Jump to content

Montaż kamery w samochodzie


Tomasz_555
 Share

Recommended Posts

Kamerkę mam, trochę filmów już zrobiłem, nadszedł czas no kręcenie on-board bo niestety z zewnątrz nie ma kto kręcić. No właśnie, chciałbym zrobić sobie (kupić) jakieś fajne mocowanie do kamery. Najlepiej między fotelami. Mocowanie musi byc demontowalne. Kamera zamontowana na takim uchwycie musi się solidnie trzymać gdyż w lesie samochód lubi się czasem ostro zabujać, a nie chciałbym dostać po łbie własną kamerą. Radźcie Panowie szlachta :) Czekam na jakieś konkrety czy da się to kupić czy raczej trzeba wykonać hand-made ??

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tommi from Kattowitz, sam sie zastanawialem nad jakims ciekawym rozwiazniem, genealnie kamere mocuje sie do klatki bezpieczenstwa, ja takiej nie mam i nie planuje, wiec u mnie temat upadl a krecenie z reki przez pilota jest raczej malo wygodne. jedynym rozwiazaniem jest chyba zakup osobnej malej kamerki montowanej na przyssawke do szyby przedniej i przesylanie sygnalu do kamery umieszczonej gdzies glebiej w samochodzie. zdaje sie ze takie rozwiazanie jest stosowane przez policje i w samochodach egzaminacyjnych prawa jazdy.

Link to comment
Share on other sites

jedynym rozwiazaniem jest chyba zakup osobnej malej kamerki montowanej na przyssawke do szyby przedniej i przesylanie sygnalu do kamery umieszczonej gdzies glebiej w samochodzie. zdaje sie ze takie rozwiazanie jest stosowane przez policje i w samochodach egzaminacyjnych prawa jazdy

 

chojny, ale on board z przedniej szyby jest malo ciekawy.generalnie im glebiej kamera tym wieksze poczucie predkosci i tego co sie dzieje z samochodem.Fajnie tez jak widac kierownika jak walczy ze sterem.reasumujac najlepsze i najbardziej dynamiczne onboardy sa zawsze z glebi auta ale to oczywiscie moje preferencje.

 

mam na mysli np: jak to robia w BestMotoring bo ich onboardy mi sie strasznie podobaja

 

Link to comment
Share on other sites

jedynym rozwiazaniem jest chyba zakup osobnej malej kamerki montowanej na przyssawke do szyby przedniej i przesylanie sygnalu do kamery umieszczonej gdzies glebiej w samochodzie. zdaje sie ze takie rozwiazanie jest stosowane przez policje i w samochodach egzaminacyjnych prawa jazdy

 

chojny, ale on board z przedniej szyby jest malo ciekawy.generalnie im glebiej kamera tym wieksze poczucie predkosci i tego co sie dzieje z samochodem.Fajnie tez jak widac kierownika jak walczy ze sterem.reasumujac najlepsze i najbardziej dynamiczne onboardy sa zawsze z glebi auta ale to oczywiscie moje preferencje.

 

mam na mysli np: jak to robia w BestMotoring bo ich onboardy mi sie strasznie podobaja

 

 

wiec umieszczenie obiektywu w innym miejscu jest uzaleznione od preferencji ale sama idea z odrebnym obiektywem (kamerka) jest chyba najlatwiejszy do rezlizacji. masa takiej kamerki to tylko nikly procent calej, nawet malej kamery cyfrowej.

Link to comment
Share on other sites

jest chyba najlatwiejszy do rezlizacji. masa takiej kamerki to tylko nikly procent calej, nawet malej kamery cyfrowej.

 

zdecydowanie tak

Link to comment
Share on other sites

ja robilem probe w klasyku (a na poprzednich plejadach z aflinta w legasie).

kamere zamontowalem na lekko stuningowanym (pianki, izolacja itp) statywie.

dwie nogi na podlodze za fotelami a trzecia oparta przez mala deske na tylnej kanapie.

calosc docisnieta do gleby dwiema tasmami bagazowymi na krzyz. widac kawalek deski, maski,

a nawet ciut kierownicy i zegary. po urwaniu lusterka dobra widocznosc do przodu.

no moze poza jazda po ciasnych zakretach, bo obiektyw nie jest niestety szerokokatny.

no i co z tego, jak ta piiipiiiii franca z twardym dyskiem wylacza sie od wstrzasow (komunikat) :evil: .

na krakowskich ulicach nastepuje to bardzo szybko. w ulezu mozna przejechac zapoznanie

(czyli tempo spacerowe). przy jezdzie na czas wytrzymalo kilka zakretow (mimo wg mnie malych wibracji).

