Skocz do zawartości

forester na dalsze wycieczki


Wojtek Wilk

Rekomendowane odpowiedzi

Link nie działa ???

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Darcio napisał:

Link nie działa ???

Działa, wpisz hasło: TAK

3 godziny temu, skwaro napisał:

Jak pisałem poczytajcie temat Radzia, link wyżej, on znacznie zwiększył skok zawieszenia Forka,

Radzio zrobił MEGA robotę. Tyle że on stworzył rajdówkę nie przeprawówkę. Zupełnie inny charakter i cel tego auta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzio zrobił MEGA robotę. Tyle że on stworzył rajdówkę nie przeprawówkę. Zupełnie inny charakter i cel tego auta.
 
 
Owszem, ale skok zawieszenia i półosie tak samo się przerabia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam następny dylemat: podniosłem forka z przodu o 2" z tyłu o 3cm i tył stoi teraz wyżej niż przód, co jest ok, bo dojdzie jeszcze zabudowa i obciązenie wyprawowe. Ale o ile przód nie zmienił znacznie swojego położenia, o tyle tylne koła po zmianie kąta wahaczy poprzecznychzbliżyły się trochę do środka (geometria, trójkąty ;) ). Zastanawiam się czy nie zastosować na czas użytkowania samochodu w Polsce dystansów 2cm, aby przywrócić mu naturalną formę. Mam załozone opony Yoko geolander 195/80/15, więc wygląda trochę dziwnie. Oczywiście na wyprawę zdejme poszerzenia, by nie obciążac łożysk. Mam pytanie - jak sprawują się tylne łozyska z takim obciązeniem? Moze ma ktoś doświadczenie w tek kwestii? i czy może ktoś z grupy dorabia takie dystanse (wiem, na rynku jest ich sporo) ale zależy mi na sprawdzonych. Dziekuje za informacje :)

IMG-20191013-WA0006.jpeg

20191117_134548_HDR.jpg

20191117_134517_HDR.jpg

Edytowane przez Wojtek Wilk
zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie zmieniłeś górnych śrub mocujących amortyzator do piasty, to masz zwykłe śruby, musisz je zmienić na mimośrodowe i wtedy geometrię ustawić.
Dodawanie dystansów tylko wysunie koła na zewnątrz ale dalej będą w tzw pozytywie.


Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja czegoś nie rozumiem. Byłeś ustawiać geometrię czy sam coś próbowałeś robić? Skoro masz śruby mimośrodowe to musi się to dać ustawić. Z przodu miałem jak samochód kupiłem, bo były chyba fabrycznie, ale do tyłu trzeba zalożyc je zamiast górnej w piaście. Tak jak pisze@Koziolek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam z tyłu śruby mimosrodowe i z przodu dodatkowe również mimo. Koła stoją prosto, ale wahacze poprzeczne z tyłu zmieniają kąt przesuwając się do środka samochodu. W ten sposób koła nieco chowają sie w nadkolach. Przedłużenie tylnych wahaczy na śrubach rzymskich wyciąga półośki , czego chcę uniknąc. Właściwie w tej chwili chcę poprawić nieco wygląd Forka, natomiast na wyprawę flansze ściągnę. Interesuje mnie jedynie jak zachowuja się łożyska tylnych kół pod większym obciążeniem, jakim jest przesunięcie opon na zewnątrz. I nie interesuje mnie teoria. Tą znam ;)

Edytowane przez Wojtek Wilk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, przechodzę powoli do następnego etapu, czyli blokad : centrali i dyfra. Centralke pewnie zrobię u chłopaków w Wawie, myślę tylko czy lepiej 10,czy 20scia. Teorię znam, muszę poszperac trochę w opiniach użytkowników. Na tył zastanawiam się czy włożyć grzechotnika czy wzmocnić visco w dyfrze od turbo. Tutaj mam spory dylemat, muszę również poczytać opinie, szczególnie te od visco. Jeśli ktoś ma doświadczenia w tym temacie, bardzo proszę o info. Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2019 o 17:44, koziolek napisał:

Nie jestem zwolennikiem dystansów, trzeba przedłużać szpilki itd

Nie trzeba. Dystanse przykręcane sa na oryginalne szpilki i nakrętki. Dystanse maja swoje szpilki którymi przykrecasz felgę. Będę takie zakładał.

Dystanse-kola-z-pierscieniem-centrujacym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mechanik napisał:

Nie trzeba. Dystanse przykręcane sa na oryginalne szpilki i nakrętki. Dystanse maja swoje szpilki którymi przykrecasz felgę. Będę takie zakładał.

Dystanse-kola-z-pierscieniem-centrujacym

też o nich myslę, dla ogólnie pojętej estetyki. Masz może jakieś pojęcie o wzmocnieniu blokady visco w dyfrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Wojtek Wilk napisał:

Masz może jakieś pojęcie o wzmocnieniu blokady visco w dyfrze?

Nie, nie interesowałem sie tym.

Co do dystansów na fotce, to wstawiam do Wranglera. Te na fotce maja 3cm grubości. https://4x4series.com/dystanse-txjl1142

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...