Skocz do zawartości

Wyprzedaż Forestera 2018 w specyfikacji MY19 - ciekawe dodatki


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Michał W. napisał:

Zapomniałem wcześniej zapytać czy dzwoniłeś po salonach w Polsce, może u kogoś została jeszcze wersja Exclusive Plus?

Witam. Nie dzwoniłem, chciałem outbacka brązowego bo najbardziej mi pasował, a żona xv i uzgodniliśmy, że będzie forester koloru niebieskiego. Udałem się do najbliższego salonu gdzie był dostępny i go zamówiłem. Dopiero później odkryłem twojego posta i że były inne wersje. Do mojej wersji dodałbym jedynie szyberdach i MirrorLink (najbardziej widział bym jednak silnik od outbacka). Z drugiej strony nie mogę już doczekać się odbioru. 

Edytowane przez Paweł Jastrzębski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

Witam. Nie dzwoniłem, chciałem outbacka brązowego bo najbardziej mi pasował, a żona xv i uzgodniliśmy, że będzie forester koloru niebieskiego. Udałem się do najbliższego salonu gdzie był dostępny i go zamówiłem. Dopiero później odkryłem twojego posta i że były inne wersje. Do mojej wersji dodałbym jedynie szyberdach i MirrorLink (chętnie widział bym też silnik od outbacka). Z drugiej strony nie mogę już doczekać się odbioru. 

 

Miałem Outbacka który był autem moich młodzieńczych marzeń motoryzacyjnych a teraz z wielką przyjemnością jeżdżę Foresterem więc mimo różnic oba są autami, które nic nie udają a naprawdę są bardzo wszechstronne i praktyczne. :)

MirrorLink to chyba masz w standardzie? U mnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno wiem, że zamówiłem porządne auto i nie ma co już grymasić. Życie jest pełne kompromisów, a forester w tej budzie bardzo mi się podoba. To moje pierwsze subaru i już nie mogę się doczekać. Jest to też wersja sprawdzona po faceliftingu. Nowy forek z zewnątrz, a szczególnie tył i te srebrne wstawki nie gadają do mnie. 

Edytowane przez Paweł Jastrzębski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

Jedno wiem, że zamówiłem porządne auto i nie ma co już grymasić. Życie jest pełne kompromisów, a forester w tej budzie bardzo mi się podoba. To moje pierwsze subaru i już nie mogę się doczekać. Jest to też wersja sprawdzona po faceliftingu. Nowy forek z zewnątrz, a szczególnie tył i te srebrne wstawki nie gadają do mnie. 

 

Zgadzam się, że zamówiłeś porządne auto i jak na życiowe kompromisy to ten jest raczej całkiem łatwy do przyjęcia. ;)

Ja cały czas mam radochę jak tylko mam pretekst na przejażdżkę a mam go już 1.5 miesiąca i 2500 km zrobionę naprzemian z żoną. Myślę że najszybciej za trzy lata jak powiedzmy poprawią nową wersję Forestera to może zacznie mi chodzić po głowie jakiś plan na zmiany ale biorę też pod uwagę opcję, że być może pojeżdżę nim 6-8 lat. Między innymi dlatego wybrałem wersję wolnossącą, żeby spokojnie nadawał się do jazdy na wiele lat no i chciałem mieć EyeSight, którego nie wiedzieć czemu nie ma w XT oraz wyprzedażowa cena była niższa od pojazdów mniej atrakcyjnej dla mnie konkurencji.

Nowy Forester mi się też podoba podobnie jak starsze ale obawiam się że będzie sporo droższy od ceny, jaką zapłaciłem i może mieć problemy wieku dziecięcego, których w naszej wersji już nie ma.:)

To kiedy odbiór?

 

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2019 o 13:53, subarutux napisał:

A czym się różni Exclusive Plus od Exclusive zwykłego?

