Jump to content

Stabilizatory GR/GV (STI)


MDsuperstar
 Share

Recommended Posts

Nowe (twardsze) amorki całkiem fajnie robią i wydaje mi się, że uleczyły trochę seryjną podsterowność. Muszę jednak jeszcze trochę pojeździć.

W przyszłym miesiącu (SJS Kielce) zobaczymy tak naprawdę czy dla moich zastosowań (daily + tor 1-2 razy w roku rekreacyjnie) amorki są wystarczające czy wypadałoby zmienić też stabilizatory.

Stąd też pokusiłem się o małe zestawienie stabilizatorów do GR/GV, żeby wiedzieć w którą stronę ewentualnie iść.

 

@Simon WRC - Łajtlajn - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany

@marcinwrxsti - Whiteline - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany (?)

@Tommi1 - Whiteline - 22mm przód i 22 mm tył

@Ptasi0r - Whiteline 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany

@FilipeK - ?
@rosaskc - seria

@KASIAiMIŚ - Whiteline - 22mm/22mm

@Gaceq - seria

Seria - przód  21mm, tył 19mm

(Pominąłem jakiegoś czynnego właściciela Lanosa/Nubiry?)

 

W kwestii firm to wielkiego wyboru (w EU i UK) nie ma: Whiteline, ST-Suspension (25mm/22mm), Eibach (26/22)...

 

Edited by MDsuperstar
Link to comment
Share on other sites

Jak mam taki sam zestaw stabilizatorów jak @marcinwrxsti, konsultowane z nim przed zakupem :).

Do powyższego proponuję od razu zamontować ALK i poprawić geometrię. U mnie jest jeszcze z tyłu zestaw do regulacji pochylenia koła, bo w serii nie ma dużej regulacji. 

Auto jeździ całkiem fajnie i na pewno wyraźnie lepiej niż seria.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja mam serie.

 

Dużo producentów robi stabilizatory do tej generacji. Tak na szybko, poza tymi co wymieniłeś:

- Cusco (23mm/20mm) - jdl-performance.com
- Agency Power regulowane (22mm/22mm) - topendpower.pl
- Tommi Makinen Racing (21mm/20mm) - www.tmrparts.fi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Ptasi0r napisał:

Cusco (23mm/20mm) - jdl-performance.com

Ale to już kosztowo nieopłacalne :( 1 sztuka kosztuje prawie tyle co komplet whiteline

33 minuty temu, Ptasi0r napisał:

- Agency Power regulowane (22mm/22mm) - topendpower.pl
- Tommi Makinen Racing (21mm/20mm) - www.tmrparts.fi

Dzięki, zaraz sprawdzę.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

@Ptasi0rZastanawiam się czy w ogóle zmieniać, doszedłem do wniosku, że chyba do mojego użytkowania jest to zbędny wydatek. Jak będzie jakaś fajna promka to może wezmę ten najpopularniejszy zestaw. Ale jak zmienisz, to daj znać czy różnica na ulicy jest odczuwalna i czy ma to sens.

Link to comment
Share on other sites

@Simon WRC, @marcinwrxsti, na jakich nastawach (spięciu) tych regulowanych stabów 24/22 jeździcie? I przy jakim zawiasie (amor+spręzyna)? 

 

Zastanawiałem się jąką drogą pójść w swoim weekendowym STI zeby mu poprawić skrętność i trzymanie, z początku myślałem o kompletnym zawiasie (ohlins, bilstein albo tein z edfc) ale z uwagi na nie-torowy charakter użytkowania auta, niewielkie przebiegi i plan pozostania blisko serii (lub stanu umożliwajającego łatwy  do niej powrót) stwierdziłem że zawiaszenie zostanie OEM a podmienie tylko stabilizatory.

 

Finalnie rozważam zakup do swojego hatcha takiego samego zestawu regulowanych stabów 24/22 jak Wy macie (ale bez ALK), pewnie przód spiąłbym na miękko a tył najtwardziej ale ciekaw jestem waszych odczuć w sedanach.

 

Inne pomysły które rozważam to jeszcze grubszy stab na tył (hatch ma bardziej miekką bude z tyłu niż sedan) i pospinanie mocowań wahaczy z przodu jakaś dolną rozpórką np od cusco (inspiracja rozwiązaniami ze Spec C i R205).

Link to comment
Share on other sites

Ja tak na 90% mam 22/22 regulowane. ( już nie pamiętam tak dawno to było ^_^) a tył był "spięty" na najbardziej light. Jak odbiorę auto to tył zmienię na twardo żeby mieć porównanie. A w porownaniu do serii grubsze robią robotę. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.11.2020 o 10:25, Ptasi0r napisał:

@Simon WRC, @marcinwrxsti, na jakich nastawach (spięciu) tych regulowanych stabów 24/22 jeździcie? I przy jakim zawiasie (amor+spręzyna)? 

