MDsuperstar Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 (edytowane) Nowe (twardsze) amorki całkiem fajnie robią i wydaje mi się, że uleczyły trochę seryjną podsterowność. Muszę jednak jeszcze trochę pojeździć. W przyszłym miesiącu (SJS Kielce) zobaczymy tak naprawdę czy dla moich zastosowań (daily + tor 1-2 razy w roku rekreacyjnie) amorki są wystarczające czy wypadałoby zmienić też stabilizatory. Stąd też pokusiłem się o małe zestawienie stabilizatorów do GR/GV, żeby wiedzieć w którą stronę ewentualnie iść. @Simon WRC - Łajtlajn - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany @marcinwrxsti - Whiteline - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany (?) @Tommi1 - Whiteline - 22mm przód i 22 mm tył @Ptasi0r - Whiteline 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany @FilipeK - ? @rosaskc - seria @KASIAiMIŚ - Whiteline - 22mm/22mm @Gaceq - seria MDsuperstar - Whiteline - 24mm/22mm Seria - przód 21mm, tył 19mm (Pominąłem jakiegoś czynnego właściciela Lanosa/Nubiry?) W kwestii firm to wielkiego wyboru (w EU i UK) nie ma: Whiteline, ST-Suspension (25mm/22mm), Eibach (26/22)... Edytowane 7 Września 2023 przez MDsuperstar dodane info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 Jak mam taki sam zestaw stabilizatorów jak @marcinwrxsti, konsultowane z nim przed zakupem . Do powyższego proponuję od razu zamontować ALK i poprawić geometrię. U mnie jest jeszcze z tyłu zestaw do regulacji pochylenia koła, bo w serii nie ma dużej regulacji. Auto jeździ całkiem fajnie i na pewno wyraźnie lepiej niż seria. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 U mnie seria. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Ja mam serie. Dużo producentów robi stabilizatory do tej generacji. Tak na szybko, poza tymi co wymieniłeś: - Cusco (23mm/20mm) - jdl-performance.com - Agency Power regulowane (22mm/22mm) - topendpower.pl - Tommi Makinen Racing (21mm/20mm) - www.tmrparts.fi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 14 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 32 minuty temu, Ptasi0r napisał: Cusco (23mm/20mm) - jdl-performance.com Ale to już kosztowo nieopłacalne 1 sztuka kosztuje prawie tyle co komplet whiteline 33 minuty temu, Ptasi0r napisał: - Agency Power regulowane (22mm/22mm) - topendpower.pl - Tommi Makinen Racing (21mm/20mm) - www.tmrparts.fi Dzięki, zaraz sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 Ja mam jeszcze oba seryjne 21/19, aczkolwiek kuszą mnie Whiteline od jakiegoś czasu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 @Gaceq w JDL jest promka do 25 maja 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 30 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2020 @MDsuperstar, i w którą stronę poszedłeś w kwestii stabilizatorów? Sam powoli przymierzam się do wymiany swoich seryjnych. Idzie gwiazdka, może bym sprezentował subarakowi jakiś zestawik coby zmniejszyć podsterowność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 30 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2020 @Ptasi0rZastanawiam się czy w ogóle zmieniać, doszedłem do wniosku, że chyba do mojego użytkowania jest to zbędny wydatek. Jak będzie jakaś fajna promka to może wezmę ten najpopularniejszy zestaw. Ale jak zmienisz, to daj znać czy różnica na ulicy jest odczuwalna i czy ma to sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 @Simon WRC, @marcinwrxsti, na jakich nastawach (spięciu) tych regulowanych stabów 24/22 jeździcie? I przy jakim zawiasie (amor+spręzyna)? Zastanawiałem się jąką drogą pójść w swoim weekendowym STI zeby mu poprawić skrętność i trzymanie, z początku myślałem o kompletnym zawiasie (ohlins, bilstein albo tein z edfc) ale z uwagi na nie-torowy charakter użytkowania auta, niewielkie przebiegi i plan pozostania