Skocz do zawartości

Forester s-turbo by Rafaelo


Rafaelo

Rekomendowane odpowiedzi

Zasadniczo wężyk wychodzący pod korkiem ma iść do przelewu w wyrównawczy, a ten drugi bliżej grodzi do króćca w chłodnicy. Dość często widywałem odwrotnie podpięte, zamiana powoduje tylko tyle że układ robi się otwarty a nie ciśnieniowy ;) 

 

Po docierce planujesz jakieś strojenie? Czy tylko sprawdzenie afr i egt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mirasek napisał:

Zasadniczo wężyk wychodzący pod korkiem ma iść do przelewu w wyrównawczy, a ten drugi bliżej grodzi do króćca w chłodnicy. Dość często widywałem odwrotnie podpięte, zamiana powoduje tylko tyle że układ robi się otwarty a nie ciśnieniowy ;) 

Serio? Przecież one są innej średnicy, nie wiem jak można podpiąć odwrotnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio serio, średnicą się różnią ale tylko z zewnątrz bo jeden jest solidniejszy, a wewnątrz to samo, przynajmniej w srurbo/gt :) nawet mój rzęch miał odwrotnie jak go kupiłem, pewnie dlatego zwracam na to uwagę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mirasek napisał:

Serio serio, średnicą się różnią ale tylko z zewnątrz bo jeden jest solidniejszy, a wewnątrz to samo, przynajmniej w srurbo/gt :) nawet mój rzęch miał odwrotnie jak go kupiłem, pewnie dlatego zwracam na to uwagę ;) 

Lol, nawet bym nie wpadł że się da odwrotnie podpiąć i ktoś to zrobi :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo wężyk wychodzący pod korkiem ma iść do przelewu w wyrównawczy, a ten drugi bliżej grodzi do króćca w chłodnicy. Dość często widywałem odwrotnie podpięte, zamiana powoduje tylko tyle że układ robi się otwarty a nie ciśnieniowy  
 
Po docierce planujesz jakieś strojenie? Czy tylko sprawdzenie afr i egt?

Sprawdzę wężyki ale chyba cały czas tak miałem dzięki za spostrzegawczość

Mam komputer wystrojony ale AFR będę sprawdzał czy czasami nie trzeba poprawić mapy a Egt mam zegar założony ale z racji tego ze boje się o turbinę (w razie upalenia sondy ) dałem zaraz za turbina. Muszę tylko sprawdzić jakie wartości Egt muszę mieć ze wszystko jest Ok


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki przełożone rzeczywiście odwrotnie założyłem

Dziś wyregulowałem zawór wydechowy na 3 cylindrze bo strasznie stukał okazało się ze chłopak co mi głowice robił machnął się z płytka i za duży luz ustawiłNo cóż każdemu może się zdarzyć a ja już miałem wizje ze coś zle złożyłem. Jutro ciąg dalszy docierania silnika Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Jestem tu dość krutko, więc witajcie, ale mam pytanie gdzie stroiles komputer? Bo mam identycznego forka (nawet kolorystycznie) i wiem że z tym jest problem ...

Komputer kupiłem już wystrojony pod dane mody, ale jeśli chodzi o strojenie to nasz silnik ogarnia podobno Kocar w Poznaniu. Jeśli będę miał coś do poprawienia w mapie to pojadę do nich.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2020 o 17:05, Rafaelo napisał:

Egt mam zegar założony ale z racji tego ze boje się o turbinę (w razie upalenia sondy ) dałem zaraz za turbina. 

Taka konfiguracja da bardzo niemiarodajny pomiar. 100-150 stopni to lekko można sobie dodać. Jak pokaże 800 to już bym nogę z gazu chyba puszczał.

Z ciekawości ile pokazywało pod dużym obciążeniem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka konfiguracja da bardzo niemiarodajny pomiar. 100-150 stopni to lekko można sobie dodać. Jak pokaże 800 to już bym nogę z gazu chyba puszczał.
Z ciekawości ile pokazywało pod dużym obciążeniem? 

Przy prędkości 100km/h zegar pokazywał 450-500 st. Wiec w kolektorze pewnie będzie około 700 st. Dałem tak sondę bo nie chciał bym jak się upali aby wpadła w turbinę a jak zmierzę AFR to będę wiedział przy jakiej temp. Odpuścić Ale dzięki za wskazówki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał a Ty śmigasz na tych Nokian Rotiiva nadal? Jak się sprawują? Ogólnie mi chodzi, lato-zima-deszcz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał a Ty śmigasz na tych Nokian Rotiiva nadal? Jak się sprawują? Ogólnie mi chodzi, lato-zima-deszcz..

