szamot Opublikowano 8 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2020 2 godziny temu, Krogulec napisał: Tu bardziej chodzi o to, że nowsze navi (te z DVD wbudowanym w jednostce centralnej) mają wejście na kamerę i często także obsługę BT. A to nawet nie wiedziałem - człowiek się całe życie uczy... 2 godziny temu, Krogulec napisał: Dzięki! Wysyłam do nich właśnie swoje Będzie Pan zadowolony Polecam też zakup u nich żarników Podobno jest mnóstwo podróbek - tak twierdzi właściciel tego zakładu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian Korzekwa Opublikowano 10 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 Z tymi żarnikami @szamot masz rację , w poprzednim samochodzie kupiłem w sklepie dwa komplety z Philipsa i jeden nie wytrzymał nawet tydzień a drugi spalił mi przetwornice, ale kasę oddali. Okazało się że to mogą być podróby , kupiłem innej firmy śmigały 5lat i nic się nie działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djet Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 Przyjemność z jazdy większa w 3.0. 3.6 to raczej pudło na kołach, bardziej przechylające się w zakrętach w porównaniu do starszego brata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Hej Także rozglądam się za takim autem z silnikiem H6 poliftowym. Pytanie jest czy jest dużo racji w stwierdzeniu, że przy częstej wymianie oleju w silniku rozrządu praktycznie nie trzeba wymieniać? I co w tej jednostce (poza pałowaniem) może być przyczyną wywalenia uszczelki pod głowicą? Bo to raczej nie jest reguła (tak jak padające sls w foresterze). Aktualnie latam forkiem 2.0 xt, najechane ma ponad 300k i o żadnym UPG nie ma mowy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Godzinę temu, olej napisał: Hej Także rozglądam się za takim autem z silnikiem H6 poliftowym. Pytanie jest czy jest dużo racji w stwierdzeniu, że przy częstej wymianie oleju w silniku rozrządu praktycznie nie trzeba wymieniać? I co w tej jednostce (poza pałowaniem) może być przyczyną wywalenia uszczelki pod głowicą? Bo to raczej nie jest reguła (tak jak padające sls w foresterze). Aktualnie latam forkiem 2.0 xt, najechane ma ponad 300k i o żadnym UPG nie ma mowy Podobno trzeba dbać o czystość chłodnic, stan przewodów i termostatu, sprawdzać temperaturę. Uważać na przegrzanie. U mnie temperatura spadła o 2-3 stopnie po wymianie chłodnicy na nową 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmot Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Rozrząd w teorii bezobsługowy, więc jeśli dbasz o oleum (wymiana, poziom, etc) i nie pałujesz na zimnym, to nie powinno się nic złego dziać. Jego stan można zweryfikować np. przy okazji regulacji zaworów. Co do UPG, to czytałem o tym silniku, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, czyli może, ale nie musi. W moim (Forku 2.5 XT) UPG padło za poprzedniego właściciela przy około 160 kkm. Generalnie, wszystkie te rozważania nie mają sensu przy kupnie używanego samochodu. To zawsze będzie loteria, choćbyś miał stertę faktur za przeglądy, to nie wiesz czy poziom oleju był sprawdzany, czy auto nie było pałowane, etc. Ryzyko jest i trzeba być finansowo na to przygotowanym. Fura jest genialna, a przy tym w porównaniu do Forka dużo bardziej „cywilizowana”. Jest jeszcze kwestia LPG, w Forku mam, bo takiego kupiłem, ale H6 szukałem bez LPG i nie zamierzam go gazować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmot Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 9 minut temu, Herostrates napisał: Podobno trzeba dbać o czystość chłodnic, stan przewodów i termostatu, sprawdzać temperaturę. Uważać na przegrzanie. U mnie temperatura spadła o 2-3 stopnie po wymianie chłodnicy na nową Fakt, zapomniałem o tym Zmieniałeś na serię, czy coś lepszego? W Forku zmieniłem na Mishimoto i ciężko go dobrze rozgrzać co dopiero przegrzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 (edytowane) 51 minut temu, elmot napisał: Fakt, zapomniałem o tym Zmieniałeś na serię, czy coś lepszego? W Forku zmieniłem na Mishimoto i ciężko go dobrze rozgrzać co dopiero przegrzać Nie ma niestety sportowych chłodnic do H6 tylko oryginały lub zamienniki. Kupiłem nowy oryginał. Wymiana 12 letniej chłodnicy wraz