Skocz do zawartości

Impreza GT -> WRX TypeP4


P4uk4

Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie Forka z poniższego tematu:

 

Coraz częściej nachodziło mnie na jakiś weekendowóz. Myślałem o wielu różnych autach, jako jeden z moderatorów klubu Prelude Team Poland pomyślałem nawet o trzeciej już z kolei Preludzie, lecz stało się zupełnie coś innego.

Jakiś czas temu mój kolega kupił jako kolejną zabawkę (Ma ich całkiem sporo) Imprezę GT z 1994 roku, którą własnoręcznie sprowadził z zagramanicy.. Auto z dużym przebiegiem (Prawie 350k km ) jednak po renowacji silnikowej i blacharskiej. Rdzy w newralgicznych miejscach i podłodze nie stwierdzono.

Auto jednak ma kilka bolączek. Po pierwsze, stało, niby pod dachem ale prawie rok, potrzebuje więc miłości jeśli chodzi o pierdołki.

No i generalnie samochód tak stał, stał, stał, w końcu coś mnie naszło i po rozmowie z kumplem, ciekawym dealu i opiciu sprawy, auto trafiło w moje ręce.

Podsumowując: Jest sporo pierdołek do grzebnięcia, ale najważniejsze rzeczy są tak jak być powinno - Czyli zdrowy silnik i buda bez rdzy. Trochę bolączka, że to przedlift (Brzydkie wnętrze xD), ale po ogarnięciu technicznych baboli zabiorę się za modyfikacje ^^

 

Tak czy inaczej, lecimy!

 

Model: Subaru Impreza GC8 GT (Igen) 1994 Java Black 18L

Silnik: EJ20G
Seria - Lekko podkręcona
Plany: Grubsze mody na sezon 2024

Dolot: Seria
Plany: Brak

Układ Wydechowy: Toyosports
Plany: Custom z klapkami

Układ Napędowy:  WRX JDM - Skrzynia TY752VB3AA i dyfer 4.11 z LSD
Plany: Może 6MT w przyszłości


Zawieszenie: Kayaba AGX, Tuleje Polireutanowe, Tylny stabilizator Whiteline
Plany: Obecnie brak, w przyszłości Gwint

Koła: Lenso D1-SE 17" + Yokohama Advan 215/40/17
Plany: Brak

Układ Hamulcowy: Seria
Plany: Coś mocniejszego

Body Kit: Maska Aluminium, Karbonowe boczne wloty na masce, Spoiler ChargeSpeed, Różowy znaczek Subaru, pozycje amber, Dokładka STI, tylne lampy JDM polift
Plany: Duże skrzydło z V1 czeka na pomalowanie, Znaleźć przednią dokładkę, pomalować środek przednich lamp na czarno, halogeny dać na żółto, tylne lampy JDM

Środek: Kierownica + Gałka zmiany biegów Nardi Torino, fotele BRZ, zegary Greddy (Boost, Water Temp, Oil Temp)
Plany: Nowe obszycie całego wnętrza

 

 

Zdjęcia (Od razu po zakupie) 2018:

DQl5d5y.jpg

W0PzszK.jpg

CelGqjF.jpg

K1g5CVE.jpg

6z3zmJb.jpg

 

Zdjęcia (Stan z 20.04.2021)

 

20210419_192210.jpg

20210419_192224.jpg

20210419_191716.jpg

20210419_191622.jpg

20210419_191759.jpg

20210419_191837.jpg

20210420_132257.jpg

FB_IMG_1618937525872.jpg

 

Stan z 09.2022 - Konfiguracja Obecna

 

IMG_8100.jpeg

IMG_8112.jpeg

IMG_8146.jpeg

IMG_8144.jpeg

IMG_8097.jpeg

IMG_8167.jpeg

309500289_2135983529908041_2371605994194395998_n.jpg

FB_IMG_1664521440260.jpg.b020c60255523ed3e204907878355702.jpg

FB_IMG_1664521433345.jpg

FB_IMG_1664481033898.jpg

20220928_190503.jpg

FB_IMG_1664485830861.jpg

Edytowane przez P4uk4
  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej, nie napoczyniaj grzechu i go nie psuj.. felgi do wymiany na coś z klasyki i będzie piękny:wub:

