rafal27 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Mam zamiar wymienić w moim Subaru(99r) skrzynię o numerze TZ1A4ZFABA-WJ. Moje pytanie czy nowa(używana) skrzynia musi mieć identyczne oznaczenia? Może wystarczy, że będzie TZ1A4? Silnik 2.5 SOHC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 W tym temacie masz tabelkę Ważne jest 7 pierwszych cyfr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 7 to za mało, choćby dlatego że 9 znak definiuje przełożenie główne, np. sedan i outback będą miały je różne, a pierwsze 7 czy nawet 8 znaków będzie dla obu jednakowe w danym roku modelowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 7 to za mało, choćby dlatego że 9 znak definiuje przełożenie główne, np. sedan i outback będą miały je różne, a pierwsze 7 czy nawet 8 znaków będzie dla obu jednakowe w danym roku modelowym. W tej rozpisce z linku jest informacja że 8,9 i 10 są istotne przy zamawianiu części. Czyli tu chodzi o przełożenie skrzyni? Szkoda że tego nie ujęli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Wałek atakujący i koło talerzowe to też części Nie rozmkminiałem jakoś szczególnie tych oznaczeń, trzeba porównywać konkretne skrzynie, ostatnie znaki nie musza być identyczne ale mogą mieć kluczowe znaczenie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal27 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Dzięki za odpowiedzi. Z tego wynika, że muszę szukać skrzyni z identycznym numerem co graniczy z cudem. Orientujecie się jak wygląda sprawa zmiany AT na MT w moim Outback 99r? Moża kupić gotowe zestawy do przekładki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Używana skrzynia, to taka puszka pandory. Co się dzieje z Twoją skrzynią? Czemu nie chcesz jej remontować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Z drugiej strony jeśli znajdziesz skrzynie z OBK to przełożenia powinny pasować. A skrzynia Ci ślizga? Czy nie działa tylni napęd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal27 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Ze skrzynią są dwa problemy. Pierwszy mało istotny, przy załączeniu "D" trzeba czekać 2-3 sek na zapięcie biegu. Do tego czasu skrzynia jest jakby na luzie. Drugi poważniejszy przy gwałtownym dodaniu gazu skrzynia stara się zredukować biegi o 2 w dół. Następuje to samo, Czyli przeskoczenie na "luz" 2-3 sek i zapina bieg tylko, że obroty rosną następuje szarpnięcie aż zrywa przyczepność. W zakrętach to bardzo niefajne. Napędy działają. Biegi wchodzą płynnie tylko te dwa problemy występują. Olej i filtry wymieniłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 5 minut temu, rafal27 napisał: Olej i filtry wymieniłem. I poziom tego oleju jest prawidłowy? Miałem podobne problemy w CVT Hondy. Po wymianie oleju i dolaniu do odpowiedniego poziomu problemy ustały. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) Godzinę temu, rafal27 napisał: Ze skrzynią są dwa problemy. Pierwszy mało istotny, przy załączeniu "D" trzeba czekać 2-3 sek na zapięcie biegu. Do tego czasu skrzynia jest jakby na luzie. Drugi poważniejszy przy gwałtownym dodaniu gazu skrzynia stara się zredukować biegi o 2 w dół. Następuje to samo, Czyli przeskoczenie na "luz" 2-3 sek i zapina bieg tylko, że obroty rosną następuje szarpnięcie aż zrywa przyczepność. W zakrętach to bardzo niefajne. Napędy działają. Biegi wchodzą płynnie tylko te dwa problemy występują. Olej i filtry wymieniłem. Tak samo ma się gdy wbijasz wsteczny? Jak wymieniałeś olej, ile go udało Ci się zlać? Skoro skrzynia "na straty", możesz spróbować wlać coś takiego: https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-ATF/2 Edytowane 29 Stycznia 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal27 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2020 Na wstecznym wszystko jest ok. Oleju zleciało ok 4 litrów. Niedługo jeszcze proces wymiany powtórzę. Poziom na zimnym i ciepłym oleju, na bagnecie, prawidłowy. Ten dodatek wydaje się dobry ale zalecany jest do ATF 2 i 3. Ja wlałem Ravenol ATF IV. Lepiej nie ryzykować bo może być jeszcze gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2020 Jak 4 litry to mało. Wymień raz jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Symp Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 (edytowane) Z ciekawości patrzyłem ten olej i nie ma tych norm co powinien, czy mi się wydaje? Książkowo chyba powinien spełniać Dexron II, IIE, lub III i przy wymianie statycznej powinieneś liczyć na 6-7l, a ogólnie ponad 9l w skrzyni jest. Olej sprawdzałeś na odpalonym silniku po wcześniejszym przerzuceniu wajchą po wszystkich pozycjach? Edytowane 31 Stycznia 2020 przez Adam Symp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 Na wstecznym wszystko