coocer Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 @Wojtek Wilk Rozmawiałem dzisiaj z gościem który specjalizuje się w zawieszeniu subaru i powiedział mi coś co wydaje mi się musisz wziąć pod uwagę. Otóż po zapakowaniu dystansów należy zmodyfikować (wzmocnić) system kierowniczy bo zmiana kątów pracy drążków przez dystans i większe siły od większej opony zbyt mocno zużywają elementy przekładni; Z tego co facet powiedział musiałbyś co wyprawę wstawiać nową lub regenerować i jest spora szansa że strzeli po drodze. Możesz dopytać się jaki jest zestaw przy którym magiel pada? Zastanawiałem się nad 5 cm ale bardziej obawiałem się przegubów niż magla. Albo ma wielki lift albo wyprawy po 15 - 20 tys km . Przy 3 cm i oponie 1 rozmiar większy mam najechane koło 15 - 20k km I póki co magiel cały. Co rzeczywiście może paść w terenie to łączniki stabilizatora. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 (edytowane) 9 minut temu, coocer napisał: Możesz dopytać się jaki jest zestaw przy którym magiel pada? Zastanawiałem się nad 5 cm ale bardziej obawiałem się przegubów niż magla. Albo ma wielki lift albo wyprawy po 15 - 20 tys km . Przy 3 cm i oponie 1 rozmiar większy mam najechane koło 15 - 20k km I póki co magiel cały. Co rzeczywiście może paść w terenie to łączniki stabilizatora. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Mój zestaw. nie tyle chodzi o same dystanse ale o kombo; - Dystans kół; - Dystans amorów - Opony 215/75/R15 A/T Wielkie opony plus dystanse wyrywają masą obrotową elementy kierowniczego które są już osłabione przez podniesienie auta i skierowanie przegubów do pracy w innym ustawieniu niż akceptowalne dla jego siły (zamiast chodzić prawo-lewo ma jeszcze siły dół-góra w zupełnie innym zakresie niż być powinno) Reasumując, dużo większe siły działają na dużo bardziej narażone elementy ps. tu u mnie dystanse są spore; 5 i 5cm? Edytowane 2 Października 2019 przez Vercy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 Na dystansach 3cm przód, 4cm tył, większej oponie przejechałem obk-iem ze 150tkm, pewnie połowę po lasach, szutrówkach, na pewno po za asfaltem. Auto sprzedane ca 240tkm z oryginalnym maglem. Przeguby też niezmieniane, tylko gumy. Sprężyny się poddawały, ale auto było przeciążane. Gumy przegubów kupuje się w aso. Te dostępne w warzywniakach nie nadają się do montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 Ja mam forka podniesionego na 6cm łącznie z kołami 215/65/16 na felgach z Imprezy i jest on szerszy i jakoś nie zaobserwowałem aby magiel się zużywał bardziej a mam już sporo km zrobionych w różnych warunkach także możliwe że mam jakąś nieśmiertelną przekładnie bo cały czas działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 (edytowane) Ja na takim zestawie jeżdżę już ponad rok ( +/- 15 tyś.km. ) i z maglem wszystko w porządku. Jedynie po jakimś czasie wewnętrze przeguby wymieniłem na ori używki i jest ok. Edytowane 2 Października 2019 przez Pan Dziedzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 Ciężko mi was komentować, bo nie mam sam takich doświadczeń; wiem tylko tyle co mi powiedziano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 (edytowane) 7 godzin temu, koziolek napisał: Kolega@weiser właśnie w rajdzie 5 ton zajął forkiem z 14 załóg 6 miejsce, zostawił w tyle patrole,pajero i toyoty,czym skutecznie udowodnił że forek jest skuteczną terenówką Ja jeszcze mam swojego drugiego Forestera, którym dobijam do 100 tys km. Wiem jakie te auta mają możliwości W terenówce nie trzeba nic przerabiać. Głębokość brodzenia, wykrzyże, trakcja, przełożenia, w skrzyni i mostach, kąty natarcia /zejścia, ale też trwałość mechanizmów i elementów zawieszenia są standardowo z innej ligi niż SUV. Wspomniane 5 ton jest organizowane przez OFF Fear - kobiecy offroad, z założenia dobra zabawa dla wszystkich, bez czasówek, totalny lajt, założeniem jest delikatna zabawa, nie rywalizacja i pod tym względem impreza jest mega. Jednak ta zabawa absolutnie nie weryfikuje aut, z założenia mają się wszyscy bawić, nie ma walki, auta jadą w drużynach, pomagają sobie wzajemnie. Nikt nie