Cały czas jeżdżę w deszczu dają radę i nie zauważyłem abym aquaplaning zaliczył. co do zimy to po śniegu nie jeździłem bo akurat w górach byłem na zimowkach. Jak jest ciepło to fajnie trzyma się drogi ale w zakrętach nie płynie pewnie przez to ze ma wzmocnione boki. Wiadomo ze jak się przegniesz to na każdej oponie można wylecieć z drogi. A w terenie dobrze się sprawuje nie narzekam.
Długo sam się zastanawiałem jakie kupić opony i dobry wybór jeśli chodzi o cenę i właściwości jezdne.
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z #zostańwgarażu Dziś ogarnąłem Forka po pracach nad silnikiem. Umyty i nałożony jakiś tam wosk oraz zamontowałem zegary dodatkowe. Czekam jeszcze na zegar doładowania. Oprócz Forka Umyłem jeszcze młodszego brata Legacy którym teraz Ojciec jeździ.

4e7c50cdcbc0b29f344e1995d008c63a.jpg
eb6a2358a03e102d8bb573d903d629b3.jpg
2f6812e9696ee5e74950f9ce3046b89b.jpg
b9bbfc4448fb6cb856927dd131395370.jpg
08b4350494299e6658e25af97a4ac1ae.jpg
fff9224d3a2e3910b873898f1435d19a.jpg
ca6ffb752a7335ebe028acc62ad5ac97.jpg
f2e55dc1b973c136fb188a5332862102.jpg
Ciąg dalszy docierania silnika się pewnie przedłuży z wiadomych przyczyn

Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A wiec docieranie już skończone. Silnik chodzi jak złoto.

To teraz mogę napisać co tam w nim zrobiłem

 

Kompletny remont pierścienie , panewki główne , korbowodowe oraz wszystkie uszczelniacze wału i wałków rozrządu.Zrobione tez głowice wymiana uszczelniaczy oraz prowadnic. Na przyrost mocy poszedłem w stronę Turbo td04l plus walki z Wrx , intercooler z Wrx , wkładka filtra powietrza pipercross. Komputer kupiłem „podobno wystrojony” na 240km/330 Nm , Ale w czerwcu wybieram się na strojenie bo nie jestem przekonany czy to wszystko dobrze się zgrywa. A ma być dobrze zrobione, aby nie było niespodzianek. Po strojeniu zostanie jeszcze do ogarnięcia Gaz , a teraz z racji cen jeżdżę na benzynie

Przebieg rośnie

W środku zamontowane zegary Ciśnienie oraz temp. Oleju , Egt oraz ciśnienie Doładowania na które jeszcze czekam.

b55aaf39dffe18b522f7393ec9ca099c.jpg

 

Teraz tylko cieszyć się z bezproblemowej jazdy

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daleko mi w swoim aby dogonić Cię przebiegiem ;) ale jak dobrze pójdzie to dobiję do 400 bez remontu :P

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daleko mi w swoim aby dogonić Cię przebiegiem  ale jak dobrze pójdzie to dobiję do 400 bez remontu

Dasz radę bez problemu przy dobrym traktowaniuStwierdzam ze to jest naprawdę zacny silnik i nie wiem co trzeba z nim zrobić aby się rozleciał


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ma ten Leśnik u Ciebie  Szacun. Mega jest ta zieleń. 

Dzięki wielkieJak to leśnik musi być zielony Prawda@Oktan ?

Stwierdzam ze ma on u mnie już dożywocie.

Chodzi mi jeszcze po głowie plan aby raz na jakiś czas wyskoczyć nim na tor ale ze zmienionym zawieszeniem

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkieJak to leśnik musi być zielony Prawda@Oktan ?
Stwierdzam ze ma on u mnie już dożywocie.
Chodzi mi jeszcze po głowie plan aby raz na jakiś czas wyskoczyć nim na tor ale ze zmienionym zawieszeniem
 
 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak tak tak!:) To nawet legasia pogonie wtedy!
Swoją drogą gratsy za ogarnięcie tego wszystkiego jak i również problemów jakie Cię męczyły ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak tak tak!default_smile.png To nawet legasia pogonie wtedy!
Swoją drogą gratsy za ogarnięcie tego wszystkiego jak i również problemów jakie Cię męczyły default_wink.png

Dzięki. No cóż nauka na przyszłość nie pójdzie w las. Ty to będziesz szybciej poganiał na torze wiec nie wiem czy cię dogonię.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Rafaelo said:


Dzięki. No cóż nauka na przyszłość nie pójdzie w las. Ty to będziesz szybciej poganiał na torze wiec nie wiem czy cię dogonięemoji12.png.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Praktyka czyni mistrza :bowdown:

Do tego dojdzie praktyka z H6 i będzie komplet :faja:

Pamiętaj, że nie auto a umiejętności się liczą a Ty pojeżdżawek w swoim życiu już kilka zaliczyłeś. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...