jest ok. Oleju zleciało ok 4 litrów. Niedługo jeszcze proces wymiany powtórzę. Poziom na zimnym i ciepłym oleju, na bagnecie, prawidłowy. Ten dodatek wydaje się dobry ale zalecany jest do ATF 2 i 3. Ja wlałem Ravenol ATF IV. Lepiej nie ryzykować bo może być jeszcze gorzej. Nie wiem czy nie powinien być dextron III w tej skrzyni. Problemy pojawiły się po wymianie oleju czy jeszcze przed? Ja mam wlanego ELFa elfmatic G3 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 (edytowane) Zdecydowanie dexron 3. A przed wymiana było dobrze? Edytowane 31 Stycznia 2020 przez maciuo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal27 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 Przy kolejnej wymianie zaleje Dextron III. Przy pierwszej wymianie zleciało tylko 4 litry oleju i tyle samo wlałem. Poziom sprawdzałem po przewajchowaniu u przejechaniu paru km. Później na zimnym. Stan ok. Skrzynia zachowywała się tak przed zmianą oleju dlatego wymieniłem go z nadzieją, że będzie lepiej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 Przy kolejnej wymianie zaleje Dextron III. Przy pierwszej wymianie zleciało tylko 4 litry oleju i tyle samo wlałem. Poziom sprawdzałem po przewajchowaniu u przejechaniu paru km. Później na zimnym. Stan ok. Skrzynia zachowywała się tak przed zmianą oleju dlatego wymieniłem go z nadzieją, że będzie lepiej. Przy wymianie odepnij jeszcze węże od chłodnicy oleju skrzyni. Trochę więcej uda Ci się zlać. Gdy zdejmowałem miskę to udało mi się zlać dużo więcej, już teraz dokładnie nie pamiętam ale prawie 8 litrów, z tym że zlewalo się pół dnia. Zalej dextron III, pojeździj, wymień znów. Poziom sprawdza się na ciepłej skrzyni i na pracującym silniku. Olej można wymienić też dynamicznie, ale zdania są podzielone. Jednym się nic nie dzieje poprawia pracę, innemu zabije to skrzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 1 godzinę temu, rafal27 napisał: Przy kolejnej wymianie zaleje Dextron III. zamiast wymieniać olej, to może warto odkręcić miskę i zobaczyć co tam się osadziło. Filtra zewnętrznego nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 1 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2020 W tej skrzyni powinien być zewnętrzny filtr. A wyżej napisał że wymienił filtry. Tylko nie napisał które Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal27 Opublikowano 6 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 Wymieniłem tylko zewnętrzny filtr. Mam już kolejny olej. W sobotę wymienię olej i oba filtry. ściągnę miske olejową i poczekam aż cały olej zleci. Z innej beczki przekładnia kierownicza od Legacy 2000r będzie pasowała do mojego Obk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 7 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 29.01.2020 o 21:57, WOJO napisał: I poziom tego oleju jest prawidłowy? ( ... )Po wymianie oleju i dolaniu do odpowiedniego poziomu problemy ustały. Potwierdzam i też tak miałem w Subaru z 4EAT. Sam robiłem pierwsza wymianę i miałem dużo za mało "maliny" ,dolewałem powoli i z każda dolewka (tak 0,5l) skrzynia zaczynała "łapać" co raz lepiej,aż do ideału. Samochód zaczął "pełzać" ,lepiej skrzynia reaguje od 0km w górę ;). Ps A uszczelka w misce skrzyni nie cieknie Tobie? Edytowane 7 Lutego 2020 przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal27 Opublikowano 8 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Skrzynia sucha. Trochę ją potestowałem. W pozycji "3" skrzynia działa idealnie. Jak przełączam na "D" zaczynają się tarapaty. Idę jeszcze raz wymienić olej i filtry. Zobaczymy. Wieczorem zdam relacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal27 Opublikowano 9 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Olej i filtry nowe. W skrzyni brak opiłków czy innego ustrojstwa. Niestety sytuacja bez zmian. Czas rozejrzeć się za nową skrzynią.\ Zamieniał ktoś AT na MT?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michen Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Witam. Opcji jest kilka. Przekładka na MT jak dla mnie ostateczność, chyba tylko wtedy gdy przekalkuluje się koszt remontu starej skrzyni i gratów potrzebnych do przekładki na plus dla tego drugiego... Zacząłbym od zczytania błędów z AT. Opiłków nie było, a czy olej nie był przypalony delikatnie? Najsłabszym ogniwem w AT jest sprzęgło hydrokinetyczne, trzeba o tym wiedzieć. Potem sterownik i jego nieszczęsne zawory. Zdażają sie przypadki, ze po podmianie komputera zewnętrznego skrzynka zaczyna jeździć, o ile nie narobiło sie bałaganu wcześniej.. Mowa tu oczywiście o starej 4EAT.. Wymiana statyczna oleju to ok 7l, najlepiej Ravenol Dexron III, dynamiczna ok 9l plus pare litrów na płukanie skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się