Jest to wersja sprzedawana w Niemczech i nie jestem pewny czym dokładnie ale na pewno ma system ADVANCED (monitorowanie martwego pola lusterek i ostrzeganie o nadjeżdżających autach z boku i kamerka w lusterku), może też MrrorLink - podobno go nie ma w zwykłej ale tego nie jestem pewny. Trzeba by porównać specyfikacje na niemieckich stronach.

Z pewnością jest to fajna alternatywa dla osób, które nie potrzebują bajerów z wersji Platinum a oczekują wszystkich możliwych systemów bezpieczeństwa. Najlepsze jest to, że nie wiem na jakiej zasadzie te wersje trafiły na nasz rynek ale fakt zakupu takiej wersji w cenie zwykłego Exlusive jest dla mnie bardzo pozytywny.

 

 

W dniu 14.03.2019 o 21:18, Paweł Jastrzębski napisał:

Z drugiej strony nie mogę już doczekać się odbioru. 

 

Ponawiam pytanie, kiedy niebieski Forek zacznie jeździć po świecie?

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paweł Jastrzębski napisał:

Cześć, też nie mogę się doczekać. Ustaliłem czas do końca marca. Muszę sprzedać obecny samochód. 

Witam. Rozumiem to jest utrudnienie, w kwietniu opon nie dodają. :( 

Życzę powodzenia w sprzedaży, Hondy chyba dobrze się sprzedają.

Wczoraj pierwszy raz odkurzałem auto (myłem już wielokrotnie) i odkryłem, że dali mi nie oryginalne dywaniki. :huh:

Wcześniej nie zwróciłem uwagi, nie przyszło mi do głowy, że taki numer mi wykręcą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Michał W. napisał:

Życzę powodzenia w sprzedaży, Hondy chyba dobrze się sprzedają.

Cena zawsze czyni cuda. Wziąłem taki warunek po uwagę. Ogólnie w dzisiejszych czasach ciężko sprzedać dobry samochód za dobrą cenę. 

 

17 minut temu, Michał W. napisał:

dali mi nie oryginalne dywaniki. :huh:

Kurcze, sprawdzę jak będę odbierał swojego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest duza roznica w cenie. I dealer oszczędza. 

Jak odbieralem swojego to zdziwilem sie ze dostalem zamienniki. Ze beda to ustalilismy wczesniej. Dolozyli mate bagaznika. 

Takze zamiennik

Nie jest to fair ale..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Paweł Jastrzębski napisał:

Cena zawsze czyni cuda. Wziąłem taki warunek po uwagę. Ogólnie w dzisiejszych czasach ciężko sprzedać dobry samochód za dobrą cenę. 

Wiem coś o tym. Dopiero co sprzedałem Outbacka Boxer Diesel, ryzykowny model dla kupującego ale dobra cena zawsze działa.

 

 

7 godzin temu, MKK napisał:

Jest duza roznica w cenie. I dealer oszczędza. 

Jak odbieralem swojego to zdziwilem sie ze dostalem zamienniki. Ze beda to ustalilismy wczesniej. Dolozyli mate bagaznika. 

Takze zamiennik

Nie jest to fair ale..... 

Jak kupowałem w 2013 roku Outbacka też z wyprzedaży rocznika to sprzedawca akcentował dość wyraźnie, że daje mi gratis dywaniki i dostalem gumowe, eleganckie z logo Subaru. Wtedy uznałem to za dość dziwne zachowanie bo myślałem że to absolutny standard, że je dostaje gratis do auta za 150 tyś. Natomiast w tym roku sprzedawca Forestera na pytanie o dywaniki odpowiedział krótko że są i uznałem, że nie ma co się rozwodzić nad tematem bo to przecież zwykle dywaniki do auta za grubo ponad 100 tyś. I nie myśląc o tym, zadowolony jeździłem aż do momentu pierwszego odkurzania gdy zobaczyłem napis „el toro” zamiast Subaru. :unsure:

Tak to jest jak się buja w obłokach i nie patrzy pod nogi. :mellow:

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, subarutux napisał:

Ale jeśli będą tymi autkami jeździły panie w szpilach, to nie ma czego żałować, bo oryginały nie są dostosowane do szpilek.

