Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Hejo. Nagły temat jakie wymiary i z jakiego samochodu mogę zastąpić pierścień zabezpieczający przegub zewnętrzny przedni w subaru Legacy iv 3.0. Pierścień jest dostępny tylko na zamówienie lub z kompletnym przegubem. Numer elementu to 28033PA060

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2023 o 19:01, Neutrino33 napisał(a):

Używa ktoś może magnetycznego korka spustu oleju w Gacku? Dajcie namiary gdzie kupiliście.

Zastanbawiam się też nad podobnym do skrzyni i dyfra.

Ja kupiłem FujiRacing od Sławka Cichockiego na jednej z grupek na fb. Ciężko mi powiedzieć coś więcej na jego temat bo jeszcze nie wymieniałem oleju na tym korku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
50 minut temu, artaa napisał(a):

W Foresterze są od spodu, i co gorsza bez sensownych uszczelnień...

Może w Legacy tez są pod podsufitką.

 

Właśnie te uszczelnienia mnie intersują najbardziej bo zimą lewy słupek zaczął się pocić od środka kiedy wiozłem na dachu trumnę z nartami. Ale trochę nie chce mi się rozbierać całego dachu od spodu. :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy listwy dachowe w Legacy IV kombi przykręcone są tylko od góry pod zaślepkami, czy mają też jakieś śruby od spodu pod dachem i taśmę klejącą pod spodem? 

na spinki, ktore przy zdejmowaniu oczywiscie pekaja. wszystko zdejmuje sie od gory, nie trzeba podsufitki ruszac. musialem kiedys jedna demontowac, bo ktos kiedys mocujac belki dachowe, przekrecil sruba dach na wylot ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dominikd napisał(a):


na spinki, ktore przy zdejmowaniu oczywiscie pekaja. wszystko zdejmuje sie od gory, nie trzeba podsufitki ruszac. musialem kiedys jedna demontowac, bo ktos kiedys mocujac belki dachowe, przekrecil sruba dach na wylot ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Te spinki są do dostania gdzieś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dominikd napisał(a):

ASO :) to nawet nie spinki, a w listwie mocowania samych "spinek" pekaja.

image.thumb.jpeg.fe01c06413934829b15953b9fae28a68.jpeg

IMG_9748.jpeg

IMG_9744.jpeg

 

Fajnie, a tam są jakieś gumowe elementy typu uszczelnienia? Bo zastanawiam się czy w ogóle jest sens rozbierać to jeśli nie ma tam możliwości by woda dostała się do środka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Fajnie, a tam są jakieś gumowe elementy typu uszczelnienia? Bo zastanawiam się czy w ogóle jest sens rozbierać to jeśli nie ma tam możliwości by woda dostała się do środka. 

nie ma uszczelnien. tona syfu pod spodem byla. pewnie masz to samo co u mnie bylo. miejsce gdzie wkreca sie srube od belek jest przekrecone na wylot przez cienki jak puszka od coli ;) dach :)
mozna przez dziure jakiegos uszczelniacza dac od gory.
ja rozebralem, oczyscilem, nawtykalem uszczelniacza, na wierzch dalem jeszcze maty bitumicznej 1x1cm


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za podpowiedzi. Dziur w dachu raczej nie mam, zaglądałem tam przez otwory na śruby i swieciłem latarką do środka. Farbka jest zdarta, to prawda, ale dziury raczej nie ma. 

Niemniej jednak pewnie zmobilizuję się i zdejmę jakoś te listwy żeby zajrzeć i chociaż wymyć syf spod nich i jakoś uszczelnić wszelkie otwory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2023 o 23:37, Orear napisał(a):

Ok, dzięki za podpowiedzi. Dziur w dachu raczej nie mam, zaglądałem tam przez otwory na śruby i swieciłem latarką do środka. Farbka jest zdarta, to prawda, ale dziury raczej nie ma. 

