Skocz do zawartości

Ogrzewanie Postojowe - Elektryczne


Mlody Technik

Rekomendowane odpowiedzi

''Winter Is Comming...''

Kolejny sezon Zimowy 2019/20 przed nami. Pomimo, iz wszystkie fabryczne udogodnienia dzilaja jak nalezy (podgrzewanie szyby, fotele, lusterka) to prawde mowiac rozgladam sie za instalacja ogrzewania postojowego/ elektrycznego. Przygladajac sie ''internetowi'' najciekawszym rozwiazaniem, w mojej ocenie jest produkt firmy ''DEFA''.
Tu pojawiaja sie pytania:
- czy ktos z forum instalowal ogrzewanie postojowe w swoim OBK?
- czy instalacja jest skaplikowana?
- czy nie ma problemow z instalacja wszystkich wezy i przejsciowek?
- jakies alternatywy dla podgrzewania DEFA na rynku?
- jakies uwagi?

Subaru Or Nothing...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam w swoim OBK Webasto.

Działa bardzo dobrze i szybko nagrzewa blok jak i wnętrze pojazdu.

Na programatorze można zaprogramować 3 uruchomienia na podaną godzinę, lub za pomocą pilota.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO Subaru montują na życzenie Webasto. W 2013 do Outbacka płaciłem bodajże 8600 za zestaw z montażem na pilota (fale radiowe, zasięg do 1km).

Działa rewelacyjnie i z pozycji użytkownika nie sprawia żadnych kłopotów. Nie ma potrzeby żadnych przeglądów a jedynie zalecane jest uruchomić je co najmniej raz na miesiąc bez względu na porę roku. W lecie jest funkcja przewietrzania, niewiele to daje ale zawsze coś. Poza kosztami to same zalety, zwłaszcza gdy parkujesz pod chmurką. Odpada skrobanie szyb, auto i silnik rozgrzany sprawia, że miło się wsiada zwłaszcza w mroźne dni i od początku możesz cisnąć gaz bez obaw o silnik. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas pojawia się na forum Webasto z demontażu w dobrej cenie. Trzeba tylko pilnować by kupić pod odpowiednie paliwo bo są do benzyny i do diesla. Niedawno było takie do kupienia za kilkaset złotych, nie wiem ile montaż ale w porównaniu do no nowego to z pewnością dużo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mlody Technik napisał:

- jakies alternatywy dla podgrzewania DEFA na rynku?

Moim zdaniem bez sensu montować cały zestaw. Skoro masz dostęp do 230V, to wsadź tylko grzałkę w blok i podłącz ją przez włącznik zegarowy. Sporo taniej, a z ciepłego silnika będziesz miał prawie od razu ciepły nadmuch, czyli ciepłe wnętrze i odmrożone szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Mlody Technik napisał:

- czy ktos z forum instalowal ogrzewanie postojowe w swoim OBK?

Nie w OBK, ale mam w XV.

22 godziny temu, Mlody Technik napisał:

- czy instalacja jest skaplikowana?

Nie, ale i tak dałem do zrobienia w warsztacie - ja nie mam warunków na takie zabawy.

 

22 godziny temu, Mlody Technik napisał:

- czy nie ma problemow z instalacja wszystkich wezy i przejsciowek?

Nikt nic o trudnościach nie wspominał. Zestaw dobiera się pod konkretne auto zamawiając odpowiednie elementy na podstawie konfiguratora. Przejście przez ścianę grodziową może być jakimś wyzwaniem (przynajmniej w XV II).

 

22 godziny temu, Mlody Technik napisał:

- jakies alternatywy dla podgrzewania DEFA na rynku?

Tak, Webasto..... ale cena jest kilkukrotnie wyższa, no chyba, że używane.... ale to też trzeba trafić :) 

 

22 godziny temu, Mlody Technik napisał:

- jakies uwagi?

Nie zapomnij odpiąć kabla od zderzaka przed ruszeniem :D

 

Tak jak już wcześniej pisano, rozwiązanie dla tych co mają 230V koło samochodu. Darowałem sobie zdalne sterowanie na pilota z Defy - drogie. Zbudowałem prosty układ na  ESP8266 + przekaźnik, mam podpięte do sieci Wi-Fi i przy pomocy aplikacji Blynk steruję załączaniem gniazdka z komórki.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa. Zdarzyło się nie odpiąć, odpięło się samo. 

Co mnie wkurza, to te ćwiczenia poranne. No trzeba się schylić, żeby się odpiąć. Za to zagrzany silnik startuje inaczej. Na lpg przełącza się natychmiast. Ciepło czuję nawet na ATF - niepodłączony na mrozie ma delikatne ślizganie na pierwszym zapięciu 3. biegu, podłączony jedzie jak przy rozruchu latem.

Webasto wygodniejsze, ale zjada akumulator i pierdzi pod domem. 

 

Po taniości  i dla tych co lubią coś samemu zbudować można:

1/farelkę zJula - muszę dokupić bo rano mam małżeńskie "przełóż farelkę do mnie". W garażu to już chyba nigdy nie posprzątam.

2/ podgrzewacz 12v (na gruby wąż ukł chłodzenia nie trzeba wywalać broka) z renałult 1,5dci - ten silnik pali za mało, żeby się zagrzać w krótszym czasie niż mierzonym kalendarzem

3/ładowarkę wg uznania

4/zegar sterujący za 5zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wysłałem zapytanie do Skylark - chyba jeden z największych serwisów Webasto - napisałem im że raczej poproszę jakąś wersję ekonomiczną..

dostałem ofertę od 11 tys brutto do 14 tys brutto ( Thermo Top Evo ) . Mam jednak chyba inne spojrzenie na słowo "ekonomiczne" :-D

 

Drugą ofertę dostałem na Eberspacher airtronic D2 2000W - ogrzewanie suche - ale koszt 2500 pln netto bez montażu..

 

Wiem jaka jest różnica między mokrym a suchym... Ale chodzi mi o to by wsiąść do ciepłego auta.. I do tego suche powinno wystarczyć.

Na regenerowany zestaw mokrego dostałem tez ofertę na 4000 netto.

w sumie.. jak się zastanowić to wybór jest albo za 2500 netto + montaż ( pewnie minimum 1000 ) za nowe suche lub 4000 netto za mokre ale regenerowane

 

Z drugiej strony Webasto lekko przegina z cenami - pilot radiowy za 1300 pln...a moduł GSM prawie 3 tys

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...