W środku tylko ogarnij trochę, zobaczysz jak dużo zyska wnętrze jakaś porządna trojramienna kierownicą 

Hamulec na czterotłoka i cieszyć sie jazdą :superhero:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno pierwsze co to wleci normalny znaczek na grill, bo denerwuje mnie niezmiernie ten zamalowany na czarno.

Poszukam też napisów na klapę, bo łysa też mnie denerwuje.

 

No i jasne, środek zmienię na pewno. Z ciekawostek mam gałkę Nardi Torino, ale jest w dość słabym stanie. Jak kupię jeszcze kierownicę to oddam jedno i drugie do obszycia (oczywiście tak, żeby znaczek ND był na swoim miejscu na gałce).

 

Tak jak mówiłem, przed modyfikacjami biorę się najpierw za ogarnianie baboli, żeby było perfecto :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liftingow nie rob bo szkoda auta, ja bym zachował oryginalnosc przedlifta, wrzucił jakies skromniejsze 16 calowe felgi bardziej pasujace do epoki z jakiej auto sie wywodzi i przywrocił konfiguracje srodka zgodnie z vinem. 

Taki de-tuning tez potrafi byc pasjonujacy jak sie szuka np. znaczka kilka lat

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Generalnie ze względu na mało czasu mało też się  działo, więc auto jeździło i cieszyło :D

 

Udało mi się odwieśniaczyć wnętrze musiałem niestety wymienić elementy deski rozdzielczej i tunelu bo nie dało się zwyczajnie odkleić bez zniszczeń tych "pięknych" metalowych wstawek.

Dorzuciłem też emblemat na grill i literki na tylną klapę bo strasznie mi ich brakowało.

 

Przy okazji też spotkałem się z kolegą z forum - Skwaro, który przyjrzał się fachowym okiem GTkowi i powiedział mi co jest do ogarnięcia. Tak więc mam już informacje co zbierać przez zimę na przyszły sezon :)

 

 

8SZyhs0.jpg
z1kO0Sh.jpg
hnXdbam.jpg
tuqdaag.jpg
MTFpLNe.jpg

fGseVbS.jpg

Edytowane przez P4uk4
  • Super! 8
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak usunąłem. Ale masz rację odstaje bo jest zwyczajnie za duży i nie mieści się w otwór na znaczek. Dopasowałem go więc tak żeby było równo i wkleiłem w środek grilla.

@takumifan też byłem zdezorientowany bo pytałem się sprzedawcy czy pasuje do GC8. Ale no cóż....  I tak wygląda to znacznie lepiej niż ten zamalowany znaczek :)

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szkoda. A jeżeli chodzi o tą maskę aluminiową, to była tam oryginalnie. W 94r GTek był dostępny tylko u szwajcarskich dealerów. Miały one właśnie aluminiową maskę (tak jak japoński WRX), zwykłe fotele, inną kierownice niż kolejne GT. Wszystko jest tutaj:  http://subaru-impreza.de/ImprezaGeschichte.htm#96 

Z ciekawości możesz sprawdzić datę produkcji swojego auta. http://www.subaru-sale.ru/vin/ . Najstarszy jaki znam to 23.03.1994.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@takumifan więc znasz już starszą :) Wychodzi według Twojej stronki, że moja była wyprodukowana 09.02.1994 :)

 

A tak z nowości, do założenia na wiosnę czeka fajny prezent, który dostałem od swojej dziewczyny :) Kompletny napęd z WRX JDM, łącznie ze skrzynią TY752VB3AA  i dyfrem 4.11  z VLSD1. Do tego muszę dozbierać jeszcze kilka rzeczy i na przyszły sezon zostanie zamontowane :)

cp7Q08T.jpg

 