powinien z założenia niczego tam udowadniać, ani sobie ani innym. Jeśli ktoś był Patrolem - każdy ma prawo się pobawić bez napinki i nie myć auta cały kolejny dzień, lub też bez stresu oddać auto w ręce mniej wprawionej osoby. Jeśli przyjechał jako szesnasty to znaczy że miał luz, albo kierowca się uczył. Przecież nikt normalny w Patrolu nie będzie się spinać na lajtowej imprezie żeby skopać SUVa, to raz, a po drugie to nie jest koncepcja tego zlotu. Z żoną dwukrotnie braliśmy udział w rajdzie pucharu Expedycji i Forester nie przejechalby OSu, nie mówiąc już o czasie przejazdu (zbyt wysokie garby = Forester ma za długi zwis) i zbyt głębokie koleiny. Z dziesięciu pieczątek uważam że Forester byłby w stanie zrobić może dwie. Forester miałby też problem aby pokonać dojazdówki. My mieliśmy szóste miejsce z 19 załóg, wszystkie pieczątki, jednak zdecydował zbyt wolny OES, a szybciej na razie nie mogliśmy bez liftu zawieszenia. Dodam, że cały OES i wszystkie pieczątki plus część dojazdów na reduktorze, bo inaczej się nie dało. Opony tylko M/T. Piszę o klasie turystyk. Porównania Forka do terenówki to żarcik. Niebezpieczny jest fakt że Forka/SUVa nie można nawet porządnie wkleić, bo nie będzie go za co bezpiecznie złapać, a przy wyciąganiu można auto zniszczyć (skrzywić). Byłem Forkiem w sytuacji gdy wyciągał nas Ciapek i wymagało to mega ostrożności. Skrzynia biegów i dyferencjały też nie mają wyprowadzonych odpowietrzeń do nadwozia, więc zatrzymanie w wodzie to zalanie przekładni i dyfrów. Suma sumarum, nie warto Forestera katować, to zbyt fajne autko. Szkoda go po prostu. Turystyka, tu już lepiej, ale dalej te wszystkie przeróbki które byłyby zbędne nawet w silniejszym SUVie. Poglądowo zdjęcia porównania kół w rozmiarze które sprzedajesz (realnie największe możliwe do Forestera) z typowym ogumieniem terenówki, choć koledzy mają 37", a nawet 40". Edytowane 3 Października 2019 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 (edytowane) Fajny filmik. Może ktoś z Forum zmieni zdanie i podobnie jak ja, zachęcony możliwościami Forestera (szacunek dla dzielnego SUVa) kupi terenówkę? Poza tym Kuba Wojewódzki ma rację.. Dwie sztywne osie, dla faceta każdy sztywny element ma znaczenie Edytowane 3 Października 2019 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Ja jeszcze w tym wieku, że nie muszę niczego dosztywniać. Wozy drabiniaste mają tę przewagę, że pod gruchami mostów niezależnie od obciążenia prześwit stały. Szacun wielki dla @Wojtek Wilk za takie dalekie wyrypy jimniakiem. Dla mnie 100km codziennie w cyklu leśno-szosowym dawało w kość. A najdalej od komina byłem nim 180km i tego samego dnia wróciłem. Pewnie dałoby się dalej, ale czasami trzeba coś wyprzedzić. Z obka dla porównania zdarzyło się "nie wysiadać" przez dobę, albo polecieć w pełnym obciążeniu 1000km w 10h. W ciszy, prawie komforcie i z pełną kontrolą na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Ja jeszcze mam swojego drugiego Forestera, którym dobijam do 100 tys km. Wiem jakie te auta mają możliwości W terenówce nie trzeba nic przerabiać. Głębokość brodzenia, wykrzyże, trakcja, przełożenia, w skrzyni i mostach, kąty natarcia /zejścia, ale też trwałość mechanizmów i elementów zawieszenia są standardowo z innej ligi niż SUV. Wspomniane 5 ton jest organizowane przez OFF Fear - kobiecy offroad, z założenia dobra zabawa dla wszystkich, bez czasówek, totalny lajt, założeniem jest delikatna zabawa, nie rywalizacja i pod tym względem impreza jest mega. Jednak ta zabawa absolutnie nie weryfikuje aut, z założenia mają się wszyscy bawić, nie ma walki, auta jadą w drużynach, pomagają sobie wzajemnie. Nikt nie powinien z założenia niczego tam udowadniać, ani sobie ani innym. Jeśli ktoś był Patrolem - każdy ma prawo się pobawić bez napinki i nie myć auta cały kolejny dzień, lub też bez stresu oddać auto w ręce mniej wprawionej osoby. Jeśli przyjechał jako szesnasty to znaczy że miał luz, albo kierowca się uczył. Przecież nikt normalny w Patrolu nie będzie się spinać na lajtowej imprezie żeby skopać SUVa, to raz, a po drugie to nie jest koncepcja tego zlotu. Z żoną