Jump to content
Nurek

Hamulce

Recommended Posts

Hej, nieuchronnie zbliża się u mnie wymiana przednich tarcz i klocków. Z racji tego, że seryjne hamulce są do kitu imho, to chciałbym wrzucić coś większego, w granicach rozsądku, bo to tylko 2,0r

Macie jakieś sprawdzone zestawy, żeby nie robić tam rzeźby?

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaciski z diesla podchodzą bez problemu i mają tarcze 294mm. Są jeszcze zaciski od spec B i one są pod tarcze 316mm. W sumie to zaciski są takie same, różnią się tylko jarzmem. Można również wsadzić czterotłoczek, lub złote brembo, ale tutaj już nie wszystkie felgi podejdą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale też można wymienić na dobre tarcze i klocki plus zmienić/wymienić płyn hamulcowy na lepszy i powinien być Pan zadowolony :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaciski z diesla brzmią kusząco i nie będzie to raczej przerost formy nad treścią

Rozumiem że takich zacisków warto poszukać używanych, czy mylę się bardzo w temacie?

Felgę mam seryjna, wiec nie chce później kombinować jeszcze z kołami.

Dzięki za podpowiedz koledzy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakis czas temu poruszalem ten temat na fb. Dużo było opinii żeby po prostu kupić dobrej jakości zestaw tarcz i klockow i że też będzie widoczna roznica

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Slawskip napisał:

Zaciski z diesla podchodzą bez problemu i mają tarcze 294mm. Są jeszcze zaciski od spec B i one są pod tarcze 316mm. W sumie to zaciski są takie same, różnią się tylko jarzmem. Można również wsadzić czterotłoczek, lub złote brembo, ale tutaj już nie wszystkie felgi podejdą.

z tym że na zaciski od spec b muszą być już felgi conajmniej 17 cali, bo oem 16 nie wchodzą na zacisk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Nurek napisał:

Zaciski z diesla brzmią kusząco i nie będzie to raczej przerost formy nad treścią emoji6.png

Rozumiem że takich zacisków warto poszukać używanych, czy mylę się bardzo w temacie?

Felgę mam seryjna, wiec nie chce później kombinować jeszcze z kołami.

Dzięki za podpowiedz koledzy.

 

Mam zestaw ze speca na całości i polecam. Wchodzi spokojnie pod oryginalne felgi 17 z przed i polifta. Natomiast nie wchodzi pod oryginalną dojazdówkę jakby co. Wymieniałem całe hamulce plus płyn i hamuje bardzo dobrze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli masz legasia przedliftowego to warto włożyć radio poliftowe. Pomyśl czy wersja USA Ci nie przeszkadza?? Ja za mniejsze pieniądze kupiłem wersję UE, ale trzeba polować :)

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli masz legasia przedliftowego to warto włożyć radio poliftowe. Pomyśl czy wersja USA Ci nie przeszkadza?? Ja za mniejsze pieniądze kupiłem wersję UE, ale trzeba polować default_smile.png

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka


Nie chodzi o radio, mam polifta, ale temat dotyczy hamulców, które są tez sprzedawane w tym ogłoszeniu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Nurek napisał:


Nie chodzi o radio, mam polifta, ale temat dotyczy hamulców, które są tez sprzedawane w tym ogłoszeniu emoji846.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Warto, cena spoko, tylko to co tam kolega opisał, trzeba zrobić przed montażem. Jak szukałem swoich to ciężko było coś trafić, a jak kupiłem to w końcu 2 komplety na raz :P z rozpędu. Z tym że dość szybko znalazł się nabywca.

 

Jak dotrzesz do tematu w podforum o obk na temat swapu hamulców to piszą tam, że sam przód może powodować nerwowe zachowanie ABS więc warto wymienić komplet P+T

 

Miałem także montować przewody w oplocie, są dużo droższe niestety niż do nie specowej wersji i na chwilę obecną tego nie robiłem, ale jeżdżę zapakowany z całym bagażnikiem , dwoma fotelikami i żoną i nie zauważyłem żeby coś miało być nie tak, albo żeby zestaw nie domagał, także o ile nie jedziesz na tor to chyba nie ma takiej potrzeby.

 

No i w końcu koło dobrze wygląda, bo seryjne tarcze słabo się prezentują :)

IMG_3030.jpgIMG_3029.jpg

Edited by kamul
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, remuch napisał:

Jakis czas temu poruszalem ten temat na fb. Dużo było opinii żeby po prostu kupić dobrej jakości zestaw tarcz i klockow i że też będzie widoczna roznica

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

 

Osobiście przerabiałem taki wariant i mogę powiedzieć, że jest to tylko strata pieniędzy.

Założenie dobrej jakości tarcz i klocków do fabrycznego set-upu nie polepszyło u mnie właściwości hamowania więc kupiłem zregenerowany zestaw 4-tłoka z wrx-a  na przednią oś i nowe tarcze z klockami.

Fabrycznie auto krótko mówią zamiast hamować - spowalniało, teraz staje w miejscu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Gacu Gac napisał:

 

Osobiście przerabiałem taki wariant i mogę powiedzieć, że jest to tylko strata pieniędzy.

Założenie dobrej jakości tarcz i klocków do fabrycznego set-upu nie polepszyło u mnie właściwości hamowania więc kupiłem zregenerowany zestaw 4-tłoka z wrx-a  na przednią oś i nowe tarcze z klockami.

