Skocz do zawartości

Czy zakup OBK III H6 ma jeszcze sens?


elmot

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Krogulec napisał:

Tu bardziej chodzi o to, że nowsze navi (te z DVD wbudowanym w jednostce centralnej) mają wejście na kamerę i często także obsługę BT. 

A to nawet nie wiedziałem - człowiek się całe życie uczy...

 

2 godziny temu, Krogulec napisał:

Dzięki! Wysyłam do nich właśnie swoje

Będzie Pan zadowolony

Polecam też zakup u nich żarników

Podobno jest mnóstwo podróbek - tak twierdzi właściciel tego zakładu

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi żarnikami @szamot masz rację , w poprzednim samochodzie kupiłem w sklepie dwa komplety z Philipsa i jeden nie wytrzymał nawet tydzień a drugi spalił mi przetwornice, ale kasę oddali.

Okazało się że to mogą być podróby , kupiłem innej firmy śmigały 5lat i nic się nie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej

 

Także rozglądam się za takim autem z silnikiem H6 poliftowym. Pytanie jest czy jest dużo racji w stwierdzeniu, że przy częstej wymianie oleju w silniku rozrządu praktycznie nie trzeba wymieniać? I co w tej jednostce (poza pałowaniem) może być przyczyną wywalenia uszczelki pod głowicą? Bo to raczej nie jest reguła (tak jak padające sls w foresterze). Aktualnie latam forkiem 2.0 xt, najechane ma ponad 300k i o żadnym UPG nie ma mowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, olej napisał:

Hej

 

Także rozglądam się za takim autem z silnikiem H6 poliftowym. Pytanie jest czy jest dużo racji w stwierdzeniu, że przy częstej wymianie oleju w silniku rozrządu praktycznie nie trzeba wymieniać? I co w tej jednostce (poza pałowaniem) może być przyczyną wywalenia uszczelki pod głowicą? Bo to raczej nie jest reguła (tak jak padające sls w foresterze). Aktualnie latam forkiem 2.0 xt, najechane ma ponad 300k i o żadnym UPG nie ma mowy :)

Podobno trzeba dbać o czystość chłodnic, stan przewodów i termostatu, sprawdzać temperaturę. Uważać na przegrzanie. U mnie temperatura spadła o 2-3 stopnie po wymianie chłodnicy na nową :)

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd w teorii bezobsługowy, więc jeśli dbasz o oleum (wymiana, poziom, etc) i nie pałujesz na zimnym, to nie powinno się nic złego dziać. Jego stan można zweryfikować np. przy okazji regulacji zaworów. Co do UPG, to czytałem o tym silniku, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, czyli może, ale nie musi. W moim (Forku 2.5 XT) UPG padło za poprzedniego właściciela przy około 160 kkm. 

Generalnie, wszystkie te rozważania nie mają sensu przy kupnie używanego samochodu. To zawsze będzie loteria, choćbyś miał stertę faktur za przeglądy, to nie wiesz czy poziom oleju był sprawdzany, czy auto nie było pałowane, etc. Ryzyko jest i trzeba być finansowo na to przygotowanym. Fura jest genialna, a przy tym w porównaniu do Forka dużo bardziej „cywilizowana”. 

Jest jeszcze kwestia LPG, w Forku mam, bo takiego kupiłem, ale H6 szukałem bez LPG i nie zamierzam go gazować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Herostrates napisał:

Podobno trzeba dbać o czystość chłodnic, stan przewodów i termostatu, sprawdzać temperaturę. Uważać na przegrzanie. U mnie temperatura spadła o 2-3 stopnie po wymianie chłodnicy na nową :)

 

Fakt, zapomniałem o tym :)  Zmieniałeś na serię, czy coś lepszego? W Forku zmieniłem na Mishimoto i ciężko go dobrze rozgrzać co dopiero przegrzać ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, elmot napisał:

Fakt, zapomniałem o tym :)  Zmieniałeś na serię, czy coś lepszego? W Forku zmieniłem na Mishimoto i ciężko go dobrze rozgrzać co dopiero przegrzać ;) 

Nie ma niestety sportowych chłodnic do H6 tylko oryginały lub zamienniki. Kupiłem nowy oryginał. Wymiana 12 letniej chłodnicy wraz z termostatem, wszystkimi wężami i płynem dała o 2-3 stopnie pod obciążeniem autostradowym. Zobaczymy czy uchroni to przed UPG.

