Jump to content
rafal27

Wymiana skrzyni automat

Recommended Posts

Mam zamiar wymienić w moim Subaru(99r) skrzynię o numerze TZ1A4ZFABA-WJ.

Moje pytanie  czy nowa(używana) skrzynia musi mieć identyczne oznaczenia?

Może wystarczy, że będzie TZ1A4? Silnik 2.5 SOHC

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym temacie masz tabelkę

Ważne jest 7 pierwszych cyfr.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 to za mało, choćby dlatego że 9 znak definiuje przełożenie główne, np. sedan i outback będą miały je różne, a pierwsze 7 czy nawet 8 znaków będzie dla obu jednakowe w danym roku modelowym. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 to za mało, choćby dlatego że 9 znak definiuje przełożenie główne, np. sedan i outback będą miały je różne, a pierwsze 7 czy nawet 8 znaków będzie dla obu jednakowe w danym roku modelowym. 
W tej rozpisce z linku jest informacja że 8,9 i 10 są istotne przy zamawianiu części. Czyli tu chodzi o przełożenie skrzyni? Szkoda że tego nie ujęli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wałek atakujący i koło talerzowe to też części ;) Nie rozmkminiałem jakoś szczególnie tych oznaczeń, trzeba porównywać konkretne skrzynie, ostatnie znaki nie musza być identyczne ale mogą mieć kluczowe znaczenie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. Z tego wynika, że muszę szukać skrzyni z identycznym numerem co graniczy z cudem.

Orientujecie się jak wygląda sprawa zmiany AT na MT w moim Outback 99r? Moża kupić gotowe zestawy do przekładki?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używana skrzynia, to taka puszka pandory. Co się dzieje z Twoją skrzynią? Czemu nie chcesz jej remontować? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z drugiej strony jeśli znajdziesz skrzynie z OBK to przełożenia powinny pasować.

 

A skrzynia Ci ślizga?

Czy nie działa tylni napęd?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze skrzynią są dwa problemy. Pierwszy mało istotny, przy załączeniu  "D" trzeba czekać  2-3 sek na zapięcie biegu. Do tego czasu skrzynia jest jakby na luzie.

Drugi poważniejszy przy gwałtownym dodaniu gazu skrzynia stara się zredukować biegi o 2 w dół. Następuje to samo, 

Czyli przeskoczenie na "luz" 2-3 sek i zapina bieg tylko, że obroty rosną następuje szarpnięcie aż zrywa przyczepność.

W zakrętach to bardzo niefajne. 

Napędy działają. Biegi wchodzą płynnie tylko te dwa problemy występują. Olej i filtry wymieniłem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, rafal27 napisał:

Olej i filtry wymieniłem.

I poziom tego oleju jest prawidłowy?

Miałem podobne problemy w CVT Hondy. Po wymianie oleju i dolaniu do odpowiedniego poziomu problemy ustały.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rafal27 napisał:
Ze skrzynią są dwa problemy. Pierwszy mało istotny, przy załączeniu  "D" trzeba czekać  2-3 sek na zapięcie biegu. Do tego czasu skrzynia jest jakby na luzie.
Drugi poważniejszy przy gwałtownym dodaniu gazu skrzynia stara się zredukować biegi o 2 w dół. Następuje to samo, 
Czyli przeskoczenie na "luz" 2-3 sek i zapina bieg tylko, że obroty rosną następuje szarpnięcie aż zrywa przyczepność.
W zakrętach to bardzo niefajne. 
Napędy działają. Biegi wchodzą płynnie tylko te dwa problemy występują. Olej i filtry wymieniłem. 

Tak samo ma się gdy wbijasz wsteczny?

Jak wymieniałeś olej, ile go udało Ci się zlać?

Skoro skrzynia "na straty", możesz spróbować wlać coś takiego:

https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-ATF/2

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wstecznym wszystko jest ok.

 

Oleju zleciało ok 4 litrów. Niedługo jeszcze proces wymiany powtórzę.

Poziom na zimnym i ciepłym oleju, na bagnecie, prawidłowy.

 

Ten dodatek wydaje się dobry ale zalecany jest do ATF 2 i 3. Ja wlałem Ravenol ATF IV. Lepiej nie ryzykować bo może być jeszcze gorzej. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak 4 litry to mało. Wymień raz jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości patrzyłem ten olej i nie ma tych norm co powinien, czy mi się wydaje?

Książkowo chyba powinien spełniać Dexron II, IIE, lub III i przy wymianie statycznej powinieneś liczyć na 6-7l, a ogólnie ponad 9l w skrzyni jest.

Olej sprawdzałeś na odpalonym silniku po wcześniejszym przerzuceniu wajchą po wszystkich pozycjach?

 

Edited by Adam Symp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na wstecznym wszystko jest ok.
 
