Darcio Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Odnośnie zmiany skoku zawieszenia to ja tylko zostawię ten temat:https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.subaru.pl/topic/97956-forester-sg-rally-raid-sick-project/&share_tid=97956&share_fid=56227&share_type=t&link_source=app Link nie działa ???Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 18 minut temu, Darcio napisał: Link nie działa ??? Działa, wpisz hasło: TAK 3 godziny temu, skwaro napisał: Jak pisałem poczytajcie temat Radzia, link wyżej, on znacznie zwiększył skok zawieszenia Forka, Radzio zrobił MEGA robotę. Tyle że on stworzył rajdówkę nie przeprawówkę. Zupełnie inny charakter i cel tego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Radzio zrobił MEGA robotę. Tyle że on stworzył rajdówkę nie przeprawówkę. Zupełnie inny charakter i cel tego auta. Owszem, ale skok zawieszenia i półosie tak samo się przerabia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 2 godziny temu, skwaro napisał: Owszem, ale skok zawieszenia i półosie tak samo się przerabia W takiej rajddówce cross country zawieszenie niezależne jest nawet atutem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Wilk Opublikowano 17 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 (edytowane) Mam następny dylemat: podniosłem forka z przodu o 2" z tyłu o 3cm i tył stoi teraz wyżej niż przód, co jest ok, bo dojdzie jeszcze zabudowa i obciązenie wyprawowe. Ale o ile przód nie zmienił znacznie swojego położenia, o tyle tylne koła po zmianie kąta wahaczy poprzecznychzbliżyły się trochę do środka (geometria, trójkąty ). Zastanawiam się czy nie zastosować na czas użytkowania samochodu w Polsce dystansów 2cm, aby przywrócić mu naturalną formę. Mam załozone opony Yoko geolander 195/80/15, więc wygląda trochę dziwnie. Oczywiście na wyprawę zdejme poszerzenia, by nie obciążac łożysk. Mam pytanie - jak sprawują się tylne łozyska z takim obciązeniem? Moze ma ktoś doświadczenie w tek kwestii? i czy może ktoś z grupy dorabia takie dystanse (wiem, na rynku jest ich sporo) ale zależy mi na sprawdzonych. Dziekuje za informacje Edytowane 17 Listopada 2019 przez Wojtek Wilk zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Masz przy amortyzatorach z tyłu śruby mimośrodowe? Ja mam normalne, ale tutaj wcześniej pisane było, że warto takie założyć bo inaczej geometrii nie ustawisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Wilk Opublikowano 17 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Mam śruby mimo z tyłu i z przodu. Przy takim podwyższeniu koła stoją dołem do środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Jeżeli nie zmieniłeś górnych śrub mocujących amortyzator do piasty, to masz zwykłe śruby, musisz je zmienić na mimośrodowe i wtedy geometrię ustawić.Dodawanie dystansów tylko wysunie koła na zewnątrz ale dalej będą w tzw pozytywie.Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 No to ja czegoś nie rozumiem. Byłeś ustawiać geometrię czy sam coś próbowałeś robić? Skoro masz śruby mimośrodowe to musi się to dać ustawić. Z przodu miałem jak samochód kupiłem, bo były chyba fabrycznie, ale do tyłu trzeba zalożyc je zamiast górnej w piaście. Tak jak pisze@Koziolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Wilk Opublikowano 17 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 (edytowane) Mam z tyłu śruby mimosrodowe i z przodu dodatkowe również mimo. Koła stoją prosto, ale wahacze poprzeczne z tyłu zmieniają kąt przesuwając się do środka samochodu. W ten sposób koła nieco chowają sie w nadkolach. Przedłużenie tylnych wahaczy na śrubach rzymskich wyciąga półośki , czego chcę uniknąc. Właściwie w tej chwili chcę poprawić nieco wygląd Forka, natomiast na wyprawę flansze ściągnę. Interesuje mnie jedynie jak zachowuja się łożyska tylnych kół pod większym obciążeniem, jakim jest przesunięcie opon na zewnątrz. I nie interesuje mnie teoria. Tą znam Edytowane 17 Listopada 2019 przez Wojtek Wilk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 Nie jestem zwolennikiem dystansów, trzeba przedłużać szpilki itd.Możesz zmienić felgi,te które masz mają ET 48, a potrzebujesz ET 30-35 np z Audi lub VW Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Wilk Opublikowano 17 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 (edytowane) Też nie lubię grzebać w tym co jest dobre, to kwestia jedynie estetyki, a 2 podkładki zadowolily by moje trochę wybujale ego . Jeszcze bardziej nie lubię wydawać pieniędzy Edytowane 17 Listopada 2019 przez Wojtek Wilk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Wilk Opublikowano 28 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 Ok, przechodzę powoli do następnego etapu, czyli blokad : centrali i dyfra. Centralke pewnie zrobię u chłopaków w Wawie, myślę tylko czy lepiej 10,czy 20scia. Teorię znam, muszę poszperac trochę w opiniach użytkowników. Na tył zastanawiam się czy włożyć grzechotnika czy wzmocnić visco w dyfrze od turbo. Tutaj mam spory dylemat, muszę również poczytać opinie, szczególnie te od visco. Jeśli ktoś ma doświadczenia w tym temacie, bardzo proszę o info. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 W dniu 17.11.2019 o 17:44, koziolek napisał: Nie jestem zwolennikiem dystansów, trzeba przedłużać szpilki itd Nie trzeba. Dystanse przykręcane sa na oryginalne szpilki i nakrętki. Dystanse maja swoje szpilki którymi przykrecasz felgę. Będę takie zakładał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Wilk Opublikowano 28 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 4 minuty temu, mechanik napisał: Nie trzeba. Dystanse przykręcane sa na oryginalne szpilki i nakrętki. Dystanse maja swoje szpilki którymi przykrecasz felgę. Będę takie zakładał. też o nich myslę, dla ogólnie pojętej estetyki. Masz może jakieś pojęcie o wzmocnieniu blokady visco w dyfrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2019 Teraz, Wojtek Wilk napisał: Masz może jakieś pojęcie o wzmocnieniu blokady visco w dyfrze? Nie, nie interesowałem sie tym. Co do dystansów na fotce, to wstawiam do Wranglera. Te na fotce maja 3cm grubości. https://4x4series.com/dystanse-txjl1142 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się