym.


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, RoadRunner napisał:

Lexa moim zdaniem tylko jak komuś zależy na wnętrzu -

I na ciszy. Po przesiadce z NX do RAVki to myślałem że toyka zepsuta lub mam okna otwarte. ;)

Ten nowy NX z napędem 4 generacji może być ciekawy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, RoadRunner napisał:

Który to był rocznik RAVki ? Podobno w 2020 mieli poprawić wygłuszenie, ale ile w tym prawdy to nie wiem.

To było gdzieś wiosną 2019, zaraz na początku jak weszła na salony. Przy 60 km/h hałas toczenia od opon jakby dziury w podłodze były. Potem nie sprawdzałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ravka to dramat w prowadzeniu. W camry moge jechać ile chce i pewnie jest w kazdym zakręcie.  W sumie to mam obawy w drugą stronę czyli że poczuje sie zbyt pewnie a przyczepność sie skończy.  Spalanie 6.9 6.7, bo czasem gosci na ekspresowce i no cisne bo fajne szybkie auto. Jakby jechal tylko wsiami i miasteczkami to 5.5 spokojnie. Ostatnio toczylem sie do Milanówka 5.0 srednia, a ruszalem ostro zeby potem sie turlac. 

Nx ponoc ciasny, ale nie wiem bo osobiście nie podchodzilem do lexusa. Ravka rozczarowala pod katem prowadzenia i mnie i Żonę! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, MateuszWwa napisał:

Nx ponoc ciasny, ale nie wiem bo osobiście nie podchodzilem do lexusa

NX i IS ciasne ale komfortowe

Jak wyżej pisalem w NX "subiektywne" przyspieszenie nie poraża. 

IS fajnie jeździ ale to nie jest rodzinne auto. Taka 3 z Monachium. 

Camry po jeździe IS wypadla słabo. Ale przy porównywalnych cenach znacznie lepiej wyposażona. Można jeszcze znaleźć wyprzedaże rocznika w dobrych wersjach wyposażenia. Jak dla mnie zbyt wiele informacji na wyświetlaczach. Fajny hud

Edytowane przez MKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zależało na gabarytach zeby jak Cygan jechac w świat na wakacje :) , hud... Tak ale jak zsune sie z fotela to nie widzę :) mam 183. Musze siedzieć prawidlowo zeby widziec caly hud, jak siedze zwyczajnie to widze tylko prędkość bez paska spalania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ravka to dramat w prowadzeniu. W camry moge jechać ile chce i pewnie jest w kazdym zakręcie.  W sumie to mam obawy w drugą stronę czyli że poczuje sie zbyt pewnie a przyczepność sie skończy.  Spalanie 6.9 6.7, bo czasem gosci na ekspresowce i no cisne bo fajne szybkie auto. Jakby jechal tylko wsiami i miasteczkami to 5.5 spokojnie. Ostatnio toczylem sie do Milanówka 5.0 srednia, a ruszalem ostro zeby potem sie turlac. 
Nx ponoc ciasny, ale nie wiem bo osobiście nie podchodzilem do lexusa. Ravka rozczarowala pod katem prowadzenia i mnie i Żonę! 
 
Przy jeździe autostradą 140-150 jakie jest mniej więcej spalanie?
Chodzi mi nie przez moment utrzymanie takiej prędkości ale równą jazdę tak samo na całej trasie. Próbowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z trudem bo taka slaba mam psychike zeby tylko tyle sie toczyć.  jakos albo tak 100 90 sobie wloke sie jak tiry, albo ok 160.. te 140 to ni jak nie pasi
Może być i 160 .
Interesuje mnie porównanie spalania tej hybrydy do diesla na trasie. Że w mieście hybryda miażdży to wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuja mi sie dwie dluzsze trasy, wiec przejade sie jakos rowno. Bo ogólnie ja mam dziwny styl jazdy, bardziej jak kobieta, raz szybko raz wolno, albo bardzo  szybko, albo bardzo wolno, nie umiem jechac  140 caly czas zbyt nudno. Np te 90kmh umiem bo tak malo sie dzieje ze wtedy moge podziwiac widoki, albo myslec o czyms jeszcze a nie tylko o sytuacji na drodze jak przy 160

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2021 o 23:29, piotrek_p napisał:

Przy jeździe autostradą 140-150 jakie jest mniej więcej spalanie?
Chodzi mi nie przez moment utrzymanie takiej prędkości ale równą jazdę tak samo na całej trasie. Próbowałeś?
 