blisko serii (lub stanu umożliwajającego łatwy do niej powrót) stwierdziłem że zawiaszenie zostanie OEM a podmienie tylko stabilizatory. Finalnie rozważam zakup do swojego hatcha takiego samego zestawu regulowanych stabów 24/22 jak Wy macie (ale bez ALK), pewnie przód spiąłbym na miękko a tył najtwardziej ale ciekaw jestem waszych odczuć w sedanach. Inne pomysły które rozważam to jeszcze grubszy stab na tył (hatch ma bardziej miekką bude z tyłu niż sedan) i pospinanie mocowań wahaczy z przodu jakaś dolną rozpórką np od cusco (inspiracja rozwiązaniami ze Spec C i R205). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Ja tak na 90% mam 22/22 regulowane. ( już nie pamiętam tak dawno to było ) a tył był "spięty" na najbardziej light. Jak odbiorę auto to tył zmienię na twardo żeby mieć porównanie. A w porownaniu do serii grubsze robią robotę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 (edytowane) W dniu 5.11.2020 o 10:25, Ptasi0r napisał: @Simon WRC, @marcinwrxsti, na jakich nastawach (spięciu) tych regulowanych stabów 24/22 jeździcie? I przy jakim zawiasie (amor+spręzyna)? Ja mam ustawiony tył na środkowym otworze czyli ustawienie pośrednie, przód miękko, choć tu różnice są kosmetyczne. Jeździ się naprawdę dobrze i przy tej grubości stabilizatora twardsze nastawy tyłu już powodowałyby moim zdaniem niestabilność. Amortyzatory i sprężyny seryjne. W dniu 5.11.2020 o 10:25, Ptasi0r napisał: Finalnie rozważam zakup do swojego hatcha takiego samego zestawu regulowanych stabów 24/22 jak Wy macie (ale bez ALK), pewnie przód spiąłbym na miękko a tył najtwardziej ale ciekaw jestem waszych odczuć w sedanach. Polecam jednak montaż ALK, bo na seryjnym zawieszeniu koło zostaje wypchnięte do przodu, co przekłada się na lepsze prowadzenie. Subaru niestety z uwagi na położenie silnika daleko do idealnego rozkładu mas, więc każdy milimetr ma tu znaczenie. Ważne są też negatywy - przód najbardziej jak się da na serii - niewiele brakuje do -2st a tył po zastosowaniu zestawu whiteline na -1,5st. W dniu 5.11.2020 o 10:25, Ptasi0r napisał: Zastanawiałem się jąką drogą pójść w swoim weekendowym STI zeby mu poprawić skrętność i trzymanie, z początku myślałem o kompletnym zawiasie (ohlins, bilstein albo tein z edfc) ale z uwagi na nie-torowy charakter użytkowania auta, niewielkie przebiegi i plan pozostania blisko serii (lub stanu umożliwajającego łatwy do niej powrót) stwierdziłem że zawiaszenie zostanie OEM a podmienie tylko stabilizatory. Profi rajdowe zawieszenie jest super, ale trzeba mieć ogromną wiedzę i umiejętności żeby je odpowiednio ustawić. Doświadczyłem tego w hawku i uważam, że jeżeli ktoś nie jeździ systematycznie jak Marcin i nie ma takich umiejętności, ta droga jest bez sensu. Poprawiona seria daje naprawdę bardzo duże możliwości i obawiam się, że do wykorzystania jej w 100% przynajmniej ja nie mam szans . Widać to po wjeżdżaniu się w auto na kolejnych przejazdach, gdzie systematycznie poprawiam czasy a do granicy przyczepności auta brakuje baaaaardzo dużo. Edytowane 6 Listopada 2020 przez Simon WRC 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2020 (edytowane) -25% na wszystko na stronie Whiteline UK (pytanie czy to serio jest promka ) https://ukwhitelineperformance.com/collections/all/subaru-impreza-wrx-sti-2007-2014---impreza-wrx-sti-gv--gr-esi9913650?page=1&rb_product_type=Anti-Roll+Bar Edytowane 23 Listopada 2020 przez MDsuperstar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 23 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2020 4 godziny temu, MDsuperstar napisał: -25% na wszystko na stronie Whiteline UK (pytanie czy to serio jest promka ) https://ukwhitelineperformance.com/collections/all/subaru-impreza-wrx-sti-2007-2014---impreza-wrx-sti-gv--gr-esi9913650?page=1&rb_product_type=Anti-Roll+Bar