Link to comment
Share on other sites

Tego się obawiałem. Czyli pozostaje mi konstrukcja hand-made. Mam już pewien pomysł z kumplem, który pojawił się w momenci jak zobaczylem na allegro wieszak na ubrania montowany do zagłówka.

Wyglądałoby to tak: dwa pręty przymocowane do prętów zagłówka. Mocowanie najprawdopodobniej za pomocą tasiemek takich jak do rowerów na dachu. (ciężko to sobie wyobrazić ale powinno działać). Na prętach poziomych blaszka z otworem. Na blaszce elemenet amrotyzujący (gąbką lub guma) Kamera byłaby mocowana do blaszki za pomocą gwintu od statywu. Owszem, mogą powstawać wibracje oraz "podskakiwanie" prętów, ale lepsze to niż nic. Z czasem może to dopracuję.

 

Opcja obiektywu dodatkowego raczej odpada. Po pierwsze nie spotkałem sie z czymś takim dostępnym do zwykłych kamer cyfrowych. Dwa, raczej bedzie kosztować a ja chce to zrobić raczej niskim kosztem. :)

 

turdziGT, Faktycznie, on-board z okolic foteli wygląda ekstra. :)

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem moglbys zrobic mocowanie z polaczenia rozpieranego

(lub lepiej sciaganego) drazka (jak do podciagania sie) i gotowego uchwytu z szybkim montazem,

jaki jest w statywie (po poprawieniu materialem tlumiacym). ja tak mialem zamiar zrobic,

ale odechcialo mi sie po testach kamery. mocowanie do tylnych cykor raczek. dobra odleglosc, integralnosc z buda.

Link to comment
Share on other sites

Abt, oba Twoje posty podsunęły mi kilka pomysłów i myślę, że dużo mogą mi pomóc w wykonaniu konstrukcji. Przetestuje motyw ze statywem (kamerka DV - bardzo odporna na wstrząsy) i zobacze czy opłacalne bedzie kupienie statywu porządnego. Powiedz mi tylko dokładniej jak przymocować tą konstrukcję żeby się nie ruszała. gdzie opleść taśmą i w którym miejscu w samochodzie dokleić.

 

Jeżeli statyw wypadnie blado to dopracuję swój pomysł wskazówkami ABT :)

Link to comment
Share on other sites

statyw trzyma sie rewelacyjnie, jezeli go dobrze ustawisz, a nastepnie prawidlowo docisniesz.

ja uzylem, jak juz pisalem, tasm do mocowania towaru na pace dostawczaka.

v1.0 mialem przymocowana na krzyz - jedna tasma od mocowania mojego fotela,

przechodzila przez statyw (a dokladnie przez otwor pod "blatem" mocujacym szybkozlaczke

wkrecana w kamere) do pasa kanapy tylnej (mocujacego zatrzask pasow bezp. przy kanapie).

druga strona analogicznie. to powodowalo troche problemow z ustawieniem kamery na wprost

(ciezko idealnie naciagnac obie tasmy, mimo malych skokow klamr).

v2.0 :lol: - (cos mi sie wydaje, ze bez zdjecia sie nie obedzie :lol: ) - jedna tasma wpieta

w dwa pasy kanapy tylnej od zatrzaskow (symetrycznie na lewo i prawo od statywu).

utworzona petle przepuscilem pod w/w glowka statywu a druga tasme poprowadzilem od mocowania mojego fotela,

przez wystajaca petle przed statywem, do mocowania fotela pasazera.

czyli tasma druga (poprzeczna) dociska statyw do gleby naciagajac tasme tylna (wzdluzna), ktora przechodzi przez niego.

w ten sposob pasy sa symetrycznie, kamera ustawia sie rownolegle do auta i wszystko jest cacy :mrgreen: .

 

podejrzewam, ze masz nietega mine. jak sam czytam, to srednio to "widze"... ale dzialalo :wink: :mrgreen:

drazek bylby o tyle fajny, ze jak sie juz troche pomeczysz, zeby go wykonac to masz gotowca.

szybko mozesz go zalozyc i to nie tylko do swojego auta. ustawienie statywu tasmami,

nawet jak sie robi to po raz n-ty zabiera troche czasu.