Ok to tak 7.5, mysle ze gdybym go jakos nie szarpał z ale sie nie dalo inaczej to moze jakies 7.2 by było, duzy byl ruch więc czeste zwolnienia przyspieszania z pedalem w podloge (bo tak jezdze). Calosc trasy ok 120km w jedną stronę to 6.5 i w druga 6.9 z racji ze wiadomo przez wioski tez sie przetaczałem ok 20km. 

Radość mi nie mija, fajny, komfortowy, duzy wygodny, mozna pobawić sie tym spalaniem. W terenach podmiejskich to spokojnie 5.0 - 5.5 jest powtarzalne. 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to tak 7.5, mysle ze gdybym go jakos nie szarpał z ale sie nie dalo inaczej to moze jakies 7.2 by było, duzy byl ruch więc czeste zwolnienia przyspieszania z pedalem w podloge (bo tak jezdze). Calosc trasy ok 120km w jedną stronę to 6.5 i w druga 6.9 z racji ze wiadomo przez wioski tez sie przetaczałem ok 20km. 
Radość mi nie mija, fajny, komfortowy, duzy wygodny, mozna pobawić sie tym spalaniem. W terenach podmiejskich to spokojnie 5.0 - 5.5 jest powtarzalne. 
 
 
To dobry wynik. Porównywalny chyba z dieslem, może trochę większy.
Ja jeżdżąc mieszaną trasę mam dieslem ok. 6,5 litra. Ten niecały litr więcej jest ok.
Dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, piotrek_p napisał:

To dobry wynik. Porównywalny chyba z dieslem, może trochę większy.

Bo ja wiem czy 7.5 przy równych 140 to dobry wynik ? Turbo benzyna 2.0 w SUVie spali wtedy 9.

Hybryda poza miastem to ze 200kg zbędnego balastu i takie auto spali więcej niż benzyniak N/A z takim samym silnikiem. W przyspieszaniu 120-160 różnica jeszcze większa jest.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUV z 2.0 turbo benzyna 9l przy 140?

Przyznam, że mi się nie udawalo. Myślę, że realnie  ok 11-12 l potrzebują.

NX z baterią także będzie potrzebowal na autostradzie ok 11 l.

Sedany baterią i z ssakiem ok 8. 

Najmniej paliwa to chyba jednak Tesla albo inny elektryk :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem ze nie bylo rowno, bo wyjeżdżały nie raz tiry itd, natomiast cisnąłem wiec i 170 bylo tez nie raz, generalnie jak jechalem to 140 najmniej, oprocz zwolnien za tirami. Wiec mysle ze realnie wyglada ten wynik-taki z trasy a nie z warunkow laboratoryjnych i bylo tak 145 150 160. Zeby zrobic rowny pomiar to musialbym w nocy na autostradę wyskoczyc i to najlepiej za Strykowe w strone poznania zeby bylo rowno. Przy rownym 140 bylo by mniej, chcialem tak ale zbyt duzy ruch. 

W poniedziałek powtórka wiec tez moge dać znac. 

 

Dla porownania skoda scala 180 200  spalanie 10.5 na dluzszym dystansie ok 250km, mialem pilota z przodu sq7, ale nie korzystalem z tunelu aerodynamicznego:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to dobre wyniki.
Ja jeżdżąc 2.0 TDI mieszaną trasę ekspresówka i okolice 3 miasta jak mam średnią 100 to spalanie około 6,5 litra.

Gdy jeździłem aurisem czy corolką hybrydową miałem duże spalanie na trasie. Dużo większe niż diesle.
A wtedy zasięg na jednym tankowaniu był tragiczny.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2021 o 17:52, MateuszWwa napisał:

Ok dzis trasa ogolem z 300km zrobilem juz, 5.9..5.7  Szybko nie bylo, raczej ok 100kmh ale jak zawsze dynamicznie. Np obwodnica serocka dosc nieprzepisowo. 

To potwierdza, że hybryda jest fajna przy niezbyt dużych prędkościach. 