W JDL masz promocję. Ja się skusiłem na rozpórkę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 21 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2021 W maju'21 zagościły też i u mnie zmiany stabilizatorów. Przód: OEM 20mm -> Whiteline 24mm z dwustopniową regulacją (ustawione na soft)Tył: OEM 18mm -> Whiteline 22mm z trzystopniową regulacja (ustawione na medium) (reszta zawieszenia jest seryjna, pochylenia -1.1 przód i -1.2 tył, zbieżności na zero, jest też przednia górna rozpórka cusco) Odczucia: + prędkość w zakręcie + reakcja na skręt - słabiej wybiera nierówności - na mokrym bardziej nerwowy Przed montażem jeszcze je wyszkiełkowałem i pokryłem czarnym lakierem z podkładem antykoryzyjnym. Zmianę stabów na sztywniejsze oceniam na plus, auto głównie jeździ przy dobrej pogodzie w weekendy i nocami. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 25 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 (edytowane) Jakby ktoś chciał kupić, to JDL zrobił promkę "black week". Komplet whiteline (24/22) tańszy o jeden bak vervy 98 (330pln). EDIT w sumie średnia promka, bo w NS nadal taniej Edytowane 25 Listopada 2021 przez MDsuperstar 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayki Opublikowano 25 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Szybkie pytanko. Imprezę mam na co dzień, ale lubię szybciej wchodzić w zakręty i nie wykluczam w przyszłości wypadów na tor. Jaki stabilizator na tył wybrać lepiej? 22mm czy 24mm? Wież że te od Whiteline mają 3 punktu mocować twardości tylko nie mam się do czego odnieść za bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 25 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Ja w Hawku WRX (sedan) wrzuciłem 22mm na przód i tył. Dużo fajniej w zakrętach się zachowywał, na torze też dawał dużo frajdy. Osobiście, w 24mm bym nie szedł, jeśli obecnie masz serię. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayki Opublikowano 25 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Stabilizatory seria. Zawieszenie Eibacha i złote grube lagi. Teraz tylko wybrać żeby pasowało bo Wagony są węższe od sedana i z tego co wiem wahacze i staby, półosie nie są wymienne. Przypuszczam że jak pasuje do SAAB 9-2X to do GD Wagona też podejdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 25 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 19 minut temu, Alkanick napisał: Zawieszenie Eibacha i złote grube lagi. Dokładnie to samo miałem. Eibach ProKit, Kayaba UltraSR i do tego dałem staby Whiteline 22mm przód i tył. Z auta zrobiło się zajefajne daily i na torze też świetnie zawieszenie sobie radziło. Polecam! Tylko na tor ogarnij sobie osobne koła, bo szkoda drogowych opon, na których i tak tylko byś się wkurzał, że nie trzymają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 6 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 Na stronie Hardrace Polska promka na przedni stabilizator 25mm - 612pln https://www.hardrace.pl/stabilizator-poprzeczny-przod-7819.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 13 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2023 (edytowane) Założyłem zestaw whiteline 24/22mm i jest super. Polecam bardzo bardzo, bo to chyba jeden z fajniejszych i najbardziej odczuwalnych modów. Natomiast jest taka ciekawostka: przód miałem na początku spięty na "hard" I na wybojach stabilizator uderzał w drążki kierownicze. Czy ktoś też tak może miał? Teraz mam soft i nie ma problemu. Samochód teoretycznie bezwypadkowy, jeździ prosto, seryjna wysokość, twardsze amorki, nowe seryjne łączniki, acentryczne górne poduszki i przekładnia z VA. Wydaje się, że nic nie powinno przeszkadzać... Edytowane 13 Września 2023 przez MDsuperstar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się