Skocz do zawartości

Migający check engine


Artur Pinienda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio miałem dość nieprzyjemną przygodę na autostradzie. Przy prędkości ok 150km/h zaczął mrugać mi check engine. Natychmiast zwolniłem a kontrolka po 10s przestała mrugać. I od tej pory zaczął się mój problem. Auto zaczęło szarpać dodatkowo czuć jest spadek mocy. Co ciekawe od 2,5rpm do 3,5rpm auto szarpie powyżej 3,5 dostaje kopa. Podejrzenie pada na spalanie stukowe aczkolwiek nie jestem pewny jak to potwierdzić. Przepustnica, EGR, przepływomierz wyczyszczone. Świece również nowe a zawory regulowane 10tys km temu. Dodam jeszcze że podczas puszczania gazu z dużych obrotów słychać dziwny dźwięk jakby jakaś metalowa blacha się o coś obijała. Czy mógłby być to objaw końca żywotu katalizatora? Komputer nie pokazał żadnych błędów. Mam wrażenie że podczas bardzo delikatnego przyspieszania auto nie szarpie. Dodam jeszcze że tuż przed wyjazdem tankowałem paliwo. Czy mogła by to być wina kiepskiej jakości paliwa? Wyczytałem że migający chceck to tzw missfire ale błędu po sobie nie zostawił.  Pacjent to Impreza 2.0 N/A 160km 2007r. Oto kilka wartości spisanych z FreeSSM:

Air/Fuel Learning #1 -7.8   -3.9   3.9

Air/Fuel Correction #1 -12.5   -0.8   11.7

Ignition Timing 1.0   14.0   45.0

Knocking Correction -5.2   0.0   1.2

(min   current   max)

 

Edytowane przez Artur Pinienda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też w to celowałem ale jednak przy delikatnym dodawaniu gazu efekt szarpania nie występuje. Dzisiaj przy okazji zrobiłem mały test. Zalałem do pełna i ruszyłem w trasę. 100km przy stałej prędkości 110km/h potem dolewka i okazuje się że wchodzi tylko 7litrów. Zastanawiam się zatem czy to nie jest wina dawkowania paliwa. Czy to możliwe żeby ten model spalił zaledwie 7litrów gdy jego normalne spalanie w cyklu mieszanym to 10-11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie wtyczka która wchodzi w cewkę ma ułamany "zatrzask" i luźno wychodzi/wysuwa się z cewki. Przy.....em na trytytkę i problem minął. Mi przerywało jak było mokro (widać woda się dostawała miedzy wtyczkę a cewkę i jakieś zwarcie robiło) i po kilkukrotnym miganiu w końcu się zapalił chcek na stałe taki do zdiagnozowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem EGR. Bez zmian. Wrzucam log z EcuExplorera i ruszam na dalsze poszukiwania. Zastanawiam się czy ten dziwny dźwięk to nie jest katalizator albo zawór AVCS. Dam znać jak coś się ruszy

[10-4D44304006] 2019-06-17 13h27m12.csv [10-4D44304006] 2019-06-17 13h25m46.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.05.2019 o 19:05, Artur Pinienda napisał:

Też w to celowałem ale jednak przy delikatnym dodawaniu gazu efekt szarpania nie występuje.

Właśnie dokładnie tak zachowuje się cewka, szarpie pod obciążeniem, odejmujesz gazu i przestaje szarpać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2019 o 14:06, Artur Pinienda napisał:

Wrzucam log z EcuExplorera i ruszam na dalsze poszukiwania

 

Zanim wymienisz pół auta rozważ info od Sasha_A80.

Jeżeli On po analizie log`ów twierdzi, że to "EJ204 engine hesitation problem" to zapewne tak właśnie jest.

Opinie osób, które skorzystały z rozwiązania problemu proponowanego przez Saszę znajdziesz tutaj:

Pozdrawiam,

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...