Przy 140-160 km/h powinna zmiescic się w 9-10l. To trochę więcej niż klekot ale chyba dalej akceptowalnie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachecilem sie do hybrydy po tym jak w 5 osob jechalem aurisem 1,8 hatchbak kiedys do krakowa gdzie naprawde cisnąłem a spalanie poszlo na 8 litrów w dwie strony. Wiec nie duzo, natomiast duzo ogółem jezdzę i potrafię tez odpowiednio wczesniej zwolnic, rozpedzic , potoczyc sie tak z kilometr odejmujac lekko gaz tracac z 10 - 20 kmh zeby potem znow wyprzedzic i moim zdaniem zdaje to egzamin w niskim spalaniu + obserwacja drogi czy gorka czy podjazd. Zachęcam do camry bo jak widzicie pewnie po ceny nie sa wygorowane, a przepaść w komforcie jesli patrzymy corolla wzgledem camry. Tu nie ma przesady - to leksus es ma problem bo jest to przeplacenie - chyba ze ktos nie musi sie przejmować ceną , albo zależy mu na szyberdachu i opcji w całości z NATURALNEJ skóry, bo tam takie pakiety sa . Jedyna rzecz co jest slaba to szumy powietrza, moze nie dramatyczne i nie zawsze wieje mocniej ale uslyszymy. Lexusem es nie jechalem, bo jeszcze by mi sie spodobał i bylbym smutny:P Druga sprawa to maksymalne camry to nie jest to co podstawowy lexus es, wiec tam musiałbym kupić tez lepszą wersje a wtedy przekroczymy 200 i moze wtedy sie okazać ze za 250 to może audi byc lepsze :) 

A to ze malo funkcjonalny? Szczerze? Wolę mieć super auto , niz przejmować sie ze nie zawioze sobie nim pralki czy drzwi na działkę. Już wole dać zarobić komuś lub zamienić sie samochodami na weekend z kims niz rezygnować ze swoich zamiłowań bo raz na 5 lat bede wiozł bujany fotel. Pozatym sklada się kanapa w wielu innych wersjach poza moją wiec mozecie i pod tym kątem sobie dogodzić :)

Dziś widziałem tez camry z kocem na fotelach a wiec ludzie sobie radzą pewnie i z wożeniem psów:) 

Słowem spalania to 1wsze dwa baki powyzej 7 litrow, a teraz jest ponizej ( człowiek sie uczy:) ) Bo "chcenie" bylo podobne a moze nawet wieksze z początku zeby udowodnic sobie że mało pali , a jakoś nie wychodziło. 

 

 

Wygoda - w stosunku do legacy jest wygodniej, natomiast chwile mi zajeło dojsci do idealnej pozycji za kierownica, w legacu zawsze mi coś nie odpowiadało , a to nogi nie mogłem wygodnie ulozyć, zawsze cos kosztem czegoś. Po miesiącu z camry, a wlasciwie po 2 dłuższych trasach, udało mi się zasiąść idealnie z czego tez jestem zadowolony. 183cm wzrostu . Idealnie czytaj bez kompromisu miedzy sportowa pozycja a wygodną, tylko mega wygodnie, bez odejmowania sobie kontroli nad kierownica ( nie jestem polożony jak bułgarski książe ) 

 

Jestem BARDZO ZADOWOLONY z wyboru. 

Edytowane przez MateuszWwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MateuszWwa napisał:

Tu nie ma przesady - to leksus es ma problem bo jest to przeplacenie - chyba ze ktos nie musi sie przejmować ceną , albo zależy mu na szyberdachu i opcji w całości z NATURALNEJ skóry, bo tam takie pakiety sa .

ES ma większy rozstaw osi o 5 cm a to nie tak mało jeśli chodzi o wielkość wnętrza. Poza tym 2 cm szerszy. Także nie tylko wyposażeniem się różnią. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni jeździłem Corollą 1,8 w hybrydzie. Auto w wyższej wersji wyposażenia. Sporo systemów, dużo informacji na wyświetlaczach.

Po Warszawie przejechalem ok 300km. Spalanie ustabilizowało się na 5,1l/100km. 50% tryb eco, 50% normal. 

Wrazenia z jazdy? Przy próbie gwałtownego przyspieszenia słychać tylko wycie. Przy normalnej  jeździe po mieście cicho. 

To auto ma za zadanie przewieźć z punktu A do punktu B. I to chyba wszystko jesli chodzi o wrażenia. 

Edytowane przez MKK
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem 300h trasę blisko  300 km, eską. Tempomat, 125 km/h. Od wyjazdu do powrotu srednia prędkość 96 km/h. Srednie spalanie wg komputera 6,6 l

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...