z termostatem, wszystkimi wężami i płynem dała o 2-3 stopnie pod obciążeniem autostradowym. Zobaczymy czy uchroni to przed UPG. Edytowane 23 Stycznia 2020 przez Herostrates 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Zawsze można latem zdjąć osłonę pod silnik to będzie trochę chłodniej w komorze silnika. Nie zaszkodzi bynajmniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 57 minut temu, elmot napisał: Rozrząd w teorii bezobsługowy, więc jeśli dbasz o oleum (wymiana, poziom, etc) i nie pałujesz na zimnym, to nie powinno się nic złego dziać. Jego stan można zweryfikować np. przy okazji regulacji zaworów. Co do UPG, to czytałem o tym silniku, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, czyli może, ale nie musi. W moim (Forku 2.5 XT) UPG padło za poprzedniego właściciela przy około 160 kkm. Generalnie, wszystkie te rozważania nie mają sensu przy kupnie używanego samochodu. To zawsze będzie loteria, choćbyś miał stertę faktur za przeglądy, to nie wiesz czy poziom oleju był sprawdzany, czy auto nie było pałowane, etc. Ryzyko jest i trzeba być finansowo na to przygotowanym. Fura jest genialna, a przy tym w porównaniu do Forka dużo bardziej „cywilizowana”. Jest jeszcze kwestia LPG, w Forku mam, bo takiego kupiłem, ale H6 szukałem bez LPG i nie zamierzam go gazować. Rozrząd tylko w teorii bezobsługowy, w praktyce w wielu autach wymieniany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 sam rozrząd zapewne nie kucnie ale uszczelniacze, pompa wody? napinacze? egzemplarz jaki tu mam jest od kumpla i w papierologii udokumentowany od 60k km w jakim trafił do polandu. w tym czasie robił głownie dalekie loty w trasie więc nie jest wymęczony jak szkolne wozidła rdzewiejące zimą w korkach temu mnie interesuje ale rozrządu nie miał wymienionego przy ksiązkowym 168k km, serwis gdzie był przeglądany co 10k km jest zdania że nie trzeba. czemu lpg do tego silnika nie? moje turbo lubi gaz dobrze zrobiony ale zawory w moim regularnie poprawiane. i jeszcze czy coś wiecie o stall test skrzyń subaru? producent coś takiego przewiduje w diagnostyce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 W dniu 23.01.2020 o 18:37, olej napisał: Także rozglądam się za takim autem z silnikiem H6 poliftowym. Pytanie jest czy jest dużo racji w stwierdzeniu, że przy częstej wymianie oleju w silniku rozrządu praktycznie nie trzeba wymieniać? I co w tej jednostce (poza pałowaniem) może być przyczyną wywalenia uszczelki pod głowicą? Bo to raczej nie jest reguła (tak jak padające sls w foresterze). Aktualnie latam forkiem 2.0 xt, najechane ma ponad 300k i o żadnym UPG nie ma mowy Rozrząd kompletny wymienia się raczej rzadko, ale ślizgi i napinacze, to już norma >250 tys. km. Do UPG na pewno prowadzi przegrzanie, więc tak jak pisano - stan ukł. chłodzenia (i usuwanie syfu z pomiędzy chłodnic płynu i A/C), stan katalizatorów (przytkanie kat.->zastój spalin->wzrost temp.->uszk. UPG) i długotrwała jazda pod dużym obciążeniem, czyli ciągła szybka jazda autostradą. UPG w tej jednostce jest regułą, dyskusyjny jest tylko przebieg - od ~180 do 280 tys. km. Trzeba zrobić dobrze i zapomnieć (albo i nie...). Procedury sprawdzania skrzyni biegów znajdziesz sobie w service manual: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Oho nie strasz potencjalnych użytkowników jeszcze zaraz się okaże że 3,0 to jakiś szrot a w porównaniu do problemów 2,5 to ta konstrukcja jest wręcz pancerna:-) no może poza zużyciem paliwa w mieście :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) Absolutnie nie straszę, ale warto być świadomym i nie rozpowszechniać plotek o niezniszczalności tego silnika. EZ30 ma swoje typowe bolączki, jak każdy inny typ, ale tutaj są one dosyć przewidywalne i łatwe do definitywnej naprawy (UPG). Sam mam OBK H6, uwielbiam go i nie zamieniłbym na żaden 2,5. Edytowane 29 Stycznia 2020 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Trudno uwierzyć ze UPG to reguła... Sporo tego wyjechało z fabryki i jak by w każdym wywalało upg to przez Japonię przewinęła by się fala sepuku w kadrze inżynierskiej subaru Moim zdaniem przy właściwej eksploatacji to się nie przytrafi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się