Skocz do zawartości

Legacy Wagon by Danko


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.04.2020 o 17:31, Danko napisał:

Nareszcie jakis konkret! Zdjąłem grilla, stan mocno średni. Znaczek rzuca się w oczy :/

ALE. Założyłem nowy grill, świeżo pomalowany Corazon. Lakier - bardzo fajnie wykonany. Do samochodu pasuje, ladnie się mieni. W trakcie wyciągania starego połamałem jeden haczyk niestety. Jeden uchwyt juz był połamany. Ale jak sie pozniej okazalo, górne uchwyty i tak nie pasują, bo nowy grill ma 2 okrągłe otwory. Pizniej coś wymyślę (nawet trytytke czy coś), poki co na dwoch bocznych sie trzyma i raczej to wystarczy. Mnie się bardzo podoba :thumbup:

20200424_170317.jpg

20200424_170327.jpg

20200424_170321.jpg

20200424_163211.jpg

20200424_162849.jpg

20200424_170913.jpg

20200424_171520.jpg

Szczerze to ten grill nie pasuje do jasnego nadwozia. Lepiej by wszedł plaster miodu moim zdaniem oczywiście. Ale autko piękne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki, jak pokazujecie mi od rszu odpadł. Te przód wtedy wydaje mi się taki obły, wypukły. Nad plastrem miodu chwilę sie zastanawiałem, ale cóż - póki co nie żałuję. Zobaczymy po czasie :P Jaki by nie był, to jest i tak duży plus e stosunku do obdrapanej serii

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, thomson0073 napisał:

Przednie szyby jeszcze zaciemnij i będzie pełnia lodzio miodzio! :D

Trochę o tym myślałem. Ale ogólnie to czołową w ogóle bym wymienił, ma parę odprysków i sporo rys... No i obecnie kolejna większa rzecz na liście do kupienia są poliure na przód, zmiana łączników staba a następnie wymarzone audio :wub: Ach i opony zaraz.. Gdzie w tym wszystkim znaleźć umiar? :biglol: Mialem małą ambicje w tym roku uderzyć w kilka złotów, moze jako uczestnik (np. Japfest, na który wkrótce rusza selekcja) ale no jest jak jest, więc pieszczę po to, by stalo pod domem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BeQuiet napisał:

Szczerze to ten grill nie pasuje do jasnego nadwozia. Lepiej by wszedł plaster miodu moim zdaniem oczywiście. Ale autko piękne 

Mi sie wydaje ze gdyby pomalowac wewnetrzna czesc tego grila na czarno zostawiajac zewnetrzna czesc pomalowana tak jak jest to wtedy wygladal by troche bardziej zadziornie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna zmiana juz wkrótce, tymczasem rodzi mi sie mysl, jeszcze nie gotowa na caly wątek. 

Otóż wymyslilem sobie, ze jeżeli (odpukać) moj silnik poddałby sie w fiagu najbliższego roku - nie chciałbym go naprawiać za kwoty 2000<

Nie chciałbym również kuz teraz zmieniać samochodu. Stąd też różne inwestycje. Co więc zrobić.. SWAP! Szybkie google, widze h6 po niecałe 4000. Pytania do ogarniętych.

1. Co ma większy sens - h6 czy turbo 

2. Jak turbo - jaka jednostka? 2.0? 2.5? Tylko z legacy? Imprez? 

3. Jakie byłyby przybliżone koszty, jeśli chodzi o części? Tj.. Sama wymiana silnika, ew skrzyni czy coś jeszcze? Wiadomo, ze heble większe, ale chodzi mi o to, co trzeba aby to działało. 

 