dwukrotnie braliśmy udział w rajdzie pucharu Expedycji i Forester nie przejechalby OSu, nie mówiąc już o czasie przejazdu (zbyt wysokie garby = Forester ma za długi zwis) i zbyt głębokie koleiny. Z dziesięciu pieczątek uważam że Forester byłby w stanie zrobić może dwie. Forester miałby też problem aby pokonać dojazdówki. My mieliśmy szóste miejsce z 19 załóg, wszystkie pieczątki, jednak zdecydował zbyt wolny OES, a szybciej na razie nie mogliśmy bez liftu zawieszenia. Dodam, że cały OES i wszystkie pieczątki plus część dojazdów na reduktorze, bo inaczej się nie dało. Opony tylko M/T. Piszę o klasie turystyk. Porównania Forka do terenówki to żarcik. Niebezpieczny jest fakt że Forka/SUVa nie można nawet porządnie wkleić, bo nie będzie go za co bezpiecznie złapać, a przy wyciąganiu można auto zniszczyć (skrzywić). Byłem Forkiem w sytuacji gdy wyciągał nas Ciapek i wymagało to mega ostrożności. Skrzynia biegów i dyferencjały też nie mają wyprowadzonych odpowietrzeń do nadwozia, więc zatrzymanie w wodzie to zalanie przekładni i dyfrów. Suma sumarum, nie warto Forestera katować, to zbyt fajne autko. Szkoda go po prostu. Turystyka, tu już lepiej, ale dalej te wszystkie przeróbki które byłyby zbędne nawet w silniejszym SUVie. Poglądowo zdjęcia porównania kół w rozmiarze które sprzedajesz (realnie największe możliwe do Forestera) z typowym ogumieniem terenówki, choć koledzy mają 37", a nawet 40". 5 TON-Kobiecy off road powiadasz, fotki z grupy podlaskie dziki mówią co innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 No faktycznie damski. Nawet dwie damulki się na foto załapały. No i forek nie dałby rady. Ale turystyka nie polega na rozjeżdżaniu bagien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 (edytowane) 6 godzin temu, koziolek napisał: 5 TON-Kobiecy off road powiadasz, fotki z grupy podlaskie dziki mówią co innego To fotki z ostatniej edycji: https://www.off-fear.pl/5ton---edycja-iv.html Uwierz mi, że to lajt dla terenówki. Defacto, czy widziałeś gdzieś na stronie, że tę imprezę nazwano rajdem? To bardzo fajne wydarzenie i łagodne w swej koncepcji. Zresztą opis: przeprawówka dla wyprawówek. 5-ton to delikatna impreza, bo taka ma być i dla ambitnego Forestera jak znalazł,określa granice jego mozliwości. Dla terenówki po prostu lajtowa zabawa. To impreza typu, 'Dragon Family', albo u nas w Elblągu 'Rodzinne mistrzostwa 12H' - ich cel to zabawa w terenie, ale delikatna, nawet SUVem mozna ogarnąć. Na prawdę fajne imprezy, dające możliwość luzu integracji i fanu. Jednak jest duża różnica w przeszkodach terenowych między rajdem, a takim wydarzeniem. Chociaż na prawdziwe rajdy też jeżdzimy z dziećmi, ale na pewno czasu na pogaduchy mniej, pośpiech, czasówki. W pażdzierniku jedziemy z żoną i dzieciakami na WYRowisko do Bełchatowa. Może trochę fotek wrzucę.. BTW w naszej klasie (Turystyk nawet jakaś Kija sportage startuje , ale tez fajnie, moze też troche zmodzona. Zobaczymy jakie wyniki będzie miała. Edytowane 4 Października 2019 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 Fiat Punto autem wyprawowym też jest: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Co będzie lepsze do tylnego dyfra w forku, torsen czy autolocker ten na zapadkach? Smutna prawda jest taka że większość czasu jeżdżę po bułki i z dziećmi do szkoły więc bardziej się skłaniam ku torsen ale klikanie i pewne niedogodności mi nie przeszkadzają Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 (edytowane) Ktoś z północy kraju, Trójmiasta, Malborka, Żuławy,. Jeśli Wasze Forki są dzielne to może warto się wybrać? Impreza na której Forester i jego załoga sprawdzi się w terenie, nie powinno być topnienia. https://www.facebook.com/events/479238749332632/?ti=cl Edytowane 17 Października 2019 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darcio Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 Co wy na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 44 minuty temu, Darcio napisał: Co wy na to Auto podniesione na "spacerach", a więc to "body lift" . Nie zmienił się skok zawieszenia, auto jest po prostu "na szczudłach". W terenówce body