Miałem w Outbacku oryginalne i jakiś czas wytrzymały mimo szpilek żony, niestety „el toro” które dostałem w zamian też nie wyglądają na odporne na szpilki. :(

No cóż trzeba zrozumieć ASO, też muszą coś zarobić. Forester 120 tyś., dodatki 10 tyś. I prawie zero zysku, na szczęście odbili sobie na dywanikach. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do początku tego wątku, który dotyczy nietypowej specyfikacji na naszym rynku mojego egzemplarza Forestera to uważam, że w Polsce powinna być ogólnie dostępna taka konfiguracja jak ta, którą posiadam i jest jak podejrzewam z rynku niemieckiego.

Obecnie klijent ma do wyboru wersje Exclusive i Platinum, które różni się głownie dodatkami poprawiającymi komfort ale i zwiększającymi bezpieczeństwo, w droższej wersji mamy dodatkowo: elektrycznie zamykaną klapę bagażnika, pamięć ustawień fotela kierowcy, nawigacje, pół skórzaną tapicerka, okno dachowe, system elektronicznego kluczyka, uruchomienie silnika za pomocą przycisku, przyciemniane okna, felgi 18”  oraz pakiet bezpieczeństwa „ADVANCED”. Są to różnice znaczne w wyposażeniu i cenie bo za owe dodatki musimy dopłacić 5000 euro. 

Uważam, że w dzisiejszych czasach gdzie na bezpieczeństwo kładzie się tak duży nacisk i zaawansowane systemy je poprawiające powinny być dostępne od najprostszych wersji. Pakiet „ADVANCED” moim zdaniem powinnien być dostępny w wersji Exclusive a wszystkie dodatki poprawiające komfort w Platinum. Sam osobiście posiadam ów pakiet i uważam, że sporo daje a przy okazji mam jeszcze z wyższej wersji okno dachowe i pół skórzaną tapicerkę które uważam za fajny dodatek.

Zdaję sobie sprawę, że gdyby testy bezpieczeństwa obejmowały takie sytuacje przed którymi chroni ów pakiet to z pewnością byłby dostępny od samego dołu wyposażenia jak rewelacyjny EyeSight.

Uważam, że w Niemczech sensowniej są dobrane pakiety wyposażenia do danej wersji. Tak czy owak za moment wchodzi nowy Forester i jestem ciekaw jak SIP rozwiąże sprawę wyposażenia danej wersji.

 

 

Edytowane przez Michał W.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Godzinę temu, Michał W. napisał:

konfiguracja jak ta, którą posiadam i jest jak podejrzewam z rynku niemieckiego

 

Godzinę temu, Michał W. napisał:

Są to różnice znaczne w wyposażeniu i cenie bo za owe dodatki musimy dopłacić 5000 euro.

Pozwolę sobie zauważyć, że cena netto ( czyli bez VAT, pomijając nawet akcyzę ) wersji Platinum jest w Polsce niższa od ceny wersji Exclusive + w Niemczech ( odpowiednio 36.000 brutto = 29.268 netto; 34.990 brutto = 29.403 netto ). 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Dyrekcja napisał:

 

Pozwolę sobie zauważyć, że cena netto ( czyli bez VAT, pomijając nawet akcyzę ) wersji Platinum jest w Polsce niższa od ceny wersji Exclusive + w Niemczech ( odpowiednio 36.000 brutto = 29.268 netto; 34.990 brutto = 29.403 netto ). 

 

Pozdrowienia

 

Tak, cena faktycznie jest na naszym rynku atrakcyjna, jeszcze bardziej to widać gdy porównamy ją np. do rynku holenderskiego gdzie odpowiednik wersji Exclusive + kosztuje o ile dobrze pamiętam 42-43 tyś. euro.