Mocy juz brakuje, zatem w przypadku takiej (odpukac) sytuacji nie brnąłbym w ten sam silnik. Juz sie najeździłem samochodami ~160. Cel - minimum 200, najlepiej >240. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam (więc od tego momentu mojej wypowiedzi możesz już nie czytać... :thumbup:), ale moim zdaniem H6 to dalej muł będzie i mimo papierowej różnicy mocy nie odczujesz tego aż tak, jakbyś chciał. Jak chcesz wywalić worek pieniędzy, to sugerowałbym szukać albo naboju albo całego Legacy GT, oczywiście najlepiej uszkodzone z UK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mozliwe, ze masz rację.. Zeby ssak kopal, potrzeba sporo wiecej, niż przy turbo. No i turbo byłoby zapewne bardziej rozwojowe, jakby mi juz kompletnie odbiło :biglol: Widziałem gdzieś wczoraj 2,5 z legacy gt chyba za 12 worków drobnych. Zastanawia mnie, czy skrzynia wtedy musowo do wymiany, czy mógłbym dobijać obecną.. Tak to koszta pewnie + kolejne 3-4 worki ze sprzęgłem. Wtedy kolejne 2 worki dla mechanika za swap.. To juz drugie legacy się uzbiera. Z drugiej strony, jezeli uda się fajną jednostkę trafić, to mam furę kompletną na jakiś czas. Do tego momentu pewnie caly zawias juz będzie zmieniony, moze i hamulce jakieś.. Wtedy nic tylko jeździć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danko napisał:

Z drugiej strony, jezeli uda się fajną jednostkę trafić, to mam furę kompletną na jakiś czas. Do tego momentu pewnie caly zawias juz będzie zmieniony, moze i hamulce jakieś.. Wtedy nic tylko jeździć. 

A wtedy ockniesz się pewnego ranka z myślą, że tą moc dałoby się fajniej prowadzić w nieco bardziej kompaktowej budzie Imprezy. :ph34r:

;):mrgreen:

 

Mały OT:

Mnie też rodziły się w głowie takie abominacje. Byłem już nawet na etapie potajemnego szukania uszkodzonej Imprezy WRX AT z USA, żeby wrzucić jej układ napędowy do mojego Legwana - w sumie ta sama skrzynia (4EAT z VTD) i EJ20 Turbo. Oprócz wzrostu mocy o jakieś 50-60 KM w serii, miałbym jakiś tam potencjał rozwojowy, skrzynie w lepszym stanie (teoretycznie), albo chociaż jedną na zapas, silnik mniej podatny na pad_UPG (też teoretycznie) i mniejsze OC z racji mniejszej pojemności silnika. Ale na szczęście napatoczyło mi się Aristo i wyrosłem z tego. :mrgreen:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no to też może być racja... Najzwinniejszy samochód dekady to to nie jest. 

No cóż. Pomysł jest świeży, po to napisałem, żebyście właśnie takie uwagi mi tu wrzucili :PWszystko zależy od sytuacji, w jakiej wówczas będę. Jeśli okaże się, że moge fajnie sprzedać Legwana I kupić co innego, to pewnie byłaby to lepsza opcja.. Wydech np mogę zabrać, grilla tak samo, o kołach nie mówiąc. Wtedy poza gwintem to nie będzie czego żałować. Trochę dołożyć i kupić LGT, albo Subaru Party :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, DETT napisał:

Ale na szczęście napatoczyło mi się Aristo i wyrosłem z tego.

Hańba Ci! :OO:
 

 

5 minut temu, Danko napisał:

Trochę dołożyć i kupić LGT, albo Subaru Party :p

LGT polecam zabieg! :)
Cenowo wydaje mi się kupisz w podobnych albo i mniejszych cenach jak WRX tylko, że moc zaczyna się od 250KM, a no i komfort bez porównania. :) Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy 2.5T a H6, to mimo, że mocowo te silniki są prawie identyczne to jednak odczucia z jazdy zupełnie inne. Turbo kopie w plecy, natomiast H6 też się dobrze rozpędza ale bardziej "liniowo". Jeśli chodzi o SWAP to zakładam, że będziesz musiał przełożyć wszystko, zostanie tylko Karoseria z wolnossaka.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze, właśnie m. in. Twoje LGT mnie tak nastraja na nie... Podoba mi się tez to, że jest mniej powszechne. Jednocześnie potrafi na pewno zaskoczyć nie jednego. Poza tym.. To mnie aż bawi. Bo mam wrażenie, że koszty utrzymania są bardzo zbliżone.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Danko napisał:

No kurcze, właśnie m. in. Twoje LGT mnie tak nastraja na nie... Podoba mi się tez to, że jest mniej powszechne. Jednocześnie potrafi na pewno zaskoczyć nie jednego. Poza tym.. To mnie aż bawi. Bo mam wrażenie, że koszty utrzymania są bardzo zbliżone.. 