Oleju zleciało ok 4 litrów. Niedługo jeszcze proces wymiany powtórzę.
Poziom na zimnym i ciepłym oleju, na bagnecie, prawidłowy.
 
Ten dodatek wydaje się dobry ale zalecany jest do ATF 2 i 3. Ja wlałem Ravenol ATF IV. Lepiej nie ryzykować bo może być jeszcze gorzej. 
 
Nie wiem czy nie powinien być dextron III w tej skrzyni. Problemy pojawiły się po wymianie oleju czy jeszcze przed? Ja mam wlanego ELFa elfmatic G3 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie dexron 3. A przed wymiana było dobrze?

Edited by maciuo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy kolejnej wymianie zaleje Dextron III. Przy pierwszej wymianie zleciało tylko 4 litry oleju i tyle samo wlałem.

Poziom sprawdzałem po przewajchowaniu u przejechaniu paru km. Później na zimnym. Stan ok.

Skrzynia zachowywała się tak przed zmianą oleju dlatego wymieniłem go z nadzieją, że będzie lepiej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przy kolejnej wymianie zaleje Dextron III. Przy pierwszej wymianie zleciało tylko 4 litry oleju i tyle samo wlałem.
Poziom sprawdzałem po przewajchowaniu u przejechaniu paru km. Później na zimnym. Stan ok.
Skrzynia zachowywała się tak przed zmianą oleju dlatego wymieniłem go z nadzieją, że będzie lepiej.
Przy wymianie odepnij jeszcze węże od chłodnicy oleju skrzyni. Trochę więcej uda Ci się zlać. Gdy zdejmowałem miskę to udało mi się zlać dużo więcej, już teraz dokładnie nie pamiętam ale prawie 8 litrów, z tym że zlewalo się pół dnia. Zalej dextron III, pojeździj, wymień znów. Poziom sprawdza się na ciepłej skrzyni i na pracującym silniku.

Olej można wymienić też dynamicznie, ale zdania są podzielone. Jednym się nic nie dzieje poprawia pracę, innemu zabije to skrzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, rafal27 napisał:

Przy kolejnej wymianie zaleje Dextron III.

 

zamiast wymieniać olej, to może warto odkręcić miskę i zobaczyć co tam się osadziło. Filtra zewnętrznego nie ma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej skrzyni powinien być zewnętrzny filtr. A wyżej napisał że wymienił filtry. Tylko nie napisał które

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem tylko zewnętrzny filtr. Mam już kolejny olej. W sobotę wymienię olej i oba filtry. ściągnę miske olejową i poczekam aż cały olej zleci.

Z innej beczki przekładnia kierownicza od Legacy 2000r będzie pasowała do mojego Obk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.01.2020 o 21:57, WOJO napisał:

I poziom tego oleju jest prawidłowy?

( ... )Po wymianie oleju i dolaniu do odpowiedniego poziomu problemy ustały.

Potwierdzam i też tak miałem w Subaru z 4EAT. Sam robiłem pierwsza wymianę i miałem dużo za mało "maliny" ,dolewałem powoli i z każda dolewka (tak 0,5l) skrzynia zaczynała "łapać" co raz lepiej,aż do ideału. Samochód zaczął "pełzać"  ,lepiej skrzynia reaguje od 0km w górę ;). Ps A uszczelka w misce skrzyni nie cieknie Tobie? 

Edited by Qubu666-Baja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia sucha. Trochę ją potestowałem. W pozycji "3" skrzynia działa idealnie. Jak przełączam na "D" zaczynają się tarapaty. 

Idę jeszcze raz wymienić olej i filtry. Zobaczymy. Wieczorem zdam relacje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej i filtry nowe. W skrzyni brak opiłków czy innego ustrojstwa. Niestety sytuacja bez zmian. Czas rozejrzeć się za nową skrzynią.\

Zamieniał ktoś AT na MT??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Opcji jest kilka. Przekładka na MT jak dla mnie ostateczność, chyba tylko wtedy gdy przekalkuluje się koszt remontu starej skrzyni i gratów potrzebnych do przekładki na plus dla tego drugiego... Zacząłbym od zczytania błędów z AT. Opiłków nie było, a czy olej nie był przypalony delikatnie? Najsłabszym ogniwem w AT jest sprzęgło hydrokinetyczne, trzeba o tym wiedzieć. Potem sterownik i jego nieszczęsne zawory. Zdażają sie przypadki, ze po podmianie komputera zewnętrznego skrzynka zaczyna jeździć, o ile nie narobiło sie bałaganu wcześniej.. Mowa tu oczywiście o starej 4EAT.. Wymiana statyczna oleju to ok 7l, najlepiej Ravenol Dexron III, dynamiczna ok 9l plus pare litrów na płukanie skrzyni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...