Chciałbym tylko, żeby Subaru które obecnie jest słusznie kojarzone z bezpiecznymi pojazdami rodzinnymi udostępniło maksymalnie dużo systemów odpowiedzialnych za to już w najtańszych wersjach nawet kosztem komfortu.

Uważam, że klient z ograniczonym budżetem łatwiej pogodzi się z brakiem pamięci fotela czy elektrycznej klapy niż np. monitorowania martwej strefy lusterek.

Oczywiście jest to moje prywatne zdanie, ojca czterolatki, który w tej chwili patrzy głównie na bezpieczeństwo i w dalszej kolejności na całą resztę. Wiem, że większość forumowiczów zupełnie inaczej kojarzy markę i czego innego oczekuję ale uznałem, że wtrącę swoje trzy grosze. 

Mi jakimś szczęśliwym trafem się udało i dostałem wszystko na czym mi zależało w rewelacyjnej moim zdaniem cenie za co serdecznie dziękuje bo ta wersja jest idealnie skrojona pod moje potrzeby. :)

Pozdrowienia

 

Przy okazji skoro już szanowna @Dyrekcja zabrała głos to chciałem zapytać czy faktycznie Forester SJ podczas amerykańskich testów bezpieczeństwa okazał się bardziej odporny na uderzenia boczne z jednej ze stron. Jeżeli tak to proszę o informacje z której bo mam dylemat co do strony mocowania fotelika dziecięcego?

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
41 minut temu, Michał W. napisał:

bardziej odporny na uderzenia boczne z jednej ze stron

Tak i nie. Nie chodzi bowiem o uderzenie boczne; lecz o tak zwany "marginal test". Jest to uderzenie przodem w przeszkodę z pokryciem zaledwie 15%. W takim teście uderzenie lewą stroną dało nieco lepsze rezultaty, niż prawą. Na pasażerów z tyłu samochodu nie miało to jednak żadnego wpływu.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Dyrekcja napisał:

Tak i nie. Nie chodzi bowiem o uderzenie boczne; lecz o tak zwany "marginal test". Jest to uderzenie przodem w przeszkodę z pokryciem zaledwie 15%. W takim teście uderzenie lewą stroną dało nieco lepsze rezultaty, niż prawą. Na pasażerów z tyłu samochodu nie miało to jednak żadnego wpływu.

 

Pozdrowienia

Dziękuję za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2019 o 21:45, Paweł Jastrzębski napisał:

Jedno wiem, że zamówiłem porządne auto i nie ma co już grymasić. Życie jest pełne kompromisów, a forester w tej budzie bardzo mi się podoba. To moje pierwsze subaru i już nie mogę się doczekać. Jest to też wersja sprawdzona po faceliftingu. Nowy forek z zewnątrz, a szczególnie tył i te srebrne wstawki nie gadają do mnie. 

Mnie się tez forester bardzo podoba, dobra pozycja za kierownicą, ergonomia OK ale troche trakcja (w sensie trzymanie drogi) gorsza - moze dlatego, że się do Legacy przyzwyczaiłem. Podobno na to jest jednak sposób bo się jakąś modyfikację zawieszenia robi (oczywiście w ASO) i się trzyma drogi jak outback a zalety forestera zostają... ;) Nie wiem o co chodzi ale jakby trzeba było to moge dopytac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Meteor napisał:

Mnie się tez forester bardzo podoba, dobra pozycja za kierownicą, ergonomia OK ale troche trakcja (w sensie trzymanie drogi) gorsza - moze dlatego, że się do Legacy przyzwyczaiłem. Podobno na to jest jednak sposób bo się jakąś modyfikację zawieszenia robi (oczywiście w ASO) i się trzyma drogi jak outback a zalety forestera zostają... ;) Nie wiem o co chodzi ale jakby trzeba było to moge dopytac

Porównując do Legacy to faktycznie jest gorzej ale jak spojrzymy na to przez pryzmat SUVów od konkurencji w podobnej cenie to Forek okazuję się mieć wyższy prześwit a wydaje się niższy podczas jazdy w zakrętach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Michał W. napisał:

 

Tak, cena faktycznie jest na naszym rynku atrakcyjna, jeszcze bardziej to widać gdy porównamy ją np. do rynku holenderskiego gdzie odpowiednik wersji Exclusive + kosztuje o ile dobrze pamiętam 42-43 tyś. euro.

