Skocz do zawartości

Wymiana skrzyni automat


rafal27

Rekomendowane odpowiedzi

7 to za mało, choćby dlatego że 9 znak definiuje przełożenie główne, np. sedan i outback będą miały je różne, a pierwsze 7 czy nawet 8 znaków będzie dla obu jednakowe w danym roku modelowym. 
W tej rozpisce z linku jest informacja że 8,9 i 10 są istotne przy zamawianiu części. Czyli tu chodzi o przełożenie skrzyni? Szkoda że tego nie ujęli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek atakujący i koło talerzowe to też części ;) Nie rozmkminiałem jakoś szczególnie tych oznaczeń, trzeba porównywać konkretne skrzynie, ostatnie znaki nie musza być identyczne ale mogą mieć kluczowe znaczenie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrzynią są dwa problemy. Pierwszy mało istotny, przy załączeniu  "D" trzeba czekać  2-3 sek na zapięcie biegu. Do tego czasu skrzynia jest jakby na luzie.

Drugi poważniejszy przy gwałtownym dodaniu gazu skrzynia stara się zredukować biegi o 2 w dół. Następuje to samo, 

Czyli przeskoczenie na "luz" 2-3 sek i zapina bieg tylko, że obroty rosną następuje szarpnięcie aż zrywa przyczepność.

W zakrętach to bardzo niefajne. 

Napędy działają. Biegi wchodzą płynnie tylko te dwa problemy występują. Olej i filtry wymieniłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafal27 napisał:
Ze skrzynią są dwa problemy. Pierwszy mało istotny, przy załączeniu  "D" trzeba czekać  2-3 sek na zapięcie biegu. Do tego czasu skrzynia jest jakby na luzie.
Drugi poważniejszy przy gwałtownym dodaniu gazu skrzynia stara się zredukować biegi o 2 w dół. Następuje to samo, 
Czyli przeskoczenie na "luz" 2-3 sek i zapina bieg tylko, że obroty rosną następuje szarpnięcie aż zrywa przyczepność.
W zakrętach to bardzo niefajne. 
Napędy działają. Biegi wchodzą płynnie tylko te dwa problemy występują. Olej i filtry wymieniłem. 

Tak samo ma się gdy wbijasz wsteczny?

Jak wymieniałeś olej, ile go udało Ci się zlać?

Skoro skrzynia "na straty", możesz spróbować wlać coś takiego:

https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-ATF/2

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstecznym wszystko jest ok.

 

Oleju zleciało ok 4 litrów. Niedługo jeszcze proces wymiany powtórzę.

Poziom na zimnym i ciepłym oleju, na bagnecie, prawidłowy.

 

Ten dodatek wydaje się dobry ale zalecany jest do ATF 2 i 3. Ja wlałem Ravenol ATF IV. Lepiej nie ryzykować bo może być jeszcze gorzej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości patrzyłem ten olej i nie ma tych norm co powinien, czy mi się wydaje?

Książkowo chyba powinien spełniać Dexron II, IIE, lub III i przy wymianie statycznej powinieneś liczyć na 6-7l, a ogólnie ponad 9l w skrzyni jest.

Olej sprawdzałeś na odpalonym silniku po wcześniejszym przerzuceniu wajchą po wszystkich pozycjach?

 

Edytowane przez Adam Symp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstecznym wszystko jest ok.
 
Oleju zleciało ok 4 litrów. Niedługo jeszcze proces wymiany powtórzę.
Poziom na zimnym i ciepłym oleju, na bagnecie, prawidłowy.
 
Ten dodatek wydaje się dobry ale zalecany jest do ATF 2 i 3. Ja wlałem Ravenol ATF IV. Lepiej nie ryzykować bo może być jeszcze gorzej. 
 
Nie wiem czy nie powinien być dextron III w tej skrzyni. Problemy pojawiły się po wymianie oleju czy jeszcze przed? Ja mam wlanego ELFa elfmatic G3 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kolejnej wymianie zaleje Dextron III. Przy pierwszej wymianie zleciało tylko 4 litry oleju i tyle samo wlałem.

Poziom sprawdzałem po przewajchowaniu u przejechaniu paru km. Później na zimnym. Stan ok.

Skrzynia zachowywała się tak przed zmianą oleju dlatego wymieniłem go z nadzieją, że będzie lepiej.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kolejnej wymianie zaleje Dextron III. Przy pierwszej wymianie zleciało tylko 4 litry oleju i tyle samo wlałem.
Poziom sprawdzałem po przewajchowaniu u przejechaniu paru km. Później na zimnym. Stan ok.
Skrzynia zachowywała się tak przed zmianą oleju dlatego wymieniłem go z nadzieją, że będzie lepiej.
Przy wymianie odepnij jeszcze węże od chłodnicy oleju skrzyni. Trochę więcej uda Ci się zlać. Gdy zdejmowałem miskę to udało mi się zlać dużo więcej, już teraz dokładnie nie pamiętam ale prawie 8 litrów, z tym że zlewalo się pół dnia. Zalej dextron III, pojeździj, wymień znów. Poziom sprawdza się na ciepłej skrzyni i na pracującym silniku.

Olej można wymienić też dynamicznie, ale zdania są podzielone. Jednym się nic nie dzieje poprawia pracę, innemu zabije to skrzynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2020 o 21:57, WOJO napisał:

I poziom tego oleju jest prawidłowy?

( ... )Po wymianie oleju i dolaniu do odpowiedniego poziomu problemy ustały.

Potwierdzam i też tak miałem w Subaru z 4EAT. Sam robiłem pierwsza wymianę i miałem dużo za mało "maliny" ,dolewałem powoli i z każda dolewka (tak 0,5l) skrzynia zaczynała "łapać" co raz lepiej,aż do ideału. Samochód zaczął "pełzać"  ,lepiej skrzynia reaguje od 0km w górę ;). Ps A uszczelka w misce skrzyni nie cieknie Tobie? 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Opcji jest kilka. Przekładka na MT jak dla mnie ostateczność, chyba tylko wtedy gdy przekalkuluje się koszt remontu starej skrzyni i gratów potrzebnych do przekładki na plus dla tego drugiego... Zacząłbym od zczytania błędów z AT. Opiłków nie było, a czy olej nie był przypalony delikatnie? Najsłabszym ogniwem w AT jest sprzęgło hydrokinetyczne, trzeba o tym wiedzieć. Potem sterownik i jego nieszczęsne zawory. Zdażają sie przypadki, ze po podmianie komputera zewnętrznego skrzynka zaczyna jeździć, o ile nie narobiło sie bałaganu wcześniej.. Mowa tu oczywiście o starej 4EAT.. Wymiana statyczna oleju to ok 7l, najlepiej Ravenol Dexron III, dynamiczna ok 9l plus pare litrów na płukanie skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...