W związku z fajną pogodą, trochę się polatało. Najpierw po wiosce, a potem na grzyby  :D
5QO3o3D.jpg
1c9JnsU.jpg
CoQ17c6.jpg
BckoRic.jpg
LmcgL3Z.jpg
m39KNlv.jpg
8lswzgO.jpg

SuSrWps.jpg

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Na razie nic poza kosmetyką się nie działo. Biorę się za szukanie lepiej pasujących kół i trzeba się też zabrać za przełożenie napędu, który już leży od jesieni w garażu :P
Jeśli chodzi o samo auto, zostało wreszcie wytargane z garażu u Belza (Dzięki Belze za przezimowanie :D) i wpadły jakieś tam pierdołki kosmetyczne, typu poliftowy grill z lampami. Od razu zaznaczam dla purystów - Oryginalne przedliftowe lampy i grill zostawiłem. I pewnie za jakiś czas do nich wrócę :P Ale obecna konfiguracja mi się podoba :D

No i pewnie wpadły jakieś tam jeszcze drobne kosmetyczne bzdety, które nie wymagały dłuższej pracy :D

OHKHYQB.jpg
GGZeHBo.jpg
7Hz6WaP.jpg
KCz8Fea.jpg
33oR3BP.jpg
QFRQQZT.jpg
3dUgvZa.jpg
3tPLdPq.jpg
4OiVOi5.jpg

Edytowane przez P4uk4
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 28.04.2019 o 19:44, P4uk4 napisał:

Wiem że ostatnimi czasy dość oklepany model, ale stwierdziłem, że ładnie siądzie.

 

rG5t03U.jpg
XqKuU7G.jpg

 

Będzie fajnie ;) faktycznie chyba najczęściej kupowany w tym sezonie, ciekawe skad taki wysyp subarynek na nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, hvdy napisał:

ciekawe skad taki wysyp subarynek na nich

Cena czyni cuda.

IMO niestety auto straci na wyglądzie, te felgi są jeszcze słabsze niż JR-y. Felga z rantem musi mieć odpowiedni rozmiar lub auto musi być odpowiednio zglebione a te 17" wygląda jak 15.

Sorry że tak bezpośrednio.

Auto generalnie miodne! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ten konkretny model, ale w swojej starej Hondzie miałem poprzedni model tej felgi (D1-SR bodajże, starsza wersja) i jeśli chodzi o samą jakość, to Lenso jest zdecydowanie na plus w porównaniu do JR.

Generalnie Lenso to Rota czyli mimo, że też są to przysłowiowe "podjebki" to jednak są znacznie popularniejsze i bardziej doceniane niż nasze rodzime DżapąRejsiny :P

 

A jeśli chodzi o wygląd? Cóż, na pewno będzie zdecydowanie lepiej niż obecne niemieckie, pomalowane sprayem Diale z VW, które wsadził poprzedni właściciel. Myślę, że zgra się nieźle, auto nie jest na seryjnym zawiasie tylko na obniżonych Eibachach, więc powinno być okej. Ale zobaczymy w praktyce w przyszłym tygodniu (Czekam jeszcze na opony)

Generalnie rzeczywiście komicznie ten model wygląda na masywniejszym GD, zwłaszcza na seryjnym zawiasie. Zakładam, że na zdeka obniżonym GC powinno być lepiej. Jeśli nie? Opchnie się je i poszuka czegoś innego :D

Edytowane przez P4uk4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wygląda mega mega SZTOS !!!!:ok: Chociaż na poprzedniej feldze mi się podobał bardziej, kwestia gustu :OO: Aleeee bym jeeeździł !!!! :D:D:D Jak byś kiedyś sprzedawał to koniecznie daj znać :thx:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, hvdy said:

No i już się wyróżniasz z wszystkiej masy :D jaki profil opony? 

 

205/45/17 na poprzedniej feldze przy 215/40/17 mocno waliło mi o nadkola z tyłu, teraz jest o niebo lepiej.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...