Fabrycznie auto krótko mówią zamiast hamować - spowalniało, teraz staje w miejscu:)

Tylko że 4 tłoczek nie pasuje do felg z polifta, do felg z przedlifta takich jak te zimówki ze zdjęcia pasuje. Także zależy czy chce się zmieniać felgi czy nie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fakt, poliftowe felgi na 4-tlok nie pasuja;) ale zawsze można sprzedać lub zamienic:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kilka zestawów zacisków 4tłoczkowych na przód z 2tłoczkami na tył. Mam też zaciski z normalnej H6-ki jak i zaciski z SpecB, choć samochód jest jeszcze nie rozebrany ;)

Mam używane tarcze, klocki, ale mogę też załatwić taniej bardzo dobre zestawy tarcz i klocków, np. z EBC. 

Sam stosuje takie zestawy i widzę znaczącą różnice.

Dla porównania miałem wcześniej klocki TRW i przejechałem na nich 21k km, na EBC blackstuf (podstawowa wersja) zrobiłem 40k km, przy czym nie było efektu tępego hamulca ze względu na wyższą odporność temp. klocka (400st)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/14/2019 at 2:17 PM, Grzesiek Marczyk said:

Mam kilka zestawów zacisków 4tłoczkowych na przód z 2tłoczkami na tył. Mam też zaciski z normalnej H6-ki jak i zaciski z SpecB, choć samochód jest jeszcze nie rozebrany ;)

Mam używane tarcze, klocki, ale mogę też załatwić taniej bardzo dobre zestawy tarcz i klocków, np. z EBC. 

Sam stosuje takie zestawy i widzę znaczącą różnice.

Dla porównania miałem wcześniej klocki TRW i przejechałem na nich 21k km, na EBC blackstuf (podstawowa wersja) zrobiłem 40k km, przy czym nie było efektu tępego hamulca ze względu na wyższą odporność temp. klocka (400st)

Jaka cena za zestaw przód 4tłoczkowy + 2tłoczki na tył ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przód 1250 zł

Tył 1150 zł

Pełna dokumentacja zdjęciowa z każdego etapu regeneracji zacisków, więc kupujący dostaje zdjęcia tego dokładnie co było robione a zdjęcia jednej sztuki dobrze zrobionej i powielanej dalej.

Zaciski są sprawdzane i rozbierane na części. Wymiana wszystkich uszczelek łącznie z oringami łączącymi połówki zacisków (nikt tego nie robi bo nie ma do tego oringów odpornych na płyn hamulcowy a inne lub podobne nie podejdą lub nie będą trzymać ciśnienia)

Po rozebraniu zacisków trzeba wymienić ten oring bo jest zazwyczaj już za stary, twardy i odciśnięty przez co nie nadaje się do ponownego założenia, dlatego też inni "regenerujący" tego nie robią przez co nie rozkręcając zacisków nie mają możliwości dokładnie wyczyścić tulei w których pracują tłoczki, a jeśli były zardzewiałe to już masakra. Zasmarowanie takiej tulei smarem do zacisków nazywają regeneracją i zabezpieczeniem przed zacierającymi się tłoczkami. 

Miałem taką okazję regenerować już "regenerowane" zaciski 4-tłoczkowe przez jedną osobę wszędzie ogłaszającej się z nimi :) (dodokumentację zdjęciową też posiadam)

 

Zaciski są totalnie piaskowane, tuleje polerowane nawet w wnęce na uszczelkę, tłoczki również lub na życzenie wstawienie nowych tłoczków. Szlifowanie nierówności żeliwnych po fabryce, wstawianie reparaturek lub gwintowanie zajechanych gwintów zacisku.

Zaciski malowane są 2x żaroodpornym podkładem odpornym do 1100 stopni, następnie wypalane w piecu dla utwardzenia. Następnie 2x warstwy lakieru ceramicznego do zacisków odpornego na prawie 500 stopni i ponowne wypalanie w piecu dla utwardzenia.

JEST DOSTĘPNYCH KILKA KOLORÓW

Jeśli zaciski mają tłoczenie SUBARU to pozostaje to, jeśli nie ma ląduje naklejka z wybranym napisem.

Możliwość wykonania zacisków w dwu lub nawet 3 kolorach jednocześnie (dodatkowo płatne)

Malowanie w anodzie czerwonej, niebieskiej lub fioletowej również dodatkowo płatne.

Na koniec zaciski malowane są bezbarwnym ceramicznym lakierem dla dodatkowej ochrony i ostatni raz wypalane w piecu.

Zaciski są robione na indywidualne zamówienie a ich regeneracja trwa dość długo dlatego cena jest większa, ale idzie za tym wyższa jakość regeneracji i pełna dokumentacja zdjęciowa zacisków takich jakie kupujący dostaje w ręce. Możliwość zamówienia do takiego zestawu nowych tarcz i klocków Preferuje EBC bo jest o wiele lepsze od serii. Dla chcącego coś innego również można coś załatwić ;)

 

https://www.facebook.com/groups/730808693960853/

 

Powyżej link do grupy (4bakes.pl) na FB gdzie znajdują się przykładowe zdjęcia zacisków jak i opis.

 

Pzdr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...