No bo to wszystko racja jest. :) Oglądałem kilka Imprez przed kupnem LGT i cenowo były one sporo wyżej niż LGT, jeśli chodzi o stan to niestety... trudno powiedzieć, że był średni.
Legaś ma bryłę bardzo ładną - przynajmniej wg mojej opinii, jak nim jedziesz, to widać, że to nie jest auta wyścigowe, ale do tych wolnych nie należy, taki cichociemny ninja :ph34r:. Impreza jak jedzie to wiadomo, że jest wulgarnie, głośno i szybko - ale właśnie o to chodzi.

Co do kosztów, wg mnie nie są jakieś mega wysokie, oczywiście jeżeli porównujesz je do swojego Legasia, w zestawieniu z Gólfem Fajf z 1.9TDI (żonowóz) to są wyższe o ok.50%. Części typu łączniki, tulejki, zawieszenie, filtry, są na ogół dostępne i są praktycznie identyczne cenowo jak w Legasiu N/A, chyba, że szukasz czegoś innego niż OEM to wtedy wiadomo, może być drożej. :) 
Spalanie: jak w normalnym Legasiu, od dyszki w górę trzeba liczyć, da się troszkę niżej ale przy emeryckiej jeździe. Mi parę razy udało się osiągnąć ok. 9-10l/100km, ale przy cyklu mieszanym, czyli miasto, poza miastem i czasami troszkę szybciej - ok. 12-14l/100km trzeba liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@thomson0073no LGT to takie między WRX, a STI. Z tym, że zdatne na Daily bo widziałem tu gdzieś opinie, że jakby mieli wybierać na daily, to wzięliby WRX. Mam wrażenie, że te 200kucy szybko by mi się znudziło. W Legacy jest tego troche więcej. O wygodę to tam się nie martwię, już teraz żyję z gwintem. Choć wyciszenie pewnie lepsze niż w imprezie. I w środku jak dla mnie ładniej.. Wcześniej miałem imprezy za zwykle-sportowe sedany. Teraz jak patrzę na imprezy, to jakiś takie malutkie są dla mnie..

@DETTnie Kuś :ph34r:nie powiem, czy chodzi o link, czy mem :biglol:ale potrafi być zaskakujące w jak - mimo wszystko - niewielkich kwotach, można wyrwać subaru 200+. To samo tyczy się foresterów. Ciężko o to w innych Markach myślę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytania! 

Czy w Polsce da się znaleźć jakieś fajne mieszki na lewarek skrzyni biegów? W sensie, może jakieś wzory, czy coś.. W US tego pełno. 

Jak się zmienia żarówki w środku? Nie świeci tył i bagażnik, czas najwyższy zrobić takie pierrrdoly. 

Może wreszcie zmieniłbym te pozycje przy aku.. Podejście chyba 3. 

Macie jakąś mapę bezpieczników? Nie jestem pewien, czy w środku to żarowki czy może bezpiecznik jakiś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Danko napisał:

Kolejne pytania! 

Czy w Polsce da się znaleźć jakieś fajne mieszki na lewarek skrzyni biegów? W sensie, może jakieś wzory, czy coś.. W US tego pełno. 

Jak się zmienia żarówki w środku? Nie świeci tył i bagażnik, czas najwyższy zrobić takie pierrrdoly. 

Może wreszcie zmieniłbym te pozycje przy aku.. Podejście chyba 3. 

Macie jakąś mapę bezpieczników? Nie jestem pewien, czy w środku to żarowki czy może bezpiecznik jakiś 

Bezpieczniki masz elegancko na klapce opisane od czego są. Żarówki wymienia się bardzo prosto, zdejmujesz tę przezroczystą 'szybkę' i palcami wymieniasz żarówkę. W kufrze masz taką samą jak w pozycyjnych przednich, środkowa zaś to taka 'rurkowa' - w instrukcji auta masz podane konkretne modele. 
Ktoś kiedyś pisał, że do pozycji przy aku łatwiej dostać się przez zdjęte lewe nadkole, może tak Ci się uda. Zaopatrz się w kołki plastikowe, ja ostatnio dwa urwałem jak zdejmowałem swoje nadkola. ;) 

Mieszków szukaj na eBay, ewentualnie zawsze możesz obszyć swój u tapicera jeśli kształt Ci pasuje, a wygląd nie. ;) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...