Artur Pinienda Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) Witam. Ostatnio miałem dość nieprzyjemną przygodę na autostradzie. Przy prędkości ok 150km/h zaczął mrugać mi check engine. Natychmiast zwolniłem a kontrolka po 10s przestała mrugać. I od tej pory zaczął się mój problem. Auto zaczęło szarpać dodatkowo czuć jest spadek mocy. Co ciekawe od 2,5rpm do 3,5rpm auto szarpie powyżej 3,5 dostaje kopa. Podejrzenie pada na spalanie stukowe aczkolwiek nie jestem pewny jak to potwierdzić. Przepustnica, EGR, przepływomierz wyczyszczone. Świece również nowe a zawory regulowane 10tys km temu. Dodam jeszcze że podczas puszczania gazu z dużych obrotów słychać dziwny dźwięk jakby jakaś metalowa blacha się o coś obijała. Czy mógłby być to objaw końca żywotu katalizatora? Komputer nie pokazał żadnych błędów. Mam wrażenie że podczas bardzo delikatnego przyspieszania auto nie szarpie. Dodam jeszcze że tuż przed wyjazdem tankowałem paliwo. Czy mogła by to być wina kiepskiej jakości paliwa? Wyczytałem że migający chceck to tzw missfire ale błędu po sobie nie zostawił. Pacjent to Impreza 2.0 N/A 160km 2007r. Oto kilka wartości spisanych z FreeSSM: Air/Fuel Learning #1 -7.8 -3.9 3.9 Air/Fuel Correction #1 -12.5 -0.8 11.7 Ignition Timing 1.0 14.0 45.0 Knocking Correction -5.2 0.0 1.2 (min current max) Edytowane 28 Maja 2019 przez Artur Pinienda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Migający check i szarpanie to objaw uszkodzonej cewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Pinienda Opublikowano 29 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Też w to celowałem ale jednak przy delikatnym dodawaniu gazu efekt szarpania nie występuje. Dzisiaj przy okazji zrobiłem mały test. Zalałem do pełna i ruszyłem w trasę. 100km przy stałej prędkości 110km/h potem dolewka i okazuje się że wchodzi tylko 7litrów. Zastanawiam się zatem czy to nie jest wina dawkowania paliwa. Czy to możliwe żeby ten model spalił zaledwie 7litrów gdy jego normalne spalanie w cyklu mieszanym to 10-11? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Pinienda Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 Odłączyłem EGR i wykasowałem pamięć. Było dobrze przez jeden dzień. Niestety później problem powrócił. Zamówiłem już nowy EGR ale wychodzi na to że to nie jest jego wina. Szukam dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ewelina Rokitnicka Opublikowano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 U mnie byla uszkodzona wtyczka od cewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 12 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2019 u mnie wtyczka która wchodzi w cewkę ma ułamany "zatrzask" i luźno wychodzi/wysuwa się z cewki. Przy.....em na trytytkę i problem minął. Mi przerywało jak było mokro (widać woda się dostawała miedzy wtyczkę a cewkę i jakieś zwarcie robiło) i po kilkukrotnym miganiu w końcu się zapalił chcek na stałe taki do zdiagnozowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Pinienda Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Wymieniłem EGR. Bez zmian. Wrzucam log z EcuExplorera i ruszam na dalsze poszukiwania. Zastanawiam się czy ten dziwny dźwięk to nie jest katalizator albo zawór AVCS. Dam znać jak coś się ruszy [10-4D44304006] 2019-06-17 13h27m12.csv [10-4D44304006] 2019-06-17 13h25m46.csv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasha_A80 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 This is common EJ204 engine hesitation problem. Ignition retard at 2500-3200rpm due to false knocking under over advanced intake cams settings. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Też walczę z wypadaniem zapłonów, nie wiem już jak o ugryźć. Zapłony wypadają mniej więcej od około 3000 tyś obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mits Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Mi najbardziej pomogło przeczyszczenie i nowe skrecenie stukowca (ważne aby był skręcony pod dobrym kątem), sprawdzenie / poprawienie całej wiązki oraz wyeliminowanie nieszczelności w dolocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 3 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 Stukowy przeczyszczony, zmieniłem kąt. Zapłony wypadają na 4 biegu przy pełnym obciążeniu :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 4 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 W dniu 29.05.2019 o 19:05, Artur Pinienda napisał: Też w to celowałem ale jednak przy delikatnym dodawaniu gazu efekt szarpania nie występuje. Właśnie dokładnie tak zachowuje się cewka, szarpie pod obciążeniem, odejmujesz gazu i przestaje szarpać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 4 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 W dniu 17.06.2019 o 14:06, Artur Pinienda napisał: Wrzucam log z EcuExplorera i ruszam na dalsze poszukiwania Zanim wymienisz pół auta rozważ info od Sasha_A80. Jeżeli On po analizie log`ów twierdzi, że to "EJ204 engine hesitation problem" to zapewne tak właśnie jest. Opinie osób, które skorzystały z rozwiązania problemu proponowanego przez Saszę znajdziesz tutaj: Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Wypadały mi zapłony na 1 cylindrze przełożyłem cewkę i świecę na 3 cylinder i zapłony powypadały na 1, 3 i 4 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysiek2247 Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 czyli raczej nie cewka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Jestem na etapie sprawdzania szczelności dolotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Pinienda Opublikowano 20 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Cóż, szarpanie już wyeliminowałem. Samochód przyspiesza równo. Nie jestem pewny czy z taką samą werwą ale być może jestem już przewrażliwiony. Pomogło przeczyszczenie styków od sondy lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się