Jump to content
Adrian Foto

Ściągał ktoś kiedyś wentylację w GC?

Recommended Posts

Hej,

 

kupiłem sobie filtr kabinowy, ale producent uznał, że jak ktoś kupuje bieda wersję to mu się filtr nie należy :-)

 

Miejsce na filtr jest ale od spodu jest zaklejone. Wymyśliłem, że to całe rozbiorę zaaplikuje filtr i będzie bajka. Prawie wszystkie śruby odkręciłem (jedna chyba została). Ale jakoś mi to dziwnie mocno trzyma :-)

 

Ściągał to ktoś kiedyś? Jest to wykonalne? Chodzi mi jakby o tą "połówkę".

IMG_20200131_174345820.jpg

Edited by Adrian Foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie jest tak że musisz to po prostu wyłamać?

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2900757

A demontaż to chyba da się odkręcić cały zespół z wentylatorem, bo parownik od klimy przynajmniej w forku da się wymienić bez demontażu całej deski. Czytałem jakiś poradnik i była tam wzmianka o jakiejś masie uszczelniającej. Może na niej Ci to trzyma.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ewemarkam napisał:

A nie jest tak że musisz to po prostu wyłamać?

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2900757

A demontaż to chyba da się odkręcić cały zespół z wentylatorem, bo parownik od klimy przynajmniej w forku da się wymienić bez demontażu całej deski. Czytałem jakiś poradnik i była tam wzmianka o jakiejś masie uszczelniającej. Może na niej Ci to trzyma.

 

U mnie klimy nie ma. Problem dałoby się rozwiązać jak, że jakbym miał to już zdemontowane, to można byłoby pokusić się, żeby to wyciąć (wyłamać raczej nie bo to zalane).  Ale musiałbym mieć wtedy ori klapkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie klimy nie ma. Problem dałoby się rozwiązać jak, że jakbym miał to już zdemontowane, to można byłoby pokusić się, żeby to wyciąć (wyłamać raczej nie bo to zalane).  Ale musiałbym mieć wtedy ori klapkę.
Klimy nie masz bo filtra nie masz. Taka chyba była zależność, albo na odwrót :). W każdym razie GC i Forek SF są bardzo podobne. Jak znajdę poradnik demontażu albo wymiany parownika to wstawię. W każdym razie w tym poradniku jest pokazane jak zdjąć zespół wentylatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ewemarkam napisał:

Klimy nie masz bo filtra nie masz. Taka chyba była zależność, albo na odwrót :). W każdym razie GC i Forek SF są bardzo podobne. Jak znajdę poradnik demontażu albo wymiany parownika to wstawię. W każdym razie w tym poradniku jest pokazane jak zdjąć zespół wentylatora.

Wentylator mam wyjęty. Jest na 3 śrubach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Klimy nie masz bo filtra nie masz. Taka chyba była zależność, albo na odwrót :). W każdym razie GC i Forek SF są bardzo podobne. Jak znajdę poradnik demontażu albo wymiany parownika to wstawię. W każdym razie w tym poradniku jest pokazane jak zdjąć zespół wentylatora.

A ja w Forku SF klimę mam, a filtra nie mam - obudowa wentylatora i nagrzewnicy taka jak w GC i też mam zaślepione miejsce na filtr pyłkowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie trzeba demontować. Otwór pod filtr wycinasz od spodu nożykiem do tapet. Plastik jest miękki i dobrze się rzeźbi. Przeprowadziłem sam taką operację. Dziura zaślepiona srebrną taśma od spodu. Działa, a taśmy nie widać spod deski rozdzielczej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Tutek napisał:

Nic nie trzeba demontować. Otwór pod filtr wycinasz od spodu nożykiem do tapet. Plastik jest miękki i dobrze się rzeźbi. Przeprowadziłem sam taką operację. Dziura zaślepiona srebrną taśma od spodu. Działa, a taśmy nie widać spod deski rozdzielczej.

Dzięki staram się unikać druciarskich metod, ale w tym przypadku nie było wyjścia :-)

 

Jakby ktoś miał taką zaślepkę to dajcie znać.

IMG_20200201_142419377.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/31/2020 at 7:08 PM, ewemarkam said:

Klimy nie masz bo filtra nie masz. Taka chyba była zależność, albo na odwrót :). W każdym razie GC i Forek SF są bardzo podobne. Jak znajdę poradnik demontażu albo wymiany parownika to wstawię. W każdym razie w tym poradniku jest pokazane jak zdjąć zespół wentylatora.

Ja mam klimę, a nie mam filtra. Kabinowy to po prostu była opcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Był (może jeszcze jest?) do kupienia właśnie zestaw ze specjalną zaślepką. Dziurę się ordynarnie ręcznie wycinało.

Pozdrawiam

MK

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.02.2020 o 11:57, Michał Kucharzak napisał:

Był (może jeszcze jest?) do kupienia właśnie zestaw ze specjalną zaślepką. Dziurę się ordynarnie ręcznie wycinało.

Pozdrawiam

MK

Fajnie jakbyś dał znać gdzie można kupić taką zaślepkę :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

w ASO

 

OEM Parts:

G3210FC010

cover/bracket

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie w ASO. Swego czasu napisałem poradnik jak wygląda zakładanie filtra w GT.

 

Czy ma klimę czy nie, to nie ma znaczenia bo filtr był dodatkowym wyposażeniem i zdaje się pod koniec MY00 montowali go seryjnie. Mój GT nie miał klimy i nagrzewnica klimy z dawcy też nie miała dziury pod filtr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W aso ok 120 pln powinni chcieć za zaślepkę.

A jeśli nie będzie, mam projekt do drukary 3D to daj znać czy podsyłać, około 4h drukowania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawości jak wygląda taka zaślepka w 3D? To jedna całość z plastiku czy oddzielny druk z gumy uszczelki i plastikowa przykrywka tak jak fabrycznie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.02.2020 o 15:08, mits napisał:

W aso ok 120 pln powinni chcieć za zaślepkę.

A jeśli nie będzie, mam projekt do drukary 3D to daj znać czy podsyłać, około 4h drukowania. 

Koszt 136,45zł br. Ile u ciebie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawie to wygląda, jakby część fabryczna nie była dostępna to na pewno bym skorzystał z takiej opcji ale jak za trochę ponad stówkę można kupić oryginał, który ma uszczelkę to wybieram oryginał.

 

BTW jak w Polskim Porsche chcieli wydrukować zaślepki do Ferrari to koszt druku według Bartka wyniósł by koło 300zł bez projektu 3D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, póki można kupić część za normalne pieniądze to jest okej. Fajnie, że coraz więcej projektów pojawia sie dla subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...