Edytowane przez Herostrates
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, elmot napisał:

Rozrząd w teorii bezobsługowy, więc jeśli dbasz o oleum (wymiana, poziom, etc) i nie pałujesz na zimnym, to nie powinno się nic złego dziać. Jego stan można zweryfikować np. przy okazji regulacji zaworów. Co do UPG, to czytałem o tym silniku, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, czyli może, ale nie musi. W moim (Forku 2.5 XT) UPG padło za poprzedniego właściciela przy około 160 kkm. 

Generalnie, wszystkie te rozważania nie mają sensu przy kupnie używanego samochodu. To zawsze będzie loteria, choćbyś miał stertę faktur za przeglądy, to nie wiesz czy poziom oleju był sprawdzany, czy auto nie było pałowane, etc. Ryzyko jest i trzeba być finansowo na to przygotowanym. Fura jest genialna, a przy tym w porównaniu do Forka dużo bardziej „cywilizowana”. 

Jest jeszcze kwestia LPG, w Forku mam, bo takiego kupiłem, ale H6 szukałem bez LPG i nie zamierzam go gazować. 

Rozrząd tylko w teorii bezobsługowy, w praktyce w wielu autach wymieniany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam rozrząd zapewne nie kucnie ale uszczelniacze, pompa wody? napinacze? egzemplarz jaki tu mam jest od kumpla i w papierologii udokumentowany od 60k km w jakim trafił do polandu. w tym czasie robił głownie dalekie loty w trasie więc nie jest wymęczony jak szkolne wozidła rdzewiejące zimą w korkach ;) temu mnie interesuje ale rozrządu nie miał wymienionego przy ksiązkowym 168k km, serwis gdzie był przeglądany co 10k km jest zdania że nie trzeba. 

 

czemu lpg do tego silnika nie? moje turbo lubi gaz dobrze zrobiony ale zawory w moim regularnie poprawiane.

 

i jeszcze czy coś wiecie o stall test skrzyń subaru? producent coś takiego przewiduje w diagnostyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2020 o 18:37, olej napisał:

Także rozglądam się za takim autem z silnikiem H6 poliftowym. Pytanie jest czy jest dużo racji w stwierdzeniu, że przy częstej wymianie oleju w silniku rozrządu praktycznie nie trzeba wymieniać? I co w tej jednostce (poza pałowaniem) może być przyczyną wywalenia uszczelki pod głowicą? Bo to raczej nie jest reguła (tak jak padające sls w foresterze). Aktualnie latam forkiem 2.0 xt, najechane ma ponad 300k i o żadnym UPG nie ma mowy :)

Rozrząd kompletny wymienia się raczej rzadko, ale ślizgi i napinacze, to już norma >250 tys. km. Do UPG na pewno prowadzi przegrzanie, więc tak jak pisano - stan ukł. chłodzenia (i usuwanie syfu z pomiędzy chłodnic płynu i A/C), stan katalizatorów (przytkanie kat.->zastój spalin->wzrost temp.->uszk. UPG) i długotrwała jazda pod dużym obciążeniem, czyli ciągła szybka jazda autostradą.

UPG w tej jednostce jest regułą, dyskusyjny jest tylko przebieg - od ~180 do 280 tys. km. Trzeba zrobić dobrze i zapomnieć (albo i nie...).

Procedury sprawdzania skrzyni biegów znajdziesz sobie w service manual: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie straszę, ale warto być świadomym i nie rozpowszechniać plotek o niezniszczalności tego silnika. EZ30 ma swoje typowe bolączki, jak każdy inny typ, ale tutaj są one dosyć przewidywalne i łatwe do definitywnej naprawy (UPG).

Sam mam OBK H6, uwielbiam go i nie zamieniłbym na żaden 2,5.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno uwierzyć ze UPG to reguła... Sporo tego wyjechało z fabryki i jak by w każdym wywalało upg to przez Japonię przewinęła by się fala sepuku w kadrze inżynierskiej subaru ;) Moim zdaniem przy właściwej eksploatacji to się nie przytrafi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...