Ja mam ustawiony tył na środkowym otworze czyli ustawienie pośrednie, przód miękko, choć tu różnice są kosmetyczne. Jeździ się naprawdę dobrze i przy tej grubości stabilizatora twardsze nastawy tyłu już powodowałyby moim zdaniem niestabilność. Amortyzatory i sprężyny seryjne.

 

W dniu 5.11.2020 o 10:25, Ptasi0r napisał:

Finalnie rozważam zakup do swojego hatcha takiego samego zestawu regulowanych stabów 24/22 jak Wy macie (ale bez ALK), pewnie przód spiąłbym na miękko a tył najtwardziej ale ciekaw jestem waszych odczuć w sedanach.

Polecam jednak montaż ALK, bo na seryjnym zawieszeniu koło zostaje wypchnięte do przodu, co przekłada się na lepsze prowadzenie. Subaru niestety z uwagi na położenie silnika daleko do idealnego rozkładu mas, więc każdy milimetr ma tu znaczenie. Ważne są też negatywy - przód najbardziej jak się da na serii - niewiele brakuje do -2st a tył po zastosowaniu zestawu whiteline na -1,5st.

 

W dniu 5.11.2020 o 10:25, Ptasi0r napisał:

Zastanawiałem się jąką drogą pójść w swoim weekendowym STI zeby mu poprawić skrętność i trzymanie, z początku myślałem o kompletnym zawiasie (ohlins, bilstein albo tein z edfc) ale z uwagi na nie-torowy charakter użytkowania auta, niewielkie przebiegi i plan pozostania blisko serii (lub stanu umożliwajającego łatwy  do niej powrót) stwierdziłem że zawiaszenie zostanie OEM a podmienie tylko stabilizatory.

Profi rajdowe zawieszenie jest super, ale trzeba mieć ogromną wiedzę i umiejętności żeby je odpowiednio ustawić. Doświadczyłem tego w hawku i uważam, że jeżeli ktoś nie jeździ systematycznie jak Marcin i nie ma takich umiejętności, ta droga jest bez sensu. Poprawiona seria daje naprawdę bardzo duże możliwości i obawiam się, że do wykorzystania jej w 100% przynajmniej ja nie mam szans :). Widać to po wjeżdżaniu się w auto na kolejnych przejazdach, gdzie systematycznie poprawiam czasy a do granicy przyczepności auta brakuje baaaaardzo dużo.

Edited by Simon WRC
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

-25% na wszystko na stronie Whiteline UK (pytanie czy to serio jest promka :biglol:)

https://ukwhitelineperformance.com/collections/all/subaru-impreza-wrx-sti-2007-2014---impreza-wrx-sti-gv--gr-esi9913650?page=1&rb_product_type=Anti-Roll+Bar

Edited by MDsuperstar
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, MDsuperstar napisał:

W JDL masz promocję. Ja się skusiłem na rozpórkę;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

W maju'21 zagościły też i u mnie zmiany stabilizatorów.

 

Przód: OEM 20mm -> Whiteline 24mm z dwustopniową regulacją (ustawione na soft)
Tył: OEM 18mm -> Whiteline 22mm z trzystopniową regulacja (ustawione na medium)

 

(reszta zawieszenia jest seryjna, pochylenia -1.1 przód i -1.2 tył, zbieżności na zero, jest też przednia górna rozpórka cusco)

 

Odczucia:

+ prędkość w zakręcie
+ reakcja na skręt
- słabiej wybiera nierówności
- na mokrym bardziej nerwowy

 

Przed montażem jeszcze je wyszkiełkowałem i pokryłem czarnym lakierem z podkładem antykoryzyjnym. Zmianę stabów na sztywniejsze oceniam na plus, auto głównie jeździ przy dobrej pogodzie w weekendy i nocami.

 

 

20210507_172601.jpg

20210508_120532.jpg

20210508_140315.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Szybkie pytanko.

Imprezę mam na co dzień, ale lubię szybciej wchodzić w zakręty i nie wykluczam w przyszłości wypadów na tor.

Jaki stabilizator na tył wybrać lepiej? 22mm czy 24mm?

Wież że te od Whiteline mają 3 punktu mocować twardości tylko nie mam się do czego odnieść za bardzo.

Link to comment
Share on other sites

Stabilizatory seria. Zawieszenie Eibacha i złote grube lagi.

Teraz tylko wybrać żeby pasowało bo Wagony są węższe od sedana i z tego co wiem wahacze i staby, półosie nie są wymienne.

Przypuszczam że jak pasuje do SAAB 9-2X to do GD Wagona też podejdą.

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Alkanick napisał:

Zawieszenie Eibacha i złote grube lagi.

Dokładnie to samo miałem. Eibach ProKit, Kayaba UltraSR i do tego dałem staby Whiteline 22mm przód i tył. Z auta zrobiło się zajefajne daily i na torze też świetnie zawieszenie sobie radziło. Polecam!

Tylko na tor ogarnij sobie osobne koła, bo szkoda drogowych opon, na których i tak tylko byś się wkurzał, że nie trzymają.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...