Chciałbym tylko, żeby Subaru które obecnie jest słusznie kojarzone z bezpiecznymi pojazdami rodzinnymi udostępniło maksymalnie dużo systemów odpowiedzialnych za to już w najtańszych wersjach nawet kosztem komfortu.

Uważam, że klient z ograniczonym budżetem łatwiej pogodzi się z brakiem pamięci fotela czy elektrycznej klapy niż np. monitorowania martwej strefy lusterek.

Oczywiście jest to moje prywatne zdanie, ojca czterolatki, który w tej chwili patrzy głównie na bezpieczeństwo i w dalszej kolejności na całą resztę. Wiem, że większość forumowiczów zupełnie inaczej kojarzy markę i czego innego oczekuję ale uznałem, że wtrącę swoje trzy grosze. 

Mi jakimś szczęśliwym trafem się udało i dostałem wszystko na czym mi zależało w rewelacyjnej moim zdaniem cenie za co serdecznie dziękuje bo ta wersja jest idealnie skrojona pod moje potrzeby. :)

Pozdrowienia

 

Przy okazji skoro już szanowna @Dyrekcja zabrała głos to chciałem zapytać czy faktycznie Forester SJ podczas amerykańskich testów bezpieczeństwa okazał się bardziej odporny na uderzenia boczne z jednej ze stron. Jeżeli tak to proszę o informacje z której bo mam dylemat co do strony mocowania fotelika dziecięcego?

Ja akurat jestem innego zdania co do systemow bezpieczenstwa tzn nie lubie ich:) Jezdzilem autami z EyeSight i ok fajnie ale na autostradzie wole prowadzic sam niz ma to robic za mnie aktywny tempomat.Sugerowanie ruchow kierownica aby pozostac w pasie ruchu to mega irytujaca funkcja a jak mialem przyjemnosc doswiadczyc czasem wrecz niebezpieczna.Nie zostalem wpuszczony przez system  na prawy pas na AOW gdyz zaczal szarpac kierownica w prawo co moglo poskutkowac uderzeniem w bariere.Martwe pole moze byc tylko czemu nie ma dzwieku jak w innych markach kiedy probujemy zjechac na inny pas gdzie juz jedzie auto niezaleznie czy dziala migacz czy nie?

Niestety historyjek o bezpieczenstwie w aucie malych dzieci ktore nie moga jezdzic autem bez tysiaca systemow elektronicznych nie kupuje.Najwiecej zawsze zalezy od kierowcy.Na naszych drogach jezdzi miliony aut z dziecmi bez systemow i maja sie dobrze.Czasem nawet lepiej niz te wozone przez rodzicow w autach ktorzy mysla ze maja systemy od wszystkiego i nic im nie grozi.

Systemy elektroniczne pomoga wg mnie przy hamowaniu czy uniknieciu kolizji przy niewielkich predkosciach gdzie ew skutki dla pasazerow beda na tyle male ze ich zbawienny wplyw na bezpieczenstwo jest powiedzmy dyskusyjny.. Przy wyzszych predkosciach dzwon jest na tyle powazny ze zaden system nie ma juz znaczenia i z reguly konczy sie to zle.

Pod wzgledem prowadzenia jestem tradycjonalista.Jak wsiadam do STI to wiem ze 90% zalezy ode mnie i jak bedzie bum to wiem ze z wlasnej winy a nie ze "system nie zadzialal":)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Lisek napisał:

Ja akurat jestem innego zdania co do systemow bezpieczenstwa tzn nie lubie ich:) Jezdzilem autami z EyeSight i ok fajnie ale na autostradzie wole prowadzic sam niz ma to robic za mnie aktywny tempomat.Sugerowanie ruchow kierownica aby pozostac w pasie ruchu to mega irytujaca funkcja a jak mialem przyjemnosc doswiadczyc czasem wrecz niebezpieczna.