Niemniej jednak pewnie zmobilizuję się i zdejmę jakoś te listwy żeby zajrzeć i chociaż wymyć syf spod nich i jakoś uszczelnić wszelkie otwory. 

wez jakas wykalaczke, czy patyczek do szaszlyka ;) i upewnij sie. tam slabo widac, dopoki sie tego calego ustrojstwa nie zdemontuje.

Mi zglaszano problem, ze czasem, przy mocnym deszczu potrafi cieknac po slupku, ale nie bylo wiadomo jaka przyczyna ;)

Problem to dziwny patent na wkrecanie tej sruby od belek, gdzie ona musi raptem przejsc przez cienka blaszke nagwintowana, a na logike czlowiek jak wie, ze na tym maja byc 3-4 rowery, to wkreca dalej, czekajac na jakis opor... ktory na chwile stawia... dach :D a potem znow gladko idzie ;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dominikd napisał(a):

wez jakas wykalaczke, czy patyczek do szaszlyka ;) i upewnij sie. tam slabo widac, dopoki sie tego calego ustrojstwa nie zdemontuje.

Mi zglaszano problem, ze czasem, przy mocnym deszczu potrafi cieknac po slupku, ale nie bylo wiadomo jaka przyczyna ;)

Problem to dziwny patent na wkrecanie tej sruby od belek, gdzie ona musi raptem przejsc przez cienka blaszke nagwintowana, a na logike czlowiek jak wie, ze na tym maja byc 3-4 rowery, to wkreca dalej, czekajac na jakis opor... ktory na chwile stawia... dach :D a potem znow gladko idzie ;)

 

Właśnie jak tam zaglądałem to też tak byłem z deka zaskoczony, że śruba idzie prosto do dachu, bez żadnego ogranicznika. 

Dzięki za pro-tips! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W legacy V Ori zestaw Thule zawiera śruby które mają ogranicznik. Może jak ktoś kombinuje z zamiennikiem z metalowego to powstają dodatkowe wywietrzniki ;)
https://www.google.pl/search?client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1&sxsrf=AB5stBizyC-FnsY3E_OzR6yY0AtR5irb8w:1689621941201&q=50870+thule&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjXoPCcvJaAAxWAHRAIHWFBCBEQ0pQJegQICBAB&biw=360&bih=604&dpr=3

Bo oryginał kosztuje 70zł za sztukę :D

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, CnK napisał(a):

W legacy V Ori zestaw Thule zawiera śruby które mają ogranicznik. Może jak ktoś kombinuje z zamiennikiem z metalowego to powstają dodatkowe wywietrzniki ;)
https://www.google.pl/search?client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1&sxsrf=AB5stBizyC-FnsY3E_OzR6yY0AtR5irb8w:1689621941201&q=50870+thule&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjXoPCcvJaAAxWAHRAIHWFBCBEQ0pQJegQICBAB&biw=360&bih=604&dpr=3

Bo oryginał kosztuje 70zł za sztukę :D

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Ori do Legacy IV nie mają ograniczników niestety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, matLegacy napisał(a):

Dzien dobry, w moim ej253 odezwała się panewka.. znacie kogoś sprawdzonego kto zrobi remont? Wroclaw Kalisz okolice..

 

To jest oficjalne forum subaru więc ciężko z polecaniem/linkowaniem niezależnych warsztatów. Z ASO to https://mts.subaru.pl/ cieszy się raczej dobrą opinią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam forumowicza, który ma w Legacy (a może Outbacku) światła DRL w kierunkowskazach.

Wiem, że ktoś jakiś czas temu wrzucał zdjęcia tego i chcę zapytać jaki to model i jak z żywotnością itd. Coś kombinuję i być może przyda mi się taki zestaw. :evil2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę jeszcze kilka słów, założyłem te LEDy 2 lata temu więc (jeszcze) nie wypowiadam się na temat żywotności. LEDy w migaczach bardzo mi się podobają, ale gdyby światła dzienne zostały zamontowane w zderzaku to mam wrażenie że auto byłoby lepiej widoczne dla kierowców jadących z naprzeciwka.  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...