lift to tuning tak na prawdę jedynie optyczny. Aby poprawić zdolności terenowe zmienia się zawieszenie czyli "suspension ljft". Co do tego Forestera - ogólnie fajna zabawa, fajnie Forek wygląda, pewnie wielu fanom marki się spodoba. Tak powiem. Pozytywne hobby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 5 godzin temu, mechanik napisał: Auto podniesione na "spacerach", a więc to "body lift" . Nie zmienił się skok zawieszenia, auto jest po prostu "na szczudłach". W terenówce body lift to tuning tak na prawdę jedynie optyczny. Aby poprawić zdolności terenowe zmienia się zawieszenie czyli "suspension ljft". Co do tego Forestera - ogólnie fajna zabawa, fajnie Forek wygląda, pewnie wielu fanom marki się spodoba. Tak powiem. Pozytywne hobby. Tak nawiasem, są inne, zamienne zestawy do zawieszenia zamiast dystansów? Na dłuższą trasę z dystansami 35mm bym nie pojechał, bo lożycha dostają w kość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 Tak nawiasem, są inne, zamienne zestawy do zawieszenia zamiast dystansów? Na dłuższą trasę z dystansami 35mm bym nie pojechał, bo lożycha dostają w kość. Ale mówisz w szerz czy w zwyż? Bo w zwyż nic się nie dzieje prócz przegubów.Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, Vercy napisał: Tak nawiasem, są inne, zamienne zestawy do zawieszenia zamiast dystansów? No właśnie dla Forestera nie ma i w tym sęk. Forester ma zawieszenie niezależne, które jest bardzo złożoną konstrukcją i 'lift zawieszenia' z prawdziwego zdarzenia nie jest mozliwy. O ile jakieś tam zestawy są do Pick-upów i silnych SUVów typu Land Cruiser to do Forestera brak takich setów, bo auto terenówką po prostu nijak nie jest. Podnoszenie auta na 'podkładkach' to efekt tylko wizualny - nie daje tego co lift powinien dać: większy skok zawieszenia, większy wykrzyż, dodakowo silniejsze i bardziej trwałe profesjonalne sprężyny i amortyzatory.. Jeśli komuś bardzo taki wygląd Forestera się PODOBA i chodzi o to by upodobnić go do terenówki to OK. Ale masz rację @Vercy, na dluższą metę dużo z tym problemów. Podobnie zachowują się auta z podnoszonym pneumatycznie/hydraulicznie zawieszeniem - auto idzie do góry, jest jednak bardzo sztywne, wymaga bardzo delikatnej jazdy, nie daje wykrzyżu. Jeszcze pozostają kwestie z napędem, relokacją przewodów hamulcowych, geometrią itd. Edytowane 17 Października 2019 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Oj panowie to nikt z Was nie słyszał o sprężynach ironman. Podnoszą Forka o 35mm. Mam takie z tyłu tylko żeby dupa przy LPG nie siedziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Odnośnie zmiany skoku zawieszenia to ja tylko zostawię ten temat:https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.subaru.pl/topic/97956-forester-sg-rally-raid-sick-project/&share_tid=97956&share_fid=56227&share_type=t&link_source=app Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 9 godzin temu, ewemarkam napisał: Podnoszą Forka o 35mm 3,5 cm to tyle co nic. Taka prawda. I o to właśnie chodzi. Więcej w SUVie to rzeźba z użyciem szlifierki, spawarki. @Vercy pytał o gotowy zestaw, taki jak właśnie wrzucam do Wrongla. Dedykowanych setów liftu zawieszenia do Forestera/SUVa nie ma (liftów zawieszenia, a nie body liftów). Poza tym lift to przynajmniej dwa cale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Gotowców nie ma. Oglądałem ostatnio którąś teren wizję, facet jeździł czerwonym Foresterem. Wspominał coś o sprężynach z jakiegoś busa. W terenówce można podnieść i samo zawieszenie jak i samą karoserię, pakując dystanse między ramę a karoserię. Widziałem Forestera na ironman z przodu i widziałem tez katy pod jakimi musi pracować pół oś i przeguby. Dziwne że to wogule wytrzymuje. Forester to nie terenówka tylko SUV nie można od niego oczekiwać wielu rzeczy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Jak pisałem poczytajcie temat Radzia, link wyżej, on znacznie zwiększył skok zawieszenia Forka, przerobił też półosie żeby to wytrzymały i są fotki jak to wygląda. Auto jest katowane w rajdach crosscountry i lekko nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się