Być może moje wnioski po latach lub choćby miesiącach jazdy z takimi systemami będą podobne ale ja całe życie jeździłem bez systemów i potrafię sobie poradzić bez nich. Przygodę z motoryzacją zaczynałem na początku lat dziewięćdziesiątych od Fiata 125 a później był wiele innych, dopiero któreś tam moje auto miało ABS.

Uważam, że dobrze mieć te systemy mimo, że sam też wolę prowadzić swoje auto, poważnie. :)

Po pierwsze chce je mieć na dalekie nużące trasy a po drugie mam nadzieje nigdy ich nie wykorzystać na sytuacje awaryjne, dramatyczne które jednak mogą się wydarzyć takie jak np. zasłąbnięcie za kierownicą, atak serca kierowcy czy przyśnięcie które bez żadnych zabezpieczeń tego typu może się skończyć czołówką i śmiercią dwóch rodzin biorących udział w wypadku.

Poza tym EyeSight jest bardzo fajny bo nic na nas nie wymusza, wystarczy nasza reakcja i on odpuszcza. Dziwna ta Twoja historia ze zjazdem z autostrady, u mnie ten system momentalnie się wyłącza i nic na mnie nie wymusza - może to była jakaś starsza wersja?

Z mojej perspektywy wygląda to tak, że jak zostajesz ojcem a masz czterdzieści lat na karku to patrzysz na to by przedewszystkim było bezpiecznie i nie znaczy to że się uzależniam od systemów ale chce je mieć na wszelki wypadek.

A co do czujników martwego pola to po co mi jeszcze kolejne pikanie w aucie, ja przy zmianie pasa odruchowo patrzę w lusterko i migająca lampka mi wystarcza.

 

 

58 minut temu, Meteor napisał:

Co do samych SUV-ów to rzeczywiście jest o czym podyskutować. Na mnie dobre wrażenie jesli chodzi o trakcję zrobił tez Ford Kuga, natomiast wnetrze - porażka!

 

Forda jakoś nawet nie obejrzałem z bliska, nigdy nie miałem i jakoś niczym mnie nie porywają te auta. Jeździłem Focusem firmowym i tak jak VW uważam te auta za bardzo poprawne ale nie dla mnie.

W moim kręgu zainteresowań są auta głównie japońskie, są też inne marki ale zdecydowanie za drogie.

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze chce je mieć na dalekie nużące trasy a po drugie mam nadzieje nigdy ich nie wykorzystać na sytuacje awaryjne, dramatyczne które jednak mogą się wydarzyć takie jak np. zasłąbnięcie za kierownicą, atak serca kierowcy czy przyśnięcie które bez żadnych zabezpieczeń tego typu może się skończyć czołówką i śmiercią dwóch rodzin biorących udział w wypadku.

 

Wybacz ale trochę to naciągane. Eyesight nie ochroni przed czołówka w zaden sposob bo nie wyhamuje do 0 i nieutrzyma auta idelanie w pasie ruchu. Na pewno moze w jakims stponiu zminimalizowac skutki zderzenia ale uratowac przed nim nie uratuje.

Pikanie przy czujnikach martwego pola mialem w Mazdzie i bylo ono o tyle wg mnie przydatne w momencie kiedy auta za Toba znika Ci z wstecznego  lusterka a jeszcze nie widac go dobrze w lewym bocznym a w tym czasie mozna wykonawywac manewr zmiany pasa i kiedy ruszy sie kierownica to wg mnie szybciej przyjme do wiadomosci sygnal dzwiekowy niz kontrolke w lusterku. W szczegolnosci przyjade sie to np na AOW przy 3 pasach przy wysokich predkosciach.

Sytuacje z niewpuszczeniem na pas miałem w Kia Ceed ,nie w Subaru.

 

Edytowane przez Lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...