Link to comment
Share on other sites

Abt, chyba będziesz musiał wykombinować zawieszenie kamery na sprężynach, takie jak w starych mikrofonach radiowych :)

kurde, kto by wpadł na pomysł, że kamerka z HDD tak lipnie przeciążenia znosi. Ale to kwestia góra dwóch lat i HDD też w kamerach nie będzie, już są pierwsze konstrukcje, ale ciągle mała pojemność.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym kombinował z "rozpórką" ze śrubą rzymską, mocowaną do wewnętrznych słupków tylnych zagłówków. Wszystkie elementy można tanio kupić w jakimś "CastoPrakti" i samemu wyspawać. Takie coś można byłoby zrobić z mocowaniem pod kamerę, ale lepiej pod sam obiektyw połączony z kamerą na "smyczy" np. za przednimi fotelami lub w bagażniku.

edit:

A jeśli ktoś nie ogarnia spawarki to Wujek Dobra Rada poleca wszelakiego rodzaju taśmy...

image13ue2.th.pngimage14cf2.th.pngimage16rc1.th.pngczarniak03or4.th.jpgczarniak05zm2.th.jpg :wink:

Link to comment
Share on other sites

MIKKI, ciężko dostać dopinany obiektyw do kamerki ?? Bo kiedyś jak szukałem to ani widu ani słychu. Byłoby to najlepsze rozwiazanie. Obiektyw na byle tasmie przyczepiony i kamerka między fotelami tudzież w bagażniku.

Link to comment
Share on other sites

MIKKI, ciężko dostać dopinany obiektyw do kamerki ?? Bo kiedyś jak szukałem to ani widu ani słychu. Byłoby to najlepsze rozwiazanie. Obiektyw na byle tasmie przyczepiony i kamerka między fotelami tudzież w bagażniku.

Jak my potrzebowaliśmy to nie było problemu, ale teraz nie mogę znaleźć tego obiektywu :roll:

W każdym bądź razie należy szukać w tej kategorii http://www.allegro.pl/item186754490_chr ... ujace.html ,ale niekoniecznie na tej aukcji.

Kamera musi mieć wejście analogowe (raczej wyższe modele), bo o cyfrowym w ogóle nie słyszałem :???:

Ja się tym nie zajmowałem więc więcej w sprawach elektroniki raczej nie pomogę, ale mogę podać telefon do speca, który to już kiedyś ogarnął.

edit

a... no i cena - oscylowała w koło 200pln.

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem podobny patent do Abt na Plejadach w STI. Statyw fotograficzny + gumy do mocowania na bagaznikach typu 126p :wink: Sprawdziło się idealnie i koszty były śmieszne!!!

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś próbował statyw przyklejany do szyby (np. tylnej) od środka na przysawkę.

(...)

Coś w tym stylu? Niestety nie są to tanie rozwiązania. Ale jak by ktoś nie liczył się z kosztami to mogę załatwić kontakt do kolesia, który robi na zamówienie kamery żyroskopowe, a trochę taniej je wypożycza w komplecie z obsługą we własnej osobie.

Link to comment
Share on other sites

Na ubiegłorocznych Plejadach miałem kamerę (mini-DV) zamocowaną w Forysiu do schowka na desce rozdzielczej. Generalnie się to niestety trzęsie a na dodatek nie widac pracy kierowcy. W tym roku opracowałem inne rozwiązanie - dwa wsporniki mocowane do wewnętrznych tylnych śrub trzymających fotele plus trzeci mocowany do przedniej wewnętrznej śruby mocującej fotel pasażera. Konstrukcja niedroga, a co najważniejsze - sztywna :)

 

Gdyby ktoś pytał to przyznaję się do kawałka filmu z ubiegłorocznych Plejad dołączanego przez SIP na płycie dodawanej do naszego ulubionego czasopisma (nie mylić z gazetą :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

na tym filmiku wstrzasy sa gigantyczne, w porownaniu z tymi jakie ja mialem u siebie

(przy predkosciach przeciez nieporownywalnie wiekszych). moze trzeba jakos dlubnac czujnik wstrzasow :?: :roll: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

mialem na mysli fakt, ze u mnie po odfiltrowaniu :wink: wstrzasow jest duzo stabilniej niz na filmiku, a i tak sie sprzet buntuje.

myslisz, ze z taki wynalazkiem zamontowanym w aucie byla by idealna stabilizacja :?: :roll:

Link to comment
Share on other sites

Abt, nie wiem czy idealną, tak do głowy mi przyszło, że za wykrywanie wstrząsów w kamerze odpowiedzialne są czujniki przeciążenia, więc nie tyle gładkość przyspieszenia ma znaczenie (co zyskujemy za pomocą elastycznego montażu), co sama wielkość tego przyspieszenia, i obawiam się, że bez bardziej rozbudowanej stabilizacji niwelującej choć część takiego przyspieszenia się nie obejdzie. Pytanie na koniec czy jest realne zniwelowanie części przyspieszeń działających na kamerę bez gwałtownego opuszczenia pojazdu przez nią :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...